Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Engelse springer spaniels gestolen. Update 13-12
Moderator: moderatorteam
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Engelse springer spaniels gestolen. Update 13-12
Afgelopen nacht zijn moeder en zoon gestolen in Helden, Noord limburg.
Laten we hopen dat de dieven tot inkeer komen en de honden op de een of andere manier weer naar huis komen.
http://www.1limburg.nl/teef-en-pup-gest ... starticles" onclick="window.open(this.href);return false;
Laten we hopen dat de dieven tot inkeer komen en de honden op de een of andere manier weer naar huis komen.
http://www.1limburg.nl/teef-en-pup-gest ... starticles" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Yeufke op 13 dec 2014 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- iones
- Zeer actief
Re: Engelse springer spaniels gestolen
Wat een verschrikkelijke rotstreek! Dat je inbreekt dat is tot daar aan toe, maar is het nu óok al nodig om aan iemands hart te komen???????????
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ja dat is vreemd.Sas schreef:oh... maar eh... niet gechipt? Wat raar.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Moet er niet aan denken dat ze je honden jatten en niet weet waar ze gebleven zijn .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Lemuria
Van de teef is het niet raar dat ze niet gechipt is, dat hoeft pas na 2013 ergens, zij is 7. Van die pup klopt het niet dat die geen chip heeft, maar er zijn wel meer 'fokkers' die niet chippen (de nieuwe pup van smam, 14 weken, was ook niet gechipt).
- Bishy
- Zeer actief
Over de chip zegt de dierenpolitie Limburg op Facebook:
" Nav de berichtgeving dat beide honden NIET gechipt zijn, een kleine aanvulling. De pup is WEL gechipt maar is of gaan zwerven in het lichaam of het lichaam heeft deze op een andere manier afgestoten. Dit gebeurd wel eens en dan kan men beter vermelden dat deze niet is gechipt om te voorkomen dat men blijft zoeken naar iets wat er niet (meer) is. De ouderhond is van een datum van voor de verplichting om te chippen. Aan een ieder de keuze om dit alsnog te doen zonder oordeelvorming."
" Nav de berichtgeving dat beide honden NIET gechipt zijn, een kleine aanvulling. De pup is WEL gechipt maar is of gaan zwerven in het lichaam of het lichaam heeft deze op een andere manier afgestoten. Dit gebeurd wel eens en dan kan men beter vermelden dat deze niet is gechipt om te voorkomen dat men blijft zoeken naar iets wat er niet (meer) is. De ouderhond is van een datum van voor de verplichting om te chippen. Aan een ieder de keuze om dit alsnog te doen zonder oordeelvorming."
-
beatje
Volgens wat ik uit het verhaal haal ,zaten de honden buiten.Voor het zelfde geld zijn ze door mensen weggehaald die ze wilde (redden).
Ben bij zulke verhalen altijd weer blij dat de mijne lekker in huis zitten achter een gesloten deur.
Ben bij zulke verhalen altijd weer blij dat de mijne lekker in huis zitten achter een gesloten deur.
-
Lemuria
Er zitten wel meer honden in een buitenren hoor, niks raars aan
Het enige wat ik dan 'vreemd' vind is dat een zieke pup daarin zit 
-
beatje
Dat weet ik dat er meer honden in een buitenren zitten.Maar ik kan me zomaar voorstellen dat mensen dit zielig vinden zeker een moeder met pup.
Vind het een vreemd verhaal,pup die ziek is en dan ook een wandellende chip heeft
Er moet toch al geobserveerd zijn,anders weet je niet dat er honden buiten zitten die je s'nachts kan stelen.Het zijn geen gelegenheids inbrekers.
Er zit een luchtje aan
Vind het een vreemd verhaal,pup die ziek is en dan ook een wandellende chip heeft
Er moet toch al geobserveerd zijn,anders weet je niet dat er honden buiten zitten die je s'nachts kan stelen.Het zijn geen gelegenheids inbrekers.
Er zit een luchtje aan
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
"Redden" of iets in relationele sfeer. Waarom zou je deze honden willen stelen.
- iones
- Zeer actief
Veilig? Op dit forum hebben wel eens berichtjes gestaan dat inbrekers de hond hebben gedood.beatje schreef:Volgens wat ik uit het verhaal haal ,zaten de honden buiten.Voor het zelfde geld zijn ze door mensen weggehaald die ze wilde (redden).
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb ook geen gerust gevoel als Bas zonder toezicht in de tuin is. Want als ze dan verdwijnen heb je geen benul wat er mee gebeurd is. Iedereen kan zo je hond meenemen. Boze buren kunnen iets gooien en mensen kunnen ze soms ook pesten.
Bas kan je zo meenemen. Zeg je heee, lief hondje, kom maar. En dan til je der op en loopt weg. Ik laat haar ook voor geen goud voor een winkel zitten. Elke gek kan er dan mee wegrennen. Mijn herders zette ik wel even bij een deur. Met toezicht dan. Maar die lieten zich niet jatten. Die bewaakte zichzelf.
Bas kan je zo meenemen. Zeg je heee, lief hondje, kom maar. En dan til je der op en loopt weg. Ik laat haar ook voor geen goud voor een winkel zitten. Elke gek kan er dan mee wegrennen. Mijn herders zette ik wel even bij een deur. Met toezicht dan. Maar die lieten zich niet jatten. Die bewaakte zichzelf.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik vind het vreselijk en heb het op fb ook gedeeld zodra ik het zag, maar ik ben me wel gaan afvragen of die honden de enige buit zijn. Zo ja, dan vind ik het zaakje stinken.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Mieke-Bo
Ben benieuwd hoe dit afloopt... Iets klopt er niet..
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zou me kunnen voorstellen dat je een pup die ziek is (auto-immuun naar ik begrijp) even niet een nieuwe chip geeft, maar eerst wacht tot hij beter is.alinelaila schreef:Maar dan laat je die pup toch opnieuw chippen? Want het is hoe dan ook verplicht dat pups gechipt worden. Als zo'n chip niet meer te vinden is, moeten ze toch opnieuw gechipt worden?Bishy schreef:Over de chip zegt de dierenpolitie Limburg op Facebook:
" Nav de berichtgeving dat beide honden NIET gechipt zijn, een kleine aanvulling. De pup is WEL gechipt maar is of gaan zwerven in het lichaam of het lichaam heeft deze op een andere manier afgestoten. "
Ik vind het een wat vreemd verhaal.
En je kunt natuurlijk met zo'n chipreader over het hele lijf van de hond.
Bij Rana was die chip ook terug te vinden
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
De pup is weer terecht, de moeder wordt nog vermist.
http://www.1limburg.nl/gestolen-puppy-t ... =section-1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.1limburg.nl/gestolen-puppy-t ... =section-1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Engelse springer spaniels gestolen. Update 13-12
Gaat het hier om dezelfde hond? http://www.leeshetnu.nl/zes-dode-puppys ... t-heusden/

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Re: Engelse springer spaniels gestolen. Update 13-12
Nee dit is iets anders.Pemba schreef:Gaat het hier om dezelfde hond? http://www.leeshetnu.nl/zes-dode-puppys ... t-heusden/

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10