Na ook nog even een plas tussendoor leek het kwartje van het ene op het andere moment te vallen, en ging onze Peruaanse Kelpie ineens echt aan het werk! Mooi om de schapen heen cirkelen, volgens Wendy al heel goed naar haar lichaamstaal en subtiele aanwijzingen luisterend en met meer geblaf dan ik hem tot nu toe sinds hij er is heb horen doen!
Hem weer bij me krijgen na de eerste korte sessie viel niet mee, hij wilde meermeermeer! Maar Wendy kreeg hem te pakken en toen konden we vanuit de andere kant van de omheining kijken naar de anderen. En waar hij voordat hij bij de schapen was geweest geen enkele belangstelling had voor wat er in de wei gebeurde, stond hij daarna heel alert te kijken en wilde hij het liefst weer naar binnen!
Bij de 2e sessie zei Wendy: "let maar op, hij gaat nu exact verder waar hij net gestopt is". En inderdaad, dat gebeurde precies zo! Hij was een stuk zelfverzekerder, hield de schapen mooi onder controle en toen 1 schaap hem uitdaagde door hem strak aan te kijken en buiten de groep te blijven staan wist hij dat te pareren en heeft hij met een klein beetje hulp van Wendy het schaap weer in de kudde gekregen. Je wil niet weten hoe trots ik was!
Toen de sessie klaar was kon ik hem vrij gemakkelijk bij me roepen, en hem uitgebreid belonen voor zijn harde werk.
En nu ligt meneertje alle indrukken en ervaringen te verwerken, diep in slaap.
De foto's (dankzij een mede-cursist):

Geïnteresseerd wachten tot hij aan de beurt is

Terug naar de kudde jij schaap!

Ik heb hem nog nooit zo veel horen blaffen als vandaag!

En weer gevangen.... Brave hond!