Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ondertemperatuur

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ondertemperatuur

Ongelezen bericht door Gollum »

Gollum komt een beetje ziekjes over dus ik dacht even haar temperatuur te meten. Die is 37.5, dat is toch iets ondertemperatuur voor een hond?
Ik vind haar wat sloom, toen ik net thuis kwam uit mijn werk bleef ze op de bank liggen ipv me te begroeten. Toen ik naast haar kwam zitten kroop ze dicht tegen me aan. Ze heeft ook vanochtend en vanavond gekotst maar dat was vooral gal en wat gras dus ik dacht dat er misschien teveel tijd tussen de maaltijden had gezeten.
Ze krijgt sinds kort wat meer metacam omdat ze pijn aangaf in haar knie, die likte ze helemaal kaal. Sinds ze meer pijnstilling krijgt likt ze niet meer. En ze verhaart als een malle op het moment, al het pluis komt er ineens vanaf. Verder zou ik niet weten wat er misschien relevant kan zijn.
Virusje kan maar daar krijgen ze toch juist koorts van ipv ondertemperatuur?
Iemand (geruststellende :F: ) ideeën?
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Ondertemperatuur

Ongelezen bericht door Zamunda »

Gollum schreef:Iemand (geruststellende :F: ) ideeën?
Ik dacht nog 'hou je in Zamunda', maar nu ik zie dat je echt om ideëen vraagt durf ik het wel te zeggen. Ik zeg: de temperatuurdaling die de start van de bevalling aankondigt :idea: .
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

He bah, het is wel iets laag. Maar zou het morgen nog eens aankijken. Kijken wat ze dan doet qua drinken/ eten/ plassen. En even opnieuw de temperatuur meten. Maar ik heb er verders geen verstand van. Dat is wat ik zou doen.
Zieke hondjes zijn stom. :pffff:

Geef Gollum maar een dikke beterschapsknuffel. :flower:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Weet je zeker dat je thermometer goed is en dat je goed meet? Dat kan makkelijk een halve graad schelen. Als ik met mijn eigen kruidvat thermometer 3x achter elkaar meet, krijg ik 3 verschillende getallen. ...
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Net zoals dit bij mensen het geval is, varieert de normale temperatuur bij honden ook. Het zou kunnen dat Gollum van zichzelf al wat lager zit dan de gemiddelde temperatuur van 38 tot 39 graden. Het lijkt dus wat aan de lage kant, maar dat hoeft dus niet het geval te zijn. Ik zou haar gewoon vandaag goed in de gaten houden en het even rustig aankijken.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Geef je een maagbeschermer bij de metacam?
Ik zou me ook niet druk maken om de temperatuur, het schommelt net als bij jezelf.
Als ik smorgens meet zit ik zo minimaal een halve graad lager dan rond etenstijd.
Even kijken of je later op de dag nog kan meten.
Gollum
Zeer actief

Zamunda schreef:
Gollum schreef:Iemand (geruststellende :F: ) ideeën?
Ik dacht nog 'hou je in Zamunda', maar nu ik zie dat je echt om ideëen vraagt durf ik het wel te zeggen. Ik zeg: de temperatuurdaling die de start van de bevalling aankondigt :idea: .
Gollum en Mika baby's! :cheer: :mrgreen:
Dee schreef:He bah, het is wel iets laag. Maar zou het morgen nog eens aankijken. Kijken wat ze dan doet qua drinken/ eten/ plassen. En even opnieuw de temperatuur meten. Maar ik heb er verders geen verstand van. Dat is wat ik zou doen.
Zieke hondjes zijn stom. :pffff:

Geef Gollum maar een dikke beterschapsknuffel. :flower:
Dankje! Vanochtend heeft ze niet gekotst. Eten drinken en plassen doet ze als normaal. Ze ligt nu op mijn warme plekje in bed, als ze zo naar beneden komt zal ik haar nog een keer meten.
Paisley schreef:Weet je zeker dat je thermometer goed is en dat je goed meet? Dat kan makkelijk een halve graad schelen. Als ik met mijn eigen kruidvat thermometer 3x achter elkaar meet, krijg ik 3 verschillende getallen. ...
Ja ik heb een aparte voor de honden, daar heb ik Gol al vaker mee gemeten, toen zat ze wat hoger. Eerst had ik gemeten terwijl ze lag, 37.2. Toen las ik dat je beter de thermometer iets naar boven moest wijzen terwijl de hond staat omdat je anders alleen de darmtemp. meet, toen was het 37.5.
LongFields schreef:Net zoals dit bij mensen het geval is, varieert de normale temperatuur bij honden ook. Het zou kunnen dat Gollum van zichzelf al wat lager zit dan de gemiddelde temperatuur van 38 tot 39 graden. Het lijkt dus wat aan de lage kant, maar dat hoeft dus niet het geval te zijn. Ik zou haar gewoon vandaag goed in de gaten houden en het even rustig aankijken.
Het zou kunnen dat ik me druk maak om niks. Ik vond het al zo gek want toen ik google raadpleegde kwam ik op shock bij honden uit. Maar ja, als ik google op hoofdpijn heb ik ook een tumor dus vandaar dat ik het hier maar even vroeg :mrgreen:
Gollum
Zeer actief

Apple schreef:Geef je een maagbeschermer bij de metacam?
Ik zou me ook niet druk maken om de temperatuur, het schommelt net als bij jezelf.
Als ik smorgens meet zit ik zo minimaal een halve graad lager dan rond etenstijd.
Even kijken of je later op de dag nog kan meten.
Ik heb ze wel in huis maar sinds ik Gol de metacam over het eten geef lijkt ze geen last meer te hebben van haar maag.
Ik zal haar straks nog even meten en als ik uit m'n werk kom.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”