Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huid tussen 5e teentje ontstoken.. Wat nu?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Aantal honden: 1

Huid tussen 5e teentje ontstoken.. Wat nu?

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Hoi, misschien heeft iemand tips voor me.

Vorige week donderdag ben ik met Sam naar de dierenarts geweest omdat ik (doordat ze zo aan haar pootje likte) er achter kwam dat ze een wond had tussen de huid van haar 5e teentje aan haar rechter voorpoot. Het deed haar erg zeer want ik mocht er niet aankomen, ze beschermde het wondje en begon te trillen.
Dierenarts zei dat ik er een sokje omheen moest doen en haar rimadyl moest geven voor een paar dagen. Sokje lukte niet omdat ze dit er met alle macht af wou hebben dus ik heb er niks om gedaan en het verder met rust gelaten.. Hoe meer ik er de aandacht op vestigde, hoe obsessiever zij er aan ging likken dus ik heb er verder weinig aandacht aan besteed. Wel heb ik het na het wandelen even schoon gemaakt met een wattenstaafje met water, omdat er vaak wat zand e.d. tussen zat.

Nu merk ik dat de huid tussen haar nagel steeds dikker is geworden. Hieronder een foto, helaas niet heel duidelijk dat lukt me niet:

Afbeelding

Wat zou ik nu het beste kunnen doen? Wat betadine er op doen voor het wandelen zodat het tijdens het wandelen intrekt (thuis betadine is geen optie want dan gaat ze er ontzettend aan likken)? Of even terug gaan naar de dierenarts? Ik weet namelijk niet goed wat het is, naar mijn idee zit haar nagel nog gewoon vast maar steekt wel iets uit (ik denk door de zwelling). Naar mijn idee is het wondje wat er zat gaan ontsteken, dat het daarom zo dik is..

Heeft iemand tips?
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Re: Huid tussen 5e teentje ontstoken.. Wat nu?

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik denk dat haar nagelbed wat ontstoken is. Misschien paar keer weken in Biotex of Soda.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zou er een grasaar in kunnen zitten?
Charlie heeft regelmatig ontstoken tenen, daar werkt weken, voorzichtig schoon/droog maken en iets op smeren (vaseline, honingszalf etc) goed bij.
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Nu ik er wat over opzoek lijkt het daar wel op, stom dat de dierenarts het daar ook niet over heeft gehad. Er is bij mijn praktijk een nieuwe aan het werk en die had al een tang in de hand om de nagel er uit te trekken, nou daar bedankte ik toch even voor.
Ik heb wel soda in huis dus misschien handig om voor het wandelen even 10 minuten in het soda te doen ofzo, dan kan het tijdens het lopen drogen. Alleen is er dan wel weer de kans dat er vuil in komt. Na het wandelen weken is misschien beter en dan maar even hopen dat ze niet zo gaat likken...
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Wandelen,
Soda,
Eten?

Dan heeft het even tijd om in te trekken. En dan niet der eten in een bak maar ervoor werken :P
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Lientje »

En desnoods even een half uurtje een muilkorfje om tot het pootje is opgedroogd. Ik zelf gebruik eigenlijk altijd badedas in dat soort gevallen.

Welke biotex gebruiken jullie? Is dat die groene? En wat is de verhouding biotex/water?
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Onze terriër kruising heeft dit ook af en toe, ik laat het teentje dan 2 keer per dag weken in de badedas. Hij heeft er ook een aantal keren een antibiotica kuur voor gehad omdat het niet overging en hij er ook uiteindelijk mank mee liep.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Als je thuis bent zou ik toch een sok proberen,en haar genoeg afleiding geven.
Wat al gezegd is wandelen ,eten ,met haar bezig zijn.
En als je bij haar bent die sok om en blijven volharden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”