DUUSSSSSSHairextensions van mensenhaar laten zetten bij je hond kan in Eindhoven
EINDHOVEN - Het is een nieuwe trend en een tikkeltje apart: hairextensions bij honden. Bij trimshop Shannon in Eindhoven wordt het volop gedaan. De belangstelling van baasjes en honden voor wat extra gekleurd haar aan (hang)oor of staart is enorm.
Voor Elly Giesbers van trimsalon Shannon is het vreemde er al af. Het zetten van hairextensions bij honden is voor haar inmiddels dagelijks werk. "Veel mensen vinden het raar en sommigen vinden het ontzettend leuk. Er zijn er ook bij die zeggen dat het extreem is."
Echt mensenhaar voor de hond
Het haar dat Giesbers gebruikt voor de hairextensions bij de honden, is afkomstig uit Azië. "Het is echt mensenhaar, de vrouwen knippen dat af en krijgen daar geld voor. Ik heb overigens ook synthetisch haar."
Het aanbrengen van hairextensions bij een hond gebeurt op een zelfde wijze als bij mensen. Een soort lijmpistool maakt met een lusje de streng vast aan de vacht.
Hairextensions aan staart of oor
Bij voorkeur worden de hairextensions aan de (honden)oren bevestigd of aan de staart. En net als bij mensen is het de bedoeling dat de hond na zo'n behandeling er mooier uitziet.
"Per streng kost het aanbrengen rond de vijf euro. We hebben een klant met een zwarte poedel die na een trimbeurt steevast de deur uitgaat met in ieder oor vijf hairextensions. Dat vinden de eigenaren leuk."
Meer belangstelling rond carnaval
Meer belangstelling voor hairextensions bij honden is er rond de carnaval. Een fel gekleurd stuk haar aan het (honden)oor is dan een blikvanger.
Hairextensions bij honden lijkt extreem. Elly Giesbers weet dat het in de praktijk nog gekker kan. "Het komt ook al voor dat honden worden geverfd."
Voorlopig houdt de eigenaresse van de trimshop het bij knippen en het aanbrengen van hairextensions bij haar klandizie.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Roze extensions voor carnaval
Moderator: moderatorteam
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Roze extensions voor carnaval
http://www.omroepbrabant.nl/?news/22353 ... oven+.aspx

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Re: Roze extensions voor carnaval
Ach, als de honden er geen last van hebben... Al zou ik het zelf niet doen.
-
Neeltje
Op zich wordt het al lang gedaan, maar om daar nu echt mensenhaar voor te gebruiken? Kan ook gewoon een nepstukkie zijn. Maar hier geen extensions en al helemaal geen carnaval.Weet ineens niet wanneer dat is.
- dagmar88
- Zeer actief
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
De ene koopt 30 halsbanden voor z'n hond en de ander laat extensions in de vacht zetten.
Tja ieder zijn keuze...
Tja ieder zijn keuze...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
lets have fun
Ik vind die gekleurde strengetjes wel leuk. Net als die veertjes.
Wat maakt het nou uit of je je hond versiert met een kralenhalsband of met een strikje.
Wat maakt het nou uit of je je hond versiert met een kralenhalsband of met een strikje.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hello mister Boxer and mister poedel you want happy ending.Nanna schreef:![]()
![]()
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Shibby
- Zeer actief
Ach, ik dacht dat ik me niet snel meer verbaasde over ontwikkelingen in hondenland 

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Nou, geen last... Hoe reageren andere honden daarop?
En ik hou er sowieso niet van om overbodige dingen aan mijn hond te hangen, alsof hij het verschil niet merkt aan z'n oren. Een strikje of knipje voor haar uit de ogen vind ik nuttig, hairextensions lijken me overbodig. Maar wie ben ik
En ik hou er sowieso niet van om overbodige dingen aan mijn hond te hangen, alsof hij het verschil niet merkt aan z'n oren. Een strikje of knipje voor haar uit de ogen vind ik nuttig, hairextensions lijken me overbodig. Maar wie ben ik

-
lets have fun
Niet. Heb iig nooit gemerkt dat er anders op Rufus gereageerd werd.Hilde schreef:Nou, geen last... Hoe reageren andere honden daarop?
D

Welke kleuren zien honden eigenlijk? Reageren ze ook anders op een gekleurde jas? Op een roze blingbling halsband?
- Hilde
- Zeer actief
Nou, een halsband heeft natuurlijk een functie en als je er toch een gebruikt kan het net zo goed een mooie zijn. Hairextensions hebben totaal geen functie. Weet je, ga je goddelijke gang met je hond, pleur er haarextensions in zoveel je wilt, maar daar mag ik ook een mening over hebbenNanna schreef:Natuurlijk is het overbodig. Je doet die extensions er ook niet in voor het nut, maar voor de fun.
Je doet zoveel met honden voor de fun. Waarom een dure halsband met steentjes als een gewone leren ook volstaat? En waarom een deftige toilettage als je hem ook gewoon kunt kaalscheren?
Ik weet wel dat ik het op bijvoorbeeld Animal Event genoeg gezien heb dat honden anders reageerden op honden met een veer op hun hoofd of in hun oren. Nee, niet mijn ding. De kleur heeft er dan niet zo veel mee te maken volgens mij.

-
lets have fun
Tuurlijk mag je dat lelijk vinden. Ieder zijn eigen, toch.
Maar ik heb echt nooit gemerkt dat honden er anders op reageerden. Misschien moet je hem daarvoor veel meer volhangen. Ik weet ook niet wat ik daarvan geloven moet, er hangt van alles aan honden aan halsbanden en tuigen en dan zouden ze reageren op een veertje? Als dat veertje er nou hangt omdat ze net door een struik zijn gerend?
Eigenlijk denk ik dat honden helemaal niet zo op het uiterlijk letten, het valt hun niet eens op. Opeens een ander geur omdat je hem hebt gewassen doet hun veel meer. Dan merk ik wel een reactie. Maar niet op getut met veertjes.
Maar ik heb echt nooit gemerkt dat honden er anders op reageerden. Misschien moet je hem daarvoor veel meer volhangen. Ik weet ook niet wat ik daarvan geloven moet, er hangt van alles aan honden aan halsbanden en tuigen en dan zouden ze reageren op een veertje? Als dat veertje er nou hangt omdat ze net door een struik zijn gerend?
Eigenlijk denk ik dat honden helemaal niet zo op het uiterlijk letten, het valt hun niet eens op. Opeens een ander geur omdat je hem hebt gewassen doet hun veel meer. Dan merk ik wel een reactie. Maar niet op getut met veertjes.
-
Neeltje
Dan zouden ze bij Lotje heel wat moeten reageren, want die heeft regelmatig blaadjes aan haar sik hangen of aan haar wangen. Denk ook niet dat het andere honden opvalt, tenzij je je hond zo toetakelt dat het niet meer op een hond lijkt. En kleuren, och, daar ziet de hond niet veel van.
- Hilde
- Zeer actief
Ongetwijfeld. Maar ik heb ook gezien dat er wél gereageerd wordt. Misschien icm de hoge spanningen door alle andere prikkels op AE.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Geloof dat het meer aan de hond ligt die van een veertje of extension over de zeik raakt dan aan de extension of veer .Nanna schreef:Nou ja dan reageren ze er op. Big deal. Ik ga er zomaar van uit dat ze het gerust overleven. We kunnen ook te teerhartig worden hoor.
God je zal alles weg moeten halen of toveren omdat je hond ergens niet tegen kan zeg.

-
Brigitte
- Zeer actief
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
JaaaaaaBrigitte schreef:
Dat zou mooi staan bij Mika, die heeft zo'n mooie zwart-witte staart die word dan roze zwart
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- twinkeltje
- moderator
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Die haarstukjes, haarverf, slingers, broekpakken en deux-pieceskes zijn nog daar aan toe. Je hond meenemen naar het carnaval dat is wel je reinste mishandeling.
- Shibby
- Zeer actief
Shib een uur meenemen naar het carnaval zorgt er wel voor dat hij de rest van de dag/avond gegarandeerd bekaf op de bank ligt. Die wordt echt piswoest op al die verklede, dronken mensen.cornelia schreef:Die haarstukjes, haarverf, slingers, broekpakken en deux-pieceskes zijn nog daar aan toe. Je hond meenemen naar het carnaval dat is wel je reinste mishandeling.

- Gimmick
- Zeer actief
Ach gimmick zou het prachtig vinden.cornelia schreef:Die haarstukjes, haarverf, slingers, broekpakken en deux-pieceskes zijn nog daar aan toe. Je hond meenemen naar het carnaval dat is wel je reinste mishandeling.
Nu vind ik het helemaal.niks En dus gaat ze niet heen maar een optocht zou ze best kunnen waarderen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Salina vindt mensenmassa's prima: lekker veel mensen die haar kunnen knuffelenNanna schreef:Toch bestaan er echt honden die het geen bal interesseert en die nog vrolijk meehossen ook hoorcornelia schreef:Die haarstukjes, haarverf, slingers, broekpakken en deux-pieceskes zijn nog daar aan toe. Je hond meenemen naar het carnaval dat is wel je reinste mishandeling.
Het is dat ik zelf geen carnaval meer vier, anders had ik vast wel wat leuks bedacht dat aan het klittenband van een K-9 tuig past voor het gadeslaan van de jaarlijkse optocht
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier

En toch vinden mijn klanten het prachtig. Ik plaats na een trimbeurt een Ibiza Feather of ik plak (met latexvrije lijm op oliebasis, die echt geen kwaad kan) een bling steentje op bv een oortje. Bijna altijd wordt er bij een volgende trimbeurt om gevraagd. Ik doe er geen kwaad mee en ik heb nog nooit gemerkt dat een hond het uberhaupt merkte.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Hilde
- Zeer actief
Nou, ik verbaas me dus ook echt enorm. Mijn hond hoeft geen veer of paarse staart om mooi te zijn want voor mij is hij dat alTara schreef:Ik vind het ontzettend raar. Een hond is toch mooi zoals hij is? Waarom moet dat nou weer opgeleukt worden met accessoires?
Ieder het zijne hoor, maar ik begrijp het echt niet.
Als ik mijn hond bij de trimmer ophaal en er zit ongevraagd een veer of diamant op, zou ik ook not amused zijn. Maar blijkbaar vinden heel veel mensen het leuk. Oké dan

-
lets have fun
Och, ik snap zoveel dingen niet. Dan vind ik dit nog onschuldig.
Beetje met je hond tutten en daarna het bos in om hem te showen
Beetje met je hond tutten en daarna het bos in om hem te showen
- twinkeltje
- moderator
Sommige genieten er gewoon van , net als Blacky, van Ruby hoeft het niet zo.
Maar Black geniet van de bloemetjes

Voeld zich graag een held

Zelfs in zijn super girl shirt voeld hij zich de bom

En zeg nu zelf hij kan het hebben toch
Maar Black geniet van de bloemetjes

Voeld zich graag een held

Zelfs in zijn super girl shirt voeld hij zich de bom

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Als klant zou ik dat niet waarderen als je die meuk ongevraagd in mijn hond zijn vacht plakt. Met een klein strikje aan zijn riem of halsband zou ik niet zitten.Saschesfloor schreef:
En toch vinden mijn klanten het prachtig. Ik plaats na een trimbeurt een Ibiza Feather of ik plak (met latexvrije lijm op oliebasis, die echt geen kwaad kan) een bling steentje op bv een oortje. Bijna altijd wordt er bij een volgende trimbeurt om gevraagd. Ik doe er geen kwaad mee en ik heb nog nooit gemerkt dat een hond het uberhaupt merkte.

-
lets have fun
Nee, ongevraagd moet je dat niet doen. Ik wil dat bv helemaal niet op mijn golden. Past niet bij haar, dat wordt een vlag op een modderschuit.
Hang gewoon een leuke collage op in je salon zodat klanten zien wat de mogelijkheden zijn en vraag of ze dat willen.
Hang gewoon een leuke collage op in je salon zodat klanten zien wat de mogelijkheden zijn en vraag of ze dat willen.
-
Neeltje
twinkeltje schreef: Zelfs in zijn super girl shirt voeld hij zich de bom