Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herstel castratie teef
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Herstel castratie teef
Tessa is gisteren gecastreerd, de baarmoeder is er ook uitgehaald. Nu was ik eigenlijk benieuwd hoe het herstel bij jullie honden ging?
Tessa is gisteren om half 3 onder het mes gegaan, nadat ze voor het gewicht van een grote reu narcose had gehad. Mevrouw wilde absoluut niet rustig onder narcose gaan en bleef overeind komen. Na de operatie in de uitslaapkennel was ze ook direct wakker. Om 4 uur mochten we haar meenemen en toen kon ze nog helemaal niet lopen, alleen de voorkant deed af en toe een stap. Eigenlijk heeft dat de rest van de dag en avond geduurd, ze viel steeds om, dus hebben we haar continu geholpen. Ze heeft gisterenavond wel meteen geplast en gepoept. Vandaag loopt ze nog erg rustig en eigenlijk slaapt ze voornamelijk. Dat lijkt me ook niet zo goed, vanwege de enorme hoeveelheid narcose de ze nodig hadden voor haar gewicht.
Nu hebben we voor de komende dagen een oppas ingeschakeld als wij weggaan, maar omdat ze uitwendig gehecht is, durf ik haar eigenlijk helemaal niet alleen te laten tot die hechtingen er uit zijn. Vannacht heeft mijn vriend beneden geslapen en dat doen we komende nacht weer, tot ze zelf weer de trap op kan.
Tessa is gisteren om half 3 onder het mes gegaan, nadat ze voor het gewicht van een grote reu narcose had gehad. Mevrouw wilde absoluut niet rustig onder narcose gaan en bleef overeind komen. Na de operatie in de uitslaapkennel was ze ook direct wakker. Om 4 uur mochten we haar meenemen en toen kon ze nog helemaal niet lopen, alleen de voorkant deed af en toe een stap. Eigenlijk heeft dat de rest van de dag en avond geduurd, ze viel steeds om, dus hebben we haar continu geholpen. Ze heeft gisterenavond wel meteen geplast en gepoept. Vandaag loopt ze nog erg rustig en eigenlijk slaapt ze voornamelijk. Dat lijkt me ook niet zo goed, vanwege de enorme hoeveelheid narcose de ze nodig hadden voor haar gewicht.
Nu hebben we voor de komende dagen een oppas ingeschakeld als wij weggaan, maar omdat ze uitwendig gehecht is, durf ik haar eigenlijk helemaal niet alleen te laten tot die hechtingen er uit zijn. Vannacht heeft mijn vriend beneden geslapen en dat doen we komende nacht weer, tot ze zelf weer de trap op kan.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Re: Herstel castratie teef
Nala heeft ook veel geslapen de eerste dagen. Zij was onderhuids gehecht en ik had een body voor haar maar die heeft ze eigenlijk helemaal niet aan gehad.
Ik heb haar wel strikt 7 dagen aan de lijn gehouden want als ze gaat dan gaat ze voluit.
Maar na die 7 dagen weer ff kort los en dat ging prima.
Ik heb haar wel strikt 7 dagen aan de lijn gehouden want als ze gaat dan gaat ze voluit.
Maar na die 7 dagen weer ff kort los en dat ging prima.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Als je twijfelt de da bellen.
Indy knapte ook niet op nadat ze gesteriliseerd was. Bleek een infectie bij gekomen te zijn. Kuurtje gehad en toen knapte ze snel weer op. Bij haar zijn toen alleen de eileiders weg gehaald.
Indy knapte ook niet op nadat ze gesteriliseerd was. Bleek een infectie bij gekomen te zijn. Kuurtje gehad en toen knapte ze snel weer op. Bij haar zijn toen alleen de eileiders weg gehaald.
-
Gijsstabij
Geen idee hoe lang dat duurt, in ieder geval beterschap gewenst!
- Sanne!!
- Zeer actief
Ik vind het niet raar hoor als ze vandaag veel slaapt. Zeker niet als je zegt dat ze gisteren zo slecht onder narcose ging.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
1 teef gehad die gecastreerd was en die was er met een paar dagen bovenop. Ging me toen verbazingwekkend snel eigenlijk. 2 jaar terug is Evert geopereerd aan zijn schouder (grote bult ruim weg moeten laten snijden) en die heeft 3 dagen flink last gehad van de narcose. Was enorm wappie, kon zich niet warm houden en liep tegen dingen aan. Maar na drie dagen ging ook dat beter, maar was erg naar om te zien.
Sterkte met de dame!
Sterkte met de dame!
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Bo sliep de eerste dag ook veel en was erg pieperig en aanhankelijk. Daarna voelde ze zich weer prima
Ze bleef prima van de hechtingen af.
Met drie dagen was ze weer helemaal de oude en moesten we haar afremmen om niet te gek te doen (ivm hechtingen en nog niet genezen wond).
Hopelijk gaat het bij Tessa ook zo voorspoedig! Succes!
Ze bleef prima van de hechtingen af.
Met drie dagen was ze weer helemaal de oude en moesten we haar afremmen om niet te gek te doen (ivm hechtingen en nog niet genezen wond).
Hopelijk gaat het bij Tessa ook zo voorspoedig! Succes!
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
met 2 dagen was maupie weer heel aardig op de been. en die was al 12 ofzo toen ze gecastreerd is. Ook baarmoeder weggehaald, en een flinke snee was het.
- TessaThomas
- Zeer actief
Zijn jullie er alle dagen bijgebleven toen de hechtingen er nog inzaten?
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ik niet.
Eerste twee dagen bleef ik er wel bij. Maar toen ze er keurig afbleef is ze daarna ook gewoon alleen geweest.
Als ze eraan was gaan likken/bijten had ik haar uiteraard niet alleen gelaten.
Eerste twee dagen bleef ik er wel bij. Maar toen ze er keurig afbleef is ze daarna ook gewoon alleen geweest.
Als ze eraan was gaan likken/bijten had ik haar uiteraard niet alleen gelaten.
- Sanne!!
- Zeer actief
Ik alleen de eerste dag.
En Nala kennende had ik me voorgenomen er alle dagen bij te blijven maar het ging gewoon goed.
En Nala kennende had ik me voorgenomen er alle dagen bij te blijven maar het ging gewoon goed.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik ook niet, maup zat er ook helemaal niet aan. Pas tegen de tijd dat ze eruit mochten kreeg ze er 'last' van, jeuk meer..
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ds is ook een dag of wat mottig geweest van de verdoving.
Van de wonde zelf heeft ze absoluut geen last gehad, integendeel.
Ik ben er de eerste nacht bijgebleven omdat ze echt nog volledig van de kaart was, maar tegen de avond erop wist ze weer wat boven en onder en links en rechts was
Alleen het haar is niet teruggekomen, dus ze loopt nog steeds met een kale buik rond
(castratie was eind augustus ongeveer)
Van de wonde zelf heeft ze absoluut geen last gehad, integendeel.
Ik ben er de eerste nacht bijgebleven omdat ze echt nog volledig van de kaart was, maar tegen de avond erop wist ze weer wat boven en onder en links en rechts was
Alleen het haar is niet teruggekomen, dus ze loopt nog steeds met een kale buik rond
-
Neeltje
Ik ben ook alleen de dag na de operatie thuis gebleven en daar gewoon gaan doen, wat gebeuren moest. Mijn ervaring is, dat ze zeker in het begin veel slapen en rust nodig hebben. Maar beide waren snel opgeknapt.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Mayke was 1 dag in een rustige bui, daarna rausde ze door de bosjes, sprong over hekken, baggerde door sloten als vanouds. Ik hoor die dierenarts nog zeggen "ze geeft zelf wel aan wat ze kan en wat niet". Nou, dat kon blijkbaar dus
De tweede dag was het wondje gezwollen door die maffe uitbarsting toen ze los van de lijn kwam, maar daar heeft ze verder geen last van gehad. Ze heeft is ook in een lader van een vogelkijkershut geklommen tot een meter of twee, tot ik haar naar beneden 'gescholden' heb (ik was helemaal boven) en dat verhaal heb ik aan de dierenarts verteld. Die vertelt het nu kleurrijk aan andere klantjes voor castratie, want een vriendin vroeg me gniffelend of het toevallig Mayke was, waar de dierenarts haar over verteld had?
Als je hond niet geneigd is om aan de wond te trekken, zou ik er ook niet bang voor zijn dat ze het gaat doen als ze alleen is. Misschien moet ze anders een shirt aan of een kap om. Volgens mijn dierenarts komt het heel weinig voor dat honden de genezing van de wond verstoren, en daarom vond ze een kap of shirt voor mijn hond niet nodig. Was het ook niet want ze kwam er niet aan. Ik heb daarom ook helemaal geen moeite gehad met haar alleen laten na de operatie.
Als je hond niet geneigd is om aan de wond te trekken, zou ik er ook niet bang voor zijn dat ze het gaat doen als ze alleen is. Misschien moet ze anders een shirt aan of een kap om. Volgens mijn dierenarts komt het heel weinig voor dat honden de genezing van de wond verstoren, en daarom vond ze een kap of shirt voor mijn hond niet nodig. Was het ook niet want ze kwam er niet aan. Ik heb daarom ook helemaal geen moeite gehad met haar alleen laten na de operatie.

-
beatje
Ik heb er ene gehad die sprong s'avonds over een hekje heen
alsof er nooit iets gebeurd was.
Mijn laatste duitse herder is een dag rustig geweest en daarna niks meer van gemerkt.Die is wel van binnen gehecht met oplosdraad en had maar een piepklein sneetje.Er was ook zo niks meer van te zien.
Mijn laatste duitse herder is een dag rustig geweest en daarna niks meer van gemerkt.Die is wel van binnen gehecht met oplosdraad en had maar een piepklein sneetje.Er was ook zo niks meer van te zien.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Bij Pasha was de castratie in combinatie met een zware melkkliertumorenoperatie, dus dat is niet te vergelijken. Ze is wel lang onder narcose geweest, met wat complicatie's en heeft ook een dag of 2-3 alleen maar geslapen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Noah was in de ochtend rond 9 uur al gecastreerd, die hele dag heeft ze geslapen. Volgende ochtend werd ze wat meer wakker en einde 2e dag was ze weer terug op aarde. Haar hechtingen waren oplosbaar, ze had een body aan. Haar hechtingen zijn wel wat gaan ontsteken en heeft denk 2 maanden geduurd eer wond goed eruit zag. Schijnt vaker voor te komen, dat de huid de oplosbare hechting af gaat stoten omdat het niet lichaamseigen stof is. Tuana van mijn zus was op zelfde dag gecastreerd. Die had zelf na week of 2 hechtingen eruit getrokken, maar daardoor is het bij haar sneller genezen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heeft ze geen romper aan?TessaThomas schreef:Zijn jullie er alle dagen bijgebleven toen de hechtingen er nog inzaten?
Of haalt ze die er af
Dat ze door de hoge dosering narcosemiddel nog veel slaapt vandaag vind ik niet alarmerend.
Uitlaten voor een plas van tijd tot tijd moet toch, dus dan is ze even in beweging.
Rana was de dag na de narcose ook bepaald nog niet top.
Rompers bestonden toen nog niet.
Ik heb haar indertijd een flink groot T shirt aangedaan
Kop door de halsopening en voorpoten door de korte mouw.
Aan de achterzijde de zoom van het T shirt bij elkaar genomen en op de rugkant geknoopt.
Een soort vooroorlogse romper dus
Ze heeft toen niet aan de hechtingen gezeten.
-
flaneloba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Flame was ook al ruim 11 toen ze vanwege een BMO gecastreerd moest worden. Zij is toch wel een dag of 3 behoorlijk van de kaart geweest maar goed die had dan ook een fikse ontsteking ook dus dat zal vast meegespeeld hebben. De avond na de operatie kon ze alleen maar wankelen en kotsen. De 2e en 3e dag hebben we misschien 300 meter gelopen in totaal. Echter vanaf dag 4 ging het echt met sprongen vooruit.
Mijn vriend heeft overigens 2 nachten bij haar geslapen en het was "gelukkig" op een vrijdag dus het weekend erna waren we continu thuis. Na het weekend hebben wij haar tijdens onze werkuren nog 3 dagen naar mijn schoonouders gebracht voor de zekerheid maar dat was op zich niet eens echt nodig geweest denk ik.
Mijn vriend heeft overigens 2 nachten bij haar geslapen en het was "gelukkig" op een vrijdag dus het weekend erna waren we continu thuis. Na het weekend hebben wij haar tijdens onze werkuren nog 3 dagen naar mijn schoonouders gebracht voor de zekerheid maar dat was op zich niet eens echt nodig geweest denk ik.

Dag monster... *14-01-2016
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Jade ging rond half 4 onder het mes en om half 8 wilde ze nog steeds niet wakker worden. Luiwammes. 
Ze hebben toch maar een injectie gegeven om haar wat wakkerder te krijgen, en toen kon ze mee naar huis. Daar heeft ze een flinke plas gedaan voordat we naar binnen gingen. 's Avonds heeft ze verder geslapen, en 's nachts ook. De volgende dag deed ze alsof er niets gebeurd was. Iets slomer, maar ze is altijd behoorlijk lui, dus het viel niet echt op. Ze wilde graag mee naar buiten, en ook wel heel graag spelen, maar dat mocht van mij niet.
Ze hebben toch maar een injectie gegeven om haar wat wakkerder te krijgen, en toen kon ze mee naar huis. Daar heeft ze een flinke plas gedaan voordat we naar binnen gingen. 's Avonds heeft ze verder geslapen, en 's nachts ook. De volgende dag deed ze alsof er niets gebeurd was. Iets slomer, maar ze is altijd behoorlijk lui, dus het viel niet echt op. Ze wilde graag mee naar buiten, en ook wel heel graag spelen, maar dat mocht van mij niet.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
De laatste hier is om 915 onder zeil gegaan, om 1100 lopend mee naar de auto, om 1330 weer de kennel in gegaan en rond 1400 al weer gegeten. Dat was wel een extreem snel herstel 
-
Sanner
- Zeer actief
Jamie was de eerste dagen wel nog vrij moe, toen de pijnstillers op waren was ze weer helemaal haarzelf. Ik heb haar de eerste paar dagen niet alleen gelaten. Daarna wel, maar ze zat helemaal niet aan de wond.
Beterschap voor Tessa.
Beterschap voor Tessa.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
De andere dames (Umi, Mechelaar en Bonnie, DJT ) ook snel overigens en liepen de volgende dag al weer los te rennen op de wei
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
Hier een border collie die s'morgens geholpen was en savonds al weer met de bal wilde spelen
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
het kan erg wisselen: ik heb meegemaakt dat het leek of er niks gebeurd was tot een dag of 2/3 wat slomer.Vind het zelf wel prettig als ze zichzelf wat rust gunnen en niet meteen gaan rondrennen...
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Lune is maandag gecastreerd. Ook baarmoeder verwijderd en rits sluiting. Alleen is bij haar de narcose normaal verlopen.
Ze is maandag om 9u gebracht en om 16u heb ik dr opgehaald want toen stond ze weer goed op de poten. Ze is idd mee gewaggeld naar de auto maar heeft tot de volgende ochtend 10u geslapen. Af en toe plassen tussendoor maar dat was het.
Dinsdag na 10en is ze weer zich zelf geworden. Doet weer wat ze wil maar ik neem dr nog even niet mee op konijnen jacht
ze krijgt nog even korte rondjes.
Ik had nog een medical pet shirt liggen en die heeft ze aan waardoor ze goed van haar hechtingen af blijft, maar lang alleen laten doe ik niet want het zou des lunes zijn om om dr shirt heen de hechtingen er uit te jassen dus ik slaap inderdaad bij haar op de bank. De eerste 7 dagen hebben we ook zo geregeld met werk dat of caro vrij is als ik op kantoor werk of dat ik thuis werk.
Hoop voor je dat je dame snel op knapt.

Ze is maandag om 9u gebracht en om 16u heb ik dr opgehaald want toen stond ze weer goed op de poten. Ze is idd mee gewaggeld naar de auto maar heeft tot de volgende ochtend 10u geslapen. Af en toe plassen tussendoor maar dat was het.
Dinsdag na 10en is ze weer zich zelf geworden. Doet weer wat ze wil maar ik neem dr nog even niet mee op konijnen jacht
Ik had nog een medical pet shirt liggen en die heeft ze aan waardoor ze goed van haar hechtingen af blijft, maar lang alleen laten doe ik niet want het zou des lunes zijn om om dr shirt heen de hechtingen er uit te jassen dus ik slaap inderdaad bij haar op de bank. De eerste 7 dagen hebben we ook zo geregeld met werk dat of caro vrij is als ik op kantoor werk of dat ik thuis werk.
Hoop voor je dat je dame snel op knapt.

Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Oh en eten wilde ze echt pas de volgende ochtend weer. Natuurlijk niet haar eigen brokken maar lekker vies nat vlees wat naar kattenvoer rook
Inmiddels eet ze sinds vandaag haar eigen brok weer.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- TessaThomas
- Zeer actief
Ze kon gisterenavond in ieder geval weer schelden op de buurhonden.
Ze slaapt nog wel heel veel en eten wil ze alleen lekkere dingen. Ze heeft wel een rompertje sinds gisterenavond, ze zat er eerst niet aan, maar gisteren ging ze likken, dus rompertje geleend. Vandaag heb ik nog een oppas geregeld en het weekend voor het uitlaten.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hopelijk is ze snel weer de oude! Lijkt me ook niet zo vreemd dat ze na zo'n flinke dosis narcose nog even sloom blijft en tijd nodig heeft om bij te komen.