Wij zijn bezig met het afsluiten van een verzekering voor Skye. Een border collie van 1 jaar. Maar mijn god, je leest heel vaak dat mensen geen verzekering afsluiten omdat als je bij ze aanklopt ze toch niet thuis geven. Nou bij het afsluiten alleen al loop je al tegen een hoop gedoe aan.
Sowieso staat er overal heel mooi bij dat aandoeningen aan heup en ellebogen worden vergoed. Als je dan de kleine lettertjes leest is dit bij de meeste maar bij honden tot 15 kg. Ok, mooi dan valt 80% al af voor ons.
Dan hou je dus alleen Proteq en Ohra over.
Uiteindelijk besloten om voor Proteq te gaan.
Skye is éénmalig naar de dierenarts geweest voor jeuk. Hij had zoveel gekrabt dat hij wondjes had gekregen. Hij heeft hier een prednison kuur voor gehad en dat was het. Nu komt er dus sowieso een clausule in de polis dat aandoeningen aan huid en oren worden uitgesloten. Nouja, het is niet anders. Ik heb heel duidelijk aan de telefoon gevraagd of het dan wel vergoed wordt als hij een wond krijgt door bv prikkeldraad of als hij wordt aangevallen door een andere hond. Ja natuurlijk wordt dit wel vergoed want het is geen allergie, was het duidelijke antwoord. Dus alleen allergie klachten worden niet vergoed, heb ik nog even extra gevraagd. Het antwoord was: idd, de rest wel. Dus verzekering afgesloten en klaar zou je denken.
Toen ik ophing had ik er toch geen goed gevoel over. Ik heb gewoon teruggebeld en nog een keer de vragen gesteld. Nee hoor mevrouw, was het antwoord deze keer, wat mij collega heeft verteld klopt niet. Alles wat met de huid te maken heeft zou nooit meer vergoed worden. Dus een wond omdat hij is aangevallen wordt niet vergoed. Een operatie aan de darmen, die wordt wel vergoed, maar het hechten en de wondzorg niet. Oorontsteking, wordt niet vergoed. Huidkanker, wordt niet vergoed.
Dat vond ik wel erg ver gaan dus de verzekering geannuleerd en gebeld met Ohra. Gewoon eerlijk het hele verhaal gehad en die man vond het de grootste onzin die er was hoe ze er bij Proteq mee om gingen. Natuurlijk werden al die dingen wel vergoed en die clausule? Die kan je makkelijk er vanaf halen als je een half jaar niet naar de dierenarts bent geweest. Hij wilde het meteen wel even voor me afsluiten. Na de ervaring met Proteq wilde ik toch eerst de vragen nog een keer via de email sturen zodat ik zwart op wit heb wat er wel en niet uitgesloten wordt.
Uiteindelijk heeft het anderhalve week geduurd voordat ik reactie kreeg op de mail. De reactie was dat ze geen reactie gingen geven, maar dat ze het gaan beoordelen op basis van de patiëntenkaart. Als ik die dan opgestuurd heb duurt het weer 10 werkdagen voordat we reactie krijgen. We hebben gebeld en kregen niet echt duidelijke antwoorden. Wel dat alles wat met ontsteking of allergie te maken heeft uitgesloten zal worden. Grrr.... nu kan ik dit nog wel snappen opzich, als alle andere dingen aan de huid dan maar wel vergoed worden. Hier konden ze geen antwoord op geven.
En oja, er staat wel mooi dat alle aandoeningen en heup en elleboog wel vergoed worden. Alleen OCD valt daarbuiten.
En die clausule is er bijna niet uit te krijgen als hij er eenmaal in staat...
We hebben nu de patiëntenkaart maar opgevraagd en die kregen we gelukkig binnen een uur via de mail. Dus hup, doorgestuurd en al onze vragen nog maar een keer gestuurd. Als het goed is krijgen we nu binnen 10 dagen reactie.
Wat ik nu eigenlijk met dit topic wil bereiken weet ik eigenlijk ook niet. Ik wil denk ik vooral even mijn verhaal kwijt... Meer mensen die tegen deze onzin aangelopen zijn? Ook hoop ik dat als mensen dit lezen ze wel even heel goed nadenken wat ze doen voordat ze een verzekering afsluiten.