Zoals ik in mijn voorstelrondje al had aangegeven, heeft mijn Maltezertje last van zijn hart
Sinds het weekend zijn er eindelijk ook 'stille' periodes, maar ik zag hem ook een paar keer omvallen, hij stond gelukkig wel gelijk weer op en leek er geen hinder van te onder vinden maar ik vond dat hij nog te veel hoest/kokhalst ondanks dat hij al 4 weken medicatie krijgt, vandaar dat ik gisteren weer bij de da was geweest. Hij had al Benakor en Flurosemide en heeft er nu Prilactone bijgekregen.
Volgens de da is zijn hart vergroot en heeft hij lekkende kleppen en sluiten deze dus niet meer naar behoren. Volgens hem kan er niet veel meer gedaan worden en is zijn hart eigenlijk op. Ik houd me altijd vast aan de uitdrukking: zodra leven lijden wordt, is sterven een gewin! Maar zolang Woepie nog plezier heeft ondanks dat vervelende hoesten/kokhalzen, wil ik hem nog niet opgeven.
Ondanks dat de dierenarts zegt, dat ik er niks mee bereik om nog een echo van het hart te laten maken, omdat ik dezelfde medicatie voorgeschreven zou krijgen, overweeg ik het toch ernstig om wel naar een cardioloog te gaan - ook al is het voor mijn eigen gemoedsrust, dat ik er alles aan heb gedaan.
[Met mijn katten ben ik bij de Kompaan en de Tweede Lijn geweest, daar ga ik liever niet weer heen. Mijn Brit Simba moest in het voorjaar geopereerd worden aan een terugkerende darmprolaps en bij de Tweede Lijn zou ik alleen al voor de operatie 650E kwijt zijn, uiteindelijk ben ik naar een da in Schagen gegaan die t meeste ervaring op dit gebied had en ook nog eens met Britten (veel fokkers uit het hele land gaan daar ook heen) en was ik voor de operatie, voer, medicatie, rompertje ong 280E kwijt (incl nacontrole), oké moest wel helemaal naar Schagen vanuit Zwolle maar was dubbel en dwars waard.]
Heeft iemand ervaring met deze praktijk: http://www.dcce.nl/werkwijze" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik hoop nog heel lang van Woepie te mogen genieten natuurlijk vandaar dat ik op zoek ben naar alle mogelijke tips.
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!!!!
Groetjes Nathalie