Aan de lange lijn komt hij prima terug, dus op een overzichtelijk pad dacht ik dat ik hem wel even los kon laten. Dus hoppa, lijn los, en Corso rent blij weg want eindelijk kan hij zijn energie kwijt! Twee keer riep ik hem bij me. En twee keer kwam hij. Ik stopte er een snoepje in, riep heel enthousiast hoe fantastisch hij wel niet was, en liet hem weer gaan. Toen ik hem voor de derde keer wilde roepen, dacht Corso dat dat niet nodig was. Hij liep al een eindje bij mij uit de buurt en als hij een middelvinger had gehad, dan weet ik zeker dat hij die op dat moment had opgestoken toen ik riep. Ik probeerde me nog om te draaien en weg te lopen. Hij keek even, haalde nog net zijn schouders niet op, en snuffelde verder.
Ik besloot hem toch maar te gaan halen, want zonder hond thuis komen is ook weer zoiets. Bij iedere stap die ik nam, rende hij en stukje verder. Mijn lieve woorden en daarna autoritaire stem maakte geen verschil. FREEDOM AT LAST! Ik zag al horror-scenario's voor mij. Dadelijk moest ik heel het dorp door rennen om die hond te vangen.
Uiteindelijk vond hij een paard dat aan het rondrennen was dusdanig interessant dat ik hem bij zijn halsband kon grijpen en aanlijnen. Hij keek me nog even aan met een blik die zei: "Ik weet dat ik een lul was, maar het was toch best grappig he?" Nee Corso. Dit zijn geen grapjes.
Voorlopig blijft meneer dus toch maar aan de lange lijn.