Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hondentraining omgeving Bergen op Zoom/ Breda
Moderator: moderatorteam
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
hondentraining omgeving Bergen op Zoom/ Breda
Hoi allemaal,
Sinds we Skye hebben trainen wij met hem bij een hondenschool. De afgelopen maanden trainen we met een hele fijne trainster en hebben we heel veel geleerd. We hebben hier nog twee keer training en dan zouden we of met een half jaar moeten verlengen, of stoppen.
Ik merk dat ik behoefte heb aan een andere soort training. De training gaat hier altijd door, er is geen sprake van een cursus met een begin en een eind, maar gewoon een doorlopende cursus. Je hebt de pups+jonge honden en als de honden ongeveer een half jaar zijn stroom je door naar de volgende groep. Die groep is dan de groep waar je altijd blijft, maar er komen wel steeds nieuwe doorstromers bij. Ik train nu al een half jaar in die groep en heb al wel een paar keer de cyclus meegemaakt. Veel mensen trainen nog 12 weken in die groep en dan stoppen ze.
Ik ben nu aan het rondkijken naar een hondenschool waar ze bekend zijn met het gedrag van border collies. Ik ben niet op zoek naar een plek waar de nadruk ligt op commando's aan te leren, maar meer op gedrag/ impulse control.
Een voorbeeld is dat ze bij deze hondenschool werken met een bel, echt een ouderwetse tingelingeling bel. Hiermee geven ze aan dat de les erop zit en dat het tijd is om te spelen. Zodra Skye de bel hoort weet hij hoe laat het is en kan ik bijna niets meer met hem. Nu loop ik dan meestal naar het einde van het veld en ga buiten de groep om proberen om zijn aandacht bij me te krijgen. Het gaat wel steeds beter, maar de groep gaat gewoon door met de training en ik sta buiten de groep om te worstelen met een hond die wilt SPELENSPELENSPELENSPELEN en wel NUUUUUUUU!!!
Skye vind het moeilijk om rustig te blijven als er in andere groepen op het veld iets gebeurd. Er wordt op ons veld ook Treibball gegeven en hier wordt soms heel enthousiast bij gejuigd, op het veld naast ons word dan tegelijk de 'hier' geoefend en rennen er honden rond. We hebben hier al veel vooruitgang in geboekt en we hebben hele goede tips gekregen. Maar nu gaat de les om ons heen gewoon door en wij moeten proberen mee te doen wat lukt. Hier is niets mis mee natuurlijk, maar ik ben op zoek waar je juist op de impulse control gaat trainen.
Ik heb Sam Turner al als tip gekregen, maar dat is bijna twee uur rijden voor mij. Ik ben opzoek in de omgeving tussen Bergen op Zoom/ Breda/ Dinteloord. Als ik ergens wekelijks ga trainen wil ik door de weeks trainen, ik zou het niet erg vinden om bv in het weekend of wat verder weg te trainen als ik bijvoorbeeld 2x per maand zou trainen en thuis verder zou gaan met de oefeningen.
Afgelopen week liep ik ons gebruikelijke rondje en toen liep ik langs een groep die met jachttraining bezig was. Het was zo mooi om al die labrador's zo netjes beheerst te zien zitten/ liggen, maar zo actief te zijn als ze aan de beurt waren. Skye werd ondertussen helemaal gek van de geuren, ze waren ook met echte dode beesten bezig en hadden sleepjes getrokken (weet niet hoe het heet), ik liep dus voorbij met een hysterisch piepende trekkende border collie. Alle honden keken wel even maar bleven zo relaxed liggen.
Ik weet niet of het haalbaar is om een border collie die rust aan te leren, maar het lijkt me voor Skye ook fijn. Op het moment dat hij zo is kan ik hem echt niet bereiken en daar wil ik mee aan de slag. Eigenlijk ben ik dus op zoek naar iemand die mij kan begeleiden in het krijgen van rust en contact met mijn hond in alle situaties.
Alle tips zijn welkom. Het mag bij een hondenschool zijn, of gewoon bij iemand die veel van border collies af weet en mij kan begeleiden. Ik ben naar iets op zoek wat ik langere tijd kan doen en dan is priveles 1x per week niet haalbaar wat de kosten betreft.
Hopelijk willen jullie je ervaringen met trainers/ hondenscholen met mij delen.
Alvast bedankt!
Sinds we Skye hebben trainen wij met hem bij een hondenschool. De afgelopen maanden trainen we met een hele fijne trainster en hebben we heel veel geleerd. We hebben hier nog twee keer training en dan zouden we of met een half jaar moeten verlengen, of stoppen.
Ik merk dat ik behoefte heb aan een andere soort training. De training gaat hier altijd door, er is geen sprake van een cursus met een begin en een eind, maar gewoon een doorlopende cursus. Je hebt de pups+jonge honden en als de honden ongeveer een half jaar zijn stroom je door naar de volgende groep. Die groep is dan de groep waar je altijd blijft, maar er komen wel steeds nieuwe doorstromers bij. Ik train nu al een half jaar in die groep en heb al wel een paar keer de cyclus meegemaakt. Veel mensen trainen nog 12 weken in die groep en dan stoppen ze.
Ik ben nu aan het rondkijken naar een hondenschool waar ze bekend zijn met het gedrag van border collies. Ik ben niet op zoek naar een plek waar de nadruk ligt op commando's aan te leren, maar meer op gedrag/ impulse control.
Een voorbeeld is dat ze bij deze hondenschool werken met een bel, echt een ouderwetse tingelingeling bel. Hiermee geven ze aan dat de les erop zit en dat het tijd is om te spelen. Zodra Skye de bel hoort weet hij hoe laat het is en kan ik bijna niets meer met hem. Nu loop ik dan meestal naar het einde van het veld en ga buiten de groep om proberen om zijn aandacht bij me te krijgen. Het gaat wel steeds beter, maar de groep gaat gewoon door met de training en ik sta buiten de groep om te worstelen met een hond die wilt SPELENSPELENSPELENSPELEN en wel NUUUUUUUU!!!
Skye vind het moeilijk om rustig te blijven als er in andere groepen op het veld iets gebeurd. Er wordt op ons veld ook Treibball gegeven en hier wordt soms heel enthousiast bij gejuigd, op het veld naast ons word dan tegelijk de 'hier' geoefend en rennen er honden rond. We hebben hier al veel vooruitgang in geboekt en we hebben hele goede tips gekregen. Maar nu gaat de les om ons heen gewoon door en wij moeten proberen mee te doen wat lukt. Hier is niets mis mee natuurlijk, maar ik ben op zoek waar je juist op de impulse control gaat trainen.
Ik heb Sam Turner al als tip gekregen, maar dat is bijna twee uur rijden voor mij. Ik ben opzoek in de omgeving tussen Bergen op Zoom/ Breda/ Dinteloord. Als ik ergens wekelijks ga trainen wil ik door de weeks trainen, ik zou het niet erg vinden om bv in het weekend of wat verder weg te trainen als ik bijvoorbeeld 2x per maand zou trainen en thuis verder zou gaan met de oefeningen.
Afgelopen week liep ik ons gebruikelijke rondje en toen liep ik langs een groep die met jachttraining bezig was. Het was zo mooi om al die labrador's zo netjes beheerst te zien zitten/ liggen, maar zo actief te zijn als ze aan de beurt waren. Skye werd ondertussen helemaal gek van de geuren, ze waren ook met echte dode beesten bezig en hadden sleepjes getrokken (weet niet hoe het heet), ik liep dus voorbij met een hysterisch piepende trekkende border collie. Alle honden keken wel even maar bleven zo relaxed liggen.
Ik weet niet of het haalbaar is om een border collie die rust aan te leren, maar het lijkt me voor Skye ook fijn. Op het moment dat hij zo is kan ik hem echt niet bereiken en daar wil ik mee aan de slag. Eigenlijk ben ik dus op zoek naar iemand die mij kan begeleiden in het krijgen van rust en contact met mijn hond in alle situaties.
Alle tips zijn welkom. Het mag bij een hondenschool zijn, of gewoon bij iemand die veel van border collies af weet en mij kan begeleiden. Ik ben naar iets op zoek wat ik langere tijd kan doen en dan is priveles 1x per week niet haalbaar wat de kosten betreft.
Alvast bedankt!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: hondentraining omgeving Bergen op Zoom/ Breda
Deze begrijp ik niet helemaal.*Skye* schreef:Hoi allemaal,
Hoe kan het dat de anderen in de groep nog trainen als de bel voor einde les heeft geklonken?
Houden de verschillende groepen niet dezelfde uurtijden aan?
Bij welke school zit je nu dan?Skye vind het moeilijk om rustig te blijven als er in andere groepen op het veld iets gebeurd. Er wordt op ons veld ook Treibball gegeven en hier wordt soms heel enthousiast bij gejuigd, op het veld naast ons word dan tegelijk de 'hier' geoefend en rennen er honden rond. We hebben hier al veel vooruitgang in geboekt en we hebben hele goede tips gekregen. Maar nu gaat de les om ons heen gewoon door en wij moeten proberen mee te doen wat lukt. Hier is niets mis mee natuurlijk, maar ik ben op zoek waar je juist op de impulse control gaat trainen.
Alvast bedankt!
Al eens bij Multidog (Dinteloord) gekeken?
- *Skye*
- Zeer actief
De bel is meer een reminder om aan iedereen te laten weten dat het tijd is. Alle groepen maken dan nog even af waar ze mee bezig zijn. Het kan zijn dat op het ene veld de honden al los zijn terwijl ze op het andere veld nog iets aan het afmaken zijn.
In onze les doen we aan het einde vaak nog de 'hier' oefenen. Dit kan Skye heel goed, maar als de bel al heeft geklonken, of ze zijn al op het andere veld aan het spelen, dan kan hij het niet. Ik heb het heel vaak geprobeerd, maar het komt er dan op neer dan Skye gewoon een aantal ererondjes gaat maken over het hele veld. Het commando 'hier' verliest hiermee dus zijn waarde. Nu is het zo dat bv op het ene veld de honden al los zijn, mijn groep de hier aan het oefenen is en aan de andere kant mensen staan te juigen om hun hond bij de treibball. Ik loop dan zo ver mogelijk van alles vandaan met een hysterische hond en ga dan clickeren om aandacht en kom steeds dichterbij. Het gaat wel steeds beter, maar ik wil dus niet in mijn eentje ergens in een hoekje aan het werk zijn, maar hiermee echt trainen onder begeleiding.
Ik zit nu bij hondenschool Shada/ hondentraining Breda.
Multidog heb ik al vaker goede dingen over gehoord. Heb je hierzelf ook getraind en waarom denk je dat wij juist daarheen moeten?
In onze les doen we aan het einde vaak nog de 'hier' oefenen. Dit kan Skye heel goed, maar als de bel al heeft geklonken, of ze zijn al op het andere veld aan het spelen, dan kan hij het niet. Ik heb het heel vaak geprobeerd, maar het komt er dan op neer dan Skye gewoon een aantal ererondjes gaat maken over het hele veld. Het commando 'hier' verliest hiermee dus zijn waarde. Nu is het zo dat bv op het ene veld de honden al los zijn, mijn groep de hier aan het oefenen is en aan de andere kant mensen staan te juigen om hun hond bij de treibball. Ik loop dan zo ver mogelijk van alles vandaan met een hysterische hond en ga dan clickeren om aandacht en kom steeds dichterbij. Het gaat wel steeds beter, maar ik wil dus niet in mijn eentje ergens in een hoekje aan het werk zijn, maar hiermee echt trainen onder begeleiding.
Ik zit nu bij hondenschool Shada/ hondentraining Breda.
Multidog heb ik al vaker goede dingen over gehoord. Heb je hierzelf ook getraind en waarom denk je dat wij juist daarheen moeten?
- ranetje
- Zeer actief
Of het speciaal wat voor jou zou zijn weet ik niet.
Daarvoor heb ik veel te weinig informatie
Het is een hondenschool waar verschillende kennissen van mij trainen (voor mij is het veel te ver weg).
Ze zijn zeer te spreken over de lessen.
Maar of het wat voor jou is kan je alleen zelf bepalen denk ik.
Ik zou er gewoon een keer gaan kijken (na de kerst/oud en nieuw, ze zijn nu dicht dacht ik?)
Dan kan je zelf bekijken of je wat voelt voor hun systeem.
Daarvoor heb ik veel te weinig informatie
Het is een hondenschool waar verschillende kennissen van mij trainen (voor mij is het veel te ver weg).
Ze zijn zeer te spreken over de lessen.
Maar of het wat voor jou is kan je alleen zelf bepalen denk ik.
Ik zou er gewoon een keer gaan kijken (na de kerst/oud en nieuw, ze zijn nu dicht dacht ik?)
Dan kan je zelf bekijken of je wat voelt voor hun systeem.
-
beatje
Medio timing Dinteloord? Ik moet eerlijk zeggen dat ik hun manier van trainen niet ken,maar ze doen het heel leuk op wedstrijd daar kom ik ze tegen en ik vind het erg symphatieke mensen die leuk met hun hond werken.
-
carina58
- Actief
- Mijn ras(sen): Gordon Setter
Hallo
Ik heb met Max getraind bij multi dog in dinteloord.
Puppycursus, gehoorzaamheid, en EGH1(een gehoorzame hond 1)
Echt een hele goede hondenschool. Hier wordt alleen niet gespeeld. Dit omdat je hond niet gaat denken oh wat leuk ik zie een hond als je hem uitlaat bijvoorbeeld en hij meteen zoiets heeft van ha fijn met jou wil ik spelen. Hier leer je dus ook dat je hond andere honden kan negeren.
En nog veel meer.
Leuke en leerzame hondenschool.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Ik heb met Max getraind bij multi dog in dinteloord.
Puppycursus, gehoorzaamheid, en EGH1(een gehoorzame hond 1)
Echt een hele goede hondenschool. Hier wordt alleen niet gespeeld. Dit omdat je hond niet gaat denken oh wat leuk ik zie een hond als je hem uitlaat bijvoorbeeld en hij meteen zoiets heeft van ha fijn met jou wil ik spelen. Hier leer je dus ook dat je hond andere honden kan negeren.
En nog veel meer.
Leuke en leerzame hondenschool.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
- *Skye*
- Zeer actief
Ok, dankjewel. Dinteloord is blijkbaar the place to be 
@Carina: fijn om een persoonlijke ervaring te horen van multidog. Ik vind het helemaal niet erg dat er niet gespeeld wordt. Dat hij sociaal is dat weten nu wel
er moet inderdaad geleerd worden om andere honden te negeren.
@beatje: dankjewel.
@ranetje: Dankjewel. Ja ik ga er zeker kijken.
Als er nog meer mensen zijn die eventueel tips hebben dan hoor ik het graag.
@Carina: fijn om een persoonlijke ervaring te horen van multidog. Ik vind het helemaal niet erg dat er niet gespeeld wordt. Dat hij sociaal is dat weten nu wel
@beatje: dankjewel.
@ranetje: Dankjewel. Ja ik ga er zeker kijken.
Als er nog meer mensen zijn die eventueel tips hebben dan hoor ik het graag.
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
ik heb jachttraining gedaan bij Multidog en zou dit niet aanraden. Ik weet niet of andere instructeurs de gehoorzaamheid geven, maar op jachtwedstrijden kom ik veel mensen tegen die er hebben getraind en weg zijn gegaan.
Als obedience je wat lijkt, kan ik Marianne van der Ster aanraden. Ze heeft zelf borders traint in de buurt van Goes, dus wel ietsje verder : http://www.sterhondentraining.nl/index.php?pagina=team" onclick="window.open(this.href);return false;
Als obedience je wat lijkt, kan ik Marianne van der Ster aanraden. Ze heeft zelf borders traint in de buurt van Goes, dus wel ietsje verder : http://www.sterhondentraining.nl/index.php?pagina=team" onclick="window.open(this.href);return false;

- Elvira
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik begin donderdag met een funcursus bij Kynotrain : http://www.kynotrain.nl/Kynotr_HS_West_Brabant.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Een hele goede hondenschool. Ik heb hier puppy en vervolg gedaan.
Een hele goede hondenschool. Ik heb hier puppy en vervolg gedaan.

-
Angelique.
Wij hebben heel lang getraind bij de scheldezoom ze hadden daar iig erg veel begrip voor husky's en bepaalde dingen die wij wel/niet wilde ivm de sport 
- ranetje
- Zeer actief
Ik weet via een vriendin die daar traint hoe de jachttraining daar wordt opgebouwd.Elvira schreef:ik heb jachttraining gedaan bij Multidog en zou dit niet aanraden. Ik weet niet of andere instructeurs de gehoorzaamheid geven, maar op jachtwedstrijden kom ik veel mensen tegen die er hebben getraind en weg zijn gegaan.
Dat ziet er zeer goed uitgedacht uit.
Als ik dichter in de buurt woonde ging ik er zeker een tijdje trainen (al heb ik nu zelf ook een goeie trainer gevonden
Bij jachttrainingen wordt overigens wel vaker na verloop van tijd gewisseld van trainer.
Gewoon om te kijken of je met nieuwe verse inzichten wat zwakke puntjes kunt verbeteren.
Niks mis mee.
Het hangt af van je eigen ideeën en hoe je je op een training voelt, of je er "thuis" bent of niet.
Daarom moet je er altijd eerst zelf de sfeer opsnuiven en kijken of het je bevalt ........... vind ik
- Elvira
- Zeer actief
- Contacteer:
De hond van een kennis heeft bij multidog een trap gekregen van de trainer, waardoor de hond dagen mank liep. Dit was voor haar de laatste les. Mijn hond ging op de training alleen maar achteruit. Dat kan aan mij of mijn hond liggen, maar geen van de honden in mij groep zag je vooruit gang. Als je honden hebt uit een werklijn, waarvan ze hoge verwachtingen hebben, doen ze misschien meer hun best voor je, maar ik ben er weg gegaan en kwam een half jaar later een medecursist tegen op een jachtproef, mijn hond haalde zijn KNJV-B diploma en haar hond had alleen een 10 voor blijven liggen en verder nullen. Er werd zelden met wild getraind, hoewel er mij verzekerd was dat er met wild getraind zou worden, gelukkig zat er een jager bij mij in de groep, die soms ging jagen voor de training, dus in het jachtseizoen hadden we soms nog wild, maar niet van de training.

- ranetje
- Zeer actief
Er wordt inderdaad weinig met wild getraind.
Omdat ze vinden dat wild geen vast onderdeel uit moet maken van de training, dat kost te veel aan wild en daar is het te waardevol voor.
Dus dat doen ze pas later, af en toe.
Ik heb daar zelf een ander idee over, maar er leiden meerdere wegen naar Rome en hun argument vind ik op zich legitiem.
De jachttrainingen van MD zijn heel breed opgezet waardoor diploma's mogelijk wat later komen, maar dan is de hond wel breed opgeleid.
Dat is in ieder geval hun streven.
En ................. diploma's halen doet de hond niet in zijn eentje
Honden onderling vergelijken doe ik niet.
Over die schop geef ik geen oordeel.
Zo'n kale mededeling klinkt naar.
Maar er zit vast wel een verhaal achter.
Ik zal zelf (vrijwel
) nooit schoppen.
In het verleden heb ik ook wel eens een negatief verhaal gehoord.
Maar er zijn genoeg positieve verhalen waardoor ik er toch positief tegenover sta.
Bovendien............ik heb maar zo het idee dat TS geen jachttraining gaat doen

Omdat ze vinden dat wild geen vast onderdeel uit moet maken van de training, dat kost te veel aan wild en daar is het te waardevol voor.
Dus dat doen ze pas later, af en toe.
Ik heb daar zelf een ander idee over, maar er leiden meerdere wegen naar Rome en hun argument vind ik op zich legitiem.
De jachttrainingen van MD zijn heel breed opgezet waardoor diploma's mogelijk wat later komen, maar dan is de hond wel breed opgeleid.
Dat is in ieder geval hun streven.
En ................. diploma's halen doet de hond niet in zijn eentje
Honden onderling vergelijken doe ik niet.
Over die schop geef ik geen oordeel.
Zo'n kale mededeling klinkt naar.
Maar er zit vast wel een verhaal achter.
Ik zal zelf (vrijwel
In het verleden heb ik ook wel eens een negatief verhaal gehoord.
Maar er zijn genoeg positieve verhalen waardoor ik er toch positief tegenover sta.
Bovendien............ik heb maar zo het idee dat TS geen jachttraining gaat doen
Laatst gewijzigd door ranetje op 28 jan 2015 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
korthaar
- Zeer actief
Als ik het zo lees zijn honden net mensen: er zijn erbij, die je alleen met een schop onder de kont aan het werk krijgt.
- *Skye*
- Zeer actief
Dankjewel allemaal voor de reacties. We gaan morgen een midweekje op vakantie en dan ga ik me er weer eens verder in verdiepen. Ik ben inderdaad echt op zoek naar een plek waarbij ze begrip hebben voor de dingen waar je als individu tegenaan loopt en waar de training dan op aangepast wordt.
- *Skye*
- Zeer actief
Hoi allemaal,
Vorige week ben ik kennis gaan maken bij multidog. Ik heb ruim een uur gesproken met de eigenaar van de school en daarna nog een half uur gekeken naar de les. Ze hebben aangeraden om eerst een aandachtsles mee te doen die bestaat uit theorie en daarna praktijk. Dan kunnen hun Skye beoordelen en kunnen we overleggen over wat de beste manier is om verder te gaan.
Ze zijn wel van de no nonens aanpak viel me al op. De hond moet luisteren omdat jij het zegt. Toen ik vroeg wat ik mee moest nemen voor de les kreeg ik als antwoord: 'Een twee meter lijn'. Toen ik vroeg wat nog meer kreeg ik als antwoord: 'De hond'. Toen vertelde ik dat ik het gewend was om speeltjes, snoepjes en een clicker mee te nemen vertelde ze dat ze dat nooit gebruiken in de training.
Het gesprek was wel een fijn gesprek en opzich wel een eye opener. Je wordt tegenwoordig zo meegesleept in het negeren van slecht gedrag, belonen van goed gedrag, dat je bijna vergeet dat het ook anders kan. Ik ben wel erg benieuwd hoe ik de eerste les ga vinden want ik ben natuurlijk best een watje in de opvoeding en dat zijn ze daar duidelijk niet.
Zoals het er nu uit ziet wil ik er in ieder geval één cursus van 10 weken gaan volgen en dan beslis ik hoe ik verder wil. Maar eerst morgenavond de proefles. Ik ben benieuwd.
Vorige week ben ik kennis gaan maken bij multidog. Ik heb ruim een uur gesproken met de eigenaar van de school en daarna nog een half uur gekeken naar de les. Ze hebben aangeraden om eerst een aandachtsles mee te doen die bestaat uit theorie en daarna praktijk. Dan kunnen hun Skye beoordelen en kunnen we overleggen over wat de beste manier is om verder te gaan.
Ze zijn wel van de no nonens aanpak viel me al op. De hond moet luisteren omdat jij het zegt. Toen ik vroeg wat ik mee moest nemen voor de les kreeg ik als antwoord: 'Een twee meter lijn'. Toen ik vroeg wat nog meer kreeg ik als antwoord: 'De hond'. Toen vertelde ik dat ik het gewend was om speeltjes, snoepjes en een clicker mee te nemen vertelde ze dat ze dat nooit gebruiken in de training.
Het gesprek was wel een fijn gesprek en opzich wel een eye opener. Je wordt tegenwoordig zo meegesleept in het negeren van slecht gedrag, belonen van goed gedrag, dat je bijna vergeet dat het ook anders kan. Ik ben wel erg benieuwd hoe ik de eerste les ga vinden want ik ben natuurlijk best een watje in de opvoeding en dat zijn ze daar duidelijk niet.
Zoals het er nu uit ziet wil ik er in ieder geval één cursus van 10 weken gaan volgen en dan beslis ik hoe ik verder wil. Maar eerst morgenavond de proefles. Ik ben benieuwd.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik weet in België wel privé-les bij iemand die veel weet over impuls controle. Is in Zoersel niet zo ver van de grens. Heeft zelf ook border collies.
- ranetje
- Zeer actief
Ik ben ook heel benieuwd naar de proefles.
Succes in ieder geval
Succes in ieder geval
- *Skye*
- Zeer actief
Ondertussen de proefles en mijn eerste echte les gehad. Ik weet niet wat ik meemaak. Het gaat zo verschrikkelijk goed. Ze zijn wel echt veel strenger en van het corrigeren, maar Skye reageert er goed op. Dus ik ben blij. Eens kijken hoever we hier mee komen.
- ranetje
- Zeer actief
Klinkt als een training waar je je goed bij voelt en die past bij Skye 
-
korthaar
- Zeer actief
Met alleen een 2 meterlijn als trainingsattribuut en geen beloningen, dan vermoed ik dat je niet merkt dat er achter je nog een hond aan de lijn zit.
-
Sita
- Zeer actief
Klinkt mij niet als een fijne trainer. Maar als jij en vooral je hond er prettig bij voelt, hoop ik dat je bereikt wat je wilt bereiken.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
carina58
- Actief
- Mijn ras(sen): Gordon Setter
*Skye* schreef:Ondertussen de proefles en mijn eerste echte les gehad. Ik weet niet wat ik meemaak. Het gaat zo verschrikkelijk goed. Ze zijn wel echt veel strenger en van het corrigeren, maar Skye reageert er goed op. Dus ik ben blij. Eens kijken hoever we hier mee komen.
Welke les heb je? Gehoorzaamheid of EGH1?
-
Pino2012
- Actief
Judith Hofman geeft kynomassage maar ook een cursus zelfbeheersing van een aantal lessen.
Ik heb bij haar een workshop ontspanningsmassage gedaan en meer over Louis geleerd dan bij puppycursus en andere workshops.
Als het niet zo ver weg zou zijn en Louis niet zo wagenziek, zou ik die cursus zelfbeheersing graag bij haar volgen. Ik vind haar echt helemaal top.
http://www.kynotouch.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb bij haar een workshop ontspanningsmassage gedaan en meer over Louis geleerd dan bij puppycursus en andere workshops.
Als het niet zo ver weg zou zijn en Louis niet zo wagenziek, zou ik die cursus zelfbeheersing graag bij haar volgen. Ik vind haar echt helemaal top.
http://www.kynotouch.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- *Skye*
- Zeer actief
Dankjewel nog voor de tips.
Ik ben ingestroomd bij de vervolgcursus ongeveer aan het einde. Nog twee lessen en dan beginnen we met EGH1.
De manier van trainen zou niet meteen mijn eerste keuze zijn, maar ik merk dat het wel werkt. Al een half jaar sta ik aan te klooien bij mijn andere hondenschool. Regelmatig kon ik helemaal niets met Skye omdat hij helemaal hyper wordt van alle prikkels om hem heen. Nu heb ik al drie lessen gewoon normaal mee kunnen trainen. Er wordt ook zeker wel beloond, maar de beloning komt pas als hij goed gedrag heeft vertoond en het gedrag wordt niet met een brokje uitgelokt. Dan hebben we het natuurlijk wel over dingen die hij al kan.
Bij mijn oude les moest ik maar wachten totdat ik contact met hem kreeg en dan clickeren en een snoepje geven. De helft van de tijd kon ik wachten tot ik een ons woog en als hij me dan aankeek kreeg ik met geen mogelijkheid dat snoepje erin na de click. Hij was gewoon volledig van de kaart. Hier wordt het gewoon niet geaccepteerd en gecorrigeerd en tot nu toe lijkt het goed te werken.
Ik merk ook heel veel verschil buiten de training om. Buiten met het loslopen let hij veel meer op mij ipv ik op hem. Hij is nog steeds lekker vrolijk, maar wel beter bereikbaar. Ook is hij veel aanhankelijker geworden. Hij komt nu gerust een uur naast me op de bank tegen me aan slapen hoewel hij dat eerst ook niet deed.
Ik hoop echt dat ik de juiste keuze heb gemaakt om hier te trainen, vooralsnog is het alleen maar positief, dus ik hoop dat het zo doorzet.
Ik ben ingestroomd bij de vervolgcursus ongeveer aan het einde. Nog twee lessen en dan beginnen we met EGH1.
De manier van trainen zou niet meteen mijn eerste keuze zijn, maar ik merk dat het wel werkt. Al een half jaar sta ik aan te klooien bij mijn andere hondenschool. Regelmatig kon ik helemaal niets met Skye omdat hij helemaal hyper wordt van alle prikkels om hem heen. Nu heb ik al drie lessen gewoon normaal mee kunnen trainen. Er wordt ook zeker wel beloond, maar de beloning komt pas als hij goed gedrag heeft vertoond en het gedrag wordt niet met een brokje uitgelokt. Dan hebben we het natuurlijk wel over dingen die hij al kan.
Bij mijn oude les moest ik maar wachten totdat ik contact met hem kreeg en dan clickeren en een snoepje geven. De helft van de tijd kon ik wachten tot ik een ons woog en als hij me dan aankeek kreeg ik met geen mogelijkheid dat snoepje erin na de click. Hij was gewoon volledig van de kaart. Hier wordt het gewoon niet geaccepteerd en gecorrigeerd en tot nu toe lijkt het goed te werken.
Ik merk ook heel veel verschil buiten de training om. Buiten met het loslopen let hij veel meer op mij ipv ik op hem. Hij is nog steeds lekker vrolijk, maar wel beter bereikbaar. Ook is hij veel aanhankelijker geworden. Hij komt nu gerust een uur naast me op de bank tegen me aan slapen hoewel hij dat eerst ook niet deed.
Ik hoop echt dat ik de juiste keuze heb gemaakt om hier te trainen, vooralsnog is het alleen maar positief, dus ik hoop dat het zo doorzet.
- ranetje
- Zeer actief
De eerste resultaten zijn in ieder geval positief