Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opdringerig

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

Opdringerig

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

En ze lopen overal los......

De honden van mijn buren. 2 jackhussels.
Ze laat ze altijd loslopen, de hele dag.
Ontsnappen uit de tuin, pissen voor of tegen mijn poort.
En tijdens het uitlaten zijn ze gigantisch opdringerig.
Zo opdringerig dat ze de kontjes van mijn dames omhoog duwen.
Ze hebben ook geen halsband om, waar je ze ff makkelijk aan vastpakt en wegduwt.
De reu staat bekend en bewezen als bijtgraag. Vooral naar kinderen, maar ook als je iets doet wat hij niet wilt. Zoals wegduwen.

Ik heb al meerdere malen aangegeven/gevraagd of ze ze wilt aanlijnen, gezien dit geen losloopgebied is en ik ook prettig wil kunnen lopen met mijn honden.
Maar dat vind ze onnodig want ze doen toch niks.......
:oohja:
Kan ik hier verdere stappen in ondernemen?

Of hebben jullie tips zodat ik mijn honden kan leren dit te negeren, hoewel dat erg moeilijk is als ze nog maar op 2 poten staan....

Kortom wat moet ik hiermee? :19:
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Lemuria

Re: Opdringerig

Ongelezen bericht door Lemuria »

Inderdaad melding van maken en als dat niet werkt, zou ik 'm vangen en bij het asiel afgeven :19: Ik heb hier ook zo'n keffer rondlopen. Loopt altijd over (drukke) straten, volgt je zonder enige schroom zo'n 300 meter van z'n huis en laat zich niet wegjagen. Als je niet oppast, hangt-ie "speels" in de poot van je hond. Rete-irritant. Duurt ook niet lang voor de eigenaren 'm elders mogen ophalen want gemeente doet er niets aan.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Dat soort (inderdaad zéér irritante) hondjes schuif ik met een voet terzijde.
Als ze blijven klooien ga ik 'per ongeluk' op een teen staan.
Niet keihard, die voet hoeft niet te breken, maar réken maar dat het pijn doet.

Overigens heb ik nooit last van dat soort types als ik Skadi bij me heb :engel:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Roxywoezel
Zeer actief

Thnx ik zal eens een belletje wagen naar de wijkagent.
Mijn buuf heeft zelf verteld dat ze is verhuist omdat heel veel mensen over haar honden klaagden...
Met buurtbemiddeling en al erbij....
En nog gaat er geen belletje rinkelen....
Ik kan daar niet bij met mn hoofd.

Op zn tenen staan, betekend een hap in mijn enkel.
Dus daar ga ik nog even over nadenken.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Afgeven bij het asiel, en dat indien nodig steeds herhalen.
Dat kost geld en dat is vaak een effectief middel om dit soort zaken te voorkomen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Goede tip Tineke , of mee naar huis lokken en een tijdje paar dagen houden met wel water natuurlijk, maar geen eten.
Als je ze volgende keer tegenkomt en je loopt op ze af om weer te vangen moet je eens zien hoe snel ze uit de voeten zijn.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Dinos schreef:Goede tip Tineke , of mee naar huis lokken en een tijdje paar dagen houden met wel water natuurlijk, maar geen eten.
Als je ze volgende keer tegenkomt en je loopt op ze af om weer te vangen moet je eens zien hoe snel ze uit de voeten zijn.
Ja maar dat vind ik dan weer zielig voor de hondjes ,die zijn tenslotte ook maar producten van een waardeloze baas.
Dus laat die daar dan maar de rekening van betalen ben ik van mening :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Roxywoezel
Zeer actief

Dinos schreef:Goede tip Tineke , of mee naar huis lokken en een tijdje paar dagen houden met wel water natuurlijk, maar geen eten.
Hahaha nou zijn gejank zal goed verraden waar hij zit..... Hij heeft een blafband maar..... Batterij is leeg...... Ja dat kost geld.... Of nee, het is een heeeeeeeeelllleeeee speciale batterij. Die kan niet vervangen worden dus wordt het een nieuwe blafband.... Maar dat kost nog meer....

De hond vangen zal nog een uitdaging worden......
Maar ik ga zeker wat met jullie tips doen!
Roxywoezel
Zeer actief

Tineke schreef:
Ja maar dat vind ik dan weer zielig voor de hondjes ,die zijn tenslotte ook maar producten van een waardeloze baas.
Dus laat die daar dan maar de rekening van betalen ben ik van mening :wink:
Paar dagen geen eten zal hem goed doen, ik schat hem zeker 5 kilo te zwaar....
Dinos

Denk dat tip van Tineke beter is, met die van mij kan je best wel problemen krijgen.
Lemuria

Hey, we hoeven niet te gaan mishandelen...een dier geen eten geven voor een paar dagen valt bij mij ook daaronder. Zou jij werkelijk zo'n beestje in huis kunnen hebben (hoe irritant ook) en 't gejank vanwege honger kunnen negeren? Dat dik-zijn zul je met een paar dagen niet oplossen.
Roxywoezel
Zeer actief

Lemuria schreef:Hey, we hoeven niet te gaan mishandelen...een dier geen eten geven voor een paar dagen valt bij mij ook daaronder. Zou jij werkelijk zo'n beestje in huis kunnen hebben (hoe irritant ook) en 't gejank vanwege honger kunnen negeren? Dat dik-zijn zul je met een paar dagen niet oplossen.
Joh neem alles niet zo letterlijk. Hij jankt omdat ie dan alleen thuis is. Daarom heeft ie een blafband. Zelfs als ze ff 5 minuten weg is jankt ie de hele buurt bij elkaar.
Het was een geintje om te zeggen dat dat hem zou verraden waar hij zit opgesloten.....
Hij moet overduidelijk op dieet, dat wilde ik hiermee duidelijk maken....
Maar nee, ik zal nooit een hond kidnappen en in mn eigen huis achter houden.
Dit zullen mijn hondjes mij ook niet in dank afnemen.....
Lemuria

Roxywoezel schreef:
Lemuria schreef:Hey, we hoeven niet te gaan mishandelen...een dier geen eten geven voor een paar dagen valt bij mij ook daaronder. Zou jij werkelijk zo'n beestje in huis kunnen hebben (hoe irritant ook) en 't gejank vanwege honger kunnen negeren? Dat dik-zijn zul je met een paar dagen niet oplossen.
Joh neem alles niet zo letterlijk. Hij jankt omdat ie dan alleen thuis is. Daarom heeft ie een blafband. Zelfs als ze ff 5 minuten weg is jankt ie de hele buurt bij elkaar.
Het was een geintje om te zeggen dat dat hem zou verraden waar hij zit opgesloten.....
Hij moet overduidelijk op dieet, dat wilde ik hiermee duidelijk maken....
Maar nee, ik zal nooit een hond kidnappen en in mn eigen huis achter houden.
Dit zullen mijn hondjes mij ook niet in dank afnemen.....
Ik neem niet snel iets letterlijk en kan best tegen 'n geintje :wink: Het ging niet om het janken en de blafband, maar om het in huis pakken van de hond en geen eten geven, en vervolgens weer de straat op te zetten :wink: Dat vind ik geen grapjes.
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

als jij als reden aangeeft dat het geen losloopgebied is zal ze jouw noodzaak niet zien.
Ik zou aangeven dat je er persoonlijk lat van hebt en het op prijs zou stellen als ze aangelijnd worden.
Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief

jenny* schreef:als jij als reden aangeeft dat het geen losloopgebied is zal ze jouw noodzaak niet zien.
Ik zou aangeven dat je er persoonlijk lat van hebt en het op prijs zou stellen als ze aangelijnd worden.
Heb ik verkeerd neergezet, maar geloof me ik heb alles uit de kast getrokken om haar te overtuigen.
Ook de honden van mijn moeder (chi mix) 1 keer laten bijten, heel fout ik weet het.
Maar ze vragen erom! En het hielp niks..... Geen cm meer afstand....

Als ik ze alleen tref durf ik zeker wel meer te ondernemen.
Maar als zij erbij loopt durf ik niet. Dus wacht ik ongeduldig af tot ze eindelijk echt wegloopt :roll:

Ik ben een watje, ik weet het....
Maar het gaat ook om de vredelievendheid hier in de buurt. Een blok van 6 achtertuinen grenzend aan elkaar....
Waar zowel zij als ik wonen.

Ik ga morgen in ieder geval de wijkagent bellen.
Dinos

Ik eet ook wel eens een dag niet zullen de hondjes niets van weten hoor 2 dagen geen eten, uiteraard niet zonder drinken.
Daarbij komt dat heel veel hondjes net als mensen overgewicht hebben, en ik dat meer mishandeling vindt.
Rimpeltje81
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rimpeltje81 »

Inderdaad, probleem maar bij de wijkagent neerleggen!
Afbeelding
Dinos

Ach oplossing Tineke is niet zo verkeerd hoor , wie niet wil luisteren moet dan maar voelen.
Voor de relatie met je buren is het wat minder maar die zijn schijnbaar toch niet voor reden vatbaar.
Roxywoezel
Zeer actief

Dinos schreef:Ach oplossing Tineke is niet zo verkeerd hoor , wie niet wil luisteren moet dan maar voelen.
Voor de relatie met je buren is het wat minder maar die zijn schijnbaar toch niet voor reden vatbaar.
Nee dat is waar, zelfs mijn ouderwetse moeder gaf dit net als tip hahaha :O:
Dinos

Roxywoezel schreef:
Dinos schreef:Ach oplossing Tineke is niet zo verkeerd hoor , wie niet wil luisteren moet dan maar voelen.
Spreek niet namens Tineke maar het beste heb ik al gehad hoor hahaha ik ben al oude lul aan het worden.
Lemuria

Dinos schreef:

Ik eet ook wel eens een dag niet zullen de hondjes niets van weten hoor 2 dagen geen eten, uiteraard niet zonder drinken.
Daarbij komt dat heel veel hondjes net als mensen overgewicht hebben, en ik dat meer mishandeling vindt.
Oh ja hoor, dat vind ik ook :wink: Van die hondjes die hijgend, steunend en puffend achter hun baas aangetrokken worden voor het dagelijkse rondje van 20 meter. Waardeloos. Maar ik denk niet dat 2 dagen geen eten, op de lange termijn veel effect heeft :mrgreen:

Kun jij een dag niet eten? :80: M'n maag zou gíllen.
Roxywoezel
Zeer actief

Dinos schreef:
Roxywoezel schreef:
Spreek niet namens Tineke maar het beste heb ik al gehad hoor hahaha ik ben al oude lul aan het worden.

Hahaha is zo moeilijk te zien he vanachter een schermpje :W:
Dinos

Lemuria schreef:
Dinos schreef:

Oh ja hoor, dat vind ik ook :wink: Van die hondjes die hijgend, steunend en puffend achter hun baas aangetrokken worden voor het dagelijkse rondje van 20 meter. Waardeloos. Maar ik denk niet dat 2 dagen geen eten, op de lange termijn veel effect heeft :mrgreen:

Kun jij een dag niet eten? :80: M'n maag zou gíllen.
Ben een slechte eter en eet maar één keer per dag en als dat er bij inschiet is het de volgende avond dat ik eet.
Niet gezond maar gewenning van je lichaam.
Graag wel 10 bakken koffie en paar sigaretten.
Lemuria

Dinos schreef: Niet gezond maar gewenning van je lichaam.
Graag wel 10 bakken koffie en paar sigaretten.
Ohh, je bent zo'n zelfde type qua eter als een vriend van me. Die rookt ook de ganse dag door en zit nooit zonder koffie :wink: Dat remt de eetlust ook aardig, geloof ik :wink:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Als je nou een keer je voet uitsteekt op precies het goede moment :mrgreen: zul je zien dat de volgende keer het opdringerige gedoe niet meer zo nodig hoeft.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

lets have fun schreef:Als je nou een keer je voet uitsteekt op precies het goede moment :mrgreen: zul je zien dat de volgende keer het opdringerige gedoe niet meer zo nodig hoeft.
nou... mijn oom en tante hebben ook zo'n hussel.. en die hangt dan echt serieus in je schoen/been hoor :S
Roxywoezel
Zeer actief

sbientje schreef:
lets have fun schreef:Als je nou een keer je voet uitsteekt op precies het goede moment :mrgreen: zul je zien dat de volgende keer het opdringerige gedoe niet meer zo nodig hoeft.
nou... mijn oom en tante hebben ook zo'n hussel.. en die hangt dan echt serieus in je schoen/been hoor :S
Ja hier ben ik ook bang voor.
Maar ik heb lange leren laarzen met hoge hak.........
Dat wordt dan hooguit een blauwe plek. :W:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”