Hij had een zware kneuzing en gaatjes, hiervoor heeft hij antibiotica en pijnstillers gekregen.
Na een aantal weken ontdekte ik een verdikking op de betreffende poot.
Het was keihard en dezelfde temperatuur als zijn lichaam. Ik ben ermee langs de dierenarts geweest om het toch even te laten checken en het bleek dat dit ontstaan botweefsel is.
Nu is de bult vrij goed zichtbaar en zo'n 5 cm breed. Het zit op de voorkant van zijn poot.
Het is zeer waarschijnlijk dat dit niet meer weg gaat.
Mijn hond is 1,5 jaar oud en we zouden dit seizoen gaan starten met trekken.
Nu heb ik dat voor dit jaar al even op mijn buik geschreven, we zijn nu namelijk weer aan het opbouwen met wandelen en sinds een week mag hij weer een minuut of 10 aan de fiets mee draven. Dit gaat goed maar je merkt dat de poot nog geen 100% is. Deze winter doen wij dus gewoon rustig aan.
Nu is alleen mijn vraag, kan ik ooit wel met hem gaan trekken?
De dierenarts gaf mij hier geen duidelijk antwoord op.
Doordat er botweefsel op die poot zit is er kans dat zijn poot anders en eerder gaat slijten. Hij gaf aan dat ik altijd voorzichtiger zal moeten blijven en mijn hond zal moeten beschermen tegen zichzelf. Hij loopt graag, en is erg enthousiast als hij mag trekken.
Heeft iemand ervaring met iets soortgelijks?
Hoe is dit gegaan? Heeft hij/zij er last aan over gehouden?
Ik zou het echt heel jammer vinden mochten we dit nu al op moeten geven maar uiteraard gaat zijn welzijn voor alles.
(Ik ben nooit van plan geweest voor de sport te gaan, wel recreatief. Maar dus wel het trekken van de step en hem helemaal bek-af terug in de auto te stoppen zoals een echte Husky hoort te doen