Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

slechte achterhand

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

slechte achterhand

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Roxy (bullmastiff van ruim 10 jaar) krijgt een steeds stijvere achterhand en heeft minder controle/kracht in haar achterpoten. Er is op foto's artrose gezien en haar heupen zijn niet goed.
Ze stond op carporal en anaboleninjecties maar dit werkte niet meer afdoende. Bij strekken gaf ze overduidelijk pijn aan, dus sinds een paar maanden krijgt ze 2 x 2 1/2 tablet Phen-Pred per dag.

In het begin ging het vrij aardig maar nu sinds een paar weken krijgt ze ook met moeite met poepen (poephouding is lastig) en glijden haar achterpoten onder haar weg op de tegelvloer. We gaan dus vloerbedekking neerleggen.
Hebben jullie verder nog ideeen wat ik kan doen? Glucosamine, andere medicijnen, etc?
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: slechte achterhand

Ongelezen bericht door Gimmick »

Persoonlijk had ik nagedacht over inslapen.
Zo'n harde hond die na zoveel medicatie nog pijn aangeeft ik had zelf niet verder gemodderd met pijnstilling.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Brigitte30
Zeer actief

Inslapen spookt ook in mijn hoofd hoor, maar ik wil alles geprobeerd hebben waar ik (en de da) nog de zin van inzien (dus geen belastende ingrepen of zo).
In overleg met da voeren we de dosis nu op naar 2x daags 3 tabletten. Maar wellicht hebben jullie nog aanvullende adviezen of eigen ervaringen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Bij mijn, inmiddels overleden, xmechelaar was op zijn 12e ook een versleten heup en artrose geconstateerd. Hij gleed toen ook steeds weg en zakte door zijn achterhand. Met voldoende pijnstilling ging hij weer meer en makkelijker bewegen en nam de bespiering ook weer toe. Hij is vrolijk 14 geworden en overleden aan wat anders. Ik zou zeggen pijnstilling opvoeren tot je merkt dat het bewegen weer makkelijker gaat, in overleg met je da uiteraard.
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Heb je al eens acupunctuur geprobeerd? Het ziet er raar uit, is ook niet pijnloos, maar de honden geven heel duidelijk aan dat het werkt! Het eerste bezoek zie je enige aarzeling, de tweede keer staan ze vooraan en wordt de dierenarts/acupuncturist opgejaagd om maar snel te beginnen.

Pijnklachten, zeker van artrose en zo, reageert vaak goed op acupunctuur. http://www.acupunctuurbijdieren.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
De site bevat een lijst met dierenartsen die acupunctuur gebruiken.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Bij Mano Duitse Herder heeft de aquatrainer bij de dierenfysiotherapeut gezorgd voor behoud van de spieren. Dezelfde fysiotherapeut die Floor Am Bull onderhoud na de heupkopresecties. Mano kreeg soms ook nog een anabole-injectie daarnaast. Oude Schotse Collie Ringo heeft op laatst met schoentjes gelopen om grip met achterkant te kunnen behouden.
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief

alm@ schreef:Bij mijn, inmiddels overleden, xmechelaar was op zijn 12e ook een versleten heup en artrose geconstateerd. Hij gleed toen ook steeds weg en zakte door zijn achterhand. Met voldoende pijnstilling ging hij weer meer en makkelijker bewegen en nam de bespiering ook weer toe. Hij is vrolijk 14 geworden en overleden aan wat anders. Ik zou zeggen pijnstilling opvoeren tot je merkt dat het bewegen weer makkelijker gaat, in overleg met je da uiteraard.
Dank voor je tip.
Brigitte30
Zeer actief

ZorroMax schreef:Heb je al eens acupunctuur geprobeerd? Het ziet er raar uit, is ook niet pijnloos, maar de honden geven heel duidelijk aan dat het werkt! Het eerste bezoek zie je enige aarzeling, de tweede keer staan ze vooraan en wordt de dierenarts/acupuncturist opgejaagd om maar snel te beginnen.

Pijnklachten, zeker van artrose en zo, reageert vaak goed op acupunctuur. http://www.acupunctuurbijdieren.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
De site bevat een lijst met dierenartsen die acupunctuur gebruiken.
Dank je wel voor jouw tip. Ik ga me er eens in verdiepen.
Brigitte30
Zeer actief

gyanty schreef:Bij Mano Duitse Herder heeft de aquatrainer bij de dierenfysiotherapeut gezorgd voor behoud van de spieren. Dezelfde fysiotherapeut die Floor Am Bull onderhoud na de heupkopresecties. Mano kreeg soms ook nog een anabole-injectie daarnaast. Oude Schotse Collie Ringo heeft op laatst met schoentjes gelopen om grip met achterkant te kunnen behouden.
die schoentjes is ook een goeie van jou.

Roxy heeft het niet zo op behandelingen van vreemden. We hebben bijvoorbeeld een homeopaat geprobeerd, maar ze blijft zich verzetten. Ik hou het zeker in gedachten.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

acupunctuur heeft mijn eerste hond ook gehad.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Brigitte30
Zeer actief

Heavy schreef:Misschien kan je er ook Primeval bij geven ?
Ik was met al aan het verdiepen in de supplementen. Lastig om uit te vogelen welke het best geschikt is en waar de hoogste dosering in zit.
Fortiflex is ook een optie en via de link van ZorroMax een da in Capelle ad IJssel met een eigen webshop met supplementen.
Het nadeel is dat je met supplementen pas na 1 maand a 6 weken resultaat gaat merken (volgens de fabrikant). Ik wil uiteraard het liefst op kortere termijn resultaat.
Brigitte30
Zeer actief

gyanty schreef:Bij Mano Duitse Herder heeft de aquatrainer bij de dierenfysiotherapeut gezorgd voor behoud van de spieren. Dezelfde fysiotherapeut die Floor Am Bull onderhoud na de heupkopresecties. Mano kreeg soms ook nog een anabole-injectie daarnaast. Oude Schotse Collie Ringo heeft op laatst met schoentjes gelopen om grip met achterkant te kunnen behouden.

Roxy heeft het niet zo op behandelingen van vreemden. We hebben bijvoorbeeld een homeopaat geprobeerd, maar ze blijft zich verzetten. Ik hou het zeker in gedachten.
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Gezien de leeftijd van de hond zou ik acupunctuur proberen. Als het aanslaat dan zie je heel snel resultaat. Ik had een Engelse Bulldog van 8 jaar met ernstige artrose aan zijn ellebogen. Hij wilde niet meer lopen, medicijnen werkten niet. Acupunctuur was een laatste poging die heel goed werkte. De dag na zijn eerste behandeling trok hij een gigantische sprint! Hij heeft nog 3 goede jaren gehad, met iedere 2 maanden een behandeling.
alm@
moderator

Ik heb een 9-jarige herderteef met artrose in schouders en ellebogen die pijnstilling krijgt en het prima doet. Ik geloof niet in supplementen. Nergens is wetenschappelijk aangetoond dat het ook maar iets doet en vaak betaal je de hoofdprijs voor iets dat nauwelijks of helemaal niet de gewrichten bereikt. Ik heb me zo gek laten maken en heb beide herders een tijd glucosamine en weetikhetwat gegeven. Ik heb totaal geen enkel verschil gemerkt.
Afbeelding
[A]nneloes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door [A]nneloes »

Ik heb zelf wel goede ervaringen met het geven van glucosaminesuplementen. Zelf gebruik ik Glucobest voor Buddy. Ook het geven van visolie (gewoon van die capsules van de drogist) heb ik het idee dat dat een positieve uitwerking heeft op het bewegingsstelsel.
Alleen weet ik niet of het in dit stadium waarin Roxy in zit nog gaat helpen. Ik denk zelf dat het lichtere klachten en beginstadia van gewrichtsproblemen zeker ondersteunend kan werken. Maar bij de zwaardere gevallen heb ik geen weet van. Je kan het natuurlijk altijd proberen om het te testen. Baat het niet dan schaad het niet. (Alleen een beetje voor de portemonnee misschien)
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Heavy schreef:
Brigitte30 schreef:
Ik was met al aan het verdiepen in de supplementen. Lastig om uit te vogelen welke het best geschikt is en waar de hoogste dosering in zit.
Fortiflex is ook een optie en via de link van ZorroMax een da in Capelle ad IJssel met een eigen webshop met supplementen.
Het nadeel is dat je met supplementen pas na 1 maand a 6 weken resultaat gaat merken (volgens de fabrikant). Ik wil uiteraard het liefst op kortere termijn resultaat.
Zelfs 8 weken duurt het volgens mijn dierenarts. Maar ik heb de pijnstillers verhoogd en ben met Primeval begonnen en het is de bedoeling om dan na 8 weken de pijnstillers weer wat af te bouwen.

Ze zei dat sommige honden helemaal van de pijnstillers af kunnen maar dat moet ik nog maar zien . Mijn hond heeft trouwens niet zoveel klachten dan die van jou . Ik heb ook de pillen glucosamine en visolie bekeken als optie maar naast die pijnstillers vind ik dat zoveel pillen worden.

En er is ook voeding waar het allemaal in zit maar dan moet je heel wat brok weg eten om een goede dosering binnen te krijgen en mijn hond doet het veel beter op vlees vandaar dat ik voor Primeval koos dat is poeder die door het vlees kan.

Wel prijzig bijna 30 euro per pot maar ik heb een hond van 20 kilo dus die heeft aan 1 schepje genoeg en er zitten 65 schepjes in. Voor jou zal het duurder zijn . Wat geef je nu voor eten?

Dit is een stuk goedkoper :wink: https://www.dierapotheker.nl/product/12 ... wgodlqoAeA

Ik zou zelf ook de aquatherapie of de acupunctuur proberen, succes TS, dit zijn geen leuke dingen.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Heavy schreef:67,50 bij Bol.com :wink:

Nog goedkoper, moet je daar verzendkosten betalen? Dat hoeft bij mijn link niet, dan blijft het nog om het even :wink:
alm@
moderator

Heavy schreef:
alm@ schreef:Ik heb een 9-jarige herderteef met artrose in schouders en ellebogen die pijnstilling krijgt en het prima doet. Ik geloof niet in supplementen. Nergens is wetenschappelijk aangetoond dat het ook maar iets doet en vaak betaal je de hoofdprijs voor iets dat nauwelijks of helemaal niet de gewrichten bereikt. Ik heb me zo gek laten maken en heb beide herders een tijd glucosamine en weetikhetwat gegeven. Ik heb totaal geen enkel verschil gemerkt.
Als ik geen verschil merk stop ik er ook mee hoor maar ik wilde het toch een kans geven :wink:
Ja natuurlijk. Dat heb ik ook gedaan :wink:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Brigitte30 schreef:

In de aquatrainer hoeven ze niet aangeraakt te worden in principe. Het is een loopband, maar door water meer weerstand maar ook minder belastend dan gewoon lopen.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Bij Mika hebben we ook veel verschillende medicijnen geprobeerd en tijdens zijn, wat ik dacht, laatste bezoek aan de da gaf een assistente me nog 1 ander middel mee.
Onsior. Na 2 dagen had ik een andere hond. Veel beter mobiel.
Brigitte30
Zeer actief

ZorroMax schreef:Gezien de leeftijd van de hond zou ik acupunctuur proberen. Als het aanslaat dan zie je heel snel resultaat. Ik had een Engelse Bulldog van 8 jaar met ernstige artrose aan zijn ellebogen. Hij wilde niet meer lopen, medicijnen werkten niet. Acupunctuur was een laatste poging die heel goed werkte. De dag na zijn eerste behandeling trok hij een gigantische sprint! Hij heeft nog 3 goede jaren gehad, met iedere 2 maanden een behandeling.
Dank je wel voor dit verhaal. IK overweeg sterk om het te proberen.
Ben nog even alle opties etc naast elkaar aan het zetten.
Brigitte30
Zeer actief

gyanty schreef:
Brigitte30 schreef:

In de aquatrainer hoeven ze niet aangeraakt te worden in principe. Het is een loopband, maar door water meer weerstand maar ook minder belastend dan gewoon lopen.
Rox haar bespiering is niet zo slecht. Dus daar valt weinig winst in te behalen. Op de anabolen injectie wordt ook niet positief gereageerd helaas.
Brigitte30
Zeer actief

flamme schreef:Bij Mika hebben we ook veel verschillende medicijnen geprobeerd en tijdens zijn, wat ik dacht, laatste bezoek aan de da gaf een assistente me nog 1 ander middel mee.
Ik ga meteen googlen. Dank je wel.
Brigitte30
Zeer actief

Heavy schreef:
Brigitte30 schreef:
Wat geef je nu voor eten?
We geven vanaf dat Rox 1 jaar is KVV. Verschillende merken: Tinlo, Lupa, Bibi, Shaweca etc.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Brigitte30 schreef:
flamme schreef:Bij Mika hebben we ook veel verschillende medicijnen geprobeerd en tijdens zijn, wat ik dacht, laatste bezoek aan de da gaf een assistente me nog 1 ander middel mee.
Ik ga meteen googlen. Dank je wel.
Ik heb net gekeken maar ik heb nog 9 tabletten liggen. Zijn tot 2017 goed.
Je mag ze hebben mocht je het willen proberen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”