Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kreunen bij gaan liggen
Moderator: moderatorteam
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Kreunen bij gaan liggen
Mijn vorige stafford had dat ook...
we zijn er nooit goed achter gekomen wat dat nu precies was alleen had zij altijd last van haar nek en zo erg dat ze haar kop niet meer kon neerleggen.
We hebben een jasje voor haar gekocht en ze liep met een "sjaal" om in koud weer.
Andere koude omstandigheden waren ook not done dus zwemmen in koud water etc.
Ik gooide het maar op een soort van reuma.
we zijn er nooit goed achter gekomen wat dat nu precies was alleen had zij altijd last van haar nek en zo erg dat ze haar kop niet meer kon neerleggen.
We hebben een jasje voor haar gekocht en ze liep met een "sjaal" om in koud weer.
Andere koude omstandigheden waren ook not done dus zwemmen in koud water etc.
Ik gooide het maar op een soort van reuma.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik weet niet wat het is Heavy maar zeker met dit koude jaargetijde houd ik mijn hond liever aan de lijn waar water is. Ze springt er zo in. Dat kan volgens mij niet goed zijn voor de spieren en gewrichten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
het kan komen door spierkramp door de kou maar ook bijvoorbeeld door artrose of een andere reumatische aandoening. probeer hem eerst lekker warm te houden door een jasje en kijk of het beter gaat
- dagmar88
- Zeer actief
Wolfsblut schreef:Ik weet niet wat het is Heavy maar zeker met dit koude jaargetijde houd ik mijn hond liever aan de lijn waar water is. Ze springt er zo in. Dat kan volgens mij niet goed zijn voor de spieren en gewrichten.
Een normale gezonde hond heeft daar geen last van.
Charlie heeft als pup haar schouder beschadigd. Na 5+ jaar zal slijtage ook wel meespelen. We geven haar sinds kort visolie en glucosamine omdat ze wat pijn aangaf bij stevige aanrakingen.
Dezelfde klachten als Jip.
Na lijnrust liep ze bij hogere temperaturen weer goed, maar zodra er kou op komt is het mis.
Na zwemmen bij kou helemaal.
Ook bij haar werkt een jasje perfect, zolang die schouder maar warm blijft loopt ze als een kievit.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Natuurlijk niet met zekerheid te zeggen zo, maar het klinkt mij ook als artrose. Het kan dan best even duren voordat het weer tot rust komt, dus dan is lijnrust (en onststekingsremmers) wel even aan te raden.
Wat het ook is, het lijkt erop dat het voor Jip beter is om niet te zwemmen in erg koud water en hem met koud weer (of sneeuw) warm te houden (middels een jas).
Beterschap voor het ventje in ieder geval.
Wat het ook is, het lijkt erop dat het voor Jip beter is om niet te zwemmen in erg koud water en hem met koud weer (of sneeuw) warm te houden (middels een jas).
Beterschap voor het ventje in ieder geval.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik zou met de dierenarts overleggen om hem op een ontstekingsremmende pijnstiller te zetten.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als een hond ergens pijn heeft gaat hij zijn spieren anders belasten om de pijn te voorkomen.
Alleen gaat het dan ook nog ergens anders pijn doen omdat daar dan wordt overbelast.
Pijnstilling is een mogelijkheid.
Acupunctuur en/of naar de osteopaat is ook nog een mogelijkheid denk ik?
En misschien fysio.
Alleen gaat het dan ook nog ergens anders pijn doen omdat daar dan wordt overbelast.
Pijnstilling is een mogelijkheid.
Acupunctuur en/of naar de osteopaat is ook nog een mogelijkheid denk ik?
En misschien fysio.
- ranetje
- Zeer actief
Ik weet geen antwoord op je vragen, kan er geen zinnig woord over zeggen.
Alleen weet ik dat dat soort pijn ook heel goed vanuit de rug kan komen.
Vandaar mijn suggestie voor osteopaat (kijken waar blokkades zitten) en/of acupunctuur
Alleen weet ik dat dat soort pijn ook heel goed vanuit de rug kan komen.
Vandaar mijn suggestie voor osteopaat (kijken waar blokkades zitten) en/of acupunctuur
- ranetje
- Zeer actief
Kan je bij sneeuw poten en buik niet even inspuiten met glisskuur voor je naar buiten gaat?
Scheelt in het aantal sneeuwballen en dus misschien ook in kou?
Scheelt in het aantal sneeuwballen en dus misschien ook in kou?
- ranetje
- Zeer actief
FijnHeavy schreef:Bijna een jaar later en er ligt weer sneeuw . Gisteren gewandeld en meteen toen we thuis kwamen zijn poten in lauw water afgespoeld en alle sneeuwballetjes verwijderd. En hem verplicht warm laten liggen en het gaat prima
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Geen idee, maar ik hoop dat jullie er snel achter komen wat er met Jip aan de hand is.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Hoop dat Jip er snel vanaf is. Beterschap voor Jip.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Een van de ingrediënten van aminocalm kan mogelijk maag- en darmklachten geven, ik zou daar dus even mee stoppen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dat snap ik, maar als je dus een hond hebt met een gevoelig maag- darmstelsel kunnen veel kleine dingen een trigger zijn.Heavy schreef:Welk ingrediënt dan ? Jip had trouwens al lang voor de AnimoCalm maag/ darmklachtenBrindlecardi schreef:Een van de ingrediënten van aminocalm kan mogelijk maag- en darmklachten geven, ik zou daar dus even mee stoppen.
Ik heb het in je andere topic bij gedrag al genoemd welk ingrediënt dat is. Anders zoek ik het vanavond even voor je op.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Misschien een fysiotherapeut na laten kijken?
Voor rug klachten natuurlijk, of zijn die al verholpen?
Voor rug klachten natuurlijk, of zijn die al verholpen?
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Heb niet alles teruggelezen, maar is er gekeken naar/getest op pancreatitis (alvleesklierontsteking)?Heavy schreef:Hij is dus weer misselijk , eet gras , laat zijn eten staan , laat stinkschetenen kreunt weer bij het gaan liggen . Bloed was goed . Echo was goed . Iemand een idee

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ontsteking zou je toch in het bloed moeten zien?Kaiou schreef:Heb niet alles teruggelezen, maar is er gekeken naar/getest op pancreatitis (alvleesklierontsteking)?Heavy schreef:Hij is dus weer misselijk , eet gras , laat zijn eten staan , laat stinkschetenen kreunt weer bij het gaan liggen . Bloed was goed . Echo was goed . Iemand een idee
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dus de bedoeling is 'm maar eeuwig op de AC te houdenHeavy schreef:Ik denk dat stress juist een grote trigger is bij JipBrindlecardi schreef:Dat snap ik, maar als je dus een hond hebt met een gevoelig maag- darmstelsel kunnen veel kleine dingen een trigger zijn.Heavy schreef:Welk ingrediënt dan ? Jip had trouwens al lang voor de AnimoCalm maag/ darmklachtenBrindlecardi schreef:Een van de ingrediënten van aminocalm kan mogelijk maag- en darmklachten geven, ik zou daar dus even mee stoppen.
Ik heb het in je andere topic bij gedrag al genoemd welk ingrediënt dat is. Anders zoek ik het vanavond even voor je op.dat heb ik al een paar keer gemerkt dat hij na stress meteen last heeft van maag/ darmen . Dus daarom wil ik die stress zoveel mogelijk verminderen.
Je hoeft het trouwens niet op te zoeken hoor want ik ga echt niet met die AminoCalm stoppen. Het is een heel andere hond sinds hij dat gebruikt . Zijn leven en dat van mij is daardoor veel fijner geworden. Het is vreselijk om een hond te hebben die overal bang voor is . Dat wil ik nooit meer meemaken .