Vorige week donderdag ben ik met Sam naar de dierenarts geweest omdat ik (doordat ze zo aan haar pootje likte) er achter kwam dat ze een wond had tussen de huid van haar 5e teentje aan haar rechter voorpoot. Het deed haar erg zeer want ik mocht er niet aankomen, ze beschermde het wondje en begon te trillen.
Dierenarts zei dat ik er een sokje omheen moest doen en haar rimadyl moest geven voor een paar dagen. Sokje lukte niet omdat ze dit er met alle macht af wou hebben dus ik heb er niks om gedaan en het verder met rust gelaten.. Hoe meer ik er de aandacht op vestigde, hoe obsessiever zij er aan ging likken dus ik heb er verder weinig aandacht aan besteed. Wel heb ik het na het wandelen even schoon gemaakt met een wattenstaafje met water, omdat er vaak wat zand e.d. tussen zat.
Nu merk ik dat de huid tussen haar nagel steeds dikker is geworden. Hieronder een foto, helaas niet heel duidelijk dat lukt me niet:

Wat zou ik nu het beste kunnen doen? Wat betadine er op doen voor het wandelen zodat het tijdens het wandelen intrekt (thuis betadine is geen optie want dan gaat ze er ontzettend aan likken)? Of even terug gaan naar de dierenarts? Ik weet namelijk niet goed wat het is, naar mijn idee zit haar nagel nog gewoon vast maar steekt wel iets uit (ik denk door de zwelling). Naar mijn idee is het wondje wat er zat gaan ontsteken, dat het daarom zo dik is..
Heeft iemand tips?