Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slimme actie van je hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frolic

Slimme actie van je hond

Ongelezen bericht door Frolic »

Toby heeft een favoriet kussen hier in huis en laat zich daar echt niet zomaar van wegjagen door Vriend :neenee:
Vriend heeft een favoriet speeltje en laat dat echt niet zomaar afpakken door Toby :neenee:

Maar wat nu als Vriend op het favoriete kussen van Toby ligt? :scratch: :idea:

Pak de favoriete flos van Vriend en ga midden in de kamer op dat ding liggen kauwen. Als je ziet dat hij kijkt dan ga je een paar stapjes dichterbij heel enthousisast met dat ding schudden. Op het moment dat Vriend naar je toekomt doe je twee stappen achteruit en laat je 'per ongeluk' de flos vallen. En als Vriend er dan gelijk triomfantelijk op duikt dan ren je naar je kussen en gaat er op liggen :cheer: :cheer:

Eerst dacht ik dat het toeval was, maar het is dus al drie keer gebeurd vandaag. De laatste keer wendde Vriend zijn blik af, hij wilde het gewoon niet zien, die bliksem had het door. Uiteindelijk kon hij het toch niet volhouden en heeft Toby wéér gewonnen. :E:

IK vond het echt geniaal. Toby ligt eigenlijk de hele dag op dat kussen. Mooi in de hoek en hij slaap óf hij ligt heel aandachtig de boel te observeren. Zo leuk om te zien. En daar kun je dus je voordeel mee doen :mrgreen:

Ik ben benieuwd naar andere slimme acties van honden, spuw maar!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Slimme actie van je hond

Ongelezen bericht door ranetje »

Heel slim :ok:

Net zoiets als het doelbewuste alarmblaffen in de tuin door een van mijn teckels als de ander bij mij lag.
Die schoot dan weg om te kijken en de blaffer nestelde zich dan tevreden op het gewenste plekje.

(had ik al eerder ergens geschreven geloof ik :oeps: maar ik blijf het knap vinden).

Een van mijn andere teckels heeft heel zorgvuldig dagen achter elkaar steeds een nagel uit een tuinpaal getrokken waarmee het gaas van het hek vast zat.
Tot hij alles er uit had.
Toen de kat van de buren de volgende dag weer pesterig op zijn eigen grasveld ging zitten en zich ging toiletteren werd hij zowat overvallen door mijn teckel die zich er steeds over had opgewonden.
Nu kon hij er bij :twisted:
Dat was een zeer zorgvuldige voorbereiding vind ik.
De kat schrok zo dat hij even vergat om in een boom te klimmen.
Gelukkig wist zijn bazin hem daar op tijd aan te herinneren :mrgreen:

Buuf vertelde me later hoe mijn hond al dagen achter in de tuin achter een struik aan het scharrelen was.....
............... Om dat hek dus los te maken
Ik had het niet gezien.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Hahahaha, slim :mrgreen:

Leia ging voor in de kamer blaffen als Shib zijn eten nog niet op had. Shib uiteraard blaffend naar voren rennen en Leia heel sneaky naar de keuken om zijn eten op te eten :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Haha heerlijk, die verhalen.

Ik moet er even een avondje voor gaan zitten, ben ik bang. :mrgreen:
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

De honden leren om de pot aan te tikken waar ze een snoepje, of een koekje uit willen.
Met het gevolg dat Zowel Bigboy als Bros de hele dag op en neer lopen en een pot aan tikken.
Bros gaat zelfs zover dat hij ook kasten en andere dingen aan tikt in de hoop dat er iets lekkers in ligt.

Mijn man moet op zondag de honden eten geven omdat ik dan nog aan het werk ben.
Als mijn man bij de vijver bezig is heeft hij geen erg in de tijd.
Als het Bros te lang duurt gaat hij mijn man halen bij de vijver, hij gaat dan voor hem zitten en hem aan kijken.
Als mijn man Bros ziet en hem wil aaien rent Bros hard naar binnen zo weet mijn man dat het tijd is voor het eten.

Als Bruno komt dan wil Bruno altijd het hertengewei van Bros pakken en Bros vind dat uiteraard niet leuk.
Dus als ik zeg dadelijk komt Bruno dan pakt hij zijn hertengewei en legt dat dan op de bank.
Als het op de bank ligt dan ruim ik het meestal op, omdat als je op de bank op een kluif gaat zitten/liggen niet echt prettig is.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb buitengewoon hersenloze honden. Braaf, maar heul dom. Die kúnnen dus niets ondeugends bedenken.
Wel zo rustig. :zweep:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Dol doet ook alarmblaffen om dan vervolgens vlo zijn botje te pikken.Vlo trapt er niet meer in en eet nu gelijk zijn botje op :zweep:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Met andere honden is Mila niet zo subtiel hoor, die eigent zich gewoon toe wat ze wil hebben met 'de blik'. :schrik:

Mij weet ze wel te foppen, vooral met flesjes buiten (haar favoriete speelgoed). Als we die tegenkomen onderweg, mag ze ze soms wel pakken, maar soms ook niet. Ze onthoudt dan precies waar al die flesjes liggen. En als we teruglopen, schiet ze er ineens vandoor om alsnog zo'n flesje op te halen wat ze op de heenweg heeft moeten laten liggen.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer kiest de snack die hij wil door m aan te tikken.

Als Boomer kluift en Juma wil m, wat ze van mij niet af mag pakken, gaat ze Boomer uitdagen om te spelen. Zodra hij daarop ingaat, gaat ze een stukje verder van de kluif vandaan om vervolgens zodra Boomer in het spel zit, te stoppen met spelen en zijn kluif te pakken.
Je ziet heel duidelijk verschil tussen spelen om het spelen en spelen omdat ze iets wil hebben :mrgreen:
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Leuk die trucjes, ze zijn soms best gehaaid die monsters :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”