6 jaar geleden kreeg ik een hond voor mijn verjaardag, van mijn vader.
DE hond die ik altijd al wilde... een Border Collie.
Althans, dat heeft hij zich toch laten wijsmaken dat Mellon een rasechte border collie is.
Echter ben ik daar zo zeker niet van. Niet dat het mij wat uitmaakt want voor mij is Mellon, mijne Mellon en tis een schatje!

Maar vanwaar de twijfel?
Eerst en vooral is hij redelijk klein van gestalte vergeleken met andere reuen Border Collies.
Verder heeft hij kort haar en 2 felblauwe ogen... wat niet zou mogen volgens de rasstandaard.
Daarnaast kan hij best zenuwachtig zijn, stilzitten als we even iets gaan drinken na het wandelen, lukt hem nauwelijks voor 10 minuten (en dan moet hij al erg uitgeput zijn).
Hij is bang (gaat liggen of springt ernaartoe) van auto's... dat is deels wel mijn schuld omdat ik er van kleinsafaan niet voldoende mee in het verkeer ben gaan wandelen (wonen net naast een bos en voor zo'n hond is dat gewoon super als hij daar kan rondhollen). Maar dit probeer ik alsnog recht te zetten, we zijn al jaren beetje bij beetje op goede weg mr helemaal goed komt dat niet meer denk ik

En verder kan hij soms 'erg beschermend' overkomen, alhoewel is hij daar al veel in verbeterd. Maar als vreemde naar hem toe komen lopen (als ik in de buurt ben) met een piepstemmetje en OO Wat een lieve hond... dat komt niet goed :p. Laat hem mr gewoon met rust, negeer hem het liefst en als hij dan nader komt dan zit het wel pluis.
Op zijn domein komen als vreemde zonder dat ik erbij ben, wordt niet geapprecieerd.
Naast dit alles is hij erg actief, is dol op water, zoals een echte Border fixeert en drijft hij zeer graag andere dieren bestaande uit schapen, koeien, honden... :p maar dit heb ik hem al grotendeels afgeleerd omdat hij ermee voor problemen zorgde (andere honden reageerden agressief tov hem terwijl hij vond dat er geen vuiltje aan de lucht zat).
Hij is zeeeerrrr lief voor mij en de familie maar toch wel het meest voor mij, je kan duidelijk merken dat hij slechts 1 baas heeft, hij is zeer trouw en wil ook slechts naar 1 iemand ten volle luisteren.
Knuffelen is not done, als je hem een halve minuut lkkr kan knuffelen mag je tevreden zijn. Hem strelen terwijl meneer wijdbeens op de rug ligt en zich de koning des huizes voelt, dat vindt hij dan wel weer geweldig.
Verder kan hij wel eens koppig zijn mr dat heeft hij mss wel van zijn baasje

Daarnaast is hij erg slim, leer je hem iets aan, is hij er direct mee weg. Hij luistert goed en wanneer hij al eens iets fout doet, hoef ik het helemaal niet te zeggen want dat weet hij zelf maar al te goed :p.
Mochten er nog dingen te binnen schieten van zijn karakter/gedragingen dan post ik het wel even bij.
Volgens mij is Mellon een kruising tussen Border Collie/Husky maar ik ben er niet helemaal zeker van, vandaar wou ik even jullie mening weten.
Hieronder post ik nog enkele (minder) recentere foto's van hem om jullie een idee te geven hoe hij er als pup/jonkie/volwassene hond uitzag/ziet.