Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meuten met eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Meuten met eten

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Maar maak me er echt niet meer druk om

Al vanuit t nest is Pinky al een slechte eter
Lang over t eten doen , en soms zelfs laten staan

Uit zichzelf at ze later maar 1x pd en dan nog liet ze staan. Soms eet ze wel d'r bak leeg
Prima , dan heb je ook geen honger

Ze is wel van t snoepen , en KVV neemt niet zo makkelijk mee in je jaszak
Dus Pinky'tje is hier de enige die naast d'r vleesjes ook brokjes krijgt

Wandelen en af en toe bij je roepen en belonen met een brokje
Trainen is ook belonen met brokjes

Baasje is nu 6 wkn op cursus en alleen in t weekend thuis
En aangezien hij met Pinky traint is t wat minder met de brokjes nu
Verder heeft ze bedacht dat als baasje langer dan 2 dagen niet thuis is ze niet wil eten ( en dat terwijl ik altijd degene ben die voert )

Dus zit ik nu elke avond met d'r bak vleesjes op schoot Pinky te voeren , en dan nog gaat t we usual niet altijd op

Ik lijk wel gestoord :80:

Dit is wel m'n eerste hond die zo meut , heb t nog nooit meegemaakt
Heb altijd honden gehad die de bak zowat aanvielen

Hebben jullie dat ook wel eens meegemaakt ?

Mja 6 wkn niet eten is ook zowat he
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
** Angela **
Zeer actief

Re: Meuten met eten

Nee , dan gaat ze of samen 2 hapjes eten of ze loopt weg

Zelfde met een van mijn katten
Vis is niet echt haar favoriet ( Krijgen KVV btw ) , maar mijn katee Breezer is er helemaal gek op

Staan ze met z'n tweeën uit die bak te eten of ze laat zich weg jagen door hem

Zijn er trouwens wel achter dat ze beter eet als ze buiten is
Dus krijgt ze buiten eten , maar nu de baas niet thuis is trapt ze daar niet in

T is wel een levendig en actief hondje , maar kan ook goed bankhangen en lekker slapen ;)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ja. Was voor Tibbe geen slechte eters gewend, dus dat was echt nieuw.
Er aandacht aan besteden op welke manier dan ook werkte averechts.
dagmar88 schreef: Tibbe at net genoeg om niet meteen dood neer te vallen, maar daar was ook alles mee gezegd. Hij heeft eerst een paar dagen niets gekregen, vervolgens zo weinig dat het niet mis kon gaan met op krijgen en met wat héél lekkers beloond voor een lege bak.
De bak staat er een kwartier, hij eet alleen en daarna haal ik de bak weg, leeg of niet.
In het begin was er één soort brok die hij in ieder geval at, al was het met lange tanden. Hij is heel langzaam aan steeds meer gaan lusten en weet nu niet hoe snel hij de keuken in moet racen rond etenstijd.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik heb ook een moeilijke eter en sinds twee weken ben ik met een experiment bezig ;)

Ik heb hem steeds helemaal niks gegeven tot een uur of 15/16. Geen snoepjes, kluifjes niks. Dan zette ik zijn bakje neer en at hij ineens wel! Dit dus na dat ik hem al een half jaar lang 's ochtends een klein kluifje heb gegeven (echt klein), waarna hij dus s' avonds zijn vlees niet of amper at. Dus mijn advies zou zijn, even niks anders geven. Pas de bak neerzetten wanneer je denkt 'nu heeft hij/zij' echt wel trek.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Heavy schreef:Eet ze ook niet als er een andere hond bij staat?
Dat vroeg ik me ook meteen af.

Ik zou echt niet gaan lopen tutten met uit de hand voeren ofzo, je maakt er een enorm ding van en volgens mij wordt het alleen maar erger.

Is ze ook echt graatmager aan het worden? Zo niet, dan zou ik voor de gein juist eens mini-beetjes in die bak gooien. Wel iets dat ze lekker vindt, maar dat het echt zo op is. En dan een koekje als toetje en klaar. Bak niet leeg geen toetje. Als dat werkt, kan je heel makkelijk opbouwen naar normale hoeveelheden en dat toetje erin houden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
** Angela **
Zeer actief

Ze is niet graatmager , staat eigenlijk precies goed

Dat trucje wat je beschrijft hebben we idd ook al gedaan
Maar dan werd t voor haar meer gedoe rond t eten en dan vertikte ze t dus echt om nog n hapje te eten

Er is ook niks wat ze echt echt lekker vind

Dat voeren uit de hand doen we nu ook omdat ze met los lopen er vandoor ging
En dan bedoel ik ook echt ervandoor

Op deze manier bereiken we 2 dingen
Ze leert dat wij leuk zijn want je krijgt snoepjes ( nja eten dus , maar zij denkt dat t snoepjes zijn ) en ze krijgt eten binnen

Gisteren heeft ze 500 gr gegeten en vandaag 200
Plus en klein handje brokjes met wandelen

Normaal zet ik t buiten neer en zie ik op de camera dat ze erbij wegloopt gaat de bak ook weg
Zelfde als nu met voeren
Weglopen = pech bak weg

En af en toen eet ze een paar dagen wel alles op

Zoals ik al eerder schreef , maak me er niet druk om
Ze is 7,5 maand , zal vast wel goed komen en anders gaan we gewoon op dezelfde voet verder
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Beetje net als Elco dus. Hij krijgt 's ochtends eten aangeboden, voor pakweg tien minuten. Daarna gaat het weg tot een uur of vijf 's middags. Krijgt hij weer even de tijd om te eten. Hij krijgt alleen beloninkjes (brokjes, kluifje) als hij z'n eten op heeft. Dus niet eten betekent niet snoepen.
Ik had er zelf ook vreselijk veel moeite mee om hem dan niet uit de hand te gaan lopen voeren. Zelf weekendje weggeweest, terwijl Elco bij m'n man thuis bleef. M'n man is er een stuk laconieker in. En nu eet Elco meestal elke dag wel een keer z'n bak leeg. En soms al zo vroeg dat hij er een heleboel lekkers bij krijgt (waardoor hij weer wat reserves opbouwt). Echt te licht wordt hij niet, omdat hij voor die tijd wel weer een keer echt goed eet.
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Als pup/puber zijnde at Jet ook slecht. Toen ben ik 1x daags KVV gaan voeren en verder zo weinig mogelijk snacks/beloningen tussendoor. Vanaf dat moment at ze elke dag met smaak haar bakje leeg. Inmiddels staat ze al weer een hele tijd op brokken, 3x per dag, bakje gaat steeds schoon leeg.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn hond was het eerste jaar ook een dramatische eter. Groeide slecht, was mager en haalde vaak zelfs haar neus op voor extreem lekkere hapjes. Het is uit zichzelf beter geworden na 1,5. Ze was nog steeds heel schraal, maar at in ieder geval dagelijks.
Nu ze gecastreerd is, is het gewoon een gezonde volle hond (nog steeds slank maar in wel wat vlees op de botten). Maar zonder dat is het ook recht getrokken. Ik heb me er een hoop zorgen over gemaakt maar mocht ik voor een tweede keer zo'n hond treffen, zou ik me er geen zorgen over maken. Ze verhongeren zich echt niet lijkt me.
Afbeelding
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Hier ook zo'n slechte eter, nu gaat het redelijk op Smuldier. Andere KVV hoef ik niet eens te proberen en een stukje rollade of iets anders wat 'van tafel valt' word uitgebreid mee gespeeld en verdwijnt in de maag van mijn Beagle. Koekjes werden op straat ook uitgespuugd en als ze bal in de bek had nam ze niet eens de moeite.

Het lijkt nu iets beter te gaan dus doe maar even niets geks.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”