Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe paspoorten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Nieuwe paspoorten

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik moet bekennen dat ik maar weinig snap van het deel wat gaat over honden die al de beschikking hebben over een (oud) entingsboekje/paspoort. Eerst staat er dat die gewoon als paspoort blijven gelden en je er dus mee naar het buitenland mag reizen met je hond, daaronder staat weer dat het oude paspoort alleen maar geldt als entingsboekje. En dat als de identificatie pas na 29/12/14 wordt ingevuld dit boekje niet geldig is als grensdocument. Maar hoe je dat laatste kunt controleren/aantonen is mij een raadsel.

Als ik het goed begrijp kan ik met mijn 3 honden die alle 3 een paspoort/entingsboekje hebben dat is uitgegeven en ingevuld vóór 29/12-14 gewoon nog steeds de grens over, of zie ik dit verkeerd?
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:Bij de grens vragen ze toch alleen naar de entingen? Nou, die staan in je entboekje :lol1: . Hoezo 'grensdocument' dan? Ik zie niet hoe je het paspoort anders nodig hebt dan de entingen die de hond gehad heeft aan te tonen. :denken:
Ik vind het verder wel een heel geheister hoor en het zaait een hoop verwarring. Ik ben blij dat mijn honden geen grensdocument nodig hebben voor Terschelling ;-)
Ha gelukkig, ik ben niet de enige die het maar verwarrend vindt, dit stuk. :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb het hele paspoort nooit gesnapt. er wordt zoveel waarde aan gehangen terwijl het zoals jullie al zeggen, niet meer is dan een entingenboekje...
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Reisen met je id kaart en open grenzen en EU regeltje erbij dat honden nu wel een paspoort moeten hebben.
Kunnen ze daar niet iets nuttigs gaan verzinnen in Brussel.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

bouvierpoedel schreef:Reisen met je id kaart en open grenzen en EU regeltje erbij dat honden nu wel een paspoort moeten hebben.
Nou, inderdaad. :lol1:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

bouvierpoedel schreef:Reisen met je id kaart en open grenzen en EU regeltje erbij dat honden nu wel een paspoort moeten hebben.
Ze hebben ook verzonnen dat stofzuigers niet meer dan zoveel watt vermogen mogen hebben :F:

Ik weet niet of dat nuttiger is? :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Met het oude paspoort kan je als deze voor 29-12 is afgegeven gewoon blijven reizen. Als je een oud paspoort hebt ontvangen na 29-12 dan is het niet geldig als reisdocument en heb je het nieuwe paspoort nodig als je de grens over wilt. Heb dit nagevraagd omdat wij met oud en nieuw in het België zaten.

Maar met de open grenzen heb ik nog nooit meegemaakt dat we gecontroleerd zijn. Ook op 29 december niet toen wij dus naar België reden.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sita schreef:Met het oude paspoort kan je als deze voor 29-12 is afgegeven gewoon blijven reizen. Als je een oud paspoort hebt ontvangen na 29-12 dan is het niet geldig als reisdocument en heb je het nieuwe paspoort nodig als je de grens over wilt. Heb dit nagevraagd omdat wij met oud en nieuw in het België zaten.

Maar met de open grenzen heb ik nog nooit meegemaakt dat we gecontroleerd zijn. Ook op 29 december niet toen wij dus naar België reden.
:ok:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ranetje schreef:
Ze hebben ook verzonnen dat stofzuigers niet meer dan zoveel watt vermogen mogen hebben :F:

Ik weet niet of dat nuttiger is? :lol1:
Ja ook al zo´n onzin toestand.
Pasgeleden bij Kassa iets over een mandarijnen netje wat als mediesch hulpmiddel werd goedgekeurd voor vrouwen met een verzakking , ook door de eu regels.
Pa vreet je manderijn eens op ma moet het netje hebben voor haar operatie. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik heb inderdaad zo´n nieuw paspoort gekregen bij Amber.
Haar gegevens zijn geplastificeerd en de sticker van de inentingen ook.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”