Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beagles

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Beagles

Ongelezen bericht door Hilde »

Natuurlijk heb ik er zelf één en heb ik er ook aardig wat ontmoet maar ik ben heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Wie kent er beagles die sociaal zijn, die alleen thuis kunnen zijn voor wat uurtjes, die los kunnen lopen en die samenwerken een feestje vinden en behoorlijk gericht zijn om de eigenaar? Ik ben me al tijden aan het oriënteren op een eventuele volgende hond, maar de rassen die ik leuk vindt hebben weinig herplaatsers. Van beagles zijn er genoeg en ergens, diep van binnen, kriebelt het telkens als ik weer zo'n hoofdje zie :mann:

Gebaseerd op mijn ervaring gaat het zoeken zijn naar een speld in de hooiberg.. Maar misschien hebben jullie een positiever beeld. Dus: wie kent de ideale beagle of wie kent er genoeg slechte verhalen om al mijn hoop te doen verdwijnen :mrgreen:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: Beagles

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:tongue: De volgende verbeau jij gewoon weer. Alsof dat allemaal vanzelf is gegaan.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

dagmar88 schreef::tongue: De volgende verbeau jij gewoon weer. Alsof dat allemaal vanzelf is gegaan.
'vind ik leuk'
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat als je echt naar eigenschappen op zoek bent om flink mee te werken, je beter naar een ander ras kan kijken.
En dan houdt je er gewoon een leuke beagle bij voor thuis :tongue:

Ik ken ze alleen als vriendelijke (alhoewel ik ook een behoorlijk angstig exemplaar ken) maar enorm eigenwijze rakkers.
Behoorlijke weglopers
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Apple schreef:Ik denk dat als je echt naar eigenschappen op zoek bent om flink mee te werken, je beter naar een ander ras kan kijken.
En dan houdt je er gewoon een leuke beagle bij voor thuis :tongue:
Dit vind ik nou nog eens een goede oplossing :engel:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb twee beagles als oppashondjes gehad (beide van een andere eigenaar) en die waren beide vriendelijk. De een was heel sociaal en de ander totaal onverschillig ten opzichte van andere honden, één van de twee kon een paar uurtjes alleen thuisblijven en de andere nog geen minuut zonder alles bij elkaar te loeien :mrgreen:.
Beide waren ze helemaal niet op samenwerken of op het baasje gericht, maar hadden alleen oog (en neus!) voor de omgeving. Gingen gewoon totaal hun eigen gang, tijdens het wandelen waren ze ook absoluut niet geïnteresseerd in mij, maar zaten volledig in hun eigen wereld - en ik voelde me een soort aanhangsel dat ook nog ergens aan de lijn bungelde. Konden dus allebei ook niet loslopen.
Nou hadden beide baasjes dat ook als een gegeven geaccepteerd, dus daar verder ook niet op geoefend, maar dat was bij deze twee ook zeker niet eenvoudig geweest. Die zouden ook echt niet te porren zijn geweest voor training of hondensport en waarschijnlijk alleen maar hun neus achterna gegaan zijn. :mrgreen:
Ze vonden het allebei leuk als ik ze kwam ophalen voor een wandeling, maar waren verder niet makkelijk te motiveren. Wel gek op eten, maar niet echt bereid om daar veel voor te doen.
Ik vond het erg lastige honden om écht contact mee te krijgen.

Edit: toevoeging.
Miepmiept
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Haha, ik zeg al jaren dat er hier geen Beagle meer komt...., maar ze zijn zó leuk!

Het geeft wat aanpassingen en los lopen kan Snorks prima, jagen doet hij sowieso niet. Alleen zit mijn ene jaszak vol met snoepgoed voor de Beagle en een bal in mijn andere jaszak voor de Herder. Kom hier commando is vaak 'Gorky Koekie!' waarna hij enthousiast komt. Frikandel neem ik niet meer mee, want dan loopt hij een uur aan de voet. Ja hij heeft zijn eigenwijze momenten, maar ik ben net iets eigenwijzer.

Alleen thuis blijven gaat nu. Ik blijf er op alert en vanaf twee uur zoek ik oppas. Al denk ik dat het meer mijn angst is.

Aan de lijn is hij een eikel naar andere honden, tot hij mag snuffelen al werkte het vandaag prima met snoepgoed! Los maak ik me geen zorgen, de meeste honden negeren hem dan ook en gaat hij lekker zijn ding doen.

Ach... zolang je een wandelende snoep automaat ben, doen ze echt een boel haha.
Laatst gewijzigd door Miepmiept op 30 aug 2014 04:08, 1 keer totaal gewijzigd.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Buurvrouw heeft er twee, mannetje en vrouwtje, ik weet niet zeker of ze nou uit de broodfok kwamen.
Leuk stel hoor, mannetje naait wel eens uit als hij de kans krijgt, en als je niet uitkijkt hebben ze je bord leeg voor je hap kunt zeggen. Waaks zijn ze wel.
Alleen heeft een van de twee (ik dacht het vrouwtje) een keer een konijn van buuv gegrepen (nijn dood), dus daar staat nu dwars door de tuin een afscheiding.

Ik zou zelf geen beagles nemen, maar ik vind deze twee leuke en sociale honden, ook naar Ot en Jet.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
billy20
Actief

Ongelezen bericht door billy20 »

FF nieuwsgierig, maar wat vind je zo leuk aan een beagle? We hebben zelf ook een beagle overwogen maar zijn vanwege de nadelen toch op een ander ras uitgekomen.
Afbeelding
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door cindymaes »

Dit hondenasiel/hondenpension vangt regelmatig groepen beagle pups op die uit labaratoria komen.
Ik heb ze eens op tv gezien, het gaat niet specifiek over de beagle, maar je ziet ze wel voorbij komen.

http://achterdevoordeur.ncrv.nl/ncrvgem ... r-voordeur

Zij kunnen vast een heleboel informatie geven over de verschillen in karakters.

https://www.facebook.com/pages/Dierenpe ... 98?fref=ts

Afbeelding
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Die beagles zijn inderdaad echt leuk Cindy. Zijn Morris zijn speelmaatjes :mrgreen: Denk inderdaad dat je daar in overleg best een 'meest geschikt' karaktertje kunt vinden. Kan ze je van harte aanbevelen als je een herplaatsbeagle zoekt!

Ik kom tijdens het uitlaten 2 mensen met beagles tegen. Beide heel sociaal en kunnen loslopen. Echt werken voor de baas doen ze niet. Het zijn meer huishondjes. Maar wel hele leuke!
Of ze het ook niet leuk zouden vinden om met de baas te werken weet ik niet. Is ook niets mee gedaan. Hooguit een pupcursus.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie

Ongelezen bericht door Odi »

Ik heb onlangs de beagle van mijn zus 4 weken te logeren gehad.
Hij is 12½ jaar.
Traphekje voor de trap, want voor je het weet ligt hij boven op de bedden en ik denk dat hij de trap af zou vallen als hij terug moet komen (we hebben een gladde, open trap).
Vuilnisbak in de keuken streng bewaakt, want voor je het weet is die omgeduwd en leeggehaald.
Alles van tafel halen als je van tafel wegloopt, of de stoelen heel goed aanschuiven. Want voor je het weet staat hij boven op tafel.
Ons gras is deels geplunderd, hij maakte gaten en vrat de aarde op.
Ik denk dat alle eventuele bloembollen die we nog in de tuin hadden opgegeten zijn en de bloembakken zijn ook ontdaan van grond.
Mee naar de schapenwei? Alleen vooraan in de penn, want hij vrat alle schapenkeutels in de weien op.
Uitlaten aan de lange lijn? Heel goed uitkijken, want hij eet alle poep etc die hij tegenkomt.
Het voer van de honden? De eerste dag had ik 4 bakken met vlees klaargemaakt, ik geef Jace altijd als eerste en zette het neer en voor iemand maar iets kon doen had de beagle het op. Dus vanaf die tijd kreeg hij eten in de bijkeuken, met de deur dicht. Maar in de bijkeuken heb ik een voorraadkast met 3 schuifdeuren en die kon hij open maken.
De grote lades van mijn keuken kon hij openmaken.
Wij hebben kippen en op een morgen hoorde ik Jan schreeuwen: Laat los, laat los.....Had de beagle een kip te pakken. De kippen lopen soms in de tuin, onze honden doen er niets mee, alleen van afstand zorgen dat ze niet te ver weg lopen. Gelukkig kon de kip ontsnappen, wel heel wat veren kwijt. Ik denk dat Loe de kip opgegeten zou hebben, als hij de kans had gekregen.
Gelukkig had ik een grote bench, waar hij steeds in ging als we niet konden opletten. Ook de nacht ging hij er in.

Het is een ontzettend lieve, lieve hond. Ik heb hem nog nooit kwaad gezien, hij is vriend van alles en iedereen.
Alle honden vindt hij leuk en hij vindt alles goed.
Maar contact met hem krijgen vind ik moeilijk, hij gaat volledig zijn eigen gang en zijn neus achterna.
Geef mij maar 3 borders, daar heb ik minder werk mee hebben dan met deze ene beagle.
Maar zo zijn ze natuurlijk niet allemaal.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Hilde
Zeer actief

dagmar88 schreef::tongue: De volgende verbeau jij gewoon weer. Alsof dat allemaal vanzelf is gegaan.
Uhhh, nee :tongue: Dat is een eenmalig wonder geweest :mrgreen:
billy20 schreef:FF nieuwsgierig, maar wat vind je zo leuk aan een beagle? We hebben zelf ook een beagle overwogen maar zijn vanwege de nadelen toch op een ander ras uitgekomen.
Ik vind hun uiterlijk heel leuk, hun humor, ze zijn intelligent, over het algemeen redelijk sociaal, niet snel onder de indruk en hun maat is ook perfect.

Voornamelijk negatieve verhalen dus en dat van Odi is met recht een horrorverhaal :mrgreen:
Die beagle pups zijn ongetwijfeld leuk, maar ik wil dus een herplaatser omdat ik geen pup wil en een pup herplaatser wil ik dus ook niet :)
Afbeelding
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Onze overburen hadden inderdaad een beagle die een ex-lab hond was. Hartstikke leuk en lief beest. Deed geen mens of dier een vlieg kwaad, alleen had altijd de neus op de grond, vrat alles en was een echt houdini.
Ken best veel beagles en zijn eigenlijk allemaal als bovenstaand. Waarop (naast Beau) 1 uitzondering, maar deze man volgde ook veel cursussen. Was een perfect luisterend hondje.
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door cindymaes »

Hilde schreef:
Uhhh, nee :tongue: Dat is een eenmalig wonder geweest :mrgreen:
billy20 schreef:FF nieuwsgierig, maar wat vind je zo leuk aan een beagle? We hebben zelf ook een beagle overwogen maar zijn vanwege de nadelen toch op een ander ras uitgekomen.
Ik vind hun uiterlijk heel leuk, hun humor, ze zijn intelligent, over het algemeen redelijk sociaal, niet snel onder de indruk en hun maat is ook perfect.

Voornamelijk negatieve verhalen dus en dat van Odi is met recht een horrorverhaal :mrgreen:
Die beagle pups zijn ongetwijfeld leuk, maar ik wil dus een herplaatser omdat ik geen pup wil en een pup herplaatser wil ik dus ook niet :)

Ze hebben ook oudere herplaatsers :wink:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Oh, leuk, kan ik dus ook altijd nog naar kijken :)
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Beagles, je moet ervan houden :mrgreen: Op mijn werk ken ik er denk een stuk of 10 en allemaal zijn het toch echt wel pittige honden. Zolang je doet wat ze zeggen, zijn ze leuk. Maar het zijn wel honden met een kop erop! Als ze als eerste door de deur willen je duwt ze weg, schuwen ze niet om een hapje te nemen. 1 beagle deed dat niet, maar die was helaas weer ontzettend bang voor de buitenwereld.
Loslopen kunnen ze eigenlijk wel goed, ze zijn vaak extreem op eten gericht waardoor je ze goed kan lokken. Het nadeel is wel, dat als er ergens wat te eten valt, je ze wel kwijt bent :mrgreen:

Kortom, als je ze goed begeleid kan je er best een leuke hond aan hebben. Alleen de meeste zien alleen hun guitige koppies en denken dat ze vooral heel lief zijn. Laat ik het zo zeggen, een Duitse Herder vind ik makkelijker.
Perry en Noah

Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Degenen die ik ken zijn angstagressief of gewoon angstig, lopen weg, vreten alles en luisteren geen bal, sorry :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik ken er een die redelijk luistert, behalve als er teven of vreten in het spel is/zijn.
Hij kan los, dat heeft 6 jaar gekost.

En dat is de enige die ik ken die leuk is.
Sorry ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hilde
Zeer actief

Makkelijker dan een Duitse herder of een border collie? Dat zijn dan weer rassen waarvan ik denk dat ik er teveel hond aan zou hebben, haha.

Vooral negatieve verhalen dus. Jammer weer :(
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie

Ongelezen bericht door Odi »

Hilde schreef:Makkelijker dan een Duitse herder of een border collie? Dat zijn dan weer rassen waarvan ik denk dat ik er teveel hond aan zou hebben, haha.

Vooral negatieve verhalen dus. Jammer weer :(
Ik denk dat ik liever 10 borders had, dan 1 beagle.
Mijn honden en dan vooral de 2 teefjes, zijn heel erg gemakkelijk.
Je woont wat ver van mij vandaan, anders kon je eens op bezoek komen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tja, of een hond makkelijk is of niet is geheel afhankelijk van je eigen idee van makkelijk natuurlijk. Ze zijn wel vriendelijk, zachtaardig en absoluut voedselgericht, dat is best handig :mrgreen: Waar ik persoonlijk slecht tegen kan is die enorme betonnen plaat voor hun kop :Q: Ik kon Dribbel ook niet voeren in het bijzijn van mijn honden want ze stortte zichzelf als een soort kamikazepiloot op hun voerbakken. De eerste keer kreeg ze uiteraard op haar flikker, daar was ze even van onder de indruk maar een paar seconden later zag ik haar bijna letterlijk de stress van zich af schudden en als ik haar had laten gaan had ze zich zo weer op die voerbakken gestort. En zo is ze een beetje met alles eigenlijk. Geen kwade bedoelingen, maar het leerproces schiet ook niet erg op :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dribbel's vorige eigenaren lieten haar wel loslopen trouwens, en ze nam niet extreem veel afstand. M'n nichtje durft dit niet en heeft ook nog niet de ervaring om dat in goede banen te leiden, we hebben het samen eens geprobeerd en ik merkte dat Dribbel best gehoorzaam wil zijn, maar je moet wel enige controle houden om tot haar door te dringen op het moment dat ze iets in haar neus heeft. Niet onmogelijk dus, maar wel een opgave.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb er vandaag nog 1 gevangen langs de A73, de mensen waren hem aan het leren loslopen.
Hij was dan wel weer zo makkelijk dat ik hem makkelijk de vreemde auto in kon lokken met wat te eten en een andere hond achterin als lokaas :Q:
Ik ken trouwens 1 hele leuke beagle, die loopt ook op hoog niveau GG en is heel baasgericht.
Maar.. dat is een herplaatser zonder stamboom dus geen idee of er ook nog iets anders doorheen kan zitten.

Als ik jou zo lees zou ik gewoon lekker gaan voor een werkhondje naar keuze, kan jij prima :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
-Saskia-
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Ik denk dat jij best een Border Collie aan zou kunnen, zeker als je er lekker veel mee wilt werken.
Dat denk ik ook. Ik vind border collies verschrikkelijk gemakkelijk, het moet alleen bij je passen.
Bovendien wordt een wat overdreven beeld geschetst met wat ze nodig hebben, ik ben heus niet de hele dag aan het fietsen ofzo :mrgreen:
De honden die ik ken die de hele dag bezig gehouden worden zijn net de meest nerveuze en irritante border collies, het moet ze aangeleerd worden dat de aanwezigheid van de baas niet altijd garant staat voor actie.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hilde schreef:Vooral negatieve verhalen dus. Jammer weer :(
Nou, het is maar hoe je het leest :mrgreen:
Vaak staat er ook dat ze lief en sociaal zijn.
Dat ze niet bekend staan om hun fantastische gehoorzaamheid lijkt me niet echt een verrassing ;-)
De twee beagles die ik kende waren allebei niet angstig en ik kan me ook niet voorstellen dat ze ooit een mens zouden bijten of een andere hond.
Maeve schreef:Tja, of een hond makkelijk is of niet is geheel afhankelijk van je eigen idee van makkelijk natuurlijk. Ze zijn wel vriendelijk, zachtaardig en absoluut voedselgericht, dat is best handig :mrgreen: Waar ik persoonlijk slecht tegen kan is die enorme betonnen plaat voor hun kop :Q:
Inderdaad, en of een hond makkelijk is of niet hangt ook nog af van of het karakter bij je past.
Ik denk eigenlijk ook dat jij prima uit de voeten zou kunnen met een border collie of herder. Onderschat niet wat je met Beau allemaal hebt bereikt en wat je daarvan hebt geleerd. Het kan best dat je met een ander type hond juist verrast zou zijn dat het allemaal niet zo veel moeite kost :mrgreen:
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

De mijne snuffelt wel altijd, maar blijft me wel in de gaten houden. Hij moet ook, want ik wacht niet op hem en loop gewoon door.
-Saskia-
Zeer actief

Kruimel53 schreef: :ok: een uit-knop! Mijn vriendin heeft jaren in Zuid Afrika een (o.a.) schapenfarm beheerd met hulp van echte werkende borders. Reken maar dat zij honden leert om te stoppen met werken als zij dat wil!
Precies. Ik heb kennissen die fulltime werken en een teefje hebben. Omdat ze zo lang van huis zijn willen ze dat eenmaal thuis inhalen door constant met dat beest bezig te zijn. Nu hebben ze een neurotische hond die geen moment rust kan vinden.
Ik beslis zelf wel wanneer en of ik iets met ze ga ondernemen en dat hebben ze prima door.
Dus Hilde. Als je van een beagle een voorbeeldige hond kan maken, beeld je dan in wat je met een herder kan :mrgreen:
Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Mariss »

Ik heb er op 2 gepast van 2 en 4 jaar. Bij de bazen kunnen ze los, en luisteren ze perfect.
Ze zijn geweldig lief voor iedereen, maar een plaat voor hun kop hahahhaa.
Eentje was uit zijn halsband gebroken toen ik ze uit ging laten (echt hoe hij t voor elkaar kreeg)
Dus ik 'RICO KOM HIER' Dat beest bleef maar met zijn neus op de grond lopen. Toen ik hem eindelijk te pakken had, meegenomen naar de dierenzaak voor een halsband .

Maar die kop, je hoorde m gewoon denken 'bekijk t maar kreng dat je er bent ' hahahah
MBJ
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door MBJ »

Ik heb ooit eens een weekend op twee beagles gepast, dat doe ik nooit meer !!

Enorme plaat voor de kop en vooral totaal hun eigen ding doen. In de tuin kreeg ik ze zelfs alleen gevangen als ik met de koekjes trommel rammelde en dan vooral heel snel was met een jachtlijn over de kop gooien. Was echt zo ontzettend blij dat het weekend om was toen .

Nu zijn deze twee honden ook niet erg goed opgevoed.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”