Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rodiworst

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Rodiworst

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

In het kader van lekkere hapjes voor Oudejaarsavond had ik een Rodiworst gekocht. Lilo vindt dat erg lekker en met al die advocaat moest er ook wel wat aan gezonde snacks naar binnen.

Nou kwam ik er nu dus pas achter dat het volledig voer is. Ik bedoel, dat staat er dus op. Laat ik echt altijd gedacht hebben dat het gewoon een soort koekies in worstvorm was.

Ik ben er wel blij mee, want Lilo eet het alsof het koekies zijn, terwijl ze met 'echt' eten de laatste tijd best wel wat kieskeurig is. En er mag absoluut een pondje aan bij Lilo. Ik gooi nu dus een handje stukjes Rodiworst bij haar 'gewone' eten (ook Rodi of Smuldier, maar dan dus kvv), en tussendoor krijgt ze ook af en toe een paar stukjes als koekje.

Is er iemand die het puur als voer geeft? En bevalt dat?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Mieke-Bo

Re: Rodiworst

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Ik persoonlijk blijf ver van rodi af, het ligt niet voor niks in de schappen naast de Bonzo en Frolic en andere supermarkt bende.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

nee, ik gebruik het ook als beloning, gedroogd of gewoon vers. Misschien wel een idee ook voor op vakantie
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Mieke-Bo schreef:Ik persoonlijk blijf ver van rodi af, het ligt niet voor niks in de schappen naast de Bonzo en Frolic en andere supermarkt bende.
Ja maar dat zegt toch niks? Ik heb nog eens wat naar de ingrediënten staan turen, en er voor gein het pak Frolic er naast gelegd(dat zijn echt koekies, dat zou ik nooit als echt vreten geven), en zo op het eerste gezicht zitten er vooral granen in Frolic, de Rodiworst is glutenvrij, zit wel rijst in (logisch, het is de Lam & Rijst-versie), en verder lijkt er in die Rodiworst toch aardig wat echt vlees te zitten. En heel veel water, maar goed, dat zit in alles wat geen droge brok is.

Net na het laatste plasrondje heb ik onder luid "Oh kijk 'es!" nog een handje stukkies worst in Lilo's bak gegooid, en het ging al kwispelend schoon op. Wat ik al zei, er mot echt een pondje aan bij het juffie, zeker nu in de winter. Ze ziet er prima uit voor een hondje van 11, superslank en mooi gespierd, maar er zit nul reserve onder dat velletje. Ze heeft onlangs al kennelhoest of zo gehad, nog een keer een virusje en er blijft niks van over. En dit lijkt toch wel een redelijk gezond extraatje.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door River8 »

Hanneke2 schreef:
Mieke-Bo schreef:Ik persoonlijk blijf ver van rodi af, het ligt niet voor niks in de schappen naast de Bonzo en Frolic en andere supermarkt bende.
Ja maar dat zegt toch niks? Ik heb nog eens wat naar de ingrediënten staan turen, en er voor gein het pak Frolic er naast gelegd(dat zijn echt koekies, dat zou ik nooit als echt vreten geven), en zo op het eerste gezicht zitten er vooral granen in Frolic, de Rodiworst is glutenvrij, zit wel rijst in (logisch, het is de Lam & Rijst-versie), en verder lijkt er in die Rodiworst toch aardig wat echt vlees te zitten. En heel veel water, maar goed, dat zit in alles wat geen droge brok is.

Net na het laatste plasrondje heb ik onder luid "Oh kijk 'es!" nog een handje stukkies worst in Lilo's bak gegooid, en het ging al kwispelend schoon op. Wat ik al zei, er mot echt een pondje aan bij het juffie, zeker nu in de winter. Ze ziet er prima uit voor een hondje van 11, superslank en mooi gespierd, maar er zit nul reserve onder dat velletje. Ze heeft onlangs al kennelhoest of zo gehad, nog een keer een virusje en er blijft niks van over. En dit lijkt toch wel een redelijk gezond extraatje.
heb t ook wel gegeven als beloning en het werd idd met plezier gegeten ;) het lijkt mij voor erbij toch goed :19: zeker als ze dr normale voer krijgt en er wat bij moet. ze is 11, dus ze mag toch wel verwend worden :) ik zou het doen :)
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Ik herinner me dat in een donkergrijs verleden onze hond in de vakantie inderdaad Rodiworst kreeg als vervanging van de plakken diepvriesvoer. Verder gebruik ik het veel als beloningsvoertjes. Handzaam, niet kwetsbaar en ze vinden het heerlijk (toverworst!). Wel iedere dag even vers snijden.

Er zijn inmiddels ook andere smaken, ook lekker.
Hanneke2
Zeer actief

River8 schreef:
Hanneke2 schreef:

heb t ook wel gegeven als beloning en het werd idd met plezier gegeten ;) het lijkt mij voor erbij toch goed :19: zeker als ze dr normale voer krijgt en er wat bij moet. ze is 11, dus ze mag toch wel verwend worden :) ik zou het doen :)
Ze is 11 en dat is piepjong in haar geval hoor! Okee, madam heeft een hartruisje en wordt alsmaar grijzer, maar ze rent en speelt en het is niet voor niks dat ik er dalijk gewoon een heel jonge reu bij zet, haar eigen toyboy. :mrgreen:

Verwennen in de zin van 'elke dag is er eentje', daar zijn we nog lang niet aan toe. Het record staat voor podenco's dacht ik op 21 jaar oud, nou, we gaan ervoor. Met Rodiworst.
River8
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
River8 schreef:
Ze is 11 en dat is piepjong in haar geval hoor! Okee, madam heeft een hartruisje en wordt alsmaar grijzer, maar ze rent en speelt en het is niet voor niks dat ik er dalijk gewoon een heel jonge reu bij zet, haar eigen toyboy. :mrgreen:

Verwennen in de zin van 'elke dag is er eentje', daar zijn we nog lang niet aan toe. Het record staat voor podenco's dacht ik op 21 jaar oud, nou, we gaan ervoor. Met Rodiworst.
21?? ok, had niet ingeschat dat dat het streven was :mrgreen: maar als extraatje is het best goed in mijn ogen. zeker als je een gezonde jonge blom hebt die wel een paar grammetjes extra mag hebben :)
Afbeelding
River8
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
River8 schreef:

21?? ok, had niet ingeschat dat dat het streven was :mrgreen: maar als extraatje is het best goed in mijn ogen. zeker als je een gezonde jonge blom hebt die wel een paar grammetjes extra mag hebben :)
Afbeelding
Mieke-Bo

Hanneke2 schreef:

Het is ieders eigen keuze toch? En de mijne is het niet. Voordat ik de overstap maakte had ik er een hard hoofd in, dat vlees voeren, maar als ik nu, 8 maand later, Bo bekijk in hoe hij was en hoe hij is, sinds ik alle granen alleen nog maar in mijn brood stop is er een compleet ander hondje onder vandaan gekomen. 8 maand terug had hij een harde stoppelvacht, hem aaien was niet aangenaam, en nu, fluffy, en zoveel meer dingen.

Nee, nooit meer anders als puur vlees.. Dus ook geen rodi worsten, beloningssnacks droog ik zelf (rundlong of rundhart blokjes)..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mieke-Bo schreef:
Hanneke2 schreef:

Het is ieders eigen keuze toch? En de mijne is het niet. Voordat ik de overstap maakte had ik er een hard hoofd in, dat vlees voeren, maar als ik nu, 8 maand later, Bo bekijk in hoe hij was en hoe hij is, sinds ik alle granen alleen nog maar in mijn brood stop is er een compleet ander hondje onder vandaan gekomen. 8 maand terug had hij een harde stoppelvacht, hem aaien was niet aangenaam, en nu, fluffy, en zoveel meer dingen.

Nee, nooit meer anders als puur vlees.. Dus ook geen rodi worsten, beloningssnacks droog ik zelf (rundlong of rundhart blokjes)..

"Puur vlees" is leuk en aardig hoor. Het heeft in theorie mijn voorkeur. Charlie heeft dan ook van pup af aan barf/kvv gegeten.
Alleen gaat het niet om mij, maar om mijn honden. En die doen het ergens tussen totaal kak en net wat minder goed op volledig vers.
Zij hebben niets aan een baas die nooit meer iets anders dan vlees wil voeren.
Er zijn genoeg honden die koolhydraten in hun dieet nodig hebben.

@ Hanneke, er zit 75% vlees in, waarvan 35% lam. Ook een klein beetje suiker. Maar goed, dat zit ook in satin balls.
Niko is heel moeilijk op gewicht te krijgen en houden. Hij krijgt nu iedere ochtend vlees met pap van vlokken van zooplus.
's Avonds wat (veel te dure) zeer calorierijke brokken.
Pjotr even hetzelfde omdat die na een periode van stress, virusje en wormen ook veel te mager was.
Bij Niko gaat het langzaam, maar op Pjotr begint gelukkig alweer een goede speklaag te groeien :ok: Niets te verzetten hebben is echt niet lollig.
Mieke-Bo

Vind je het goed als ik deze zin: Er zijn genoeg honden die koolhydraten in hun dieet nodig hebben.

als stelling gebruik voor een nieuwe discussie?
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Als hoofdmaaltijd zou ik het niet doen, maar als aanvulling zoals jij het wilt gaan gebruiken is het prima.

Als je kvv wilt blijven voeren zou je ook eens naar kivo kunnen kijken. Deze is wat vetter dan smuldier. Of Carnibest active, maar die is wel prijzig in vergelijking met smuldier.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mieke-Bo schreef:Vind je het goed als ik deze zin: Er zijn genoeg honden die koolhydraten in hun dieet nodig hebben.

als stelling gebruik voor een nieuwe discussie?
:tongue: Ga je gang maar.
Hanneke2
Zeer actief

Sita schreef:Als hoofdmaaltijd zou ik het niet doen, maar als aanvulling zoals jij het wilt gaan gebruiken is het prima.

Als je kvv wilt blijven voeren zou je ook eens naar kivo kunnen kijken. Deze is wat vetter dan smuldier. Of Carnibest active, maar die is wel prijzig in vergelijking met smuldier.
Ik geef de Rodiworst de laatste dagen steeds als extra, en dan per dag wel zo'n 100-150 gram. Het gaat erin als koek, dus ik blijf dit even doen, en hopelijk komt ze een beetje aan nu.

Ze is de laatste maanden flink afgevallen door a) kieskeuriger met eten omdat ze Jack niet meer als concurrent had voor restjes in haar bak en b) omdat we weer veel meer lopen en zij dus veel meer beweging krijgt. Het is effe een nieuwe balans vinden, maar ik wil ook eigenlijk niet vetter gaan voeren, want straks met weer een tweede hond gaat ze waarschijnlijk weer alles grager eten.

Vanochtend in het park liep ze trouwens heerlijk te rennen om het rennen, en te spelen met andere honden, en iemand die haar niet kende wilde bijna niet geloven dat ze al 11 was. :D Zo heerlijk dat ze nog in zoveel opzichten zo jong oogt.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Als jouw hond het hier goed op doet dan zou ik dat gewoon voeren. Lijkt me helemaal geen verkeerd voer en vooral omdat je zegt dat de hond moet aankomen en een lastige eter is dan is alles welkom wat wel gegeten word.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Dat krijgt Nap altijd als wij weggaan in zijn Kong of een plakje zo, hij is er gek op.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Mijne doet er nog net geen moord voor, maar gebruik het als beloningsmateriaal.

Zou er geen problemen mee hebben om het bij een moeilijke eter door de brokken te doen
Hanneke2
Zeer actief

Ik denk dat ik de Rodiworst nu toch maar degradeer van extra 'gewoon' vreten naar koekiemateriaal, want ook Toto vindt het erg lekker (hij vindt alles lekker), en Lilo is opeens geen 'moeilijke eter' meer. :roll: Dus er gaat nou wel erg veel rodiworst doorheen met drie maaltijden per dag (Toto mag echt wel een kilo of twee of zelfs meer aankomen).

Wel grappig, dat kieskeurig doen met vreten van Lilo had dus inderdaad vooral te maken met het ontbreken van concurrentie wat vreten betreft. Ze eet sinds gister haar bak weer zonder problemen leeg, en als ze eerder klaar is dan Toto, gaat ze zelfs gewoon naast hem staan en douwt ze haar kop ook in zijn bak. Toto is een lullie en vindt dat wel best. Andersom pikt hij soms snel iets uit haar bak als ze met volle bek staat te kauwen. De bakken staan tegenover elkaar en Toto is zo groot dat hij alleen maar even zijn kop uit hoeft te steken om nog effe zo'n stukkie worst bij Lilo te pakken. En daar doet zij dan ook niet heel moeilijk over.

Kortom: er gaan nu flinke bergen vreten in beide honden. :cheer: Ik hoop dat ik binnenkort een laagje ga zien over al die botten.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”