jacq1970 schreef:
jij hebt een kruising galgo/podenco lees ik... ik met mijn kruising galgo en ik heb 2 galgo's ook gehad de afgelopen jaren vind het dus niet een heel veilig terrein, verdomd laag omheind voor een galgo of podenco zeker appeltje eitje om erover tegaan.. en dan die hele drukke weg ernaast... nee... Bowie van mij kan heel goed los en luistert heel goed maar zelfs ik heb daar aangelijnd.. ik vind de weg wel heel erg dichtbij .. 1 foutje en ik heb een platte hond.
Hum ja, dat maakt het toch weer een ander verhaal. Ik heb Lien nog nooit over een hek zien springen, maar ze is natuurlijk ook nooit los dus.... Ze kan inderdaad wel echt heel hoog springen, als we thuis komen bijvoorbeeld springt ze met gemak in je armen dus hek van 1 meter wat tussen haar en de achtervolging van een konijn zit wordt ben ik bang wel overheen gesprongen ja

Dat risico gaan we dus maar niet nemen, jammer zeg, had gehoopt haar daar eindelijk eens los te kunnen laten. Ken je toevallig andere omheinde gebieden die wel veiliger zijn voor podenco's? Hondenhut ken ik, maar vind ik erg druk/niet altijd de meest sociale honden rondlopen.
Suuz! schreef:ai, honden die hoog kunnen springen wordt het idd een ander verhaal. Ik heb laag poten... en de omheining is ingegraven op het tijdelijke stuk wat er nu is, dus die is goed.. beter dan in het oude stuk, maar tis idd niet hoog. 1 meter ongeveer.. hooguit 1.20 hoog.
Toch bedankt voor je tips