Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Komt er ooit weer haar op?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jolanda_73
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Vizsla x Teckel
Aantal honden: 1

Komt er ooit weer haar op?

Ongelezen bericht door Jolanda_73 »

Wat begon met een kaal plekje om een muggenbult is nu een enorme kale plek in de zij van Mojo. In de zomer is Mojo door een mug gestoken en waar het irriteerde kwam een klein kaal plekje. Volgens de DA geen rede tot paniek, want dit kwam zelden, maar toch wel eens vaker voor. Een aantal weken later, nadat we op vakantie zijn geweest, vertelde de eigenaresse van het pension waar Mojo gelogeerd had, dat ze zich er toch wel zorgen om maakte. De plek was groter, dus wij weer terug naar de DA. Gekeken, geschraapt, maar niks te ontdekken. Het kon door heimwee komen, dat hij flink gekrabt en gebeten had aan de plek(logische verklaring) Helaas ging de plek niet weg en werd zelfs een nog grotere kale plek. Een maand geleden zag ik dat hij weer gebeten en gekrabt had en nu tot bloedens toe...dus weer naar de DA. Een onderhuidse ontsteking, was nu duidelijk het geval. Antibiotica dus..... :roll: en schoonhouden met betadine. Dit leek te werken, want vooral bijten deed ie nu niet meer(betadine smaakt vies :wink: ) en krabben deed pijn, want de ontsteking kwam eruit en dat was geen pretje. Na twee weken, leek het rustig, maar geen haartje te zien. Op controle bij de DA, zei deze dat we nog twee weken door moesten gaan met antibiotica, om er zeker van te zijn dat de ontsteking er helemaal uit was. Na die twee weken moest er wel weer duidelijke haargroei zijn. Helaas jeuken ook stoppels, dus steeds als er stoppels doorkomen, begint meneer weer als een gek te bijten en te krabben. Ik kan hem wel een kap omdoen, maar ik kan slechts zijn achterpoten bij elkaar binden :( Na al die maanden weten we wel dat ie een allergie voor zijn voer had, dus we hebben ander voer...waardoor hij in het algemeen al minder jeuk heeft. Maar ik vraag me af of er in zijn zij ooit nog haar terug gaat komen. Alle tips zijn welkom!!!
Groetjes, Jolanda & Mojo

Afbeelding
Emmaaa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Heb zelf een heidewachtel

Re: Komt er ooit weer haar op?

Ongelezen bericht door Emmaaa »

de hond van mijn zus had ook een voedselallergie, kreeg jeuk en daardoor kale plekken. Het duurde bij haar ook lang voordat er weer haar op kwam groeien (eerst kwamen er van die wat hardere, witte haren) maar op een gegeven moment groeide er weer mooie zwarte haren. Denk dat er wel weer haren terug groeien. Voedselallergie is wel vervelend!
Jolanda_73
Vaste gebruiker

Ik heb nu het idee dat ie alle nieuwe haartjes meteen weer weg krabt. Maar ik zit er met mijn neus bovenop...hihihihi
Groetjes, Jolanda & Mojo

Afbeelding
Emmaaa
Vaste gebruiker

weet je voor wat de hond allergisch is? (heb tot nu toe geleerd dat dit meestal een dierlijk eiwit is, en dat als je een dieet geeft zonder dat dierlijk eiwit de problemen na een week of 8 verdwenen zijn, daarna overgaan op een voer dat het dier nog niet heeft gehad en nog geen allergie tegen heeft kunnen opbouwen) Dat is tenminste wat ik er tot nu toe over heb gehad, dus meer zou ik ook niet weten
Jolanda_73
Vaste gebruiker

Ik durf het niet te zeggen...het voer waar hij het nu wel goed op doet is wel voer zonder kleurstoffen, maar er zit rundvlees in(dus dierlijk eiwit in mijn ogen), hoewel er op de verpakking staat plantaardige eiwitten. Hij schrokt nu ook niet meer zijn hele bak in een keer leeg, dus waarschijnlijk vult het nog beter ook. Het vreemdste is dat ie van beneful afkomt en nu goedkope brokken van de Aldi krijgt.
Groetjes, Jolanda & Mojo

Afbeelding
Emmaaa
Vaste gebruiker

duurder voer is lang niet altijd beter ;)
'Dieetvoeders voor voedselallergie zijn daarom gebaseerd op rijst met bv eend/witvis/zalm. het voer bevat weinig eiwit, maar wel van een hoge verteerbaarheid, zodat de darmen zo weinig mogelijk met het eiwit uit het voer in aanraking zijn.' dit is wat er letterlijk in mn boek staat (niet lang, maarja)
Jolanda_73
Vaste gebruiker

Ik ga dit even in de gaten houden en anders idd maar eens dieetvoer proberen. Thnx voor de tip!!! ;)
Groetjes, Jolanda & Mojo

Afbeelding
Emmaaa
Vaste gebruiker

graag gedaan :P en zou graag horen hoe het verder gaat, leer ik zelf ook nog een wat haha
Jolanda_73
Vaste gebruiker

hahahahaha ik hou je op de hoogte!!
Groetjes, Jolanda & Mojo

Afbeelding
Jolanda_73
Vaste gebruiker

Het voer lijkt te werken...hij heeft een allergie voor granen, dus we geven hem nu lamsvlees met rijst en soms wat nat voer tussendoor. Uiteindelijk zal het nog wel even duren, maar hij heeft nu duidelijk plukjes haar terug.
Groetjes, Jolanda & Mojo

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Jolanda_73 schreef:Het voer lijkt te werken...hij heeft een allergie voor granen, dus we geven hem nu lamsvlees met rijst en soms wat nat voer tussendoor. Uiteindelijk zal het nog wel even duren, maar hij heeft nu duidelijk plukjes haar terug.
fijn!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”