Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Akita x rottweilerbernersennen gebreken (tilburg).

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

hilly200
geregistreerd lid

Akita x rottweilerbernersennen gebreken (tilburg).

Ongelezen bericht door hilly200 »

Hallo,

Omdat ik eigenlijk niet weet hoe dit te beginnen plaatst ik even 2 linkjes ter verduidelijking,
http://www.hondenpage.com/hondenforum/1 ... -akita.php" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;

Een tijdje geleden werd ik hier op gewezen nadat ik mijn pup had laten zien op een ander paardenforum.
Na dit te hebben gelezen ben ik wat onderzoek gaan doen en al snel bleek dat onze pup bij dezelfde fokker vandaan kwam, zij is nu bijna 6 maand oud. In middels heb ik contact op genomen met diegene van de eerste pagina en ook op facebook heb ik een reactie gedaan, daar heb ik helaas nog niks over terug. En nog met nog 1 persoon maar die kon mij niet veel nieuws vertellen.
Nu moeten er ook oproepjes op MP hebben gestaan van personen die gedupeerden zocht, helaas kan ik deze advertenties niet bekijken omdat deze er niet meer op staan. Onze hond is zoals het nu lijkt kern gezond, met 8 maand gaan we haar zeker controleren. Wel had ze na 2 week bij ons thuis een blaasontsteking waarbij ook struviet in zat. Nu had ik ook gehoord dat de pups bij deze fokker vandaan veel blaas en urine weg problemen hebben, dus ook dit beangstigd mij nu. Ik zou graag hier meer over willen horen, en mensen kunnen vinden die ook de dupe zijn geworden van deze mevrouw. Heb tot nu toe nog geen ander van het nest van mijn pup kunnen vinden, zij is van 13 juni 2014 maar gezien ze in een nest van 10 zat moeten die er wel zijn, wil vooral ook weten hoe het met die pups gaat.

Ik hoop dat iemand hier op dit forum hier misschien meer over weet :)
Corneliana
Zeer actief

Re: Akita x rottweilerbernersennen gebreken (tilburg).

Ongelezen bericht door Corneliana »

al meldingen gedaan bij dierenbescherming met de rest van de gedupeerde pupeigenaars? of bij andere instanties?
hilly200
geregistreerd lid

Corneliana schreef:al meldingen gedaan bij dierenbescherming met de rest van de gedupeerde pupeigenaars? of bij andere instanties?
Ik weet dat mevrouw in het verleden een verbod heeft gekregen om te fokken met de combinatie rottweiler bernersennen maar ze is nu dus verder gegaan met een andere combinatie. Omdat ik nog maar weinig puppy eigenaren ben tegen gekomen en dus niet weet of er al aangiftes/meldingen lopen heb ik dat nog niet gedaan, leek mij eerst handiger om contact met elkaar te krijgen.
Corneliana
Zeer actief

ok
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou mijn zegeningen maar tellen en blij zijn dat jouw hond gezond lijkt te zijn en de volgende keer al die moeite die je nu doet van te voren doen als je je pup nog moet gaan uitzoeken.
broodfok wordt in stand gehouden door de kopers en met dat gezeur achteraf schiet niemand iets op.
bezint eer ge begint!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Corneliana
Zeer actief

zit wat in maar kzou wel een melding maken
dat is wel de minste verplichting naar toekomstige pups.
renee-uk
Zeer actief

Corneliana schreef:zit wat in maar kzou wel een melding maken
dat is wel de minste verplichting naar toekomstige pups.
waarvan?
haar hond is verder toch gezond?
en die vrouw fokt wel door hoor, waarom zou ze stoppen als ze die pups blijkbaar allemaal kwijt kan omdat er nou eenmaal zat mensen zijn die pas inlichtingen gaan inwinnen als ze al een broodfokpup hebben.
mosterd na de maaltijd enzo.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Corneliana
Zeer actief

ja dat is ook zo.
er valt niks te melden.
dat ze op internet dingen gehoord heeft schiet ook niet op.
hilly200
geregistreerd lid

renee-uk schreef:ik zou mijn zegeningen maar tellen en blij zijn dat jouw hond gezond lijkt te zijn en de volgende keer al die moeite die je nu doet van te voren doen als je je pup nog moet gaan uitzoeken.
broodfok wordt in stand gehouden door de kopers en met dat gezeur achteraf schiet niemand iets op.
bezint eer ge begint!
Ik snap je eerste reactie wel. Echter heb ik wel degelijk van te voren onderzoek gedaan, zowel in de rascombinatie als in de eigenaar. Heb gegoogled op mevrouw haar naam, op de combinatie van de kruisingen, het adres. Er kwam werkelijk waar niks naar boven. Geen enkele melding ergens over. In de advertentie stond dat zowel ouders HD en ED vrij waren. Dit kon je ook opvragen bij haar dierenarts, maar als je dan langs komt te kijken bij de pups, mevrouw heel vriendelijk is, alle tijd voor je heeft, koffie en thee aanbied en vervolgens vertelt over haar werk bij de dierenambulance ja dan heb je geen wantrouwen meer. Ook kregen we een gigantisch puppy pakket mee, en een goed gechipte en gevaccineerde pup.

De meldingen die ik tegen kwam op marktplaats zijn allemaal van oktober dus nadat wij de pup al in huis hadden gehaald. Ik heb een paar keer nog mail contact gehad met mevrouw en hier merkte je ook niks verkeerds aan.

Tuurlijk hadden we een pup bij een erkende fokker weg kunnen halen, maar wij waren voor deze pup gevallen.
En over het melden ed. ik probeer nu zoveel mogelijk informatie te vinden mocht het nodig zijn dan sta je sterker. En de hond is nu gezond inderdaad, echter weet je niet hoe het over een paar maand is, zoals ik hoorde kregen de meesten klachten rond de 8 maand. Wat onze pup nog niet is.
Corneliana
Zeer actief

hilly200 schreef:
renee-uk schreef:ik zou mijn zegeningen maar tellen en blij zijn dat jouw hond gezond lijkt te zijn en de volgende keer al die moeite die je nu doet van te voren doen als je je pup nog moet gaan uitzoeken.
bezint eer ge begint!
Ik snap je eerste reactie wel. Echter heb ik wel degelijk van te voren onderzoek gedaan, zowel in de rascombinatie als in de eigenaar. Heb gegoogled op mevrouw haar naam, op de combinatie van de kruisingen, het adres. Er kwam werkelijk waar niks naar boven. Geen enkele melding ergens over. In de advertentie stond dat zowel ouders HD en ED vrij waren. Dit kon je ook opvragen bij haar dierenarts, maar als je dan langs komt te kijken bij de pups, mevrouw heel vriendelijk is, alle tijd voor je heeft, koffie en thee aanbied en vervolgens vertelt over haar werk bij de dierenambulance ja dan heb je geen wantrouwen meer. Ook kregen we een gigantisch puppy pakket mee, en een goed gechipte en gevaccineerde pup.

De meldingen die ik tegen kwam op marktplaats zijn allemaal van oktober dus nadat wij de pup al in huis hadden gehaald. Ik heb een paar keer nog mail contact gehad met mevrouw en hier merkte je ook niks verkeerds aan.

Tuurlijk hadden we een pup bij een erkende fokker weg kunnen halen, maar wij waren voor deze pup gevallen.
En over het melden ed. ik probeer nu zoveel mogelijk informatie te vinden mocht het nodig zijn dan sta je sterker. En de hond is nu gezond inderdaad, echter weet je niet hoe het over een paar maand is, zoals ik hoorde kregen de meesten klachten rond de 8 maand. Wat onze pup nog niet is.
is het dan wel dezelfde?
hilly200
geregistreerd lid

Corneliana schreef:
hilly200 schreef:
bezint eer ge begint!

is het dan wel dezelfde?
Jep, ze heeft een valse naam gebruikt bij het kennismaken en bij haar advertenties. Haar echte naam gebruikt ze volgens mij niet. Daar zijn we wel achter gekomen, en dat was dezelfde. Ook zijn er maar weinig van deze kruisingen en nog minder van deze kruising uit tilburg. Dus dat het dezelfde is, is 100% zeker. Ze is blijkbaar heel goed in het werk wat ze doet, daarom is het beseffen dat je een pup bij een broodfokker vandaan hebt nog moeilijker.
renee-uk
Zeer actief

dan zou ik in de toekomst nog iets beter onderzoek doen.
ik kan er niks aan doen maar ik krijg de kriebels van al die mensen die een broodfokpup hebben en dan naderhand allerlei onderzoeken doen en inspanningen leveren en op forums terechtkomen vanwege die broodfok.
vind het altijd erg typisch dat dat achteraf allemaal wel kan maar van te voren nooit.

en als je de kans hebt om zaken na te vragen bij de da en je doet het niet kun je dat alleen jezelf maar kwalijk nemen lijkt me, al zit het er in
dat die da je geen eerlijke info zou hebben verstrekt.
sommige da's willen nog wel eens onder een hoedje spelen met broodfokkers.
Afbeelding

Corneliana
Zeer actief

de kruising is toch gewoon ook al raar.
welke fokker fokt dat nou?
hilly200
geregistreerd lid

renee-uk schreef:dan zou ik in de toekomst nog iets beter onderzoek doen.
ik kan er niks aan doen maar ik krijg de kriebels van al die mensen die een broodfokpup hebben en dan naderhand allerlei onderzoeken doen en inspanningen leveren en op forums terechtkomen vanwege die broodfok.
vind het altijd erg typisch dat dat achteraf allemaal wel kan maar van te voren nooit.

en als je de kans hebt om zaken na te vragen bij de da en je doet het niet kun je dat alleen jezelf maar kwalijk nemen lijkt me, al zit het er in
dat die da je geen eerlijke info zou hebben verstrekt.
sommige da's willen nog wel eens onder een hoedje spelen met broodfokkers.
Snap ik maar wat had ik dan nog meer kunnen doen, dan het hele internet over zoeken op internet?
Over het achteraf verhaal, ik ben zelf niet gaan zoeken, er was een topic op het andere forum over van pup tot volwassen hond. Daar kon je je hond showen, altijd leuk toch? Nadat ik dat had geplaatst werd mij via pb gewezen op de verhalen die rond gingen.

Ben trouwens niet lid geworden van dit forum daarom hoor, kwam hem vaker tegen op google en dacht goh altijd informatief zo'n forum meer ook niet :) maar dat terzijde.
Dat laatste zou kunnen, maar eerlijk gezegd had ik dit ook niet verwacht. Ben zelf paraveterinair, en dacht het slag broodfokkers wel te kennen maar blijkbaar niet goed genoeg.
de kruising is toch gewoon ook al raar.
welke fokker fokt dat nou?
Dat is waar, wij zijn gewoon voor het koppie gevallen en haar karakter. Hebben hiervoor altijd rashonden gehad. En waren dus ook niet specifiek op zoek naar een bepaald ras of karakter, gewoon rustig rond kijken wat er te vinden was.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

hilly200 schreef:Ze is blijkbaar heel goed in het werk wat ze doet, daarom is het beseffen dat je een pup bij een broodfokker vandaan hebt nog moeilijker.
De nieuwe generatie broodfokkers :wink:
Het zijn lang niet altijd ex-boeren met rotte kennels en parvo honden. Een mooie advertentie, foto's van pups op glittermandjes, puppypakketten en een ondervraging van jewelste én je kan beide ouders gewoon ontmoeten, thuis. Nooit dezelfde naam of contactgegevens gebruiken. Ik vraag me af hoe je dat dan moet gaan onderscheiden van een particuliersnest :19:
hilly200
geregistreerd lid

-Saskia- schreef:
hilly200 schreef:Ze is blijkbaar heel goed in het werk wat ze doet, daarom is het beseffen dat je een pup bij een broodfokker vandaan hebt nog moeilijker.
De nieuwe generatie broodfokkers :wink:
Het zijn lang niet altijd ex-boeren met rotte kennels en parvo honden. Een mooie advertentie, foto's van pups op glittermandjes, puppypakketten en een ondervraging van jewelste én je kan beide ouders gewoon ontmoeten, thuis. Nooit dezelfde naam of contactgegevens gebruiken. Ik vraag me af hoe je dat dan moet gaan onderscheiden van een particuliersnest :19:
Precies beter kan ik het niet verwoorden!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Dat kun je niet onderscheiden, maar de conclusie blijft: dat is het risico dat je loopt als je een hond zonder achtergrond te weten, koopt. Heb je met rashonden ook, maar dan heb je in ieder geval nog onderzoeken en tests op ouderdieren. Maar een hond van een 'particulier' is gewoon ALTIJD een risico. Een risico dat je zélf met je volle verstand genomen hebt. Sneu voor die pups, maar meer doe je er niet aan nu.
hilly200
geregistreerd lid

Lemuria schreef:Dat kun je niet onderscheiden, maar de conclusie blijft: dat is het risico dat je loopt als je een hond zonder achtergrond te weten, koopt. Heb je met rashonden ook, maar dan heb je in ieder geval nog onderzoeken en tests op ouderdieren. Maar een hond van een 'particulier' is gewoon ALTIJD een risico. Een risico dat je zélf met je volle verstand genomen hebt. Sneu voor die pups, maar meer doe je er niet aan nu.
Dat weet ik maar zou gewoon graag met de eigenaren van de andere pups in contact willen komen, wil weten wat zij hiermee doen en of mevrouw hier nog op in is gegaan, tenminste als je een zieke pup hebt dan neem je wel contact op met de fokker. Voor eventuele vervolg stappen wil ik ook eerst weten hoe het ervoor staat met de ellebogen en de heupen van onze pup, maar dat moet dus nog even wachten. En wil natuurlijk weten wat andere eigenaren doen.
Of je zo'n vrouw ooit kunt stoppen, ik acht de kans inderdaad klein, maar de kennis over deze vrouw de wereld inbrengen is in ieder geval een ding wat niet goed zal zijn voor haar zaken.
hilly200
geregistreerd lid

Cleva schreef:Nee, je kunt mensen niet stoppen om totaal onverwante nesten te fokken die achteraf een kwaal blijken te hebben.
Terecht ook want ze kan daar helemaal niets aan doen. Dat is precies dezelfde pech die jij hebt. Fokken is niet gokken maar het is ook geen toveren.

Of ze al dan niet broodfokt heeft er niets mee te maken. Dat ze dat doet kun je haar trouwens ook niet echt kwalijk nemen nadat je daar een half jaar geleden nog vrolijk je beurs leeg stond te schudden.
Elke gek met een computer weet dat berner senners niet gezond zijn. Er is geen smoes om je eigen verantwoordelijkheid af te schuiven in deze.
Hoeft ook niet. Niemand doet louter slimme dingen maar je bent ook geen slachtoffer of gedupeerde.
Dat is het punt dus. Fokken is gokken klopt. Maar als je bij eerdere nesten, ook pups hebt met hd en ed uit dezelfde combinatie. Dan ga je daar toch niet verder mee fokken lijkt mij? Dat berner senners hun gebreken hebben weet ik, maar dat is maar een kwart van onze pup haar bloedvoering. Toen ik de advertentie zag twijfelde ik ook aan de combinatie maar er stond hd en ed vrij. Naja en wat daarna er over volgde heb ik hierb
oven al uitgelegd. Hiervoor hadden we een volle rottweiler, altijd super gezond, zou bijna 10 worden maar is plots overleden aan een gat in haar maag ten gevolge van een maagzweer wat ze nooit heeft laten merken. We hebben ook genoeg rottweiler fokkers opgezocht, erkende die papieren bij de pups hadden, maar mede doordat rotties zo weinig aan pijn laten zien en het ons teveel herrinderde aan de hond die wij verloren hadden hebben we geen rottweiler meer genomen.
Over het zijn van mevrouw haar slachtoffer, zo voelt het wel. Er is bewust tegen je gelogen, bewust een andere naam gebruikt. Bewust gefokt met een combinatie die nesten geeft met hd en ed, en bewust een misschien wel zieke pup aan je verkocht terwijl mevrouw zei dat dezen niet hd en ed konden hebben. Dan voel ik mij wel lichtelijk bedrogen.. De echte slachtoffer zijn natuurlijk de pups. Wat ik verder nog kon of zou kunnen doen kwa eigen verantwoordelijkheid nemen bij de aanschaf van de hond zou ik niet weten eerlijk gezegd? Ja helemaal geen hond nemen, maar als je je hele leven al een hond hebt gehad kun je dat niet.
Laatst gewijzigd door hilly200 op 28 nov 2014 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Lemuria

Cleva schreef:
Lemuria schreef:Dat kun je niet onderscheiden, maar de conclusie blijft: dat is het risico dat je loopt als je een hond zonder achtergrond te weten, koopt.
Hij heeft wel een achtergrond. Het is een berner sennernakomeling. Een ras dat gemiddeld een jaar of 6 wordt. De grootste dierenartskaskraker die er rondloopt.
Wat verwacht je dan eigenlijk?
Ik had het even over z'n algemeenheid, niet specifiek over deze kruising ;) Aangezien de ouderdieren geen tests hebben gehad wat betreft ellebogen/heupen en noem maar op. Plus, wie zegt dat de ouderdieren, de ouderdieren zijn? Was hier niet een poos terug iemand die dacht een Sint Bernard-pup te hebben gekocht, wat uiteindelijk een kleine Boomer bleek :)?

Je weet nada van de achtergrond van kruisingen/Marktplaats-hondjes, dat zul je in de 'echte' rashondenwereld dan weer niet zo snel tegenkomen. En dát risico bedoel ik. Dat maakt haar inderdaad geen slachtoffer.
Lemuria

hilly200 schreef: Dat is het punt dus. Fokken is gokken klopt. Maar als je bij eerdere nesten, ook pups hebt met hd en ed uit dezelfde combinatie. Dan ga je daar toch niet verder mee fokken lijkt mij?
Natúúrlijk wel! Dát is nou een broodfokker! Wat vangt ze voor een pup? Stel dat dit 600 is en er 6 in een nest liggen. Ga jij eens uittellen wat dat op jaarbasis oplevert :19:
hilly200
geregistreerd lid

Lemuria schreef:
hilly200 schreef: Dat is het punt dus. Fokken is gokken klopt. Maa()r als je bij eerdere nesten, ook pups hebt met hd en ed uit dezelfde combinatie. Dan ga je daar toch niet verder mee fokken lijkt mij?
Natúúrlijk wel! Dát is nou een broodfokker! Wat vangt ze voor een pup? Stel dat dit 600 is en er 6 in een nest liggen. Ga jij eens uittellen wat dat op jaarbasis oplevert :19:
Ja nee oke heb je een punt ;). Bedoelde meer dat ze er wel wat aan zou kunnen doen. (Als antwoord op het 'ze kan er niets aan doen'). Dat geen boomer is weet ik wel zeker :p ze is al zo'n 27 kilo dus dat zit er niet in. En dat haar ouders diegene zijn die de fokker zei dat ze waren en die we ook gezien hebben geloof ik wel. Zijn genoeg gelijkenissen wat dat aangaat :).
Lemuria

Cleva schreef:Telt u even mee?

4 nesten per jaar. Gemiddeld 5 pups. 600 pop per stuk.

Oh. 12.000 euro.
Er zijn er die om minder een leugentje vertellen.
*Zit ongeduldig te wachten tot Izzy loops wordt* :lol1:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Lemuria schreef:

Oh. 12.000 euro.
Kiyoshi zit klaar hoor :idea:
Lemuria

Valerie schreef:
Lemuria schreef:

Oh. 12.000 euro.
Kiyoshi zit klaar hoor :idea:
Moeten we het wel een beetje een fatsoenlijke naam geven zodat Marktplaats massaal in katzwijm valt. Goed voor de doekoe. Ik dacht aan Staffita?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Lemuria schreef: Moeten we het wel een beetje een fatsoenlijke naam geven zodat Marktplaats massaal in katzwijm valt. Goed voor de doekoe. Ik dacht aan Staffita?
Klinkt als een hit !
hilly200 schreef: Hiervoor hadden we een volle rottweiler, altijd super gezond, zou bijna 10 worden maar is plots overleden aan een gat in haar maag ten gevolge van een maagzweer wat ze nooit heeft laten merken. We hebben ook genoeg rottweiler fokkers opgezocht, erkende die papieren bij de pups hadden, maar mede doordat rotties zo weinig aan pijn laten zien en het ons teveel herrinderde aan de hond die wij verloren hadden hebben we geen rottweiler meer genomen.
Dan is een halve Akita ook niet handig. Hoe dan ook had je met zo een kruising kunnen weten dat het niet zuiver is.
Lemuria

Jesesgristus, jij bent ook even goed actief op dit tijdstip zeg :eek: :LOL: Maar zo gaat het globaal wel :19:
Het had me achteraf gezien ook kunnen gebeuren dat Izzy broodfok was (bleek achteraf niet zo), maar dan had ik echt niet lopen klagen op het internet.

Wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten.
hilly200
geregistreerd lid

Op de rest reageer ik later even. Zit op mijn telefoon momenteel en om dan volledige teksten te typen ben ik een uur mee bezig. Wil enkel zeggen dat ik sommige reacties wat jammer vind, of ik lees het verkeerd dat kan. Over het klagen op internet, ik heb volgens mij niet de indruk gewekt dat ik klaag in mijn begin post. Ik heb dit topic geopend om meer te weten te komen. Als er dan vragen zijn beantwoord ik die graag. Maar het doel voor mij was om in contact te komen met mensen die ook een pup bij deze vrouw vandaan hebben, met eigenaren van de broetjes/zusjes van onze pup. En hun ervaringen horen. Dus om mijn vragen beantwoord te krijgen.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Ik denk dat ik een van die nesten heb zien staan voor ik Nisha kocht (stamboom pup berner)

Kan het zijn dat de moeder een kruising is van rotweiler/berner en de vader dus een akita?

Had even men oog erop laten vallen maar wilde geen pup meer van ongeteste ouders
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

hilly200 schreef:Over het zijn van mevrouw haar slachtoffer, zo voelt het wel. Er is bewust tegen je gelogen, bewust een andere naam gebruikt. Bewust gefokt met een combinatie die nesten geeft met hd en ed, en bewust een misschien wel zieke pup aan je verkocht terwijl mevrouw zei dat dezen niet hd en ed konden hebben. Dan voel ik mij wel lichtelijk bedrogen..
Maar jij als paraveterinair weet toch zeker wel dat niemand jou kan garanderen dat jouw pup geen hd/ed kan hebben? Ook al zijn of zouden de ouders hd/ed-vrij zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”