Als eerste hoop ik dat mijn bericht in de juiste categorie geplaatst is.
Wij zijn al enige tijd op zoek naar een nieuwe pup nadat onze hond is overleden. Nu zijn we al lang op zoek op marktplaats om een leuk en geschikt hondje te vinden voor dit huishouden. We hebben inmiddels een hele leuke pup gevonden. De adverteerder, genaamd Spaanse Puppies Redden, woont in Spanje en geeft aan dat de moeder van de pups gedumpt was en bij hem thuis bevallen is. Nu zoekt deze meneer, Sander, een nieuw huisje voor de hondjes en de moeder. We hebben contact gehad met deze meneer en hij klinkt erg aardig en heeft al mijn vragen netjes beantwoord. De hondjes komen in december naar Nederland en gaan dan naar de "opvangmoeder" Monique, waar ik ook al contact mee gehad heb.
Dit is voor ons de eerste keer dat we naar een hondje kijken vanuit het buitenland, dus ik had hier het één en ander over opgezocht voordat ik contact op heb genomen met Sander. Zo begrijp ik dat een opvang met een contract hoort te werken en er meerdere belangrijke regels gelden. Nu begreep ik van Sander dat hij niet met een contract werkt. Het is me overigens ook nog niet helemaal duidelijk of hij nu particulier is of een opvang (gezien het volgens mij maar om een éénmalig nestje gaat maar hij wel met een soort van "opvang-naam" adverteert). Dus nu vraag ik mij een beetje af wat jullie meningen zijn hierover?
Vinden jullie het wel of geen goed idee om op deze wijze een hondje te kopen/adopteren (dus zonder contract en dergelijke of deze adverteerder nu wel of niet een opvang is)? Wij zijn helemaal gevallen voor het hondje, maar ik heb er toch een beetje mijn twijfels bij omdat dit ook de eerste keer is voor ons en ik dus niet weet hoe dit normaal gesproken verloopt en ook door de vele positieve en negatieve verhalen op het internet.
Ik hoor in ieder geval graag reacties en jullie meningen! Alvast super bedankt!
Groet, Wiebertje