Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

My Martin Nederland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jaleesa89
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Herders, hopelijk over een jaar een Shiloh en vroeger hadden we Rottweilers.
Aantal honden: 0

My Martin Nederland

Ongelezen bericht door jaleesa89 »

Hoi allemaal,

Ik weet niet zeker of het hier goed staat, maar ik weet niet zo goed waar t anders moet staan.
Ik ben op zoek naar mensen die bekend zijn met My Martin Nederland. Dat is een organisatie die honden vanuit Rusland hierheen haalt voor adoptie. Ze hebben hele leuke honden en ik zou er over een tijdje best 1 bij hun willen adopteren, maar ik ken de organisatie niet.
Vandaar dat ik hier dit topic open, ik wil nou eenmaal niet mijn gat verbranden ;)

Alvast bedankt.
Liefde is als hond de hond sneaky met je broertje mee sluipt en 2 uur gaat zitten wachten in de sneeuw bij de deur waar je broertje naar binnen ging.
jaleesa89
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Herders, hopelijk over een jaar een Shiloh en vroeger hadden we Rottweilers.

Re: My Martin Nederland

Heeft helemaal niemand ervaring met deze organisatie?
Liefde is als hond de hond sneaky met je broertje mee sluipt en 2 uur gaat zitten wachten in de sneeuw bij de deur waar je broertje naar binnen ging.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Persoonlijk heb ik er nog nooit van gehoord. Ik zit ook al een tijdje op dit hondenforum en ben de naam van de organisatie iig nooit tegen gekomen. Ik weet wel dat er organisaties zijn die hele leuke hondjes herplaatsen uit Roemenie en Spanje.
Vanwaar de keuze voor deze stichting?
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 14 sep 2014 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

jaleesa89 schreef:Heeft helemaal niemand ervaring met deze organisatie?

En je wilt binnen 2 uur al antwoord? Ietwat ongeduldig blijkbaar.

Ik weet wel dat er hier in de buurt een hond 4 maanden heeft rondgezworven die uit Rusland kwam en was ontsnapt maar met welke organisatie geen idee .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
jaleesa89
geregistreerd lid

@Fenneke: Eeh ja had gedacht dat ik iets eerder antwoord zou hebben, maar des al niet te min ben ik blij dat er überhaupt mensen hebben reageert.

@Toots: Ik had er 2 hele leuke honden gezien en was nieuwsgierig of mensen ervaring met deze organisatie/stichting hadden. Maar tot nu toe nog niks en eer ik weer tijd heb voor een hond is het volgend jaar juni dus 't heeft geen haast, wil me gewoon goed oriënteren voor de tijd.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Niet met de stichting persoonlijk.
We hebben wel vorig jaar een hond afgestaan gekregen die volgens zeggen uit rusland kwam.
We hebben toen gegoogled op honden uit rusland en vonden hem op hun website als geplaatst.
Hebben toen een mailtje gestuurd om door te geven dat de hond bij ons in het asiel zat.
Ze waren heel blij van ons te horen en dat hij in het asiel zat was niet fijn maar hier is dat beter dan daar.
Hij is via ons gewoon herplaatst want ze hadden geen nederlandse gastgezinnen.

Verder niet veel over ze gehoord
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
jaleesa89
geregistreerd lid

Thanks voor de info Noukie, dan weet ik nu iig dat het ook een daadwerkelijk bestaande stichting is en dat het geen oplichting is.
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Ik heb even op hun Facebookpagina gesnuffeld net en ook een paar héél leuke honden gezien. Annie :I:
jaleesa89
geregistreerd lid

Ja die leukerds had ik ook gezien. Stiekem kan ik ook niet wachten op volgend jaar als ik de tijd heb voor n hond, ben nu anderhalf jaar hondloos en tis echt drama.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

metav schreef:Ik vind het persoonlijk al niet fijn dat je je hond in schiphol moet ophalen en daarna kan je het zelf uitzoeken als er wat is dan beland de hond dus in het asiel
Dit vind ik dus niet goed aan deze stichting
Ik zou liever gaan voor een stichting waar wel achteropvang is en nog liever die werkt met gastgezinnen zodat je eerst de hond kan ontmoeten

Maar nogmaals dit is mijn mening
helemaal mee eens! Je kan gewoon geen hond van een plaatje uitzoeken, je moet eerst het dier in levende lijve zien voordat je een keus kan maken.

Succes met het uitzoeken van een hondje, waar dan ook!
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ingrid48 schreef:
metav schreef:Ik vind het persoonlijk al niet fijn dat je je hond in schiphol moet ophalen en daarna kan je het zelf uitzoeken als er wat is dan beland de hond dus in het asiel
Ik zou liever gaan voor een stichting waar wel achteropvang is en nog liever die werkt met gastgezinnen zodat je eerst de hond kan ontmoeten

helemaal mee eens! Je kan gewoon geen hond van een plaatje uitzoeken, je moet eerst het dier in levende lijve zien voordat je een keus kan maken.

Dat kun je niet zo stellen. Voor de één werkt dat niet, voor de ander wel.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

En ik deel die mening ook.

Ik vind het prettig als er een beetje moeite is gedaan om de hond eerst te laten wennen en om het karakter van de hond ook juist te omschrijven.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef:
Ingrid48 schreef:

precies!
ik kan heel best een hond van een plaatje uitzoeken en ik zou ook liever niet willen dat een hond eerst naar een gastgezin gaat.
het is maar afwachten of dat gastgezin dezelfde manier van opvoeden heeft als ik en zo niet zou ik al met een achterstand beginnen.

zoveel mensen, zoveel meningen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:
dagmar88 schreef:
Ingrid48 schreef:

precies!
ik kan heel best een hond van een plaatje uitzoeken en ik zou ook liever niet willen dat een hond eerst naar een gastgezin gaat.
het is maar afwachten of dat gastgezin dezelfde manier van opvoeden heeft als ik en zo niet zou ik al met een achterstand beginnen.

zoveel mensen, zoveel meningen ;)
Alleen Pjotr heb ik gezien voor het ophalen. Aan de hand van die kennismaking had ik hem voor mezelf nooit in huis gehaald.
:mrgreen: Braafste, makkelijkste hond die ik ooit heb gehad.
Charlie is opgehaald na een telefoongesprek van een halve minuut. Vooraf wist ik niet eens hoe ze eruit zag. En toch wist ik heel zeker dat ze mijn hondje was.
Van de rest had ik alleen een (vage) foto en omschrijving.
Wat ik heb gezien van mijn herplaatsers bij hun vorige baas heeft bijzonder weinig gezegd over hoe ze zich bij mij zouden gaan gedragen.
Voor mij heeft dat dus zo goed als geen toegevoegde waarde.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zat zo eens even terug te denken maar ik heb meer herplaatsers gehad waarvan ik zelfs geen plaatje gezien heb, dan herplaatsers die ik wel (al dan niet op een foto) gezien heb voor ik ze mee naar huis nam ;)

gina en rita heb ik van een plaatje, die heb ik allebei meteen meegenomen toen we gingen kijken.
jan valt hier buiten want een pup, luca en cerva via het witte herder herplaatsgebeuren (geen foto's gezien): luca meteen meegenomen en cerva werd een paar dagen later gebracht omdat de eigenaar graag wilde zien waar ze terecht kwam.

en een paar van mijn honden van voor het digitale tijdperk:
minke (x cocker-teckel) via via omdat een aantal mensen wisten dat ik een hond zocht en dit hondje heel erg dringend een nieuw huis nodig had.
dat was ook een kwestie van inpakken en meenemen.
en mijn eerste once in a lifetime hond jouster ook via via, omdat iemand op een verjaardag aan me vroeg of ik geen witte herder (acwh) wilde omdat ie er een wist die weg moest.
ik had nog nooit een witte herder gezien, ben uit nieuwsgierigheid gaan kijken en heb hem de volgende dag opgehaald.
als ik die avond niet had hoeven werken was ie dezelfde dag nog mee naar huis gegaan.
stuk voor stuk waren het geweldige honden waarvan ik nooit een seconde spijt heb gehad.

het zegt mij niet zoveel hoe een hond bij een ander is, daar kan ie totaal anders zijn dan bij mij.
ik ga aan de slag met wat ze mij laten zien, al loopt het niet altijd meteen vanaf het begin gesmeerd natuurlijk en komen sommige honden met een rugzakje dat ze nooit helemaal kwijtraken.

maar goed, zo is het voor mij, iemand anders zal een andere insteek hebben en daar is niks mis mee.
je kunt alleen niet in zijn algemeenheid zeggen dat je geen hond van een plaatje kunt kiezen, want dat gaat gewoon niet voor iedereen op ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jaleesa89
geregistreerd lid

Het is misschien niet ideaal dat hier geen gastgezinnen van hun zijn, maar ik ben niet bang dat het niet goed gaat en gastgezinnen geven in mijn ogen een vertekend beeld van een dier vanwege de sfeer daar en hun opvoeding. Dus nee heb geen moeite met een schipholhond die ik ken van een plaatje.
Ikbwou gewoon graag weten of iemand de stichting kende, thats it.
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Ach ja, niks geeft garanties....

Woezel zat wel in een gastgezin in haarlem. Al 3 maanden volgens hun.
Zeer lief, kindvriendelijk, kan met katten, medisch gekeurd etc etc etc.

Niets was minder waar.

Succes met het wachten en je speurtocht naar een gezellig nieuw maatje!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
jaleesa89
geregistreerd lid

Thank you, dat succes met wachten heb ik overigens wel nodig :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”