Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meningen gevraagd

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ilja & Milo
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler x Berner Sennen
Aantal honden: 1
Contacteer:

Meningen gevraagd

Ongelezen bericht door Ilja & Milo »

Een jaartje geleden is de site http://www.hondenspeurder.nl online gegaan!

Na veel opbouwende en soms ook ongezouten kritiek hebben we er iets aan gedaan.
Er zijn veel links bijgekomen en er zijn een aantal (blijkbaar) broodfokkers van de site gehaald die we in eerste instantie helaas niet hadden opgemerkt.
Er zijn veel foto's toegevoegd van alle rassen en de steden waar de hondenscholen etc zit zijn toegevoegd.

De kleuren is helaas nog een issue.. Mochten we deze vervangen moet dit per bladzijde verandert worden en jammer genoeg zijn het er 400, dus daar gaat nogal wat tijd in zitten..
Dus tip, zet de pixels gewoon wat lager!

Ben benieuwd of het op jullie al wat positiever overkomt.

Thanks iig voor alle tips tot nu toe.. En meer tips/opmerkingen/links zijn altijd welkom!
Laatst gewijzigd door Ilja & Milo op 19 dec 2014 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Meningen gevraagd

Ongelezen bericht door alm@ »

Je link doet het niet.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik krijg een blanco beeldscherm?
En als ik de l toevoeg :wink: dus http://www.hondenspeurder.nl krijg ik een error
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

met toegevoegde l doet ie het bij mij wel.
en ik val nog steeds over de kleuren, het ziet er daardoor zo amateuristisch uit dat ik aan- en wegklik in dezelfde minuut.
zonde hoor.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Met een l erbij doet hij het wel.

Maar hoe kom je aan de sites? Ik heb naar mijn eigen ras gekeken. Er staan sites op die het al jaren of minstens maanden niet meer doen. Je hebt mijn site (een blog) er ook bijstaan, en ik kan me niet herinneren dat dat ooit gevraagd is. Gut, misschien hoeft dat ook niet; ik houd er alleen doorgaans niet zo van als ik zomaar ergens op een site gezet word. Zéker niet, als kennelijk die site geassocieerd wordt met broodfokkers. Plus, je hebt mijn site niet bij de Nederlandse, maar bij de "overige Europese sites" gezet, een lijst die onderbroken wordt door een lijst Belgische. De foto's zijn heel erg klein, en weer is de vraag, hoe kom je aan die foto's eigenlijk?

Kortom. Slordig. Heel slordig. Want je hebt duidelijk helemaal nooit de sites bekeken die je wel hebt staan.
Hoe moeilijk kan dat nu zijn? Dat is toch het minste dat je doet als je pretendeert een functionele nuttige site aan te bieden?

En idd.....de kleuren, het schreeuwerige....

Sorry...
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ilja & Milo schreef:http://www.hondenspeurder.nl
Zo doet ie het wel :wink:

Het spijt me wel maar ik vind het ontzettend rommelig en amateuristisch.
Het roept bij mij vooral de vraag op voor wie de site bedoeld is. Wat is het doel van de site?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ilja & Milo schreef: Er zijn veel links bijgekomen en er zijn een aantal (blijkbaar) broodfokkers van de site gehaald die we in eerste instantie helaas niet hadden opgemerkt.

Daar doe je weinig aan. Je kunt wel veel betere informatie geven; waar op gelet moet worden bij de aanschaf van een pup/hoe een broodfokker te herkennen.
Waarom is er alleen ruimte voor het aanbieden van pups?

Verder is de site ongelofelijk amateuristisch, onoverzichtelijk en vervelend. Van de teksten tot de vormgeving.
Ik wil geen 10.000 schermen die open gaan als ik op een site kijk.
Als je hier wat mee wilt moet je echt iemand zoeken die je daarmee kan helpen.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 19 dec 2014 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Hahaha zelfs mijn site staat erop,die allang uit de lucht is.
Afbeelding
alm@
moderator

Als ik bij Laekense herder.nl kijk kom ik op een opgeheven website en als ik laekense herder.eu aanklik kom ik op een sexdating en webcamsite :scratch:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

alm@ schreef:Als ik bij Laekense herder.nl kijk kom ik op een opgeheven website en als ik laekense herder.eu aanklik kom ik op een sexdating en webcamsite :scratch:

:LOL:
alm@
moderator

dagmar88 schreef:
alm@ schreef:Als ik bij Laekense herder.nl kijk kom ik op een opgeheven website en als ik laekense herder.eu aanklik kom ik op een sexdating en webcamsite :scratch:

:LOL:
:mrgreen: al met al valt er nog wel wat research te verrichten en de kleuren zou ik ook wat rustiger houden.
Afbeelding
Ilja & Milo
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler x Berner Sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilja & Milo »

Ik heb de link aangepast, sorry daarvoor! Miste idd een l.
En bedankt voor de tips.
Mijn moeder heeft deze site gemaakt, gewoon omdat ze het leuk vond en iets wou doen met haar vrije tijd.
Geld erin stoppen / geld ermee verdienen wil ze niet.
De links heeft ze door heel veel tijd te spenderen in googlen etc etc.

Zoals ik ook al in de header zette, irriteerde veel mensen zich aan de kleuren.
Hier heeft ze naar gekeken, maar dat is blijkbaar nogal moeilijk om deze te veranderen, aangezien het dan per bladzijde moet.
Foto's die op de site staan heeft ze toestemming voor gevraagd & gekregen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

:80: :LOL: beetje bijklussen moet kunnen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Even bij 'mijn' ras gekeken en ook hier staan broodfokkers en sites die uit de lucht zijn. Verder is het wel een hele lange lijst!

Als de startpagina andere kleuren heeft, oogt het mogelijk al heel anders.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik zie geen verschil met de vorige keer. alle dingen die écht in het oog sprongen en aangepast zouden moeten worden moeten dat nu nog steeds.

leuk dat je moeder lekker bezig is met html en een framepje hier en daar. maar dat maakt geen website. en ja, dan moet je op elke pagina de kleuren aanpassen. klopt. maar zolang je de layout niet aanpast en zolang je niet voor elke scheet een nieuwe pagina laat openen is het onleesbaar (tip: a target="framenaam" href=url)
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ah wat zonde. Dit doet echt zeer, ik werk zelf wat in de websites en die kleuren :schrik: Zwart, geel en rode en blauwe tekst. Het is heel schreeuwerig en onoverzichtelijk.
De homepage maakt dat je bezoeker verder gaat kijken of direct vertrekt, deze is eentje die afschrikt en weg jaagt. Sorry.
Pas de homepage sowieso aan. Verander de kleur, dat ten eerste. Creëer rust in je website.

Ik heb geprobeerd te lezen maar ik trek de kleuren écht niet.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Zet er een paar bewegende gifs bij en ik waan me weer in 2003 :) De kleuren zijn inderdaad té, enkele links die ik willekeurig aanklikte, werken niet, dit soort teksten:
Deze pagina-links staan in het teken van het afscheid van onze trouwe viervoeters door overlijden.
Heeft U net afscheid moeten nemen van uw hond, dan leef ik als hondenliefhebber met U mee en
met mij waarschijnlijk vele anderen. Ik hoop dat de door mij geselecteerde sites U van dienst kunnen zijn.
en daarbijbehorende afbeelding:

Afbeelding

vind ik persóónlijk overdreven, ik zie het liever wat zakelijker en korter beschreven.

Maarrrr, an sich vind ik het wel wat hebben dat elk aspect van het houden van een hond op 1 website staat :) Hoe kunnen mensen je site vinden? Want als ik iets zocht over honden in het algemeen (wbt informatie) zou ik niet zoeken op "hondenspeurders". Daar verwacht ik puur en alleen maar honden en pups te koop zien staan (aangezien Speurders een verkoopsite is).
dagmar88
Zeer actief

Ilja & Milo schreef: Mijn moeder heeft deze site gemaakt, gewoon omdat ze het leuk vond en iets wou doen met haar vrije tijd.
Geld erin stoppen / geld ermee verdienen wil ze niet.
De links heeft ze door heel veel tijd te spenderen in googlen etc etc.
Kan ze beter gaan haken of hondenjasjes maken.
Er is ongetwijfeld veel tijd besteed aan het bij elkaar zoeken van de links. Iets dat zo slecht in elkaar zit dat er nog geen anderhalve man en een paardekop wat aan hebben, is toch gewoon zonde van je tijd?
En wat mij betreft is een hobby waar je plezier aan hebt wel een paar euro waard.
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

De kleuren is al genoeg over gezegd. Ik vind het heel vervelend dat elke link in een nieuw scherm opent. Ik zou voor stellen om gewoon een compleet nieuwe website te beginnen, en daar de informatie opnieuw in zetten na het gecontroleerd te hebben. Als ze nog wat bij wil leren dan met CSS te gaan werken, scheelt weer elke pagina los aan te moeten passen ;)
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik heb even naar de boerboel gekeken en van de links die daar staan is minimaal de helft achterhaald.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nou laat ik zeggen dat ik blij ben eigenlijk dat mn site er niet bij staat... het doet me letterlijk pijn aan mn ogen die kleuren

Ik weet dat t ontzettend veel werk is een site te maken en te onderhouden. Ben ook alles behalve een prof erin maar dat schreeuwendeven felle.. dat zie je toch nergens meer?
De tijd hoort erbij dan zet je hem ff offline werkt hem bij als je tijd hebt en dan zet je hem weer online...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Er staat een link tussen die niet meer bestaat: http://www.fly4ball.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Die is helaas opgeheven.
Perry en Noah

Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik denk dat het simpeler is om gewoon opnieuw te beginnen met een site, dan deze aan te passen :19: .

De site is alles behalve gebruikersvriendelijk en (blijkbaar) staat er vrij veel 'oud' nieuws op.
Zoals bij 'mijn' ras bv. De Vanenblikhoeve is al een aantal jaar geleden gestopt met het fokken van Middenslag Schnauzers.
Als ik het goed heb zijn ze gestopt met fokken na het nest waar Luuk (Onyx) uit voort komt (of vlak daarna) en die is 9 jaar.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 19 dec 2014 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Heel amateuristisch en schreeuwerig, sorry.
Leuk als iemand dit puur voor de hobby doet, maar ik denk dat niemand er verder op gaat kijken, mensen klikken weg.
:zweep:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Blijkbaar ben ik de enige die het wel een handige site vind. De kleuren mogen wel wat rustiger maar ik vind het wel een enorm uitgebreide site met erg veel informatie. Ik heb hem bij mijn favorieten gezet. Altijd handig als ik iets moet zoeken.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Yara schreef:Blijkbaar ben ik de enige die het wel een handige site vind. De kleuren mogen wel wat rustiger maar ik vind het wel een enorm uitgebreide site met erg veel informatie. Ik heb hem bij mijn favorieten gezet. Altijd handig als ik iets moet zoeken.
Nee hoor, dat zei ik ook ;) In principe is het best makkelijk, mits het beter uitgewerkt wordt.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik zou ook lekker opnieuw gaan bouwen. Op deze manier (kleuren, nieuwe windows, niet werkende links) blijven maar weinig mensen op de website hangen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Je mag de link http://www.laekenseherder.nl" onclick="window.open(this.href);return false; er wel afhalen bij de hondenrassen (Belgische Herder, Laekense).
Dat was mijn website en die is offline gegaan omdat ik niet meer fok. :wink:
Sandra212
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dobermann Pinscher, Kelpie, Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sandra212 »

Het idee is leuk, maar de uitwerking kan veel en veel beter.
Velen hebben het al gezegd, de kleuren, het openen van nieuwe vensters, links die niet werken...

Een goede informatieve website bouwen kost tijd. Niet alleen om alles op de website te krijgen, maar ook om alles wat je erop zet te controleren.
En het is een leuke hobby, maar een informatieve site zoals deze moet ook nog eens goed in elkaar zitten anders krijg je geen bezoekers. En ik neem aan dat het daar toch om te doen is? Dat mensen jouw site bezoeken als ze informatie willen?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Die eerste was mijn domeinnaam maar mijn site is inderdaad al een poos uit de lucht omdat ik niet meer fok. :wink:
De eu-domeinnaam wás van vrienden van mij en collega-fokkers maar ook zij zijn gestopt en houden de oorspronkelijke link niet meer bij. Wat er daarna mee gebeurd is valt buiten hun verantwoordelijkheid verwacht ik. :F:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”