Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zindelijk

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Melvvz
geregistreerd lid

Zindelijk

Ongelezen bericht door Melvvz »

Hallo allemaal,

Wij hebben een probleempje, onze hond is nu nog steeds niet zindelijk, hij gaat om de 2 uur naar buiten, maar heeft net alweer nadat hij uit is geweest (3x!!) geplast.

's nachts in de bench gaat hij wel piepen als hij moet plassen, hij plast dus ook nooit in de bench.

Als hij een plasje of een grote boodschap buiten doet, dan krijgt hij uiteraard een beloning (koekje)

Heeft er iemand tips??
Lemuria

Re: Zindelijk

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ja, ik heb een tip: geduld hebben.

Je pup is nu...13 weken ofzo? Het is nog een baby, die kan dat gewoon nog niet ophouden. Dus buiten blijven zetten na eten, drinken & spelen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Melvvz schreef:Hallo allemaal,

Wij hebben een probleempje, onze hond is nu nog steeds niet zindelijk, hij gaat om de 2 uur naar buiten, maar heeft net alweer nadat hij uit is geweest (3x!!) geplast.
's nachts in de bench gaat hij wel piepen als hij moet plassen, hij plast dus ook nooit in de bench.
Als hij een plasje of een grote boodschap buiten doet, dan krijgt hij uiteraard een beloning (koekje)
Heeft er iemand tips??
als je het niet vertrouwt kun je zijn urine opvangen en bij de da laten onderzoeken op blaasontsteking.

maar persoonlijk denk ik dat julle te weinig met hem naar buiten gaan.
pupjes van 3 maanden hebben nog niet zo'n grote blaas en vaak ook nog geen blaascontrole.
ik zou gewoon teruggaan naar de basis zindelijkheidstraining: meteen naar buiten na spelen, eten en slapen en een keer of 100 daartussendoor ;)
blij zijn als ie buiten wat doet en als ie binnen wat doet niks zeggen, het opruimen en -heel belangrijk- vooral niet boos worden.
je pup doet dit niet om je te pesten en het is ook helemaal niet raar dat ie nog binnen plast.
als een pup moet plassen moet ie nou eenmaal plassen, het ophouden en aangeven dat ie moet moet ie allemaal nog leren en dat neemt tijd.
geduld is een schone zaak, speciaal bij het zindelijk maken van een hondje: dat is niet te dwingen namelijk en het hangt van de hond af hoe snel het gaat.

succes hoor!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

toen pom 3 maanden was, piste ze gewoon waar het haar uitkwam hoor. Maar niet als ze net buiten (of binnen hahaha) geplast had. Ik zou idd even een plasje naar de DA brengen voor de zekerheid.. maar goed, je moet echt niet van een baby verwachten dat ie nooit meer in huis gaat plassen want dat kan echt nog wel 3 maanden duren. En ineens is het over, althans, dat was hier zo :)
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Dit inderdaad: meteen naar buiten na spelen, eten en slapen en een keer of 100 daartussendoor

Het is niet zo zeer dat je bijv. vast om het uur stipt naar buiten moet, het gaat om de momenten. Stel: naar buiten geweest: hond slaapt meteen een half uurtje> dan als hij wakker wordt: hup naar buiten!

en geduld is een schone zaak ;-)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Eens met de anderen.
Geduld hebben.

Als je met hem naar buiten gaat, let dan ook op dat hij echt plast!
Er zijn honden die het buiten zo spannend vinden dat ze binnen pas weer bedenken dat er geplast moet worden.
Dus buiten eerst naar een rustig plekje om te laten plassen en daarna pas echt gaan wandelen kan dan helpen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”