Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bucket list voor hond
Moderator: moderatorteam
-
Kitsune
Bucket list voor hond
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... elle.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ontroerend en ik zou het ook zo doen!
Ontroerend en ik zou het ook zo doen!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Bucket list voor hond
Zal ik wel een ongevoelig kreng zijn maar wat moet die hond daarmee even buiten de vraag waarom.
Beetje doorgeslagen gezemel vooral als ik iets lees als mijn vriendin, zus en kamergenootje.
Beetje doorgeslagen gezemel vooral als ik iets lees als mijn vriendin, zus en kamergenootje.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Persoonlijk word ik altijd een beetje iebelig van dat bucketlistgedoe. Net als haloween. Het hoort thuis aan de andere, aanstellerige, kant van de grote waterplas. Het ergert me
Als alles ineens wél kan als je weet dat je doodgaat, ben je je hele leven een sukkel geweest. Het spijt me dat ik het zeg.
Iedereen kan elke dag het maximaal haalbare met de voorhanden zijnde middelen uit het leven halen. Waarom daarmee wachten tot je bijna dood bent.
Ik snap wel wat dit meisje waarschijnlijk bedoeld, ze wil die hond alles geven en het geeft een goed gevoel, maar die hond had waarschijnlijk al gewoon een mooi leven.
Nouja, eigenlijk is het zo dat je me niet gehoord had als het geen bucketlist had geheten
Als alles ineens wél kan als je weet dat je doodgaat, ben je je hele leven een sukkel geweest. Het spijt me dat ik het zeg.
Iedereen kan elke dag het maximaal haalbare met de voorhanden zijnde middelen uit het leven halen. Waarom daarmee wachten tot je bijna dood bent.
Ik snap wel wat dit meisje waarschijnlijk bedoeld, ze wil die hond alles geven en het geeft een goed gevoel, maar die hond had waarschijnlijk al gewoon een mooi leven.
Nouja, eigenlijk is het zo dat je me niet gehoord had als het geen bucketlist had geheten
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Neeltje
Ik krijg de kriebels bij zoiets. Wordt het dadelijk weer een hele rage om nog van alles met je hond te gaan doen als hij dood gaat. Inderdaad, ga die leuke dingen gewoon doen als hij in de bloei van zijn leven is. Lekker op stap met je hond. Maar goed, als ze dat willen doen, moeten ze dat vooral doen. Ik zie de commercie er al weer meteen helemaal bovenop springen met speciale vakanties/reizen voor stervende honden.....
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ga een stichting oprichten om de laatste wens van je hond in vervulling te laten gaan.

-
Kitsune
Het zal ongetwijfeld iets Amerikaans zijn, net zoals het typisch Nederlands is om overal over te zeuren en te klagen (zie de reacties hier
).
Tuurlijk "moet" je elke dag genieten en leuke dingen met je hond doen, maar je hebt ook je dagelijkse verplichtingen (hoofdzakelijk werk). Helaas heb ik geen tijd/geld om elke dag uren op de hei of in het bos te wandelen met m'n hond (behalve in de vakantie). Ik kan me voorstellen dat wanneer ik weet dat onze hond niet lang meer te leven heeft, dat ik een lange vakantie neem of tijdelijk stop met werken. Het zou me aan m'n reet roesten hoe ze dat noemen, of het een rage is of wat dan ook.
Tuurlijk "moet" je elke dag genieten en leuke dingen met je hond doen, maar je hebt ook je dagelijkse verplichtingen (hoofdzakelijk werk). Helaas heb ik geen tijd/geld om elke dag uren op de hei of in het bos te wandelen met m'n hond (behalve in de vakantie). Ik kan me voorstellen dat wanneer ik weet dat onze hond niet lang meer te leven heeft, dat ik een lange vakantie neem of tijdelijk stop met werken. Het zou me aan m'n reet roesten hoe ze dat noemen, of het een rage is of wat dan ook.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Geen tijd geld om uren op de hei/ in bos te lopen [ wist niet dat zoiets geld kost.] maar wel geld hebben om lange vacantie te nemen of tijdelijk te stoppen met werken.Kitsune schreef:Het zal ongetwijfeld iets Amerikaans zijn, net zoals het typisch Nederlands is om overal over te zeuren en te klagen (zie de reacties hier).
Oke dan.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Het bedenken van excuses waarom je iets niet kunt doen is inderdaad wat ik bedoelKitsune schreef:Het zal ongetwijfeld iets Amerikaans zijn, net zoals het typisch Nederlands is om overal over te zeuren en te klagen (zie de reacties hier).
Maak morgen plannen voor een lange vakantie, als je dat graag wilt voordat hij dood is. Waarom zou het dan wel kunnen en nu niet
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
die bucketlist was duidelijk niet voor haar hond, maar voor haar om haar te helpen met afscheid te nemen.
-
Kitsune
Beetje beter lezen! Ik zeg dat ik niet elke dag tijd heb om uren op de hei/in het bos te lopen. A omdat ik 8 uur per dag werk (los van het stiekem forummen tussendoor) en B omdat ik niet erg dichtbij hei/bos woon (met de auto naar het bos/de hei rijden kost ook geld). Vakantie is 1 a 2 keer per jaar.bouvierpoedel schreef:Geen tijd geld om uren op de hei/ in bos te lopen [ wist niet dat zoiets geld kost.] maar wel geld hebben om lange vacantie te nemen of tijdelijk te stoppen met werken.Kitsune schreef:Het zal ongetwijfeld iets Amerikaans zijn, net zoals het typisch Nederlands is om overal over te zeuren en te klagen (zie de reacties hier).
Oke dan.
Tuurlijk kies je daar zelf voor en ik ben hard bezig om dat te veranderen
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Nee hoor. Ik vind het ook de grootste kolder. Maar hé zij niet. Zal me verder jeuken wat een ander met en of voor zijn/haar hond doet. Weet ik dat Nell over een half jaar heen gaat krijgt ze hoogstens (nog) wat vaker wat lekkers tussendoorbouvierpoedel schreef:Zal ik wel een ongevoelig kreng zijn.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Kitsune
Helemaal mee eens......echter de meeste mensen hebben toch een "excuus" nodig om zoiets "drastich" te doen. Zie ook mijn reactie hiervoor.....ik ben druk bezig om te kijken hoe het anders kan (lees nog meer tijd met de hond doorbrengen).Jaap* schreef:Het bedenken van excuses waarom je iets niet kunt doen is inderdaad wat ik bedoelKitsune schreef:Het zal ongetwijfeld iets Amerikaans zijn, net zoals het typisch Nederlands is om overal over te zeuren en te klagen (zie de reacties hier).
Tuurlijk "moet" je elke dag genieten en leuke dingen met je hond doen, maar je hebt ook je dagelijkse verplichtingen (hoofdzakelijk werk). Helaas heb ik geen tijd/geld om elke dag uren op de hei of in het bos te wandelen met m'n hond (behalve in de vakantie). Ik kan me voorstellen dat wanneer ik weet dat onze hond niet lang meer te leven heeft, dat ik een lange vakantie neem of tijdelijk stop met werken. Het zou me aan m'n reet roesten hoe ze dat noemen, of het een rage is of wat dan ook.![]()
Maak morgen plannen voor een lange vakantie, als je dat graag wilt voordat hij dood is. Waarom zou het dan wel kunnen en nu niet
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nanna schreef:OK. De hond krijgt botkanker (pijnlijk!) en wordt dán opeens overal mee naartoe gesleept.
Het zal wel hoor.
Hier is het omgekeerd. Mijn honden lopen dagelijks veel over de hei en door het bos. En als ze oud en ziek worden mogen ze toe met minder.
Precies.
Het enige wat ik dan misschien anders doe, is dat ze meer te eten krijgen dan maakt het niet meer uit of ze te zwaar worden als ze op sterven na dood zijn. Maar goed ik denk dat als ik de diagnose botkanker krijg van een van mijn honden dat ik ze gelijk in laat slapen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik vind het ook wel een beetje overdreven. Mijn honden hebben een prima leven en komen niks te kort en als er eentje ziek wordt dan maken we er gewoon nog even het beste van tot het niet meer gaat. Maar een zieke hond overal mee naar toe slepen daar zie ik geen enkele meerwaarde van in. Dit is enkel om de baas een goed gevoel te geven, de hond heeft er niks aan die is net zo tevreden als ie gewoon thuis op de bank ligt.

-
Kitsune
Je hebt natuurlijk ziek en ziek.....Ik neem aan dat je zelf wel kunt beoordelen of een hond er echt last van heeft of niet (en of je je hond dus een plezier doet of het lijden juist erger maakt). En je kunt ook zelf beoordelen of een hond een bepaalde activiteit leuk vind of niet...elke hond is daar weer verschillend in. Een bucket list is misschien overdreven, maar je tijd volledig met je hond doorbrengen en dingen doen die je hond (of beter beide) super vind. Ik zou het zo doen.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ach genoeg gezonde honden die er ook enkel maar hun hele leven lang zijn om het goed gevoel van de baas te volstrekken.Yara schreef:Ik vind het ook wel een beetje overdreven. Mijn honden hebben een prima leven en komen niks te kort en als er eentje ziek wordt dan maken we er gewoon nog even het beste van tot het niet meer gaat. Maar een zieke hond overal mee naar toe slepen daar zie ik geen enkele meerwaarde van in. Dit is enkel om de baas een goed gevoel te geven, de hond heeft er niks aan die is net zo tevreden als ie gewoon thuis op de bank ligt.
ZIjn mijn honden in wezen ook hoor. Vond ik er niets aan, dan had ik ze immers niet.
Die hond heeft het vast prima naar zijn zin gehad. En toen ging ie dood. Story of the life van vele honden
-
korthaar
- Zeer actief
Probeer je beroep in ploegendienst te gaan uitvoeren.Kitsune schreef:ik ben druk bezig om te kijken hoe het anders kan (lees nog meer tijd met de hond doorbrengen).
Is er meer tijd en geld om op te hei te wandelen, als voor de opzichter van Staatsbosbeheer.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Weet niet waarom maar ik moet meteen denken aan; "mijn hond heeft een nare ziekte maar het is altijd zijn aller grootste wens geweest om eens met dolfijnen te gaan zwemmen. Oh overigens; ik heb niet voldoende geld om zijn wens te doen uitkomen, snik, snik. Mijn banknr. is........".
Ik weet het, ik deug van geen kanten.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
mijn honden zouden er niet blij van worden om ineens van hot naar haar gesleept te worden, maar ja...dit is haar wens en als zij hierbij een goed gevoel heeft dan zou ik zeggen, vooral doen 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Maar wat zou er in godsnaam op die bucketlist moeten staan wat Ezio zou willen ? En let wel he', wat HIJ zou willen, niet ik.
Ja, ik zou wel een keer met hem van de glijbaan in zo'n zwemparadijs willen, ik zou hem gewoon overal los willen laten lopen zonder bang te zijn voor verkeer en overige gevaren, ik zou ook wel eens met hem naar een tenniswedstrijd willen waar hij ballenreu mag zijn (liefst bij the autralian open) etc. etc. Realistischer; ik wil zeker nog jachtcursus met hem gaan doen.
Maar wat wil hij ? Gooi me een balletje en gooi me er nog 1. Kroel met me, geef me lekkers zoals slagroom en koek, laten we ergens naar toe rijden waar je dan een balletje gooit. Laten we naar school gaan, laten we weer naar huis gaan. Laat me lekker op mijn bed liggen. Gooi me een balletje.
Misschien zou hij eens sex willen met een loopse teef ?
Meer kan ik me echt niet bedenken. En alles op de lijst doet hij al (behalve dan sex hebben)
Ja, ik zou wel een keer met hem van de glijbaan in zo'n zwemparadijs willen, ik zou hem gewoon overal los willen laten lopen zonder bang te zijn voor verkeer en overige gevaren, ik zou ook wel eens met hem naar een tenniswedstrijd willen waar hij ballenreu mag zijn (liefst bij the autralian open) etc. etc. Realistischer; ik wil zeker nog jachtcursus met hem gaan doen.
Maar wat wil hij ? Gooi me een balletje en gooi me er nog 1. Kroel met me, geef me lekkers zoals slagroom en koek, laten we ergens naar toe rijden waar je dan een balletje gooit. Laten we naar school gaan, laten we weer naar huis gaan. Laat me lekker op mijn bed liggen. Gooi me een balletje.
Misschien zou hij eens sex willen met een loopse teef ?
Meer kan ik me echt niet bedenken. En alles op de lijst doet hij al (behalve dan sex hebben)
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Liep er ook aan te denken . dus je staat niet alleen.cornelia schreef:Weet niet waarom maar ik moet meteen denken aan; "mijn hond heeft een nare ziekte maar het is altijd zijn aller grootste wens geweest om eens met dolfijnen te gaan zwemmen. Oh overigens; ik heb niet voldoende geld om zijn wens te doen uitkomen, snik, snik. Mijn banknr. is........".![]()

-
Neeltje
Maar je kunt in de weekenden toch ook heel veel leuke dingen met je hond doen?Kitsune schreef:Je hebt natuurlijk ziek en ziek.....Ik neem aan dat je zelf wel kunt beoordelen of een hond er echt last van heeft of niet (en of je je hond dus een plezier doet of het lijden juist erger maakt). En je kunt ook zelf beoordelen of een hond een bepaalde activiteit leuk vind of niet...elke hond is daar weer verschillend in. Een bucket list is misschien overdreven, maar je tijd volledig met je hond doorbrengen en dingen doen die je hond (of beter beide) super vind. Ik zou het zo doen.
- iones
- Zeer actief
Ik denk dat deze hond gewend was om samen met vrouwtje veel te doen.
Niet alle mensen doen veel samen met hun hond, maar zij kennelijk wel. En ze wilde gewoon de laatste periode er alles uit halen wat er in zat omdat de leeftijdsverwachting van de hond tegen viel. Misschien was ze die dingen wel al van plan maar kwam ze in tijdsnood.
Nu zijn er veel honden die graag overal met baasje mee naartoe gaan. Vaak zijn die honden dat ook gewend en dan vinden ze dat mooi. Honden die dat niet gewend zijn en het baasje gaat ze ineens meenemen overal mee naartoe vinden het misschien wat minder. Dat weet je trouwens pas als je dat geprobeerd hebt.
Ik ken veel mensen die hun honden ook meenemen op vakantie en waar de honden bijna overal bij zijn. Ik kan me voorstellen dat deze vorm van samenleven met een hond veel intensiever is in vergelijking met iemand die zijn hond bij wijze van meubelstuk heeft `voor erbij` en waarbij de hond altijd thuis moet blijven, of zelfs niet eens in huis mag leven. De intensiteit waarmee je met een mens of dier optrekt is vaak bepalend voor de mate van liefde wat je er voor voelt, en ook het gemis tot het gevolg. Dus `maatje, kind, familie` whatever, kan ik me ook goed voorstellen van haar. Maar veel mensen die alleen met de hond gaan lopen en verder niets, die zien dat gewoon niet.
Ik snap haar dus heel goed. Zelf ben ik niet iemand die vindt dat ze bepaalde dingen in het leven een keer gedaan móet hebben. Ik neem het leven zoals het komt.
Niet alle mensen doen veel samen met hun hond, maar zij kennelijk wel. En ze wilde gewoon de laatste periode er alles uit halen wat er in zat omdat de leeftijdsverwachting van de hond tegen viel. Misschien was ze die dingen wel al van plan maar kwam ze in tijdsnood.
Nu zijn er veel honden die graag overal met baasje mee naartoe gaan. Vaak zijn die honden dat ook gewend en dan vinden ze dat mooi. Honden die dat niet gewend zijn en het baasje gaat ze ineens meenemen overal mee naartoe vinden het misschien wat minder. Dat weet je trouwens pas als je dat geprobeerd hebt.
Ik ken veel mensen die hun honden ook meenemen op vakantie en waar de honden bijna overal bij zijn. Ik kan me voorstellen dat deze vorm van samenleven met een hond veel intensiever is in vergelijking met iemand die zijn hond bij wijze van meubelstuk heeft `voor erbij` en waarbij de hond altijd thuis moet blijven, of zelfs niet eens in huis mag leven. De intensiteit waarmee je met een mens of dier optrekt is vaak bepalend voor de mate van liefde wat je er voor voelt, en ook het gemis tot het gevolg. Dus `maatje, kind, familie` whatever, kan ik me ook goed voorstellen van haar. Maar veel mensen die alleen met de hond gaan lopen en verder niets, die zien dat gewoon niet.
Ik snap haar dus heel goed. Zelf ben ik niet iemand die vindt dat ze bepaalde dingen in het leven een keer gedaan móet hebben. Ik neem het leven zoals het komt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Voor dat ras valt het inderdaad mee. Ze zou er goed aan doen om voortaan een hond te nemen met hogere levensverwachting.Nanna schreef:Engelse Mastiff Gizelle (7)iones schreef: ze wilde gewoon de laatste periode er alles uit halen wat er in zat omdat de leeftijdsverwachting van de hond tegen viel.
Ik vind dat eigenlijk méévallen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Makkie, voor 2 honden is dan onbeperkt vreten. Hond nr 3 wil graag onbeperkt jagen in het bos en patsen met andere reuenbouvierpoedel schreef:Ga een stichting oprichten om de laatste wens van je hond in vervulling te laten gaan.
- iones
- Zeer actief
Hartewens van honden hier.... naar zo´n wei met muizenplaag gaan in Friesland....
-
Kitsune
iones schreef:Ik denk dat deze hond gewend was om samen met vrouwtje veel te doen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Geloof dat je nog nooit hebt geluisterd naar je hond , die heeft echt hogere doelen en wensen in het leven hoor.Machie schreef:Makkie, voor 2 honden is dan onbeperkt vreten. Hond nr 3 wil graag onbeperkt jagen in het bos en patsen met andere reuenbouvierpoedel schreef:Ga een stichting oprichten om de laatste wens van je hond in vervulling te laten gaan.

- iones
- Zeer actief
Dat is waar. Van geen een mens zou je dat kunnen verdragen maar van een hond wel.Kitsune schreef: en ze is ook de enige die ik constant om me heen verdraag (grootste voordeel van een hond.....een hond praat niet!).
Maar honden hebben ook helemaal hun eigen plek in ons leven, en dat is een belangrijke plek. Bij mij is dat tenminste zo.
Mijn honden zijn ook familie van mij, ook al zijn het geen bloedverwanten en geen soortgenoten.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
cornelia schreef:Weet niet waarom maar ik moet meteen denken aan; "mijn hond heeft een nare ziekte maar het is altijd zijn aller grootste wens geweest om eens met dolfijnen te gaan zwemmen. Oh overigens; ik heb niet voldoende geld om zijn wens te doen uitkomen, snik, snik. Mijn banknr. is........".![]()
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.