Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ligplek kennel, ervaringen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ligplek kennel, ervaringen?

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tay heeft voor de verandering zijn ligplek in de kennel weer gesloopt. We zijn ooit begonnen met een kussen buiten en een vetbed in het nachthok. Ging een paar weken goed, daarna heeft hij het gesloopt. Daarna kreeg hij een stuk kunstgras en heeft hij maanden heerlijk op gelegen, maar ook dat is nu gesloopt.

Hebben jullie nog een idee? Iets waar hij op kan liggen, maar wat wel redelijk hufterproof is? Ik zat te denken aan gewoon een rubbermat op een vlonder...
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Re: Ligplek kennel, ervaringen?

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik zou een vlonder nemen met een stuk vloerbedekking en stro in het nachthok.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Niks ;)
Buiten tegels en binnen gewoon t hout van t nachthok. Wel kan hij ook 'in de ingang liggen' zodat hij naar buiten kan kijken.
Alleen bij erge vorst hebben zr stro binnen in de hokken anders is t veel te warm
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik heb geen foto bij de hand maar heb grote kennel voor Dinos met hok van 2 bij 3 en heb dat volgegooid met hooi en stro + oude fauteuil die nu wel overleden is, stro isoleert en kunnen ze zelf leggen zoals ze willen.
Hooi kost geen drol bij de boer en stro nog minder.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Wij hadden voor onze Duitse sloopster,van die dikke rubberen speeltegels in de bench liggen,strak tegen één.Bij ons was dat hufterproef.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

ik heb in Jänta en Darko's binnenhok in de warmere maanden vlas en de koudere maanden stro, in Kita haar binnenhok ligt in de warmere maanden niets en in de koudere vlas, maar dat is puur voor mijn gemoedsrust want Kita ligt nooit in haar binnenhok, ondanks dat ze binnen kan gaan liggen (binnenhokken staan in een soort schuur) blijft madam buiten liggen, Darko slaapt trouwens als het echt warm is snachts ook gewoon buiten (of Jänta moest in zijn binnehok zijn gaan liggen, Darko wil absoluut niet in 1 van de andere 2 hokken gaan liggen)
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Sorry voor mijn reactie was al een paar keer genoemd, had eerdere reactie's niet gelezen.
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.

Ongelezen bericht door ruygemoor »

google eens op rubber stalmatten.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Niks. gewoon de tegels en het hout van het nachthok. of ze liggen bovenop hun nachthok.
Als het hard vriest krijgen ze stro of paar fleecedekens in hun nachthok. De slopers stro en de niet slopers fleecedekens.
Toortje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Toortje »

Toy heeft hier een zelf gemaakte verhoging met rubber stalmat. De verhoging zelf is gevuld met eens soort isolatiemateriaal.
Mevrouw blieft geen zachte dingen om op te slapen :scratch:

Torak heeft gewoon een kussen, die sloopt niets. Anders had hij een zelfde soort constructie gekregen.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Helemaal niets is on-sloopbaar. Mijn duitser Lotte heeft dekens, kussens, dekbedden, een pallet met rubbertegels, en een hard plastic mand gesloopt en opgevreten :ugh: Dus toen was ik er zat van, en bovendien als de dood dat ze eens verstopt zou zitten en sliep ze op de vloer.
Maar ze had wel tegels en vloerverwarming. (kennel grenst aan de keuken)

Ik zou er gewoon niets in doen en tegen de kou idd stro. Al at Lot dat ook op :Q:

Wat bij mijn lab Sam goed werkt is wollen dekens van de kringloop. Die sloopt ie wel vroeg of laat, maar het stuift niet zoals vulling en de lappen krabt hij bij elkaar als hij zacht wil liggen. Nu heeft hij een slaapzak en dat gaat alweer even goed, maar vroeg of laat moet alles met vulling eraan geloven.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Chris78
Actief

Ongelezen bericht door Chris78 »

Hier met Rottweilers blijven de stalmatten van 2cm dik heel.
Scheelt ook dat ze tegen de 20 kilo wegen (90x120)
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Hier ook een sloper.... Hij heeft nu een klein laagje hooi in zijn nachthok en daarbuiten niets. Wollen dekens, fleecekleden e.d. gaan er allemaal aan. Een week of 4 heeft hij gedaan met een peutermatrasje(ingeklemd tussen wanden en nachthok), maar toen ik hem daarmee door de kennel zag leuren heb ik die maar snel afgepakt. Nu kan hij dus op de stenen, in of op zijn nachthok liggen en vind t wel even prima :-). Heb nog zo'n outdoor kussen met piepschuim bolletjes maar dat ga ik maar niet proberen :LOL:

Voor mijn vorige mechel had ik een stretcher, die sloopte ook vrij veel maar dat ding liet hij heel. Vond hij echt heerlijk liggen. Ik had zoiets in het groen van Coolaro maar die is niet meer te verkrijgen in Nederland http://www.bol.com/nl/p/kerbl-hondenstr ... 011195402/
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”