Gebaseerd op mijn ervaring gaat het zoeken zijn naar een speld in de hooiberg.. Maar misschien hebben jullie een positiever beeld. Dus: wie kent de ideale beagle of wie kent er genoeg slechte verhalen om al mijn hoop te doen verdwijnen

Moderator: moderatorteam
'vind ik leuk'dagmar88 schreef:De volgende verbeau jij gewoon weer. Alsof dat allemaal vanzelf is gegaan.
Dit vind ik nou nog eens een goede oplossingApple schreef:Ik denk dat als je echt naar eigenschappen op zoek bent om flink mee te werken, je beter naar een ander ras kan kijken.
En dan houdt je er gewoon een leuke beagle bij voor thuis![]()
Uhhh, needagmar88 schreef:De volgende verbeau jij gewoon weer. Alsof dat allemaal vanzelf is gegaan.
Ik vind hun uiterlijk heel leuk, hun humor, ze zijn intelligent, over het algemeen redelijk sociaal, niet snel onder de indruk en hun maat is ook perfect.billy20 schreef:FF nieuwsgierig, maar wat vind je zo leuk aan een beagle? We hebben zelf ook een beagle overwogen maar zijn vanwege de nadelen toch op een ander ras uitgekomen.
Hilde schreef:Uhhh, needagmar88 schreef:De volgende verbeau jij gewoon weer. Alsof dat allemaal vanzelf is gegaan.
Dat is een eenmalig wonder geweest
Ik vind hun uiterlijk heel leuk, hun humor, ze zijn intelligent, over het algemeen redelijk sociaal, niet snel onder de indruk en hun maat is ook perfect.billy20 schreef:FF nieuwsgierig, maar wat vind je zo leuk aan een beagle? We hebben zelf ook een beagle overwogen maar zijn vanwege de nadelen toch op een ander ras uitgekomen.
Voornamelijk negatieve verhalen dus en dat van Odi is met recht een horrorverhaal
Die beagle pups zijn ongetwijfeld leuk, maar ik wil dus een herplaatser omdat ik geen pup wil en een pup herplaatser wil ik dus ook niet
Ik denk dat ik liever 10 borders had, dan 1 beagle.Hilde schreef:Makkelijker dan een Duitse herder of een border collie? Dat zijn dan weer rassen waarvan ik denk dat ik er teveel hond aan zou hebben, haha.
Vooral negatieve verhalen dus. Jammer weer
Dat denk ik ook. Ik vind border collies verschrikkelijk gemakkelijk, het moet alleen bij je passen.Kruimel53 schreef:Ik denk dat jij best een Border Collie aan zou kunnen, zeker als je er lekker veel mee wilt werken.
Nou, het is maar hoe je het leestHilde schreef:Vooral negatieve verhalen dus. Jammer weer
Inderdaad, en of een hond makkelijk is of niet hangt ook nog af van of het karakter bij je past.Maeve schreef:Tja, of een hond makkelijk is of niet is geheel afhankelijk van je eigen idee van makkelijk natuurlijk. Ze zijn wel vriendelijk, zachtaardig en absoluut voedselgericht, dat is best handigWaar ik persoonlijk slecht tegen kan is die enorme betonnen plaat voor hun kop
![]()
Precies. Ik heb kennissen die fulltime werken en een teefje hebben. Omdat ze zo lang van huis zijn willen ze dat eenmaal thuis inhalen door constant met dat beest bezig te zijn. Nu hebben ze een neurotische hond die geen moment rust kan vinden.Kruimel53 schreef:een uit-knop! Mijn vriendin heeft jaren in Zuid Afrika een (o.a.) schapenfarm beheerd met hulp van echte werkende borders. Reken maar dat zij honden leert om te stoppen met werken als zij dat wil!