ik zat zo eens even terug te denken maar ik heb meer herplaatsers gehad waarvan ik zelfs geen plaatje gezien heb, dan herplaatsers die ik wel (al dan niet op een foto) gezien heb voor ik ze mee naar huis nam
gina en rita heb ik van een plaatje, die heb ik allebei meteen meegenomen toen we gingen kijken.
jan valt hier buiten want een pup, luca en cerva via het witte herder herplaatsgebeuren (geen foto's gezien): luca meteen meegenomen en cerva werd een paar dagen later gebracht omdat de eigenaar graag wilde zien waar ze terecht kwam.
en een paar van mijn honden van voor het digitale tijdperk:
minke (x cocker-teckel) via via omdat een aantal mensen wisten dat ik een hond zocht en dit hondje heel erg dringend een nieuw huis nodig had.
dat was ook een kwestie van inpakken en meenemen.
en mijn eerste once in a lifetime hond jouster ook via via, omdat iemand op een verjaardag aan me vroeg of ik geen witte herder (acwh) wilde omdat ie er een wist die weg moest.
ik had nog nooit een witte herder gezien, ben uit nieuwsgierigheid gaan kijken en heb hem de volgende dag opgehaald.
als ik die avond niet had hoeven werken was ie dezelfde dag nog mee naar huis gegaan.
stuk voor stuk waren het geweldige honden waarvan ik nooit een seconde spijt heb gehad.
het zegt mij niet zoveel hoe een hond bij een ander is, daar kan ie totaal anders zijn dan bij mij.
ik ga aan de slag met wat ze mij laten zien, al loopt het niet altijd meteen vanaf het begin gesmeerd natuurlijk en komen sommige honden met een rugzakje dat ze nooit helemaal kwijtraken.
maar goed, zo is het voor mij, iemand anders zal een andere insteek hebben en daar is niks mis mee.
je kunt alleen niet in zijn algemeenheid zeggen dat je geen hond van een plaatje kunt kiezen, want dat gaat gewoon niet voor iedereen op