Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
losloopgebied
Moderator: moderatorteam
- nachtvlinder
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mengelmoes, kwart stabij
- Aantal honden: 1
losloopgebied
Vraagje:
Er zit hier in de buurt een groot losloopgebied waar het best wel druk is.
Lytse luistert nog niet zo goed als ik zeg dat ze bij me moet komen.
(zijn we natuurlijk wel druk aan het oefenen, maar ze is nog niet zo oud..)
Ik ben met haar twee keer daar geweest en de meeste eigenaren vinden
het geen probleem dat ik haar daar loslaat omdat ze nog een pup is.
Zouden jullie je pup daar ook loslaten of niet?
Als ik doorloop dan komt ze uiteindelijk wel bij me, maar als ik daar een
aangelijnde hond tegenkom dan spurt ze er natuurlijk ook op af.
(het is onze eerste hond/pup dus we hebben nogal wat vragen...)
Hoop dat iemand er wat zinnigs over te zeggen heeft!
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Re: losloopgebied
Zo heb ik het mijn hond ook geleerd.
Hij had toen ook een periode dat hij niet terug kwam, toen gingen wij weg rennen en toen kwam hij als een gek naar ons toe gerend.
We hebben hem altijd beloond als hij terug kwam.
Hij had toen ook een periode dat hij niet terug kwam, toen gingen wij weg rennen en toen kwam hij als een gek naar ons toe gerend.
We hebben hem altijd beloond als hij terug kwam.
- dagmar88
- Zeer actief
Nee. Eerst oefenen op een rustigere plaats of aan een lange lijn.nachtvlinder schreef:Vraagje:
Je pup kan hele vervelende ervaringen opdoen door op aangelijnde honden af te stormen en honden kunnen ook aangelijnd zijn omdat ze lichamelijk niet in orde zijn.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik laat mijn puppen pas los bij andere honden die ik niet ken als ze betrouwbaar zijn in het hierkomen en mij belangrijker vinden dan andere honden.
Tot die tijd oefen ik met bekende honden waarvan ik weet dat ze betrouwbaar zijn.
Tot die tijd oefen ik met bekende honden waarvan ik weet dat ze betrouwbaar zijn.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik zou hem wel meenemen, maar niet loslaten tenzij je op een groot, overzichtelijk stuk bent en in kunt grijpen als je een andere (aangelijnde) hond spot.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nee, of ik zou er een lange lijn aan hangen zodat ik op tijd kan ingrijpen.
niet alle honden zijn gek op pupjes en het sprookje dat volwassen honden pups geen kwaad doen is wat het woord zegt: een sprookje en dus niet waar.
ik zou van zijn leven mijn pup geen risico laten lopen op allerhande nare ervaringen.
niet alle honden zijn gek op pupjes en het sprookje dat volwassen honden pups geen kwaad doen is wat het woord zegt: een sprookje en dus niet waar.
ik zou van zijn leven mijn pup geen risico laten lopen op allerhande nare ervaringen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Zo dussamantha! schreef:Ik laat mijn puppen pas los bij andere honden die ik niet ken als ze betrouwbaar zijn in het hierkomen en mij belangrijker vinden dan andere honden.
Verder ben ik het met Dagmar en Renee eens!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou gewoon op rustige tijden gaan lopen. Heel vroeg, of zaterdagochtend 9 uur, of 's avonds. En dan dus lekker los.
's Avonds vinden honden spannend trouwens, dan blijven ze vaak prima bij je.
Opletten dat je niet voortdurend roept, daar leert je hond niet van dat ze moet opletten namelijk. Opletten doet ze pas als ze merkt dat ze zélf in de gaten moet houden waar je bent. Verstopspelletjes dus.
En verder de fluit aanleren door te fluiten (jachtfluit) voor het eten. Fluiten, bak eten.
En buiten dus: fluiten, lekkers. En dan weer laten gaan.
Denk dat je hondje in no time weet wat hierkomen is. Wel blijven oefenen natuurlijk en maximaal 1 op de 10 keer aanlijnen.
Opletten dat je niet voortdurend roept, daar leert je hond niet van dat ze moet opletten namelijk. Opletten doet ze pas als ze merkt dat ze zélf in de gaten moet houden waar je bent. Verstopspelletjes dus.
En verder de fluit aanleren door te fluiten (jachtfluit) voor het eten. Fluiten, bak eten.
En buiten dus: fluiten, lekkers. En dan weer laten gaan.
Denk dat je hondje in no time weet wat hierkomen is. Wel blijven oefenen natuurlijk en maximaal 1 op de 10 keer aanlijnen.
-
Lemuria
Ik had/heb een plakpup die niet ver weg loopt, maar als je pup op andere honden afstormt, zou ik er zeker een lange lijn aan hangen. Voor z'n eigen veiligheid. Er loopt hier bijvoorbeeld ook 1 hond aangelijnd rond, die honden grijpt als ze in de buurt komt en voor een pup ook z'n hand niet omdraait.
-
Dinos
Ik ben van mening dat dit moet kunnen en dat mensen in losloopgebied daar lopen met hond die dus los kan of aan de riem zit om redenen zoals strontvreten maar niet omdat ze hondagressief zijn.
Ja die hebben ook het recht daar te lopen voor er discussie over gaat maar ik vindt het de kat op het spek binden als je dit doet.
Een mede eigenaar zal begrip hebben als je pup nog niet als een tierelier luistert.
Ja die hebben ook het recht daar te lopen voor er discussie over gaat maar ik vindt het de kat op het spek binden als je dit doet.
Een mede eigenaar zal begrip hebben als je pup nog niet als een tierelier luistert.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik begrijp dat prima. Maar mijn teef vindt pups niet chill. Ze mogen best om haar heenlopen, maar zodra ze opdringerig worden en niet reageren op een grom geeft ze een uiterst felle correctie. Die er uitziet en klinkt of puppewup verscheurd wordt.Dinos schreef:Ik ben van mening dat dit moet kunnen en dat mensen in losloopgebied daar lopen met hond die dus los kan of aan de riem zit om redenen zoals strontvreten maar niet omdat ze hondagressief zijn.
Ze maakt geen gaten, hoor. Maar een leuke ervaring is het voor zo'n pup allerminst.
Ik houd pups dus actief weg bij die witte.
Maar niet iedereen doet dat.
Verder ga ik met Marjolein mee.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Je weet wel, die tijdstippen waarop eigenaren van hond-agressieve honden die los laten omdat het dan zo lekker rustig is.Marjoleine schreef:Ik zou gewoon op rustige tijden gaan lopen. Heel vroeg, of zaterdagochtend 9 uur, of 's avonds. En dan dus lekker los.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee... mijn pups mogen alleen los bij volwassen honden die ik ken en waarvan ik weet dat ze goed met pups kunnen.
De gemiddelde hondenbezitter weet niet eens waar de staart van een hond zit, laat staan dat hij zijn hond kan lezen.
De gemiddelde hondenbezitter weet niet eens waar de staart van een hond zit, laat staan dat hij zijn hond kan lezen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Dinos
Daar heb ik bij die van Nanna i.d.d wel eens moeite mee hahahamalinois schreef:Nee... mijn pups mogen alleen los bij volwassen honden die ik ken en waarvan ik weet dat ze goed met pups kunnen.
-
Rocco
- Zeer actief
malinois schreef:Nee... mijn pups mogen alleen los bij volwassen honden die ik ken en waarvan ik weet dat ze goed met pups kunnen.
dit dus
Maar je moet je pup wel vertrouwen opbouwen ben jij onzeker neemt de pup jou gedrag over.
Heb ook wel eens nare ervaringen meegemaakt door onbekende volwassen honden met mijn pup gelukkig
herstelde de pup zich razend snel werd geen angstbijter ligt per hond verschillend maar zou
het zeker niet opzoeken.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik begrijp het spastisch doen over loslopen niet zo goed. Alle pups gaan hier gewoon mee naar het losloopgebied en heb nog nooit een probleem gehad daarmee. Mocht het niet goed gaan dan haal ik ze uit de situatie. Daarstraks kwamen we op de hei ook een DH van 11 weken tegen die losliep en Kiek en een andere hond gingen er prima mee om. Was dat anders geweest dan was ik doorgelopen en de bazin van de pup ook denk ik.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
blondie
- Zeer actief
Toen hij nog erg jong was heb ik hem niet veel los laten lopen. Eerst maar eens elkaar leren kennen en op hier trainen (aan de lange flexlijn) Daarna heb ik een beetje gekeken hoe hij op andere honden reageerde, ook aan de lijn met voor mij bekende honden en een enkele onbekende hond waarvan de baas zei dat het goed was en ik de hond ook wel ok vond
. Mijn pup deed het redelijk netjes, was niet opdringerig of erg vrijpostig. En daarna ben ik wat met bekende honden gaan lopen en lijnde af en toe aan als hij te druk werd en ik wat veel onbekende honden zag komen.
We zijn een paar keer naar strand geweest en daar deed hij het ook goed, en gisteren voor het eerst in duin. Het is voor mij de eerste pup, en mijn volwassen herders mochten niet zomaar op andere honden af. Ik ben nu meer aan het vertrouwen op het feit dat het goed gaat. Hij stormt niet overal op af, en als er kennis gemaakt wordt met vreemden doet hij dat vooralsnog netjes.
Als ik een aangelijnde hond zie komen waarvan ik voorzie dat hij om een bepaalde reden aan de lijn zit dan ben ik wel voorzichtig en lijd ik mijn pup af en hou hem bij me.
We zijn een paar keer naar strand geweest en daar deed hij het ook goed, en gisteren voor het eerst in duin. Het is voor mij de eerste pup, en mijn volwassen herders mochten niet zomaar op andere honden af. Ik ben nu meer aan het vertrouwen op het feit dat het goed gaat. Hij stormt niet overal op af, en als er kennis gemaakt wordt met vreemden doet hij dat vooralsnog netjes.
Als ik een aangelijnde hond zie komen waarvan ik voorzie dat hij om een bepaalde reden aan de lijn zit dan ben ik wel voorzichtig en lijd ik mijn pup af en hou hem bij me.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik snap t spastisch doen over zelf de honden uitzoeken dan weer niet. Ik weet wat goed is voor mijn hondenen een ander niet. Ik heb via kennissen en vereniging de beschikking over ruim voldoende verschillende en te vertrouwen volwassen honden dat is dus genoeg. Heb ik geen vreemden voor nodig.marian* schreef:Ik begrijp het spastisch doen over loslopen niet zo goed. Alle pups gaan hier gewoon mee naar het losloopgebied en heb nog nooit een probleem gehad daarmee. Mocht het niet goed gaan dan haal ik ze uit de situatie. Daarstraks kwamen we op de hei ook een DH van 11 weken tegen die losliep en Kiek en een andere hond gingen er prima mee om. Was dat anders geweest dan was ik doorgelopen en de bazin van de pup ook denk ik.
Ik heb daarnaast een ras wat soms luidruchtig kan spelen... met veel bombarie dus en dat gepaniek en gegrijp heb ik totaal geen behoefte aan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- nachtvlinder
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mengelmoes, kwart stabij

[/url]