Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kennelhoest, tommy heel ziek.
Moderator: moderatorteam
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
kennelhoest, tommy heel ziek.
woensdagmiddag begon phoenix te hoesten, en die nacht werd ze behoorlijk ziek. ze deed niets anders dan hoesten, kokhalzen en overgeven. omdat ik kennelhoest vermoedde, ging ik 's morgens meteen naar de da, en ze kreeg medicijnen.
donderdag begon tommy met hoesten, en donderdagnacht werd hij heel ziek. hij had het ontzettend benauwd, lag te rillen, piepen en rochelen, en gaf ook steeds over, dus heb ik gisteren ook voor hem medicijnen gehaald, en meteen, uit voorzorg, ook maar vast voor luna, aangezien we tegen het weekend zaten.
tommy is nog steeds heel ziek, veel zieker nog dan phoenix. er zit weinig leven meer in. ik heb wel vaker honden gehad met kennelhoest, maar die kuchten een week en waren er vanaf.
de da zei dat er verschillende stammen zijn, en dat dit toevallig een ernstigere vorm was, waarbij honden longontsteking konden krijgen of chronische luchtwegproblemen.
omdat veel mensen me in het begin zeiden dat ik niet naar de da hoefde, en dat honing of kinderhoestdrank voldoende zou helpen, heb ik het hier neergezet, want blijkbaar weten veel mensen niet dat kennelhoest ook ernstig kan zijn, en dat enten niet altijd helpt, omdat ze dan niet tegen alle stammen kunnen enten.
donderdag begon tommy met hoesten, en donderdagnacht werd hij heel ziek. hij had het ontzettend benauwd, lag te rillen, piepen en rochelen, en gaf ook steeds over, dus heb ik gisteren ook voor hem medicijnen gehaald, en meteen, uit voorzorg, ook maar vast voor luna, aangezien we tegen het weekend zaten.
tommy is nog steeds heel ziek, veel zieker nog dan phoenix. er zit weinig leven meer in. ik heb wel vaker honden gehad met kennelhoest, maar die kuchten een week en waren er vanaf.
de da zei dat er verschillende stammen zijn, en dat dit toevallig een ernstigere vorm was, waarbij honden longontsteking konden krijgen of chronische luchtwegproblemen.
omdat veel mensen me in het begin zeiden dat ik niet naar de da hoefde, en dat honing of kinderhoestdrank voldoende zou helpen, heb ik het hier neergezet, want blijkbaar weten veel mensen niet dat kennelhoest ook ernstig kan zijn, en dat enten niet altijd helpt, omdat ze dan niet tegen alle stammen kunnen enten.
-
Lemuria
Re: kennelhoest, tommy heel ziek.
Ik dacht ook altijd dat kennelhoest maar *1* ding was inderdaad...goede tip.
Heel veel beterschap voor je honden, hopen dat ze snel weer uit de lappenmand zijn.
Heel veel beterschap voor je honden, hopen dat ze snel weer uit de lappenmand zijn.
-
lunaquinty
- Zeer actief
dank je. ik ben heel hard aan het hopen dat luna het niet krijgt. voorlopig heeft ze nog nergens last van gelukkig. vannacht had tommy het nog steeds heel zwaar, met phoenix gaat het wel beter, maar ik denk dat tommy er meer last van heeft omdat hij veel kleiner is, en zijn luchtwegen dus ook. met hem ben ik gisteravond nog terug geweest naar de da, omdat ik zijn ademhaling niet vertrouwde, en bang was dat hij al een longontsteking had.
dat was nog niet zo, maar hij had wel veel taai slijm in zijn longetjes, en de da twijfelde of hij behalve ab ook nog ontstekingsremmers zou geven. omdat tommy geen hoge koorts had, heeft hij dat niet gedaan.
het was wel heel duidelijk hoe ziek hij was, want normaal doet hij niets anders dan proberen de da te bijten, en nu kwam er zelfs geen grommetje uit.
dat was nog niet zo, maar hij had wel veel taai slijm in zijn longetjes, en de da twijfelde of hij behalve ab ook nog ontstekingsremmers zou geven. omdat tommy geen hoge koorts had, heeft hij dat niet gedaan.
het was wel heel duidelijk hoe ziek hij was, want normaal doet hij niets anders dan proberen de da te bijten, en nu kwam er zelfs geen grommetje uit.
-
Lemuria
Ach, dan heeft ie het wel te pakken ja, arm ding 
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ach wat sneu om hem dan zo te moeten zien. Beterschap voor de ziekenboeg.
Hopelijk krijgt Luna het niet en gaat het met Tommy ook snel weer wat beter.
Hopelijk krijgt Luna het niet en gaat het met Tommy ook snel weer wat beter.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
lets have fun
He, wat naar dat jouw honden daar zo ziek van zijn. Hadden ze al verminderde weerstand?
Ik herken het ook helemaal niet. Heb vroeger ook wel eens kennelhoest onder de honden gehad, maar stelde eigenlijk helemaal niet zoveel voor.
Hoe dan ook, beterschap voor je honden!
Ik herken het ook helemaal niet. Heb vroeger ook wel eens kennelhoest onder de honden gehad, maar stelde eigenlijk helemaal niet zoveel voor.
-
lunaquinty
- Zeer actief
dat ligt er dus net aan welke stam het is. nee, mijn honden hadden zeker geen verminderde weerstand, en ik heb deze vorm van kennelhoest ook nog nooit meegemaakt. er zijn veel honden in mierlo die deze vorm hebben op het moment.lets have fun schreef:He, wat naar dat jouw honden daar zo ziek van zijn. Hadden ze al verminderde weerstand?
-
lunaquinty
- Zeer actief
tommy begint nu gelukkig ook weer wat op te knappen. hij ligt niet meer de hele dag als een dood vogeltje op de bank.
hij hoest natuurlijk nog wel, maar geeft minder over, trilt niet meer, en voelt zich duidelijk beter.
hij hoest natuurlijk nog wel, maar geeft minder over, trilt niet meer, en voelt zich duidelijk beter.
-
beatje
Pups of oude honden kunnen gewoon aan kennelkuch doodgaan.Vandaar dat ze toen ook zijn gaan enten.Bij honden uit de middelbare leeftijd is het idd vaak wat kuchen en over.
Honden die trouwens een hart of longaandoening hebben kan je ook beter enten.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Ah, wat sneu voor Tommy, gelukkig dat het weer wat beter gaat! 
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Beterschap voor je hondjes, fijn te lezen dat het iets beter met Tommy gaat. Brr, wat kun je dan een zorgen hebben he?

-
Lieske1977
Wat een heftig verloop! Goed te lezen dat Tommy weer wat op begint te knappen. Hopelijk is hij snel weer de oude!
-
Neeltje
Het schijnt hier te heersen. Op de hondenschool hier in Acht was er al voor gewaarschuwd. En ja, kennelhoest kan heel gevaarlijk zijn. Fijn dat het al een beetje beter gaat.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ach jee
Gelukkig lees ik dat het al iets beter gaat, maar alsnog veel beterschap voor de honden gewenst 
-
lunaquinty
- Zeer actief
tommy is bijna 2 jaar, dus geen pup of oude hond. ook niet zwak, maar toch had hij het zwaar te pakken. cash en dinos hebben het ook weleens gehad, maar die kuchten idd 2 weken en toen was het over.beatje schreef:Pups of oude honden kunnen gewoon aan kennelkuch doodgaan.Vandaar dat ze toen ook zijn gaan enten.Bij honden uit de middelbare leeftijd is het idd vaak wat kuchen en over.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
lunaquinty schreef:tommy is bijna 2 jaar, dus geen pup of oude hond. ook niet zwak, maar toch had hij het zwaar te pakken. cash en dinos hebben het ook weleens gehad, maar die kuchten idd 2 weken en toen was het over.beatje schreef:Pups of oude honden kunnen gewoon aan kennelkuch doodgaan.Vandaar dat ze toen ook zijn gaan enten.Bij honden uit de middelbare leeftijd is het idd vaak wat kuchen en over.
Wat ik altijd heb begrepen is dat eenmaal geënt een behandeling van kuch met AB veel slechter aanslaat dan bij een niet geënte hond. Hoe wat wie waar geen idee
En idd dat het dus net als de griepprik is, er zijn vele varianten en je ent maar voor enkele.
Overigens vorig jaar hier 1 zwaar ziek gehad van kuch en ondanks zelfde uitlaatweide met waterbak, zelfde ruimte (kennel) in elkaars hok in de auto etc is het toch maar bij 1 gebleven
-
Dinos
Denk dat het i.d.d met weerstand te maken heeft, en misschien als ze het al eens gehad hebben voor bepaalde variant immuun zijn.crutz schreef:lunaquinty schreef:tommy is bijna 2 jaar, dus geen pup of oude hond. ook niet zwak, maar toch had hij het zwaar te pakken. cash en dinos hebben het ook weleens gehad, maar die kuchten idd 2 weken en toen was het over.beatje schreef:Pups of oude honden kunnen gewoon aan kennelkuch doodgaan.Vandaar dat ze toen ook zijn gaan enten.Bij honden uit de middelbare leeftijd is het idd vaak wat kuchen en over.
Wat ik altijd heb begrepen is dat eenmaal geënt een behandeling van kuch met AB veel slechter aanslaat dan bij een niet geënte hond. Hoe wat wie waar geen idee
En idd dat het dus net als de griepprik is, er zijn vele varianten en je ent maar voor enkele.
Overigens vorig jaar hier 1 zwaar ziek gehad van kuch en ondanks zelfde uitlaatweide met waterbak, zelfde ruimte (kennel) in elkaars hok in de auto etc is het toch maar bij 1 gebleven
- Bishy
- Zeer actief
Wat rot, alsof je nog niet genoeg ellende hebt gehad de laatste maanden.
Beterschap voor Tommy.
Beterschap voor Tommy.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Gelukkig dat het wat beter gaat.
Vermoedelijk longontsteking er bij gekregen?
Geklukkig heb je medicatie gehaald.
Komt vast wel goed
Komt vast wel goed
-
lunaquinty
- Zeer actief
nee, het was gelukkig toch geen longontsteking, alleen taai slijm in de longen. tommy was geënt tegen kennelhoest, phoenix niet. toch was tommy veel zieker.ranetje schreef:Gelukkig dat het wat beter gaat.
Komt vast wel goed
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Beterschap!!
Mijn hond heeft het als pup gehad, die was ook heel erg ziek, gelukkig wel vlot opgeknapt.
Hier gaat het nu ook enorm rond, hoor het op meerdere plekken in het land
Mijn hond heeft het als pup gehad, die was ook heel erg ziek, gelukkig wel vlot opgeknapt.
Hier gaat het nu ook enorm rond, hoor het op meerdere plekken in het land
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is herkenbaar.lunaquinty schreef:nee, het was gelukkig toch geen longontsteking, alleen taai slijm in de longen. tommy was geënt tegen kennelhoest, phoenix niet. toch was tommy veel zieker.ranetje schreef:Gelukkig dat het wat beter gaat.
Komt vast wel goed
Ita is de eerste twee jaar geënt tegen kennelhoest.
Daar werd ze steeds ziekjes van en vervolgens kreeg ze nog eens kennelhoest
Ik heb haar daarna niet meer laten enten.
Ze heeft ook geen kennelhoest meer gehad ............. ??
Kan toeval zijn natuurlijk ...........
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Kan toeval zijn, maar hier net zo. Hier twee keer geënt en twee keer ziek. Dit jaar niet geënt en ook niet ziek. Beterschap voor Tommy. Gelukkig dat het de goede kant weer op gaatranetje schreef:Dat is herkenbaar.lunaquinty schreef:nee, het was gelukkig toch geen longontsteking, alleen taai slijm in de longen. tommy was geënt tegen kennelhoest, phoenix niet. toch was tommy veel zieker.ranetje schreef:Gelukkig dat het wat beter gaat.
Komt vast wel goed
Ita is de eerste twee jaar geënt tegen kennelhoest.
Ze heeft ook geen kennelhoest meer gehad ............. ??![]()
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hier ook zo.ranetje schreef:Ita is de eerste twee jaar geënt tegen kennelhoest.
Ze heeft ook geen kennelhoest meer gehad ............. ??![]()
Daarom ent ik al jaren niet meer tegen kennelhoest.
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Fijn dat hij wat op knapt, maar vervelend dat hij zo ziek was
Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude!
-
lunaquinty
- Zeer actief
luna hoest gelukkig nog steeds niet, en phoenix en tommy nog af en toe. ik laat mijn honden nooit enten, maar tommy was geënt toen hij hier kwam. phoenix heb ik wel de puppy-entingen gegeven, maar zij krijgt verder ook geen entingen meer.