Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ziek kind en honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ziek kind en honden

Ongelezen bericht door M@rleen »

Hoe doen andere alleenstaanden dat met zieke kleine kinderen en honden, met uitlaten?

Boomer en Juma hebben zaterdagochtend vroeg een wandeling van 3 kwartier gehad, daarna kwam Elyna (4 jr) ziek thuis.
Hoge koorts, erg lamlendig en enige wat ze (logisch) wilde, was bij mij hangen.
Toch moesten de honden er een aantal keer uit natuurlijk en bij gebrek aan een tuin (woon 2-hoog), hebben ze het zowel zaterdag als zondag moeten doen met regelmatig een rondje om het grasveld onder de flat.
Toen ze nog in een buggy paste, ging ze gewoon mee, dik ingepakt.
Het was niet anders en vandaag lijkt ze weer beterder, maar heel prettig vond ik het niet, om haar steeds alleen te laten.

Hoe lossen anderen dat op?
Buren vragen kan (nog) niet, Boomer gaat niet een ander mee als ik thuis ben en ik woon hier nog geen 2 maanden.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Re: Ziek kind en honden

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Mijn 'kindertjes' zijn nu groot, maar toen ze klein waren, ging ik Boyke inderdaad alleen maar even voor het huis uitlaten in de groenstrook, zodat de kinderen mij konden zien vanuit het raam. De hond moest maar even met wat minder toe hoor, het duurt oha geen weken zo'n griepje :ok: Mijn moeder kwam wel eens even een paar uurtjes oppassen en dan kon ik boodschappen doen en even wat langer lopen met Boyke. Beterschap met de kleine meid :flower:
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Als bij m'n dochter er niet van alles vloeibaar uitkwam dan ging ze gewoon even mee, frisse neus is goed voor je, ook als je ziek bent. Vaak was ze dan ook weer even wat opgeknapt. Maar als ze wel spuugde e.d. dan deed ik even een kort snel rondje en daar had Izzy het dan maar een paar dagen mee te doen. Als het lang duurt kun je iemand vragen een uurtje op Elyna te passen dan zelf even met de honden naar buiten gaan.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Geen verstand van kinderen :wink: Maar ik geloof niet dat de honden tekort komen als ze een paar dagen wat minder lopen toch? Het is gewoon niet anders in bepaalde situatie's. Komt wel weer goed.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Gewoon even een klein plas poep rondje en in huis wat meer aandacht, het is niet anders
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Sebastiaan (2 jaar) gaat met koorts gewoon mee in de buggy. Mijn idee is ook wel dat frisse lucht goed is, even lekker naar buiten.
Maar ik laat tussen de middag de honden altijd even snel plassen bij het grasveldje achter ons huis. Zet ik de tv aan, Sebastiaan en pleegdochter op de bank en dan de honden even doen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Als de oudste ziek is zeg ik gewoon dat ik de honden even ga doen en dan is het een rondje van 10 min.
Als de jongste ziek is dan is het naar de overkant op het groenstrookje.

Die paar daagjes redden ze dat prima hoor.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Ik heb gelukkig een grote tuin. Ik ga dan gewoon niet en doen we een extra balletje gooien in de tuin. Doe het alleen als die kleine koorts heeft dan blijf ik thuis. Anders gaat ze idd gewoon mee in de buggy, ze knapt er ook altijd van op. Iza wordt sowiezo altijd tussen 18.00 en 18.30 voor het laatst uit gelaten. Als ze daarna nog hoge nood heeft (niet vaak) dan doet ze dat in de tuin. Ik ga mijn huis/tuin niet uit als mijn dochter ligt te slapen, zal vast goed gaan ik durf het alleen niet. Iza vind een baal dagje niet erg. Ze vind het veel erger als mijn dochter uit logeren is dan gaan we volgens haar veelste veel naar buiten :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”