Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Inbeslaggenomen honden.. RVO

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jaawis
Vaste gebruiker

Inbeslaggenomen honden.. RVO

Ongelezen bericht door jaawis »

hallo mijn honden zijn een maand geleden in beslag genomen.
Omdat ze aan het vechten waren in mijn tuin (Wat nog nooit was voorgekomen, Reu en teef)
En de politie vond ze wat aan de magere kant..

Nou moest ik 915 euro betalen (geschatte kosten) paar week geleden kreeg ik te horen de honden wel weer terug te krijgen.
Nou heb ik op 1 Dec een brief ontvangen dat de dieren nog 10 dagen kosteloos bewaard worden

Zie brief:

Afbeelding

Dus had mijn honden terug verwacht tussen 1 en 11 december.

Nou rvo weer gebeld nou blijkt dat de honden dus niet op gewicht zijn na een maand, en dat het zowieso nog 2 week duurt.

Zegt die brief nou niet juist dat ik de honden al terug had moeten hebben in die 10 dagen want dat had de officier van justitie tog besloten?
Contatpersoon bij rvo weet niks van deze brief af vreemd genoeg ??
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Inbeslaggenomen honden.. RVO

Ongelezen bericht door Jaap* »

Je moet ze ophalen. Ze komen ze niet brengen en als je dus te lang wacht met ophalen brengen ze kosten voor de opvang in rekening.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

Je moet nu waarschijnlijk al twee dagen opvang betalen.
jaawis
Vaste gebruiker

Nee want ze zitten op een geheime locatie, bij andere mensen blijkbaar.
Zodra ze terug komen worden ze gebracht, Transportkosten 150 euro
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

staat er op die brief geen telefoonnummer dat je kunt bellen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jaawis
Vaste gebruiker

Al 8 uur verbeld met RVO maar daar weten ze niks van deze brief af.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Er staat in de brief dat er contact met je opgenomen zou worden, maar dat is dus niet gebeurd?
Jaap* schreef:Je moet ze ophalen. Ze komen ze niet brengen en als je dus te lang wacht met ophalen brengen ze kosten voor de opvang in rekening.
Volgens de brief wel als ik het zo lees.
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ben je afgelopen tijd gebeld door een nummer onbekend? Ik ga ervan uit dat je gebeld moet zijn want ze zouden contact met je opnemen voor het maken van een afspraak. En anders zelf bellen en proberen de juiste persoon te pakken te krijgen. Ga er in ieder geval actief achteraan.
renee-uk
Zeer actief

jaawis schreef:Al 8 uur verbeld met RVO maar daar weten ze niks van deze brief af.
ja daarom vraag ik ook specifiek naar een telefoonnummer op die brief.

wat zeggen ze bij de rvo dan verder over die brief?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jaawis
Vaste gebruiker

nee ben niet gebeld, rvo zegt dat ze eerst op gewicht moeten zijn. Dat hadde ze al lang moeten zijn dan na een maand...
Voor de rest mogen ze me niks vertellen vreemd genoeg.. Niet waar ze zijn, niet hoe het met ze gaat, niet de gemaakte kosten etc
Maar die brief zegt tog in princiepe dat ik die honden in die 10 dagen terug had moeten krijgen ?
renee-uk
Zeer actief

jaawis schreef:nee ben niet gebeld, rvo zegt dat ze eerst op gewicht moeten zijn. Dat hadde ze al lang moeten zijn dan na een maand...
Voor de rest mogen ze me niks vertellen vreemd genoeg.. Niet waar ze zijn, niet hoe het met ze gaat, niet de gemaakte kosten etc
Maar die brief zegt tog in princiepe dat ik die honden in die 10 dagen terug had moeten krijgen ?
als de rvo gaat over de teruggave van je honden en niks van die brief weet, heeft doorgaan op wat er in die brief staat ook weinig zin.
ik zou eerst duidelijk zien te krijgen wat het belang van die brief is en waarom zij daar niks van weten.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 12 dec 2014 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Jaap*
Zeer actief

jaawis schreef:Nee want ze zitten op een geheime locatie, bij andere mensen blijkbaar.
Zodra ze terug komen worden ze gebracht, Transportkosten 150 euro
Ja ik las er te haastig overheen zie ik.
Er had inderdaad contact met je opgenomen moeten worden.
jaawis
Vaste gebruiker

deze brief komt ook bij RVO weg, 0880424242, algemeen nummer, deze van afdeling IBG/NSW Vergunningen en handhaving
renee-uk
Zeer actief

jaawis schreef:deze brief komt ook bij RVO weg, 0880424242, algemeen nummer, deze van afdeling IBG/NSW Vergunningen en handhaving
dan moeten zij dat toch in het dossier kunnen zien?
Afbeelding

Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Wie staat er als afzender dan vraag je contact met hem of haar aan vraag wie er binnen die organisatie over die brieven gaat. Zodat je de juiste ambtenaar aan de telefoon krijgt. Succes daarmee want dat is vaak niet makkelijk maar de aanhouder wint hopelijk. Ze mogen niets zeggen over de dieren dus daar zou ik ook niet naar vragen. Wordt alleen maar emotioneel. Je moet even proberen zakelijk te blijven.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Wie staat er als afzender dan vraag je contact met hem of haar aan vraag wie er binnen die organisatie over die brieven gaat. Zodat je de juiste ambtenaar aan de telefoon krijgt.
Ook mijn idee, er staat toch een naam op de achterkant (zie in ieder geval dat er iemand getekend heeft) Vraag naar die persoon.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

jaawis schreef:nee ben niet gebeld, rvo zegt dat ze eerst op gewicht moeten zijn. Dat hadde ze al lang moeten zijn dan na een maand...

Zijn je honden normaal moeilijk op gewicht te houden?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als ze die honden nu nog niet op gewicht hebben kunnen ze jou ook niet schuldig vinden dat het jou ook niet lukt . Vooral 2 energieke honden die de hele dag met elkaar bezig zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

bouvierpoedel schreef:Als ze die honden nu nog niet op gewicht hebben kunnen ze jou ook niet schuldig vinden dat het jou ook niet lukt . Vooral 2 energieke honden die de hele dag met elkaar bezig zijn.

Precies, nou kunnen ze dus zien dat het niet aan jou ligt dat ze niet dikker worden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
jaawis
Vaste gebruiker

ja precies maar ik moet wel betalen. machteloos sta je tegenover zulke instanties.
honden waren toen ze nog bij mij waren altijd mooi op gewicht, enkel de laatste drie week vielen ze heel snel af, ben toen naar Dierenarts geweest en heb milbemax ontwormingskuur meegekregen, 1 dag later waren ze in beslag genomen.
Ze zijn onder spoedbestuursdwang ingenomen, dus loopt zelfs een proces verbaal tegen mij. Honden kregen van mij al dubbele dosis voer. Hebben nooit iets tekort gehad.

Nou na een maand daar zijn ze dus inderdaad ook niet op gewicht, RVO zei dat ze nou pas wat extra voer kregen. Tsja had dat direct gedaan dan :S

Iemand die echt dieren verwaarloosd krijgt kansen dit te herstellen en bij mij zijn ze direct in beslag genomen want de dierenarts kon ze daar geen nacht houden. Was even 2 uurtjes weg, honden gewoon lekker los in de tuin 100m2, want daar houden ze van.

Tiss allemaal heel vaag.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

KLopt het telefoonnummer dat ze in de brief hebben gezet?
Is dat jouw telefoonnummer?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wanneer heeft de RVO je dan geïnformeerd dat de honden nog niet op gewicht zijn? Er moet toch ergens een referentie op die brief staan.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heeft de brief geen "Kenmerk"? Ze moeten toch een nummer hebben die door telefonistes is terug te vinden in de computers?
Zijn de wonden van het gevecht wel al genezen? Kunnen ze je dat wel vertellen?
De agent die jouw honden in beslag heeft genomen, kun je die nog benaderen?
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

jaawis schreef:ja precies maar ik moet wel betalen. machteloos sta je tegenover zulke instanties.
honden waren toen ze nog bij mij waren altijd mooi op gewicht, enkel de laatste drie week vielen ze heel snel af, ben toen naar Dierenarts geweest en heb milbemax ontwormingskuur meegekregen, 1 dag later waren ze in beslag genomen.
Ze zijn onder spoedbestuursdwang ingenomen, dus loopt zelfs een proces verbaal tegen mij. Honden kregen van mij al dubbele dosis voer. Hebben nooit iets tekort gehad.

Nou na een maand daar zijn ze dus inderdaad ook niet op gewicht, RVO zei dat ze nou pas wat extra voer kregen. Tsja had dat direct gedaan dan :S

Hoe kunnen ze dit vertellen terwijl er geen dossier bekend is??

Iemand die echt dieren verwaarloosd krijgt kansen dit te herstellen en bij mij zijn ze direct in beslag genomen want de dierenarts kon ze daar geen nacht houden. Was even 2 uurtjes weg, honden gewoon lekker los in de tuin 100m2, want daar houden ze van.

Tiss allemaal heel vaag.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Oh, aha, het verhaal wordt nóg vager.

Heb je al een verklaring van je dierenarts dat je daar vlak voor de inbeslagname geweest bent en dat de honden onderzocht zijn? En dat je een oplossing (in de vorm van die wormenkuur) gekregen hebt? Daar waren ze wat mij betreft nog niet klaar mee geweest, maar ik ben een Pitbull in dat soort situaties. Ze jatten iets dat van míj is, daar word ik heel eigenwijs van. Ik weet dat het meer geld kost, maar dan had ik m'n advocate erop gezet zodat ze me dat geld terug zouden betalen, aangezien het onrechtmatig verkregen is.

ALLES dus in een document zetten, van begin tot einde. Wanneer ze begonnen te vermageren, wat de bevinding van de DA waren, de ruzies die ze "nooit eerder gehad hebben" (ik quote jou, want ik weet niet of dit waar is), en de rest van de inbeslagname inclusief het gebrek aan informatie die ze gaven over de gezondheid van de honden en hoe jou dit psychisch opgebroken zou hebben. Zou zelfs niet te beroerd zijn om de sociale media op te zoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”