Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

agressief en onplaatsbaar

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

agressief en onplaatsbaar

Ongelezen bericht door maart »

Dat was het oordeel van een asiel over deze kat. Bijkomend was dat hij zwart was en dus zeker niet geplaatst kon worden, dus enige mogelijkheid was een spuitje dat de dag erop zou gegeven worden.
Gelukkig kwamen mensen dit te weten en deze hebben alles op alles gezet om dit te voorkomen. Ik kreeg telefoon of ik nog een kat kon bijnemen en ach, het komt op die ene niet aan.
Via heel wat wegen en onzekerheden hebben ze uiteindelijk de kat in handen gekregen en sinds een kleine week zit John Coffey bij mij :lol1:
Gisteren was dit al te zien:

Afbeelding

wat een agressie he :O: :roll: Hij luistert beter als de honden verdraaid :LOL:
Voorlopig nog enkel onder toezicht buiten, maar dat zal niet lang meer duren (zolang ik nog kattenbakvulling heb :F: ).
Er zijn uiteraard andere katten afgemaakt die dag dat hij gered is, maar daar ligt J.Coffey alvast niet wakker van denk ik....hopelijk kan hij nog heel wat jaren genieten van zijn leven :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Re: agressief en onplaatsbaar

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

toch fijn dat er weer een op zijn plekje zit :ok:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Wat een toepasselijke naam en wat een knap heerschap :I:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat een mooie kat.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat een mooierd! In elk geval wordt bijna elke kat normaal als hij de ruimte heeft en lekker naar buiten kan dus ik zou me om hem zeker geen zorgen maken. Hij ziet er ook niet agressief uit op deze foto. Fijn dat je hem een plekje kon geven. Misschien ook het asiel inlichten en vertellen hoe het met hem gaat. Dan zoeken ze de volgende keer meteen een lekker plekje buiten waar zo'n kat weer de kans krijgt tot zichzelf te komen en niet perse een -maltezer-knuffel-kat hoeft te zijn. :E:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Er zit ook helemaal geen agressie in... ik kon hem meteen aaien, hij gaf meteen kopjes. Loopt sinds eergisteren buiten als ik er bij ben en daar reageert hij meteen als ik hem lok :19:
Zelfs de hond wordt al aanvaard (gaat er aan snuffelen, maar blaast nog wel als hond wil terug snuffelen)

Blijkbaar worden in dat asiel zwarte katten vrijwel standaard afgemaakt omdat de meeste mensen geen zwarte katten willen. 1 van mijn andere katten is ook zo bij mij terecht gekomen, ook omdat niemand hem wou omdat hij zwart is :ugh:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Tjeetje wat een prachtige kat en heerlijk dat hij nu bij jullie zit. Ongelooflijk dat zwarte katten moeilijk plaatsbaar zijn, ik vind ze prachtig.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

maart schreef: Blijkbaar worden in dat asiel zwarte katten vrijwel standaard afgemaakt omdat de meeste mensen geen zwarte katten willen. 1 van mijn andere katten is ook zo bij mij terecht gekomen, ook omdat niemand hem wou omdat hij zwart is :ugh:

Daarom hebben mijn oom en tante voor op de boerderij een groepje zwarte katten bij het asiel gehaald.
:I: Prachtige kat, echt een katerhoofd.

:19: Ik snap vaak weinig van het beleid of de uitvoering. Had bij een stichting geïnformeerd naar een kitten.
Op de site stond dat ze alleen per twee of met een jonge kat in huis (check) geplaatst worden. Duidelijke omschrijving gegeven van wat ik zocht en de woonsituatie.
Maar we moesten maar een volwassen kater bij vier katers en vier honden zetten. Dikke mik :blauwoog:
Dat ze verdorie blij zijn dat er een goede baas voor komt.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Euthanaseren vanwege agressie? Nou dat is duidelijk niet aanwezig.
Erg om te horen dat er zo snel beslist word voor een dier wat misschien wat angstig reageerde in een hok of omdat hij zwart is.
Er zijn veel katten die in het asiel misschien wat angstig over komen en eenmaal geplaatst helemaal los komen.
Ik schrik er echt van dat sommige asielen zo snel beslissen.
Wij hebben heel vaak verwilderde katten en ja dat kan een lange tijd duren maar tot nu toe is alles nog herplaatst.
dagmar88 schreef: :19: Ik snap vaak weinig van het beleid of de uitvoering. Had bij een stichting geïnformeerd naar een kitten.
Op de site stond dat ze alleen per twee of met een jonge kat in huis (check) geplaatst worden. Duidelijke omschrijving gegeven van wat ik zocht en de woonsituatie.
Maar we moesten maar een volwassen kater bij vier katers en vier honden zetten. Dikke mik :blauwoog:
Dat ze verdorie blij zijn dat er een goede baas voor komt.
Dat horen wij ook vaker van klanten die bij asielen in de buurt zijn geweest.
Bij ons is het geen verplichting om 2 kittens te halen; er zijn nou eenmaal mensen die 1 kat genoeg vinden.
En bij volwassen katten en honden heeft dat beestje toch aanspraak genoeg lijkt mij; snap niet dat jullie dan geen kitten mochten.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
maart
Zeer actief

noekie schreef:Euthanaseren vanwege agressie? Nou dat is duidelijk niet aanwezig.
Erg om te horen dat er zo snel beslist word voor een dier wat misschien wat angstig reageerde in een hok of omdat hij zwart is.
Er zijn veel katten die in het asiel misschien wat angstig over komen en eenmaal geplaatst helemaal los komen.
Ik schrik er echt van dat sommige asielen zo snel beslissen.
Wij hebben heel vaak verwilderde katten en ja dat kan een lange tijd duren maar tot nu toe is alles nog herplaatst.
inderdaad. Ik weet wel dat het moeilijk is gezien het aantal katten, maar dat er zo snel puur op kleur een selectie wordt gemaakt, schrik ik toch ook wel van..
Veel weten ze er blijkbaar niet vanaf,want het boekje dat ze hebben meegegeven, klopt ook niet :roll:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja maar in begin zijn ze altijd poeslief, wacht maar af als die loskomt.
Wat een aparte foto trouwens lijkt net os hij op een andere achtergrond is geplakt
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Inge O schreef:meestal is al dat 'moeten' gewoon een kwestie van macht+gebrek aan kennis (en dan zeg ik het nog vriendelijk) - zij weten het en zij beslissen het, oh zo :pffff: :pffff: :pffff: :pffff: .

nou, het kitten dat uit spanje niet naar hier mocht zit er ook nog steeds, leuk hoor :cheer: :roll: .

Da's ook mijn ervaring ja. En dan graag zo kortaf mogelijk.
Heel jammer, maar gek dat er zo veel dieren lang blijven zitten of zelfs ingeslapen worden is het op die manier niet :blauwoog:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat een mooitje :I:
ik hou juist van zwarte katten (en cypertjes), fijn dat deze mooierd bij jou zit!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Mooie hoor!! fijn dit hij een thuis bij jou heeft gekregen :ok:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Hij is prachtig! En wat betreft zwarte katten...ik heb er een zwak voor. Had hiervoor 2 zwartjoekels, nu 2 bruinjoekels. Hierna komt weer een span zwartjoekels :I: Vrienden hebben 6 katten waarvan 4 zwart. Prachtig zo samen.
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

Ik dacht dat hele zwarte katten juist zo geliefd waren, ik heb in het verleden ook een hele zwarte kat gehad en dan zei de meeste mensen dat ze ook zo graag een hele zwarte kat wilde hebben maar die komen bijna niet voor er zit meestal wel wat wit erbij, en vanaf die tijd let ik er vaak op en inderdaad er zit of een klein wit puntje aan de staart of pootje
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik had 1 heel zwarte en de 2e (z'n zoon) had een snoezig klein wit plukje op z'n buik. Dat valt ook onder zwart bij mij :wink: En echt zwárt bestaat toch niet, 't is allemaal bruin zodra de zon erop staat.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Als hij zo zachtaardig is als de coffey van de film heb je een geweldige kat.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

John Coffey :goeie:

Hij is prachtig hoor. Pikzwarte katten vind ik juist mooi.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

mijn kat heeft ook maar een paar witte haartjes, en net zulke mooie ogen als John Coffey. Wat een toepasselijke naam trouwens, leuk!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Mooi beestje!

Tegen ons zeiden ze toen ook dat het voor zwarte katten moeilijker was om een plekje te vinden.
Nou, ben nog steeds bij met onze asiel-zwarte.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Wat een baggerasiel daar :(
Zo'n mooie kat als slecht plaatsbaar zien... onbegrijpelijk!

Ik ben blij dat het ook anders kan:
In Zeist is het ze gelukt om zowel een 6 jaar oude zwarte kater te plaatsen als een twee jaar oude grijze poes die zich binnenstebuiten zat te blazen in haar hokje... en die twee waren al voor de quarantaine om was gereserveerd!
Gewoon een kwestie van goede vrijwilligers vinden en die de vrijheid geven om de ogen open te houden naar een geschikte baas. Ze vroegen goed door toen we in 2001 kwamen kijken voor een set binnenkatten en we hebben geen moment spijt gehad van het opvolgen van hun advies! Jasmine is inmiddels een relaxte kat (mits je haar niet tot iets dwingt) en Moefasa is nu een extreem knuffelig bottenzakje van 19 jaar ;) Beiden liggen vaak op schoot en komen graag in de (afgeschermde) tuin meehelpen.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Wij hebben ook zo, n zwarte onplaatsbare kat (kitten van 8 week ) in huis genomen. Was te schuw en agressief.
Onze andere poes heeft haar onder haar hoede genomen en was een voorbeeld voor t kitten. Zo ontdooide ze langzaam, wij konden niks met haar, zodra we maar keken vloog ze al grauwend onder de bank.
We hebben haar jaren compleet genegeerd en nu heel wat jaren verder is het een lieve kat.
Ze kan nu zelfs ook even komen vragen om een aai, nog altijd blijft die onzekere achterdochtige blik maar ze is blij ons te zien nu.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”