Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

A trip down memory lane...

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

A trip down memory lane...

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Het was in de zomer van 2009 de bedoeling dat ik, vanwege de zomerdrukte, een paar weekjes zou helpen bij het asiel met het uitlaten van de honden. Maar ik ben blijven hangen, het is zo ontzettend leuk om te doen. Ik ben er nu iets minder dan ik graag zou willen, maar het blijft een plezier om te doen.
Over de jaren zoveel bijzondere honden ontmoet, en zien vertrekken. En vaak vraag ik me nog wel eens af hoe het met ze zou gaan.
Ik ben in 2011 begonnen met het maken van de filmpjes voor op de website en kijk ze nog vaak terug. Evenals de vele foto's van de afgelopen jaren.
Voor wie het leuk vind, kijken jullie mee?

Mijn aller eerste asiel liefde : Luna :I:
Niet de makkelijkste. Ze heeft enkele maanden in het asiel gezeten en vond pas in maart 2010 een thuis in Amsterdam.
Afbeelding
http://youtu.be/izNsxbVruyQ?list=UU8qDZ ... gsrEcphrDQ

Ook was er Rex :I: . Hij had het niet makkelijk in het asiel. Maar uiteindelijk sloot hij een paar mensen in zijn hart en groeide hij. Hierdoor vond hij na een lange tijd toch een baas.
http://youtu.be/H7z38t-lmcQ?list=UUe_wF ... BUSnxBtXTQ

En het allerleukste duo van al die jaren: Emiel en Mini
Helemaal verknocht aan elkaar, die twee koekiemonsters. Ook zij hebben een lange tijd moeten wachten op een geschikte baas. In de tussentijd verdiende ze hun brokken door te fungeren als waakhonden op het terrein. Dat was een grappig gezicht :F:
Van hun hangen er nog altijd prachtige foto's in de gang van het asiel
Ik heb nog lang kunnen volgen hoe het met ze ging, de nieuwe eigenaresse had net zoveel humor als deze twee en hield een blog bij met al hun avondturen (http://www.emielenmini.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Afbeelding
Leuk filmpje: http://youtu.be/qgLYL7fv-VA

En dan 9 jaar oude Vito, in de winter van 2012/2013 gevonden in een kraakpand. Hij was er slecht aan toe, zijn oren, ogen, poten alles was dik en/of ontstoken. Maar ondanks alles een vrolijk karakter.
Afbeelding

En wat heeft hij het getroffen zeg. Hij woont nu in NYC met Nederlands topmodel Lonneke Engel. Die hem met alle liefde verzorgd. En dat is aan hem te zien:
Afbeelding
Deze winter komen ze weer naar NL en dan zie ik hem weer :)

Ook mini bull Angel had een speciaal plekje. Ze ging lekker met ons mee naar het bos op de zondagen. Ze heeft later op Marktplaats gestaan de arme ziel. 450 euro moest ze opleveren. Ik heb dit gemeld bij het asiel, maar nooit meer iets van gehoord...
Afbeelding

En dan herdertje Maya. Wat een geweldig lief beest. Als we toen niet nog op de flat hadden gewoond, had ze nu denk ik bij ons gezeten. 8 iaar oud en altijd in een schuur gezeten, maar ondanks dat een geweldig karakter. Tyson had met haar ook meteen een klik
Afbeelding

Afbeelding

Filmpje :I:
http://youtu.be/sKQiR-mwDSs

En herdertje Zoë. Een verschikkelijk zachtaardig meisje, dat het helaas tot meerdere keren aan toe niet trof de juiste baas te vinden. Maar met een beetje geduld is het toch gelukt :I:
http://youtu.be/i28-E5qccyk?list=UUe_wF ... BUSnxBtXTQ
Laatst gewijzigd door Adjani & Tyson op 28 okt 2014 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie
Aantal honden: 1

Re: A trip down memory lane...

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

De meeste ken ik nog wel zeker de twee clowns mini en emiel
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Leuk om te zien
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Die mini bull angel is prachtig zeg. Maar wel heel leuk dat je alles bijhoud.
Leuk om te zien.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

maya :I:
ik heb er nog over gedacht, maar zag op tegen alle rompslomp om haar hier te krijgen en toen is het rita geworden.
hoorde vlak daarna dat ze geplaatst was :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Happy endings :I:
Adjani & Tyson
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:maya :I:
ik heb er nog over gedacht, maar zag op tegen alle rompslomp om haar hier te krijgen en toen is het rita geworden.
hoorde vlak daarna dat ze geplaatst was :cheer:
Als wij niet 3 hoog hadden gewoond zonder lift, hadden we haar denk ik ook geadopteerd
Kort voor onze verhuizing naar een woonhuis werd ze geadopteerd
Zou leuk zijn geweest als ze bij jou had gezeten, waren Ty en ik zeker eens op langs gekomen ;)
Afbeelding
Emielenmini
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Husky/Labrador-mix
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Emielenmini »

Emiel en Mini doen het prima hoor ;-)

Ik zou graag wat foto's toevoegen, maar ik weet niet hoe dat moet hier....

Mini is op het moment een beetje aan het dokteren ivm veel drinken en plassen. Afgelopen vrijdag is er een kleine biopt uit haar lever genomen. Vandaag of morgen krijgen we de uitslag. Op de echo waren geen tumoren te zien. Dat wil niet zeggen dat ze er niet zitten, maar het geeft goeie hoop op een gunstige uitslag.

Verder zijn ze hun streken nog niet verleerd. Het (letterlijk) opeten van mijn koelkast hebben ze niet meer overtroffen, maar echt rustig aan doen zit er niet in bij de oude besjes. Ze hebben ons al zover, dat ze niet meer alleen in de flat van mijn vriend mogen blijven. Dat was nadat ze tijdens onze afwezigheid (van een klein uurtje) de diepvries hebben leeg geladen. Keurig de deur open gemaakt, de onderste lade open geschoven en 5 kroketten, 5 frikandellen, alle karnemelkijsklontjes en alle bevroren frietjes opgegeten of over de flat verdeeld. Niks kapot gemaakt, want het zijn keurig opgevoede hondjes :-)
Volgend jaar komen we in Eindhoven wonen, dus wie weet zie je ons nog eens rond lopen. :-)
Adjani & Tyson
Zeer actief
Contacteer:

Emielenmini schreef:Emiel en Mini doen het prima hoor ;-)

Ik zou graag wat foto's toevoegen, maar ik weet niet hoe dat moet hier....

Mini is op het moment een beetje aan het dokteren ivm veel drinken en plassen. Afgelopen vrijdag is er een kleine biopt uit haar lever genomen. Vandaag of morgen krijgen we de uitslag. Op de echo waren geen tumoren te zien. Dat wil niet zeggen dat ze er niet zitten, maar het geeft goeie hoop op een gunstige uitslag.

Verder zijn ze hun streken nog niet verleerd. Het (letterlijk) opeten van mijn koelkast hebben ze niet meer overtroffen, maar echt rustig aan doen zit er niet in bij de oude besjes. Ze hebben ons al zover, dat ze niet meer alleen in de flat van mijn vriend mogen blijven. Dat was nadat ze tijdens onze afwezigheid (van een klein uurtje) de diepvries hebben leeg geladen. Keurig de deur open gemaakt, de onderste lade open geschoven en 5 kroketten, 5 frikandellen, alle karnemelkijsklontjes en alle bevroren frietjes opgegeten of over de flat verdeeld. Niks kapot gemaakt, want het zijn keurig opgevoede hondjes :-)
Volgend jaar komen we in Eindhoven wonen, dus wie weet zie je ons nog eens rond lopen. :-)
Haha geweldig! Thnx voor de update
Afbeelding
Emielenmini
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Husky/Labrador-mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Emielenmini »

A Sad Trip...
Op 16 mei 2015 hebben we Mini moeten laten inslapen. Haar buikje liep vol met vocht. Toen ze niet meer wilde wandelen, hebben we de moeilijke beslissing moeten nemen. Ze is ingeslapen terwijl we haar tartaar voerde. Van de hondenhemel meteen door naar de hondenhemel...

Met Emiel zijn we in Eindhoven gaan wonen. Hij was een stuk rustiger geworden nu hij niet meer over zijn zus hoefde te waken. Omdat mijn vriend en ik de hele dag werken, woonde hij door de week bij de oppasopa en -oma in Rijen. In de weekenden was hij weer bij ons. Hij heeft heerlijk van zijn oude dag genoten. "Was"? "Heeft genoten"? Ja, jij is er niet meer. Afgelopen maandag hebben we hem moeten laten gaan. Zondagnacht werd hij ineens heel ziek. Opnieuw acute bloedarmoede. Ook hij is al koekjes etend gegaan. Zoals het hoort bij die twee.

We missen ze allebei heel erg, maar de missie "nog een paar leuke laatste jaren" is wel geslaagd. Een mooie troost.
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

Die lieve Emiel rust zacht lieve jongen nu ben je weer bij Mini
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Luna en Maya :I:

Maar ze zijn allemaal leuk, kan me voorstellen dat ze een plek in je hart hebben.
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Emielenmini schreef:A Sad Trip...
Op 16 mei 2015 hebben we Mini moeten laten inslapen. Haar buikje liep vol met vocht. Toen ze niet meer wilde wandelen, hebben we de moeilijke beslissing moeten nemen. Ze is ingeslapen terwijl we haar tartaar voerde. Van de hondenhemel meteen door naar de hondenhemel...

Met Emiel zijn we in Eindhoven gaan wonen. Hij was een stuk rustiger geworden nu hij niet meer over zijn zus hoefde te waken. Omdat mijn vriend en ik de hele dag werken, woonde hij door de week bij de oppasopa en -oma in Rijen. In de weekenden was hij weer bij ons. Hij heeft heerlijk van zijn oude dag genoten. "Was"? "Heeft genoten"? Ja, jij is er niet meer. Afgelopen maandag hebben we hem moeten laten gaan. Zondagnacht werd hij ineens heel ziek. Opnieuw acute bloedarmoede. Ook hij is al koekjes etend gegaan. Zoals het hoort bij die twee.

We missen ze allebei heel erg, maar de missie "nog een paar leuke laatste jaren" is wel geslaagd. Een mooie troost.
Ja, die missie is zeker geslaagd. Sterkte!
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”