Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nachtmerrie hond aangereden
Moderator: moderatorteam
-
rockyenmisty
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Nachtmerrie hond aangereden
Goedenavond, een vreselijk begin van de dag;
Vanochtend was Rocky hem gesmeerd door een openstaande tuindeur. Normaal is de tuindeur dicht met twee containers er voor. Warschijnlijk heeft iemand van buiten geprobeerd de deur open te doen maar door de containers lukte het niet, alhoewel de deur niet meer helemaal sloot en natuurlijk wist Rocky zich er tussen te wurmen en weg was hij. Toen ik het merkte ben ik achter hem aan gegaan al roepend en ja aan de overkant van de weg kwam hij uit een tuin sprinten de weg over en toen, ik zal het nooit meer vergeten, uit mijn rechteroog hoek zag ik de auto en alsof het een film was zag ik het zo voor mijn ogen gebeuren, ik schreeuwde nog uit volle borst STOP maar tevergeefs. Het kwaad was al geschied. Ik hoorde een flinke klap en gepiep, auto voorbij maar zag mijn hond niet meteen. Uit het niets zie ik hem in 1 keer geschrokken en compleet van de wereld loopt hij langs me direct onze achtertuin weer in. Ik heb niet eens op de auto gelet of hij wel stopte of niet
Volledig in paniek rende ik de steeg in naar Rocky. Eenmaal in huis riep ik mijn zoon, die gelukkig vrij was van school. Rocky was erg onrustig en we merkte gelukkig alleen twee wondjes. Ik heb direct de dierenarts gebeld want ik wilde zeker voor het onzekere nemen en Rocky te laten controleren. Alles ziet er goed uit, zalfje voor de wonden, spuitje met pijnstiller gehad en een kuurtje Norocarp. Ik moest vooral opletten dat Rocky wel normaal plast. De hele dag loop ik achter de feiten aan en het zit me niet lekker. Elke keer zie ik het voor me en hoor weer de klap. Ik kan het niet geloven dat Rocky niets ernstig mankeert. Wat een vreselijke ervaring.
Vanochtend was Rocky hem gesmeerd door een openstaande tuindeur. Normaal is de tuindeur dicht met twee containers er voor. Warschijnlijk heeft iemand van buiten geprobeerd de deur open te doen maar door de containers lukte het niet, alhoewel de deur niet meer helemaal sloot en natuurlijk wist Rocky zich er tussen te wurmen en weg was hij. Toen ik het merkte ben ik achter hem aan gegaan al roepend en ja aan de overkant van de weg kwam hij uit een tuin sprinten de weg over en toen, ik zal het nooit meer vergeten, uit mijn rechteroog hoek zag ik de auto en alsof het een film was zag ik het zo voor mijn ogen gebeuren, ik schreeuwde nog uit volle borst STOP maar tevergeefs. Het kwaad was al geschied. Ik hoorde een flinke klap en gepiep, auto voorbij maar zag mijn hond niet meteen. Uit het niets zie ik hem in 1 keer geschrokken en compleet van de wereld loopt hij langs me direct onze achtertuin weer in. Ik heb niet eens op de auto gelet of hij wel stopte of niet
Volledig in paniek rende ik de steeg in naar Rocky. Eenmaal in huis riep ik mijn zoon, die gelukkig vrij was van school. Rocky was erg onrustig en we merkte gelukkig alleen twee wondjes. Ik heb direct de dierenarts gebeld want ik wilde zeker voor het onzekere nemen en Rocky te laten controleren. Alles ziet er goed uit, zalfje voor de wonden, spuitje met pijnstiller gehad en een kuurtje Norocarp. Ik moest vooral opletten dat Rocky wel normaal plast. De hele dag loop ik achter de feiten aan en het zit me niet lekker. Elke keer zie ik het voor me en hoor weer de klap. Ik kan het niet geloven dat Rocky niets ernstig mankeert. Wat een vreselijke ervaring.
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Re: Nachtmerrie hond aangereden
Getverderrie, gelukkig redelijk afgelopen maar ik kan mij voorstellen dat het vreselijk was om te zien. Sterkte!

-
Frolic
Kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent. Ik hoop dat Rocky snel de oude weer is en jij de beelden en geluiden snel weer kwijtraakt 
-
Sterre
Och wat een vreselijke ervaring voor je. Hopelijk blijft het goed gaan met hem. Niet schuldig blijven voelen hoor. Je kon er zo te lezen niks aan doen.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Dat zijn geen grappen
Ik hoop dat het verders goed zal gaan met jullie, sterkte!
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
gelukkig heeft hij niets. Het is idd heel naar om mee te maken. Blacky is ooit eens aangereden door onze achter buurman. Hij stond op de weg toen hij de straat in kwam rijden en gaf bewust extra gas. Gelukkig reed hij in een jeep en is Blacky onder de auto door gegaan. Maar menn wat was dat schrikken.
Het was nogal een roekeloze chauffeur een week later kreeg hij zelf een eenzijdig ongeluk wat hij niet heeft overleefd.
Het was nogal een roekeloze chauffeur een week later kreeg hij zelf een eenzijdig ongeluk wat hij niet heeft overleefd.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Hè wat een naar gezicht is dat. Maar als hem niks mankeert ook weer niet teveel drukte om maken. Des te sneller is hij het vergeten
Toen ik een jaar of 10 was zag ik onze hond onder een auto komen. De hond rolde zeker 150 meter mee onder de auto, voordat die stopte.
Hij is in één streep naar huis gerend, heeft een nacht en een dag onder de bank gelegen, en had alleen een paar schrammen. Daarna wachtte hij voor elke weg
Ik weet nog dat ik die automobilist de hele weg naar ons huis heb lopen uitschelden, want WarDy liep over het zebrapad
(echt waar
)
Heel onterecht, want die arme man was nog wel zo fatsoenlijk om mee te gaan op zoek naar de hond
Toen ik een jaar of 10 was zag ik onze hond onder een auto komen. De hond rolde zeker 150 meter mee onder de auto, voordat die stopte.
Hij is in één streep naar huis gerend, heeft een nacht en een dag onder de bank gelegen, en had alleen een paar schrammen. Daarna wachtte hij voor elke weg
Ik weet nog dat ik die automobilist de hele weg naar ons huis heb lopen uitschelden, want WarDy liep over het zebrapad
Heel onterecht, want die arme man was nog wel zo fatsoenlijk om mee te gaan op zoek naar de hond
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
Wat een geluk!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
O vreselijk zeg
Nou, dat zit wel even op je netvlies.
Gelukkig lijkt het goed afgelopen te zijn, maar de schrik zit er uiteraard goed in.
Toen ik 16 jaar was, heb ik gezien dat een hond aangereden werd op een 80 km weg... ik zag de hond lopen, de auto aankomen
en je weet wat van te voren dat dit totaal fout gaat. De man stapte uit, sleurde de hond aan zijn poten naar de kant, stapte in
en reed weg
Daar stond ik dan met m'n brommertje, snel naar de hond toe die nog leefde. Geen mobiel telefoon tijdperk, dus ik moest ergens
een telefoon zien te vinden. Afijn, uiteindelijk kwam de dierenambulance, hond had sowieso 2 gebroken poten en verder weet ik
het niet hoe het afgelopen is.
Maar ook dat vergeet ik nooit meer, kan het als een film terughalen, dus laat staan als het je eigen hond is.
Voorzichtige knuffel voor Rocky en hopelijk blijft het hierbij en hersteld hij goed
Gelukkig lijkt het goed afgelopen te zijn, maar de schrik zit er uiteraard goed in.
Toen ik 16 jaar was, heb ik gezien dat een hond aangereden werd op een 80 km weg... ik zag de hond lopen, de auto aankomen
en je weet wat van te voren dat dit totaal fout gaat. De man stapte uit, sleurde de hond aan zijn poten naar de kant, stapte in
en reed weg
Daar stond ik dan met m'n brommertje, snel naar de hond toe die nog leefde. Geen mobiel telefoon tijdperk, dus ik moest ergens
een telefoon zien te vinden. Afijn, uiteindelijk kwam de dierenambulance, hond had sowieso 2 gebroken poten en verder weet ik
het niet hoe het afgelopen is.
Maar ook dat vergeet ik nooit meer, kan het als een film terughalen, dus laat staan als het je eigen hond is.
Voorzichtige knuffel voor Rocky en hopelijk blijft het hierbij en hersteld hij goed
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Dat is inderdaad een vreselijk begin van de dag. Veel sterkte en beterschap voor Rocky!

Groetjes,
Sandra
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Jeetje dat is zeker een nachtmerrie, moet er niet aan denken. Gelukkig lijkt het allemaal goed gegaan te zijn. Kan me voorstellen dat je er helemaal vanaf bent. Je schrikt je rot als je dat voor je ziet gebeuren. Verwen je hond maar even flink de komende tijd.

- JoyJip
- Vaste gebruiker
ow wat vervelend! Ik had het pas met mn oude hond die erg doof is en niet meer goed kan zien! Let er eigenlijk altijd op met uitlaten! Maar was ook ineens even niet oplettend en hij liep vlakbij ons een dijk op waar auto's rijden! Scheelde ook echt paar seconde! was ook in shock! Gelukkig dat het is goedgekomen met je hondje! En niet teveel meer aandenken
- Pom
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dalmatiër, Terriër, Chihuahua
Oh wat eng is dat! Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen.
Mijn chihuahua is een keer een 80 km weg opgerend, kwam er ook een auto aan, zo eng! Je kan alleen maar kijken wat er gaat gebeuren en niets doen. Ik weet niet of ze er net onder zat of er net naast, maar ze was iig niet geraakt. Daarna alsnog gehuild van schrik/opluchting
.
Mijn chihuahua is een keer een 80 km weg opgerend, kwam er ook een auto aan, zo eng! Je kan alleen maar kijken wat er gaat gebeuren en niets doen. Ik weet niet of ze er net onder zat of er net naast, maar ze was iig niet geraakt. Daarna alsnog gehuild van schrik/opluchting
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Schrikken! Hopelijk mankeert Rocky niets ernstigs.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
De nachtmerrie van elke hondeneigenaar.
Gelukkig met een sisser afgelopen.
Dit zul je nooit vergeten.
Gelukkig met een sisser afgelopen.
Dit zul je nooit vergeten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Lemuria
Nou, gelukkig maar 2 wondjes. Koekjes erin, knuffel en morgen maar een lekkere boswandeling als troost 
- *tweety*
- Zeer actief
Dat is flink schrikken.
Maar gelukkig dat het goed is afgelopen
Maar gelukkig dat het goed is afgelopen
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Dat is inderdaad schrikken, ook een keer gehad Jarah rukte de riem uit mijn man zijn handen, hij had haar net overgepakt van mij, Jarah stak drie keer de weg over de derde keer werd ze geraakt was echt een harde knal, ze had echt helemaal niks, ze kreeg alleen van Nikkie een knauw toen ze terug kwam en toen had ze een paar wondjes in haar oor.
Fijn dat het gelukkig meeviel voor je hond.
Fijn dat het gelukkig meeviel voor je hond.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hopelijk nog steeds alles goed?
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Oh wat akelig
Beterschap
Beterschap
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Bah
Sterkte!
-
rockyenmisty
- geregistreerd lid
Een dag later... ik heb vannacht op de bank geslapen bij rocky en vandaag thuis gewerkt om hem maar in de gaten te houden. Misschien overdreven maar het gaf mij een fijn gevoel. Ik denk dat alles prima is en gaat met hem. Denk dat ik me meer zorgen maakte dan rocky zelf [WINKING FACE]. Bedankt voor alle lieve woordjes van iedereen ontzettend lief!
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Fijn dat het allemaal met een sisser afgelopen is, afschuwelijk zoiets :/
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Extra haakje of schuiver het liefst onder en boven op de deur zetten. Heb ik hier ook. En niet duur! (en zelfs met 2 linkerhanden te doen)