Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De reden dat

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

De reden dat

Ongelezen bericht door veertje »

..ik mijn honden niet bij een winkel zou achter laten, werd dit weekend nog maar eens bevestigd. Sinds een tijdje hebben ze bij ons een uitkijktoren neergezet vanwaar je een mooi stukje zuid-limburg kan overzien. Aangezien mijn vader en ik in de buurt aan het wandelen waren en ik daar nog niet op geweest was, zijn we daar even langs gewandeld. Hondjes beneden aan twee paaltjes gelegd en naar boven. Boven waren nog twee mensen en die gingen even later weer naar beneden terwijl mijn vader me alle plaatsjes in de omgeving aanwees. Zie ik opeens die vrouw die net naar beneden was op de honden aflopen. Biry begint te blaffen, maar ze loopt rustig verder, wel naar Joris, maarja die zat aan hetzelfde paaltje :piew: Toen zei mn vader maar even 'mevrouw dat kunt u beter niet doen'. 'Ze vinden t niet leuk om hier te zitten hè?' zegt ze. Nee mevrouw dat vinden ze niet leuk, maar vreemde mensen vind vooral Biry helemaal niet leuk.
Ben ik nou gek dat ik dat raar vind? Ik zou al niet snel op een vastgebonden hond aflopen, maar als er dan ook nog eentje tegen je begint te blaffen dan bedenk je je toch nog een keer :denken: Nouja, daarom zet ik ze nooit bij een winkel, ook al zouden Joris en Finn daar geen problemen mee hebben.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Re: De reden dat

Ongelezen bericht door Odi »

Ik laat mijn honden echt helemaal nergens achter, ook niet voor heel even.
Vooral Meagan gaat direct tegen iemand aanzitten, die wordt heel graag geaaid.
Ze zouden hier alle 3 gewoon met vreemden meelopen, denk ik.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik vind dat ook raar.
We hadden het op vakantie gedaan, even vastzetten en we stonden misschien 15 meter verder. Dan gaan ze zoet liggen, niks aan de hand.
Gaan er mensen vlakbij staan :hmmm:
Als er nou geen plek was, maar er was nog zeker 200 meter hek waar niemand stond. Waaróm, denk ik dan.

Maar mensen doen dat, heel raar. En dan kijken. Geen idee wat de zin daar nou van is.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Voor kleine boodschappen wil ik de hond nog wel eens meenemen. Ik zet deze dan bij de bloemenstal, de beste man kent mij, en die past op. Na afloop koop ik een bloemetje. Hij blij, ik blij, hond blij, want die vind niets leuker om 'iets' te doen.

Ik vind het eigenlijk wel prettig. Wel zeggende dat ik mijn hond er dus op train. Blijf is blijf. Ook als mensen je roepen, vlak langs je lopen, er een hond langsloopt, of bij je gaan staan, dan wel gaan aaien. In zicht, of uit zicht en uiteraard hou ik in de gate of alles naar mijn wens gaat.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Marjoleine schreef:Ik vind dat ook raar.
We hadden het op vakantie gedaan, even vastzetten en we stonden misschien 15 meter verder. Dan gaan ze zoet liggen, niks aan de hand.
Gaan er mensen vlakbij staan :hmmm:
Als er nou geen plek was, maar er was nog zeker 200 meter hek waar niemand stond. Waaróm, denk ik dan.

Maar mensen doen dat, heel raar. En dan kijken. Geen idee wat de zin daar nou van is.
Mensen denken dat honden geen personal space hebben ofzo :S Soms staat mijn hond ergens oid en willen mensen en dwars doorheen lopen. Alsof honden altijd maar voor mensen aan de kant moeten gaan ofzo. Moeten ze niet de verkeerde tegenkomen...
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

De meeste mensen hebben dat zelf ook niet, persoonlijke ruimte.
Wij stonden eens op een camping van 60 plaatsen, seizoen bijna over, koud weer.
We waren de enigen daar, heerlijk!

Komen er na een paar dagen mensen en waar gaan die staan? Juist :hmmm:

Afbeelding

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Marjoleine schreef:De meeste mensen hebben dat zelf ook niet, persoonlijke ruimte.

Haha, heerlijk kudde gevoel dat.
Afbeelding
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen

Ongelezen bericht door Mutt »

Ik vraag me sowieso af en toe af wat mensen nou eigenlijk verwachten :U:
Ik heb ooit eens gehad dat ik met de honden aangelijnd wandelaars passeerden. Zat ongeveer een/anderhalve meter tussen, ze liepen goed door, maakt een van die vrouwen van die lokgeluidjes, dus Mazzel meteen ernaartoe want je nu had hij aanmoediging en dan wil hij wel een aai komen halen. Die vrouw schrok zich dus helemaal kapot (hij week alleen naar haar uit, verder geen rare dingen ofzo) dat hij naar haar toe liep... Wat had ze dan willen bereiken vraag ik me af :denken: Gelukkig gaf ze zelf meteen toe dat het gewoon geen slimme actie was en dat ze dat niet had moeten doen.
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Oef die lokgeluidjes wordt ik ook helemaal gek van. Mijn hond reageert er ook op en dus moet ik aan de lijn corrigeren als een tegemoetkomer het doet. En als ik dat doe, voel ik me een chagrijnig oud verzuurd wijf. En als ik het niet doe en mijn hond springt op of snuffelt aan die persoons had, en diegene deinst terug, dan denk ik: "daar vroeg je toch om" en dan voel ik me óók een chagrijnig oud verzuurd wijf. :oohja:
Laatst gewijzigd door Paisley op 21 okt 2014 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Pff ja die lokgeluidjes......mensen doen rare dingen. Meer ga ik er niet over zeggen ;)
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Marjoleine schreef:De meeste mensen hebben dat zelf ook niet, persoonlijke ruimte.

:mrgreen: Apart. Net als wanneer in een restaurant nog heel veel lege tafels zijn en mensen de tafel pal naast je kiezen.

Ik laat Madison ook niet alleen buiten. Ik geloof niet dat ze mee zou lopen maar wil het risico niet nemen.
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik zet mijn hond nooit vast, al zou hij het best kunnen. Je weet nooit wat andere mensen ermee doen
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Tara schreef:Iedereen die lokgeluidjes naar mijn honden maakt zet zichzelf genadeloos voor joker.
Er wordt namelijk totáál niet op gereageerd, wegens oneindig niet boeiend. :LOL:
Boomer reageert ook totaal niet, waarop het meestal nog wat overdrevener geprobeerd wordt, zonder resultaat :mrgreen:

Van de week stond hij bij de supermarkt, zodat ik een pakketje kon wegbrengen. Heeft iemand m losgemaakt :hmmm:
Stond hij dus bij de ingang, ipv ernaast. Daar ga ik dus zeker niet met Juma naartoe :neenee:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:Iedereen die lokgeluidjes naar mijn honden maakt zet zichzelf genadeloos voor joker.
Er wordt namelijk totáál niet op gereageerd, wegens oneindig niet boeiend. :LOL:
Mmmmmmmmmmmmmmm
Echt?
:tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

als ze hier lokgeluidjes maken schrikken ze zich een ongeluk want dan krijgen ze meteen een blaf als antwoord.
rietje negeert mensen prima en verwacht gewoon dezelfde behandeling terug.
doen ze dat niet geeft ze wel even haar mening daarover.
zo vrouwtje zo hond denk ik :F:

oh en ot: ik zet mijn honden nooit ergens vast als ik er niet bij ben, ook niet als het kan qua hond.
ik neem geen enkel risico er zijn me net een beetje teveel gekken op deze wereld.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ja, Chaconne moet dat ook niet, lokgeluidjes.
De stabijs en Dinthe heb je meteen in je nek.
En Fien is de ideale gezelschapshond. Die heeft de schurft aan vreemden :LOL:

Afbeelding

Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Van het weekend waren we in Zeeland, we moesten even wat hoognodige boodschappen hebben. Honden vastgelegd, maar het was me toch te druk. Heb ik mijn man ook daar achtergelaten, die hoefde ik niet vast te leggen, die luistert goed naar het blijf commando..

Mensen die aandacht willen trekken van de honden zijn bij ons ook aan het verkeerde adres, zelfs mensen die lokken met handen en op de hurken zitten worden genegeerd en ze lopen er gewoon langs. Als dat niet lukt dan kijken ze wel door iemand heen alsof ze er niet zijn. Verder zijn ze niet zo eenkennig hoor.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Daarom kennen mijn honden Luid op commando. Als ik van die types, met de plattegrond in de hand onze kant op zie dwalen en al te geïnteresseerd de plaatsen in onze buurt zie bekijken. Dan sis ik Luid naar de honden, die uiteraard (braaf als ze zijn), flink gaan blaffen. Dan zie je de mensen gelijk een andere plek zoeken, willen niet de hele dag last hebben van onze blaffers, zo luidruchtig :mrgreen:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Als ik ze niet kan zien gaan ze sowieso niet vast. Nu konden we van boven ze in de gaten houden en ze zaten ver van de parkeerplaats waar dus in principe niemand zou moeten lopen. Dat die ukkies mensen trekken dat snap ik nog, maar een blaffende groenendaeler :piew:
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki kijkt iedereen aan (en ook na) die langsloopt omdat hij aandacht wilt. Als iemand dus ook lokgeluidjes maakt dan gaat hij gelijk helemaal kwispelen en wil tegen die persoon opspringen (wat meestal inhoudt dan hij dus op zijn achterpoten staat te dansen om die persoon heen omdat ik de lijn wat strakker houd). Aandacht is GEWELDIG op straat.. vooral van mensen waar jij als baas eigenlijk liever geen contact mee heb.

Ik kan hem dus ook niet zomaar even ergens vastbinden want hij wil dan geheid met mensen mee. Sowieso als ik hem even vastzet (bij training) dan gaat hij al heel erg moeilijk doen omdat hij niet graag alleen gelaten wil worden.
Afbeelding
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Tjs, ik zou zelf ook niet op een hond aflopen die vast zit.
Maar van de andere kant zou ik ook nooit mijn hond vastbinden die het niet leuk vind mochten er mensen toch op ze aflopen. Je weet dat er altijd mensen zijn die er toch op af gaan.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:
ranetje schreef:
Mmmmmmmmmmmmmmm
Echt?
:tongue:
Echt. Het interesseert ze helemaal niet. Het komt niet eens bij ze op dat mensen het wel eens tegen ze konden hebben. :wink:
Ik voel me dan erg vereerd met die ene foto :I:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

renee-uk schreef:ik zet mijn honden nooit ergens vast als ik er niet bij ben, ook niet als het kan qua hond.
ik neem geen enkel risico er zijn me net een beetje teveel gekken op deze wereld.
Dat dus. Het kan op zich prima met mijn herders (zo eng zijn ze dus niet), maar ik ga er absoluut niet op vertrouwen dat er geen rare mensen langskomen, of iemand die besluit er een mee te nemen. Zou de eerste keer niet zijn dat een hond zo gestolen wordt.
Laatst gewijzigd door Gos op 22 okt 2014 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Gos schreef:
renee-uk schreef:ik zet mijn honden nooit ergens vast als ik er niet bij ben, ook niet als het kan qua hond.
Dat dus. Het kan op zich prima met mijn herders (zo end zijn ze dus niet), maar ik ga er absoluut niet op vertrouwen dat er geen rare mensen langskomen, of iemand die besluit er een mee te nemen. Zou de eerste keer niet zijn dat een hond zo gestolen wordt.

inderdaad.

wij kunnen met z'n allen wel mooi gaan zitten vinden dat mensen de honden met rust moeten laten, maar dat wij iets vinden gaat er niet voor zorgen dat iets ook zo is
Afbeelding
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Ik zag een keer een golden retriever eegens aan een paal tegenover een winkel, hij was zo lief die zou zo iemand meenemen....
gijs vind ook bijna alle aandacht leuk maar toch zou hij niet zo snel met iemand meelopen denk ik
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hier vinden mijn honden aandacht wel leuk. Ik vind het altijd bijzonder als mensen een vreemde hond zomaar aaien, maar goed mijn beide dames vinden dat heel leuk. Ik zou een hond die dat niet leuk vindt overigens ook niet alleen laten.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Toen ik met Izzy in een (nagenoeg lege) coupé naar huis ging toen ik haar had opgehaald, had ik haar op schoot. En ik zág al dat een vrouw op het perron haar gespot had, ze stond even stil, keek nog eens, en voor ik het wist zat ze op de bankjes naast me. Inclusief lokgeluidjes. Doe even normaal zeg...Ik heb als hint m'n koptelefoon maar opgezet en Izzy staarde pontificaal en stoicijns de andere kant op.
Bij het wandelen heb ik dezelfde strategie. Tenzij ik iemand ken. Als ik geen zin heb om tijdens m'n wandelingen onnodige gesprekken over de blauwe lucht of koetjes en kalfjes te hebben, gaat m'n koptelefoon op en zijn mensen lucht. Een kort glimlachje kan er vanaf hoor, voor de rest kon je net zo goed in een andere dimensie zitten. Ook hier doet Izzy vrolijk aan mee. Meestal.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Tja, ik heb er twee die andere mensen helemaal gewéldig vinden en één die het allemaal niet meer zo door heeft maar áls er wordt geaaid, dan vindt ze het ook prima.
Daarnaast zijn het alledrie verschrikkelijke vuilnisbakken dus als Jack de Ripper hen iets lekker voorhoudt, dan lopen ze daar verliefd achteraan.
Dus ik neem maar geen risico en laat ze nooit ergens onbeheerd achter.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Het hangt van de situatie af. Ik doe het zelden. Hier in het dorp durf ik het wel voor heel eventjes. Ik weet dat mensen het doen. Basje had ik ook wel eens mee. Ik was jonger en zette die ook wel eens vast bij een winkel. Ik wist in ieder geval zeker dat nooit iemand hem mee zou kunnen nemen, zo ver kwam je niet. Ik zette hem altijd afgelegen, maar toch ging mensen er altijd naar toe. Hij had een aantrekkingskracht, dat vuilisbakkie. Winnie zette ik nooit vast, of met Bas erbij. Winnie was zo'n hond die meteen gejat zou worden. Ze was mooi, vriendelijk en rustig.

Kay heeft schijnbaar overigens ook niet die aantrekkingskacht. Veel mensen vinden het wit en blauwe oog ook eng en soms wordt gedacht dat het een heuse wolf is haha. Met Norah heb ik het nooit gedaan. Ze is gek op mensen en heeft ook een leuk koppie. Mensen vinden haar vaak ook echt prachtig. Kay zou met elk ouder iemand mee gaan, ja hij weet zijn taak als aaihond in het verplegingshuis heel goed. Maar kinderen moeten echt niet rechtstreeks om zijn nek gaan hangen, zoveel intimiteit met kinderen kan hij niet aan. Norah ook niet overigens.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Mutt schreef:Ik vraag me sowieso af en toe af wat mensen nou eigenlijk verwachten :U:
Ik heb ooit eens gehad dat ik met de honden aangelijnd wandelaars passeerden. Zat ongeveer een/anderhalve meter tussen, ze liepen goed door, maakt een van die vrouwen van die lokgeluidjes, dus Mazzel meteen ernaartoe want je nu had hij aanmoediging en dan wil hij wel een aai komen halen. Die vrouw schrok zich dus helemaal kapot (hij week alleen naar haar uit, verder geen rare dingen ofzo) dat hij naar haar toe liep... Wat had ze dan willen bereiken vraag ik me af :denken: Gelukkig gaf ze zelf meteen toe dat het gewoon geen slimme actie was en dat ze dat niet had moeten doen.
precies dit had ik dus gisteren. Echt zoirritant. Pom passeerde heel netjes, begint die vent ineens van die klikgeluiden te maken. Pom meteen achterstevoren natuurlijk, had het zelf ook niet verwacht, zo onnodig!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”