Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wassen na operatie?
Moderator: moderatorteam
-
Demi en tat
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Maltezer
- Aantal honden: 1
wassen na operatie?
Hey,
Ik weet niet zo goed of dit bij medisch of verzorging hoort, maar het is eigenlijk een beetje van beide.
Mijn hondje is gisteren geopereerd aan haar pootje (patella luxatie) en nu heeft ze na de operatie en in de auto naar huis wat ontlasting laten lopen. Ik heb al heel voorzichtig geprobeerd dit weg te halen met baby doekjes, maar daarmee kreeg ik alleen de dikke stukken eruit. Ik heb ik met een washandje met lauw water geprobeerd dit weg te poetsen, maar ook dit gaf weinig resultaat. Weet iemand hoelang je moet wachten na zo'n operatie voordat je voorzichtig wat kunt wassen? Of kan ik het er beter uit knippen? (Het is trouwens een maltezer). Zelf heeft ze er ook last van want ze ruikt elke keer naar haar achterste.
Ik weet niet zo goed of dit bij medisch of verzorging hoort, maar het is eigenlijk een beetje van beide.
Mijn hondje is gisteren geopereerd aan haar pootje (patella luxatie) en nu heeft ze na de operatie en in de auto naar huis wat ontlasting laten lopen. Ik heb al heel voorzichtig geprobeerd dit weg te halen met baby doekjes, maar daarmee kreeg ik alleen de dikke stukken eruit. Ik heb ik met een washandje met lauw water geprobeerd dit weg te poetsen, maar ook dit gaf weinig resultaat. Weet iemand hoelang je moet wachten na zo'n operatie voordat je voorzichtig wat kunt wassen? Of kan ik het er beter uit knippen? (Het is trouwens een maltezer). Zelf heeft ze er ook last van want ze ruikt elke keer naar haar achterste.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: wassen na operatie?
Als 1 haar vast en hoog houd op haar rug zodat haar geopereerde pootje niet nat word dan kun je gerust haar kont wassen hoor.
Knip je het eerst even iets korter zodat het na het wassen ook beter bij te houden is. .
Knip je het eerst even iets korter zodat het na het wassen ook beter bij te houden is. .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Demi en tat
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de tip, zo had ik het idd ook met de washand gedaan. Straks komt mijn broer even langs en dan zal ik het meteen proberen.
-
Lemuria
Ik heb Izzy 2 dagen (en daarna elke dag) na haar operatie met d'r poot in een emmer lauw water + Badedas gehesen omdat er allemaal aangekoekt bloed zat dat ik niet wegkreeg. Poot zit er nog aan 
-
Demi en tat
- Vaste gebruiker
Hahaha, goed dat de poot er nog aan zit.
Ik heb haar kontje nu redelijk schoon gekregen, verder wil ik haar nog niet te veel pesten omdat ze zelf ook al denkt dat ze te veel kan. Moeilijk om haar alles te ontzeggen wat voor haar zo normaal is ook.
Ik heb haar kontje nu redelijk schoon gekregen, verder wil ik haar nog niet te veel pesten omdat ze zelf ook al denkt dat ze te veel kan. Moeilijk om haar alles te ontzeggen wat voor haar zo normaal is ook.
-
Lemuria
Ik snap het, da's echt een uitdaging. Is de operatie verder goed gegaan
?
-
Demi en tat
- Vaste gebruiker
Ja, operatie is helemaal goed gegaan. Nu alleen hopen dat ik haar een beetje in toom kan houden.