Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Why dogs don't like to be hugged

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Why dogs don't like to be hugged

Ongelezen bericht door Valerie »

http://www.mnn.com/family/pets/stories/ ... -be-hugged

De schrijver heeft schijnbaar nooit een stafford ontmoet :mrgreen:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Re: Why dogs don't like to be hugged

Ongelezen bericht door lieke »

Valerie schreef:http://www.mnn.com/family/pets/stories/ ... -be-hugged

Of een Bonnie.
Of een collie.
:F:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Valerie schreef:http://www.mnn.com/family/pets/stories/ ... -be-hugged

:mrgreen: Geen van mijn honden.
Maar voor Charlie is knuffelen wel een eerste levensbehoefte ja :D
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Tja duidelijk ook nooit een Ari.
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ben het er wel mee eens dat honden soms platgeknuffeld worden en de hond duidelijk kijkt van : argh! En de hond ook niet zijn comfortzone gegund word.

Maar ik heb gelukkig twee beroepsknuffelaars. Figo kruipt dagelijks zowat in me en Nani dwingt me met haar pootje ook heel wat knuffels af.
Van beide komt dat ook vooral van hunzelf. Figo komt tussen de middag bijvoorbeeld bij me zitten als hij rustig doet nadat hij is uitgeraasd. Ik hurk dan. Dan komt hij niet bij me zitten, nee..hij schuift zichzelf zo dicht mogelijk bij me en zijn koppie gaat dan tegen mijn buik/ arm/ onder mijn oksel..wat maar bereikbaar is. Echt even in me kruipen. En ja, ik haal ook wel eens een knuf bij hun.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

De mijne wil het liefst 24 uur p/d platgeknuffeld worden. Daartoe klimt ze op mijn schoot zodra er gelegenheid is, duwt haar kop in mijn hand of onder mijn arm en knort van genot :I: Heerlijk!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het maakt natuurlijk alle verschil van de wereld wie dat doet. Bas vind het prima van ons. Maar een kennis oid moet dat ook niet doen. Dan toont ze ook stress en evt gromt ze. Ik kan mijn gezicht zo op haar leggen en dan is ze volkomen ontspannen.

Van mij mag bezoek haar dus niet optillen en ik vraag ze ook altijd haar te laten liggen als ze ergens ligt en rust wil. Ik weet dat ze alles wel goed zal vinden maar die stress-signalen zie ik ook wel echt bij haar. Behalve als wij het zijn. Wij krijgen een lik op de neus en Bas legt haar kopje zo in je nek. Dat vindt ze heel leuk en gezellig. :ok:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo houd er wel van, niet altijd en niet bij iedereen.

Het is wel grappig om te zien, dat hij niet altijd de knuffels van Joann apprecieert. Vooral als ze aan het rond stuiteren is. Maar dat is een mooi leer moment voor, en ze begrijpt nu ook dat Elmo dat niet leuk vind.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom vindt knuffelen wel leuk, maar wel op eigen initiatief. Als ik haar zomaar ineens omhels, dat hoeft van haar niet. Dan blijft ze echt zo zitten van: nou.. moet dit? Dus dat doe ik ook maar niet meer
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Mijn 4-tal komt er echt om vragen, kruipen dan bijna in je, heerlijk vinden ze het :lief:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

1 van mijn chi mixje moet er echt niks van hebben.
1 keer geprobeerd en toen hing ze in mn oor..... :O:

Lang leve schoothondjes hahaha
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzy houdt, als Staffje, ook van knuffels. Die duwt zichzelf onder m'n arm, of met d'r snuit onder m'n been als ik lig en m'n armen niet zo 1-2-3 voor haar beschikbaar zijn. Van andere mensen tolereert ze knuffels maar ze zoekt ze niet actief op en trekt dan geen pretbek, behalve bij 1 vriend van me (die chronisch ziek is). Die wordt, als we daar zijn, vakkundig vol-gepuppykust en daar kruipt ze bijna ín. Die 2 zijn zo lief samen :mrgreen:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Manu vindt knuffelen ook niet fijn.

Maar gaat wel graag bovenop mij liggen in bed en duwt dan zijn kop onder mijn arm om zich vervolgens op zijn rug te draaien en zijn poten om mijn arm heen te slaan. Als ik dan niet reageer begint hij te joelen.
Maar hem vastpakken? Nee daar doe je hem geen plezier mee.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

laeken schreef:Het maakt natuurlijk alle verschil van de wereld wie dat doet. Bas vind het prima van ons. Maar een kennis oid moet dat ook niet doen. Dan toont ze ook stress en evt gromt ze. Ik kan mijn gezicht zo op haar leggen en dan is ze volkomen ontspannen.

Van mij mag bezoek haar dus niet optillen en ik vraag ze ook altijd haar te laten liggen als ze ergens ligt en rust wil. Ik weet dat ze alles wel goed zal vinden maar die stress-signalen zie ik ook wel echt bij haar. Behalve als wij het zijn. Wij krijgen een lik op de neus en Bas legt haar kopje zo in je nek. Dat vindt ze heel leuk en gezellig. :ok:
Inderdaad, bezoek mag wel lokken maar de honden moeten zelf naar ze toe komen. Niet zomaar optillen of omhelzen, zeker niet in de mand. Dat is echt een kwestie van vertrouwen en vreemden vertrouwen ze niet zomaar wat ik ook begrijpelijk vind.
Nu til je de mijne ook niet zo makkelijk op dus dat scheelt :mrgreen:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

laeken schreef:Het maakt natuurlijk alle verschil van de wereld wie dat doet. Bas vind het prima van ons. Maar een kennis oid moet dat ook niet doen.
Dit dus.
Ti Jay en ik knuffelen altijd met onze hoofden tegen elkaar, hij duwt zelf zijn hoofd in mijn gezicht zowat :mrgreen:
Maar zou iemand buiten ons gezin dat doen, dan krijg je denk ik dezelfde reactie als de hond in dit filmpje geeft.

Op het filmpje wordt iemand in het gezicht gebeten, als je dit niet wilt zien niet klikken.
Bloed zie je trouwens niet.

http://www.liveleak.com/view?i=ce5_1411187174
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna leeft voor knuffelen :wink: Een dag niet geknuffeld is een dag niet geleefd. Als ze naast me ligt sla ik wel eens een been en arm om haar heen en knijp haar fijn, heerlijk vind ze dat :mrgreen:

Vreemden en vooral kinderen mogen haar ook knuffelen, hoe meer hoe beter.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn eigen hond is vol vertrouwen en voelt zich niet door mij bedreigd. Die houdt van een knuffel op zn tijd, maar ik kan haar ook gewoon optillen of in een bepaalde positie zetten voor bijvoorbeeld teken verwijderen, borstelen etc.

Mijn vorige hond had een verleden van mishandeling en ondanks dat ze me vertrouwde in veel zaken, moest ik niet te lichamelijk worden. Ze werd graag aangehaald, maar vond een stevige arm om haar heen te bedreigend. Haar optillen was niet te doen (dan beet ze)
Hier ook goed te zien. Ze accepteerde het (kinderen was ze gek op) maar genieten? Nee.
Afbeelding
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Paisley schreef:Mijn eigen hond is vol vertrouwen en voelt zich niet door mij bedreigd. Die houdt van een knuffel op zn tijd, maar ik kan haar ook gewoon optillen of in een bepaalde positie zetten voor bijvoorbeeld teken verwijderen, borstelen etc.

Mijn vorige hond had een verleden van mishandeling en ondanks dat ze me vertrouwde in veel zaken, moest ik niet te lichamelijk worden. Ze werd graag aangehaald, maar vond een stevige arm om haar heen te bedreigend. Haar optillen was niet te doen (dan beet ze)
Hier ook goed te zien. Ze accepteerde het (kinderen was ze gek op) maar genieten? Nee.
Afbeelding
Waarom je hond aan zoiets bloodstellen als je weet dat ze het erg vind? :ugh:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Bij Gijs ligt het er aan wanneer en wie, maar knuffelen vind hij leuk!
Heb het hele artikel overigens niet gelezen moet ik zeggen

Het is wel zo dat als hij slaapt/kluift = met rust laten
er zitten dus wel grenzen aan het knuffelen/aanhalen, logisch
Paisley
Zeer actief

Lunatic schreef:
Paisley schreef:Mijn eigen hond is vol vertrouwen en voelt zich niet door mij bedreigd. Die houdt van een knuffel op zn tijd, maar ik kan haar ook gewoon optillen of in een bepaalde positie zetten voor bijvoorbeeld teken verwijderen, borstelen etc.

Afbeelding
Waarom je hond aan zoiets bloodstellen als je weet dat ze het erg vind? :ugh:
Ze zocht zelf het kindje heel graag op, waren dikke maatjes. Het meisje heeft leren lopen met die hond aan haar zijde als rolator.
Op deze foto hangt er toevallig een lijn aan (ken de situatie niet meer, zal wel net terug zijn gekomen van een wandeling) maar zonder lijn week ze geen moment van haar zijde. Ook als ze geknuffeld werd. Moet ze maar weglopen; dat soort dingen ga ik niet regelen hoor.
Ook beste maatjes doen soms iets met elkaar waar je op dat moment geen zin in hebt. Hoevaak ik wel niet geknuffeld wordt terwijl dat niet had gehoeven....! ;) Weglopen kan, maar daar kies je op zo'n moment dus niet voor. Want zó erg is het nou ook weer niet.
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Paisley schreef:
Afbeelding

Ze zocht zelf het kindje heel graag op, waren dikke maatjes. Het meisje heeft leren lopen met die hond aan haar zijde als rolator.
Op deze foto hangt er toevallig een lijn aan (ken de situatie niet meer, zal wel net terug zijn gekomen van een wandeling) maar zonder lijn week ze geen moment van haar zijde. Ook als ze geknuffeld werd. Moet ze maar weglopen; dat soort dingen ga ik niet regelen hoor.

Nou eigenlijk kun je van een kind niet verwachten dat ze eventueel gevaar inschat en wegloopt...
Bij een hond waarvan ik weet dat ie niet dol is op te close contact zou ik dat voor een kind regelen.
Sterker nog, het zou niet gebeuren :wink:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

labje schreef:
Paisley schreef:
Afbeelding

Nou eigenlijk kun je van een kind niet verwachten dat ze eventueel gevaar inschat en wegloopt...
Bij een hond waarvan ik weet dat ie niet dol is op te close contact zou ik dat voor een kind regelen.
Sterker nog, het zou niet gebeuren :wink:
Denk dat ze bedoelt dat die hond dan maar weg moet lopen :wink:
Paisley
Zeer actief

Lemuria schreef:
Denk dat ze bedoelt dat die hond dan maar weg moet lopen :wink:
Tuurlijk, en dat vind ik wel dat je van een hond mag verwachten. Als je weet dat je hond een kort lontje heeft en zijn persoonlijke ruimte naar kinderen verdedigt, dan bescherm je het kind voor de hond. Maar dat was ze niet, als iets haar teveel werd, zou ze zijn weggelopen. En het kind was ook helemaal niet opdringerig naar de hond, dus de hond had genoeg gelegenheid om zich te onttrekken aan het jeugdige enthousiasme van het kindje.
Ik vond het een heerlijk stel :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”