Apple schreef:Ik zou eerder denken dat die kippennek toch iets teveel van het goede is geweest voor jong hondje.
Hopen dat het niks ernstigs is! Succes straks
Het was niet de kippennek!
Flin reageert sinds wij haar hebben al erg vervelend op brokken met graan, deze werden dus ook al vrij snel niet meer gegeven. We hadden een lijstje gemaakt met alle kvv varianten die ze altijd kreeg. Hier zaten geen rund kip en lam tussen. Nu heeft ze het weekend dus door omstandigheden op smuldier gezeten en heeft 2 varianten gehad: Kip en de standaard soorten. De standaardsoorten bevatten rund. Onze dierenarts is er dus vrijwel zeker van dat het hier gaat om een voedselallergie, ze heeft ook enkele huidreacties (obsessief rondom haar anus likken en nu inmiddels ook op haar poten kauwen) En ze heeft recent een oorontsteking gehad (Nu ik erover nadenk trad die op nadat we ook enkele dagen kvv gaven een mix van rund en kip) . We hebben dus meteen weer haar oude kvv opgehaald, we mochten 3 smaken geven: geit, paard en konijn.
Het is voor ons dus puur toeval dat dit nu ontdekt is omdat ik normaal geen smuldier voer. Iemand had echter de stekker uit mijn vriezer getrokken en ik kwam hier achter toen ik volledig over zou gaan naar kvv en de dierenwinkel al gesloten was. Maar juist omdat dit nu gebeurde weten wij nu dat zij erg hevig reageert op in ieder geval rund en kip. De lamshart die ze gisteren uitbraakte durven ze geen uitspraak over te doen, dit kon ook een effect zijn van de rund of kip in haar darmen.
Even terug naar de verstopping:
Nadat we opgehaald werden door de dierenarts liet flin alle ontlasting lopen. De kleur en de stevigheid was niet goed. Haar darmen zijn echter weer helemaal leeg. Het obsessieve likken aan de anus kwam voort uit geïrriteerde anaalklieren . Deze zijn leeggeknepen door de dierenarts en en zaten goed vol. In de Onlasting troffen ze ook veel haar aan, iets wat ook wees op huidirritatie.
Wij (en de dierenarts) zijn er dus vrijwel zeker van dat het hier gaat om een voedselallergie. Alle snoepjes en dergelijke worden cadeau gedaan aan de honden van mijn ouders. En flin gaat een sober leven tegemoet. Ik hoop in de toekomst natuurlijk haar wel zo nu en dan wat lekkers te geven. Als dit betekent dat ik een voedseldroger moet aanschaffen dan moet dat maar. Ik vind het momenteel vrij lastig. Flin is gek op varkensoren en dergelijke maar op dit moment durven we het niet aan.
Indien het kauwen en likken op de poten en de anus doorgaat zullen we langzamerhand toch ook andere diersoorten mogen verwijderen uit het menu. Ik hoop echter dat het niet zo ver komt.
Zo nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte, excuses voor het lange verhaal maar ik vond het wel belangrijk dat alles volledig was.
Flin maakt het momenteel erg goed, ze is erg vermoeid maar dat kan ook komen door de ontstekingsremmer.