Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brabant spil van maffia-achtige puppyhandel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Brabant spil van maffia-achtige puppyhandel

Ongelezen bericht door Crista »

‘Brabant spil van maffia-achtige puppyhandel’

Noord-Brabant zou de spil zijn van een grootscheepse, internationale handel in verwaarloosde puppy's.
De diertjes zouden in Oost-Europa worden gefokt en onder erbarmelijke omstandigheden naar Nederland komen.

Dat stelt Omroep Brabant dinsdag op basis van tientallen gesprekken met dierenartsen. Zij zien het dierenleed elke dag in hun behandelkamer.

De hondjes zouden worden gefokt in grote boerderijen in Oost-Europa en daarna in vrachtwagens naar Nederland gebracht.
Tijdens deze reizen overlijden er al met regelmaat puppy’s door stress en verwaarlozing.

De dieren komen vanuit Brabant via louche handelaren en internet terecht bij consumenten.
Er wordt regelmatig geknoeid met hondenpaspoorten en inentingspapieren bij deze overdracht.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/3998611/bra ... andel.html

Volgens mij is dit al heel lang zo.. hoop dat er een keer iets aan gedaan wordt :ugh:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Re: Brabant spil van maffia-achtige puppyhandel

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik denk ook dat dit al langer aan de hand is maar ook denk ik dat bepaalde plaatsen net over de grens van Belgiė erbij betrokken zijn.

Wij hebben een man gekend die dierenarts was en die stembanden verwijderde bij zijn eigen fok honden hij had er 90 zitten illegaal. En regelde ook valse papieren voor honden die daarvandaan naar Nederland gingen en hij kreeg ook zo,n 2 keer per week een lading honden vermoedelijk van uit Polen.

Mijn schoonvader heeft zich daar onwijs over opgewonden en meermaalig meldingen gemaakt bij verschillende instanties die heel lang niets konden doen. Nu is meneer al sinds een aantal jaren weg daar en hopelijk niet meer actief!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dit is al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren aan de hand tientallen jaren, volgens mij altijd al zo geweest sinds het jaar 0 of zo. Echter zijn hier ook dierenartsen die met ze mee werken......
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

vind het vreemder dat ze er soort van verbaasd over zijn... dit wiel was al even uitgevonden volgens mij?
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

joh
die reacties die er ook op komen, alsof het nieuws is?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

jacq1970 schreef:vind het vreemder dat ze er soort van verbaasd over zijn... dit wiel was al even uitgevonden volgens mij?
Ja al een heel oud wiel .............. misschien daarom aan vervanging toe? :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Tja, dat wisten we toch allang..........
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Neeltje

ranetje schreef:
jacq1970 schreef:vind het vreemder dat ze er soort van verbaasd over zijn... dit wiel was al even uitgevonden volgens mij?
Ja al een heel oud wiel .............. misschien daarom aan vervanging toe? :mrgreen:
Voor hun niet, want het draait als een tierelier $$$$$$ anders zaten er hier niet zoveel. En ik denk ook niet dat het ooit gaat verdwijnen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Neeltje schreef:
ranetje schreef:
Voor hun niet, want het draait als een tierelier $$$$$$ anders zaten er hier niet zoveel. En ik denk ook niet dat het ooit gaat verdwijnen.
Met vervanging bedoelde ik de waarschuwing voor deze puppyhandel :wink:
Niet de handel zelf, want die draait inderdaad volop.
En nog steeds weer mensen die er in trappen, vooral met de aankoop van hun eerste hondje.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Neeltje

ranetje schreef:
Neeltje schreef:
ranetje schreef:
Met vervanging bedoelde ik de waarschuwing voor deze puppyhandel :wink:
Niet de handel zelf, want die draait inderdaad volop.
En nog steeds weer mensen die er in trappen, vooral met de aankoop van hun eerste hondje.
Ok, TV helpt niet, internet helpt niet, misschien als er reklameborden langs de weg komen met van die akelige plaatjes erop? Heel eerlijk, denk het niet. Er blijft altijd een grote groep mensen die het allemaal niet uitmaakt en zo goedkoop mogelijk een hond wilt en wel nu direct. Niet morgen of overmorgen, maar nu.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Neeltje schreef:
Ok, TV helpt niet, internet helpt niet, misschien als er reklameborden langs de weg komen met van die akelige plaatjes erop? Heel eerlijk, denk het niet. Er blijft altijd een grote groep mensen die het allemaal niet uitmaakt en zo goedkoop mogelijk een hond wilt en wel nu direct. Niet morgen of overmorgen, maar nu.
Precies! Die mensen kún je niet bereiken want ze willen niet! En ik wens hen dan ook veel ellende toe met hun pup, hoewel het sneu is voor die pup.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”