Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoopers met Tessa

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Hoopers met Tessa

Ongelezen bericht door Dinah »

Hoi allemaal,

Ondertussen ben ik alweer een tijdje aan het hooperen geslagen met onze kelpie Tessa. Ze kan al een mooi parcours en lekker snel.

We konden afgelopen zondag eindelijk weer eens buiten trainen en in het 1ste parcours zien jullie een afstand van 3 meter en bij het 2de parcours is er een afstand van 4 meter. Zo gaaf om deze sport met haar te doen :).

https://www.youtube.com/watch?v=9BKSL7ieXE0
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Re: Hoopers met Tessa

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat een leuk filmpje. Het lijkt mij ook leuk om dat met een van hondjes te doen. :ok:
Dinah
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb even voor je gekeken en je er staat bij woonplaats regio Amsterdam en Tessi Kok zit in Zaandam zie: http://www.alldogs.biz/index2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kan altijd contact met haar opnemen om lessen te volgen of om een workshop te volgen.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Leuk filmpje! Mijn Kelpie vond het ook al zo geweldig :D
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Leuk!
Ik heb gisteren toevallig ook al wat filmpjes zitten te kijken, maar kan nog niet erg wennen aan dat gezwaai met de armen en het voor mij vanuit de agility bezien heel onlogische gebruik van de linker- cq de rechterarm in veel gevallen.
Ik geloof dat ik zelf agility toch leuker vind, maar vaar honden die niet mogen of niet meer kunnen springen is het een heel goed alternatief. De honden die ik het heb zien doen vinden het volgens mij erg leuk in ieder geval.
Dinah
Zeer actief
Contacteer:

Dank je Talie! Eindelijk iets gevonden waar Tessa echt aan het werk geslagen is. Bij behendigheid ging ze snuffelen en naar de andere honden toe, bij treiball ging ze hyperen (schel blaffen). Frisbee vind ze ook prachtig alleen kan ik niet gooien ;) en mijn vriend doet dat wel met haar. En hoopers kan ik wel met haar doen.

Dank je Suzanne! Een cursist van mij doet beide. Hoopers en behendigheid. Bij haar maakt het erg veel duidelijk. Laatst kwam ze uit een tunnel en er stonden zowel links als rechts een hoogtesprong. Ze moest rechtsaf en gaf dit aan met haar rechterhand, alleen wees haar lichaam naar de linker kant. Ze moest toen een extra commando geven om de hond toch naar de rechterkant te krijgen. Je geeft aanwijzingen met je hand aan de kant waar je hond is. Dus is je hond aan de rechterkant dan gebruik je de rechterhand. Als je een tegengestelde bocht wil doen (dus een bocht van je af) dan ga je je lichaam indraaien.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat leuk zeg. Op mijn hondenschool gaan ze het ook geven maar twijfel nog: behendigheid of hoopers. Beide lijkt mij erg leuk. Nou ja, we zullen zien. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”