Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Elke ochtend om kwart voor negen precies...
Moderator: moderatorteam
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Elke ochtend om kwart voor negen precies...
Of het nou winter of zomer is, of de luiken nou gesloten zijn of geopend, of het nou weekend is of een doordeweekse dag, of man nou al op is of nog naast me ligt....Elke ochtend om kwart voor negen precies vindt Skadi dat we wakker moeten worden.
Ze staat op van haar kussen en gaat door de kamer drentelen. Daar word ik wakker van. En dan mag ze bij me op bed om te knuffelen. Heel soms zeg ik haar dat ze verder moet slapen omdat het laat is geworden de vorige dag, en dat doet ze dan ook braaf. Dan maakt ze me om kwart voor elf weer wakker. Op de minuut nauwkeurig.
Het is dus niet zo dat ze reageert op geluiden van buiten, die verschillen door de week en in het weekend.
Ze heeft gewoon een verdomd nauwkeurige inwendige klok. Kwart voor negen. Knuffeltijd. Wakker worden, mama!
En die van jullie? Nog meer honden met inwendige klokken?
Ze staat op van haar kussen en gaat door de kamer drentelen. Daar word ik wakker van. En dan mag ze bij me op bed om te knuffelen. Heel soms zeg ik haar dat ze verder moet slapen omdat het laat is geworden de vorige dag, en dat doet ze dan ook braaf. Dan maakt ze me om kwart voor elf weer wakker. Op de minuut nauwkeurig.
Het is dus niet zo dat ze reageert op geluiden van buiten, die verschillen door de week en in het weekend.
Ze heeft gewoon een verdomd nauwkeurige inwendige klok. Kwart voor negen. Knuffeltijd. Wakker worden, mama!
En die van jullie? Nog meer honden met inwendige klokken?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Elke ochtend om kwart voor negen precies...
Ja, Loki weet precies wanneer mijn wekker gaat (8:30am) en vlak voor dat mijn wekker afgaat dan komt hij nog eens bij mij en rolt zich op en houd dan mijn arm of been vast zodat als mijn wekker gaat ik niet kan op staan. Het bizarre is.. ik had zaterdag mijn wekker gezet op 8:45 (wat ik normaal niet doe maar ik moest weg) en weer vlak voordat mijn wekker gaat rolt hij zich op bij mij en houd mij weer vast.
Om 14:00, dan is mijn telefoondienst over, dan komt meneer de slaapkamer uit en dan -moet- ik met mijn laptop in de slaapkamer gaan zitten zodat ik daar kan werken en hij met mij kan knuffelen.
Om 14:00, dan is mijn telefoondienst over, dan komt meneer de slaapkamer uit en dan -moet- ik met mijn laptop in de slaapkamer gaan zitten zodat ik daar kan werken en hij met mij kan knuffelen.
- Miranda
- Erelid
Hier net zo. Ze ligt gerust nog een uur met me in bed te knuffelen, maar we moeten wel wakker. Tenzij ik zeg dat ze door moet slapen. Dan moeten we twee uur later wakker.Iris123 schreef:Het gaat hem niet om naar buiten kunnen of iets, de hele groep moet compleet op en wakker.
And few will ever climb
-
Manu
Hier helemaal niet. Sterker nog, ik moet mijn hond vaak uit bed sleuren. Die draait zich kreunend op zijn rug als ik het licht aan doe en op sta.
Wat hij wel doet is, als ik opgestaan ben en mijn vriend ligt nog in bed, dat hij die in het gezicht likt en een ondergekwijld pluche konijn in zijn gezicht duwt. Zo leuk, vriend is geen honden gewend dus die wordt zo ongeveer walgend wakker. Maar als ik op ben, moet iedereen uit bed. Met zijn allen bij elkaar blijven.
Wat hij wel doet is, als ik opgestaan ben en mijn vriend ligt nog in bed, dat hij die in het gezicht likt en een ondergekwijld pluche konijn in zijn gezicht duwt. Zo leuk, vriend is geen honden gewend dus die wordt zo ongeveer walgend wakker. Maar als ik op ben, moet iedereen uit bed. Met zijn allen bij elkaar blijven.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Numa begint standaard ergens tussen 8 en 9 mij wakker te maken. Dan hoor ik ineens woef........woef....... van beneden komen. Vanmorgen was het trouwens 7 uur maar ik ben daarna wel teruggekropen in bed. Heb vakantie, ga niet om 7 uur opstaan als het niet hoeft 
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Grappig. Wat gebeurt er als de klok verzet wordt? Loopt ze dan een uur voor/achter? Ik zou er trouwens heel snel klaar mee zijn, kappen, ik wil slapen! 
-
nomo
- Zeer actief
Vroeger de stabij van verderop. Die bracht ons altijd naar school. Die hond had een perfecte inwendige klok! Elke ochtend om kwart over acht zat ze midden op straat te wachten. Schoten we niet op dan liep ze naar de voordeur om met een kort blafje ons aan te sporen op te schieten. En in het weekend zat ze er niet. Dan wist ze blijkbaar dat we niet hoefden. Alleen de vakanties was ze in de war. Dan kwamen we natuurlijk niet. Bleef ze net zolang wachten tot er iemand buitenkwam om te zeggen dat het vakantie was. Leek ze nog te begrijpen ook 
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Runar is op standje hyperwakker van zodra er ergens iets van licht aangaat of hij iemand hoort.
Als hij bij me boven ligt, heeft hij wel een snooze functie. Hij vindt pas dat er opgestaan moet worden als de wekker de 3de keer afloopt
NU, ik sta door de week op om 4.45u en in het weekend rond een uur of 7/8 en dat vinden ze eigenlijk wel prima.
Als hij bij me boven ligt, heeft hij wel een snooze functie. Hij vindt pas dat er opgestaan moet worden als de wekker de 3de keer afloopt
NU, ik sta door de week op om 4.45u en in het weekend rond een uur of 7/8 en dat vinden ze eigenlijk wel prima.
- Miranda
- Erelid
Da fok. Daar zeg je zoiets.Lothian schreef:Grappig. Wat gebeurt er als de klok verzet wordt? Loopt ze dan een uur voor/achter? Ik zou er trouwens heel snel klaar mee zijn, kappen, ik wil slapen!
Dan loopt ze inderdaad een uur voor/achter. Maar dat trekt in twee weken bij.
And few will ever climb
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hier hebben ze het niet met slapen en opstaan, maar etenstijd...... dat weten ze maar al te goed. Ze komen me echt halen als het 16.00 uur is. Als de ene het niet doet, komt de andere wel. en desnoods met zijn drietjes tegelijk. hahaha
- Rebble
- Zeer actief
Nee, gelukkig niet. Ik zou daar ook heel snel korte metten (oh oh hoe ironisch) mee maken.

- Miranda
- Erelid
Nou, ik vind eigenlijk dat ik tegen die tijd wel wakker moet worden. Dus hoogstwaarschijnlijk heb ik het haar geleerd. Ook omdat ze met verzetten van de klok in twee weken tijd bijtrekt.Rebble schreef:Nee, gelukkig niet. Ik zou daar ook heel snel korte metten (oh oh hoe ironisch) mee maken.
And few will ever climb
-
Safari
Hier was het altijd andersom, sta je om half acht fris en fruitig naast je bed, krijg je zo'n blik van "je dacht toch werkelijk niet dat we ookmaar 1 pootje uit de mand zetten"
- zoe2710
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco
Hier alleen in de weekends, dan is het tussen 8-9u dat iedereen wakker moet worden en als ik uit bed ben en vriend ligt er nog in, dan word die ook getrakteerd op een knuffel en een nat gezicht. 
- Rebble
- Zeer actief
Miranda schreef:Nou, ik vind eigenlijk dat ik tegen die tijd wel wakker moet worden. Dus hoogstwaarschijnlijk heb ik het haar geleerd. Ook omdat ze met verzetten van de klok in twee weken tijd bijtrekt.Rebble schreef:Nee, gelukkig niet. Ik zou daar ook heel snel korte metten (oh oh hoe ironisch) mee maken.
Ik zeg ook niet dat jij daar korte metten mee moet maken
Maar 8.45u doordeweeks zou mij niet uitmaken, dan gaat ze haar goddelijke gang maar, ik lig dan toch al niet meer in bed

- Miranda
- Erelid
Oh, hier ook hoor, als ik eens vroeg op ben. Dan blijven ze lekker liggen.Safari schreef:Hier was het altijd andersom, sta je om half acht fris en fruitig naast je bed, krijg je zo'n blik van "je dacht toch werkelijk niet dat we ookmaar 1 pootje uit de mand zetten"
Of nee, dat lieg ik. Dan komen ze van hun kussens en gaan ze in bed verder pitten
Ik ben héél goed in slapen, Rebble. Dus als ze me om kwart over negen wakker maakt val ik zo weer in slaap tot kwart over elf
And few will ever climb
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Grappig, is dat zo in de loop der jaren gegroeid of had ze dat al snel door?
Finn ligt in de bench naast mn bed 's nachts en als ik de eerste tekenen van leven vertoon, dan komt hij bij me in bed. Hij slaapt dan gewoon verder of komt bij me voor een portie knuffeltjes. Dat helpt me niet om mn bed uit te komen, zo'n lekker kruikje naast je. Ik vind het al zo rot opstaan als het nog donker is...
Finn ligt in de bench naast mn bed 's nachts en als ik de eerste tekenen van leven vertoon, dan komt hij bij me in bed. Hij slaapt dan gewoon verder of komt bij me voor een portie knuffeltjes. Dat helpt me niet om mn bed uit te komen, zo'n lekker kruikje naast je. Ik vind het al zo rot opstaan als het nog donker is...
- Miranda
- Erelid
Volgens mij doet ze dit al van jongs af aan. Ik weet het niet zeker.veertje schreef:Grappig, is dat zo in de loop der jaren gegroeid of had ze dat al snel door?
Ja, zo doen we dat hier ook. Als ik eerder wakker ben, dan draai ik me om met een hoop gesteun en dan hoor ik *klopklopklop* van die staart. Dan roep ik haar bij me en dan is het tijd om te knuffelen. Soms vallen we dan weer in slaap, met de armen en poten om elkaar heenFinn ligt in de bench naast mn bed 's nachts en als ik de eerste tekenen van leven vertoon, dan komt hij bij me in bed. Hij slaapt dan gewoon verder of komt bij me voor een portie knuffeltjes. Dat helpt me niet om mn bed uit te komen, zo'n lekker kruikje naast je. Ik vind het al zo rot opstaan als het nog donker is...
And few will ever climb
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hebben ze hier niet. Wij hebben zelf niet eens een regelmatig leven, dus de honden ook niet.
Ze zouden het ook niet moeten proberen, zou ik snel klaar mee zijn. Mijn slaap is me vrij heilig.
Ze zouden het ook niet moeten proberen, zou ik snel klaar mee zijn. Mijn slaap is me vrij heilig.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Yara kan ook klok kijken.
Elke avond om half 11 staat ze te vragen of ze naar bed mag. Nu vind ik dat ook een mooie tijd vaak, uitzonderingen daargelaten.
Dan wil ze nog even het terras op. Als het nodig is een plasje doen en dan naar boven, lekker naar bed.
Elke avond om half 11 staat ze te vragen of ze naar bed mag. Nu vind ik dat ook een mooie tijd vaak, uitzonderingen daargelaten.
Dan wil ze nog even het terras op. Als het nodig is een plasje doen en dan naar boven, lekker naar bed.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Die van mij leven naar het licht ofzo, als het donker word vinden ze dat ze eten moeten krijgen en dat de baas thuis moet komen 
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Nou, hier doet Bow niet aan mee hoor. Die staat pas op als wij beneden zijn. Ik zeg altijd gewoon goedemorgen Bow maar in het weekend als mijn man ook later opstaat dan gaan man en hond altijd uitgebreid op de grond knuffelen. En dat is grappig want voor m'n man komt Bow dus in het weekend z'n mand uit en voor mij niet. Ik ben saai zeg maar.
- dagmar88
- Zeer actief
Miranda schreef: En die van jullie? Nog meer honden met inwendige klokken?
Charlie wel toen we nog boven sliepen. Zat ze eerst naast me te drentelen. Hop, pc uit en naar bed.
Als ik dan niet mee ging, ging ze boos alleen naar bed, om precies een half uur later weer naar beneden te komen.
Nu is het echt klaar!
's Ochtends is ze gelukkig liever lui dan moe
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Gelukkig niet. Sterker nog, de wekker gaat om half 7 en 20 min later gaat mijn vriend eruit. Noah blijft tegenwoordig liggen, die vindt het te vroeg denk ik
Pas als ik haar roep komt ze overeind, springt met voorpoten op bed voor een knuffel om vervolgens weer naar haar mat te gaan en verder te slapen. Voorheen sprong ze op als ze de slaapkamerdeur hoorde, maar ze vindt het toch echt te vroeg.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Als ze merken dat ik wakker word, kruipt Otto onder het dekbed en gaat Jet mijn handen zitten likken.
Maar dat is niet op een vast tijdstip.
Maar dat is niet op een vast tijdstip.

Groetjes,
Sandra
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Gelukkig niet, als ze die al heeft is haar klok om half 7/7 uur. Dus in de weekenden doen we dat niet, geef er ook niet aan toe trouwens (tenzij ze heel nodig moet, natuurlijk).
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ja tiet doet dat ook, iedere morgen weer om half negen.
maar ik heb haar inmiddels geleerd dat 'vijf minuutjes nog' een teken is om verder te gaan slapen en dan komt ze inderdaad pas om een uur of tien weer en dan móét ik er ook uit van haar.
blijf ik nog even nasudderen gaat ze van de ene kant naar de andere kant van het bed om haar koude natte neus in mijn gezicht te duwen en omdat ik het zo lief van haar vind dat ze tussendoor nog even gaat slapen en niet dramt ga ik er dan ook maar uit
maar ik heb haar inmiddels geleerd dat 'vijf minuutjes nog' een teken is om verder te gaan slapen en dan komt ze inderdaad pas om een uur of tien weer en dan móét ik er ook uit van haar.
blijf ik nog even nasudderen gaat ze van de ene kant naar de andere kant van het bed om haar koude natte neus in mijn gezicht te duwen en omdat ik het zo lief van haar vind dat ze tussendoor nog even gaat slapen en niet dramt ga ik er dan ook maar uit

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hier hebben ze het andersom. Om 22.45 uur moeten we naar bed van ze. Dan gaan ze lopen drentelen, ons aantikken, de deur aantikken. Staan we op en doen we de deur open, dan vliegen ze naar boven waar Luca en Csiva gauw het bed inpikken 
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Elmo verkast rond 8 altijd even en gaat dan op zijn kussen liggen, mij aankijkend. Op mijn 'kom maar' krult hij zich op zijn rug, met zijn kop op mijn arm. Om nog even te soezen. Als sjaak dan opstaat dan komt hij ook in beweging. Voor de rest leeft hij echt op de klok. Rond half 2 ga ik altijd met hem lopen, en als ik een keer iets later ben. Gaat hij voor mij zitten, zo van 'Hallo het is tijd hoor'. Rond half 6 wordt hij onrustig want dat is de tijd meestal dat sjaak thuis komt. En na de laatste ronde wil hij naar bed. Vorige week sliep ik een nacht bij pap en mam (moest erg vroeg in het ziekenhuis zijn) en pap had hem de laatste ronde uitgelaten, stond hij voor de gangdeur te wachten. Het sneue is dan dat hij bij mijn ouders niet naar boven mag

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Nee niet met wakker maken of eten, daar heb ik geen vaste tijden voor.
Wel kennen ze m'n wakerword rituelen dromen, zitten ze gewoon af te vinken denk ik, alles gedaan....hoppa kom we gaan naar het bos :
Zo weten ze ook altijd precies wanneer ik ga koken, dan krijgen ze meestal wat lekkers en het laatste rondje weten ze ook altijd precies
Mijn rode kater was wel heel erg van de klok, die kreeg om half 5 's avonds eten en dat moest je niet vergeten want dan kwam hij mauwend voor je zitten, met z'n pootje je been aantikken....hey
je vergeet wat hoor, daar kon je echt de klok op gelijk zetten 
Wel kennen ze m'n wakerword rituelen dromen, zitten ze gewoon af te vinken denk ik, alles gedaan....hoppa kom we gaan naar het bos :
Zo weten ze ook altijd precies wanneer ik ga koken, dan krijgen ze meestal wat lekkers en het laatste rondje weten ze ook altijd precies
Mijn rode kater was wel heel erg van de klok, die kreeg om half 5 's avonds eten en dat moest je niet vergeten want dan kwam hij mauwend voor je zitten, met z'n pootje je been aantikken....hey
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!