Het belangrijkste vind ik uiteraard het welzijn van Sira. Ik vind het lastig in te schatten of het voor haar beter/leuker zou zijn om een hond erbij te "nemen". Ze is erg energiek voor haar leeftijd en doet niks liever dan spelen en donderjagen. In huis is ze echter heel rustig en kan ze de hele dag slapen (uiteraard wel in de gaten houden waar de bazen zijn en blijven). Ze is zelden alleen thuis aangezien m'n vriendin voor haar zelf werkt en als ze weg moet, gaat Sira meestal mee. Ze is hooguit een paar uurtjes alleen.
We gaan niet veel weg, maar als we ergens heen gaan staat het vaak in teken van de hond en gaat ze mee. We hebben ook wel de nodige logeeradressen (is uiteraard makkelijk met 1 hond en niet met 2...)
Bij andere honden is huis, is ze vaak erg druk, maar dat zal mogelijk ook een kwestie van wennen zijn? Bij sommige honden kan ze ook heel rustig zijn (vaak teefjes).
We wonen nu in een appartement met een natuurgebied voor de deur (10 stappen als ik de lift uitkom
We hebben geen kinderen en die komen er zeer waarschijnlijk ook niet (helemaal uitsluiten kun je het natuurlijk niet, maar we naderen de 40 en zijn er nog altijd even stellig in).
Alles bij elkaar lijkt het verstandiger nog even te wachten, maar ben toch benieuwd naar ervaringen (positief en negatief). Sira heeft ons leven erg veranderd (positief) en regelmatig denken we "hoe meer zielen hoe meer vreugd"