Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

't Leesten wel of niet goed omheind??

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

't Leesten wel of niet goed omheind??

Ongelezen bericht door Lientje »

Wie komt hier regelmatig in t Leesten en weet hoe de omheining is? Hoe hoog is die en is de omheining ook overal intact?
Ik wil graag met mijn hond gaan oefenen op het loslopen, maar dan wel in 100% veilig en goed omheind gebied. Ze loopt nu aan een 10 of 20 meter lijn en reageert 100% op het hondenfluitje (tsja ze weet dat dit een flinke lepel KVV oplevert dus dan laat ze de muizenjacht wel even voor wat het is :wink: )De volgende stap is dus echt loslopen, maar dan wel in omheind gebied, anders krijg ik zelf een hartverzakking van de stress :mrgreen: Ik heb van t Leesten ook weleens gehoord dat de omheining erg laag is, hier en daar gaten in het hek en dat er giga veel konijnen en konijnhollen zitten. Als dat inderdaad zo is dan is het niet zo'n beste lokatie om het loslopen met onze kleine jager te oefenen. Hier zijn vast veel forummers die daar vaak wandelen en weten hoe dat zit. Lopen er trouwens over het algemeen wel allemaal sociale honden daar los of kom je ook vaak van die bullenbakken :ugh: tegen?

Andere tips over omheinde losloopgebieden/-velden zijn ook welkom hoor, maakt me niet uit als ik er verder voor moet rijden.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: 't Leesten wel of niet goed omheind??

Ongelezen bericht door Evertje »

Op dit moment ligt het hele gebied op de schop en is het niet volledig omheint. Als men klaar is met de werkzaamheden zou er wel weer een deugdelijk hek komen.

Eind van de asselsestraat ligt ook nog een omheind losloopbos.
Lientje
Actief

Evertje schreef:Op dit moment ligt het hele gebied op de schop en is het niet volledig omheint. Als men klaar is met de werkzaamheden zou er wel weer een deugdelijk hek komen.
Okay, goed dat je het zegt, dan ga ik daar dus voorlopig maar niet oefenen :wink: .
Evertje schreef: Eind van de asselsestraat ligt ook nog een omheind losloopbos.

Wow, nog een omheind stuk bos. Wat goed geregeld daar zeg! Dat is dus wel echt goed omheind, zonder gaten in het hek? Hoe hoog is de omheining ongeveer en hoe zit het met de konijnen daar?
Evertje
Zeer actief

Konijnen heb je overal wel hier op de Veluwe en ook op het leesten en aan de asselsestraat. Asselsestraat is de omheining ongeveer 1 meter hoog en wordt goed bijgehouden. Eventuele gaten zijn altijd snel gedicht. T stuk is wel minder groot dan t leesten, maar groot zat om te oefenen hoor.
Lientje
Actief

Evertje schreef:Konijnen heb je overal wel hier op de Veluwe en ook op het leesten en aan de asselsestraat. Asselsestraat is de omheining ongeveer 1 meter hoog en wordt goed bijgehouden. Eventuele gaten zijn altijd snel gedicht. T stuk is wel minder groot dan t leesten, maar groot zat om te oefenen hoor.
Misschien alleen maar fijner om daar te beginnen met oefenen, is dan waarschijnlijk ook een stuk overzichtelijker. Pff tsja, konijnen zitten overal ook eind van de straat al bij ons :ugh: maar ze is er zo dol op en ziet en ruikt ze echt altijd, dus ben benieuwd of ze niet alleen maar gaat spoorzoeken naar broer konijn. Maar goed, het is goed afgezet en dan weet ik ook hoe ze los van de lijn met konijnenspoortjes omgaat.
metav schreef:Is de hondenhut in duitsland niet wat dat is mooi omheind

http://www.hondenhut.nl/De-Auslauf-losloopgelegenheid/
Ja, daar ben ik 2 keer geweest. Perfecte omheining en ze luisterde ook erg goed :cheer: maar ik vond de sfeer niet zo prettig. Was misschien een momentopname hoor, maar veel mensen met echt grote honden en dan 1 begeleider met 5 honden. Veel opstootjes, gegrom en geknauw en dan ook nog eens de baasjes die bij zo'n groepje vechtende honden staan te schreeuwen. Ik vond het toen niet prettig, maar misschien waren we er net op de verkeerde dag...
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Op 't Leesten is het qua volk ook niet altijd ideaal. Lopen heel veel mensen die hun hond overal op af laten denderen, heel vervelend. Maar er lopen ook mensen die gewoon hun hond goed onder controle hebben en de honden ook bij zich roepen.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Hilde schreef:Op 't Leesten is het qua volk ook niet altijd ideaal. Lopen heel veel mensen die hun hond overal op af laten denderen, heel vervelend. Maar er lopen ook mensen die gewoon hun hond goed onder controle hebben en de honden ook bij zich roepen.
volgens mij is dat overal zo..
Evertje
Zeer actief

Ja zeker die omheinde stukken bosgebied. Anders wordt het een rustig stuk bos en dan aan de lange lijn ofzo.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

T oude leesten is nu niet volledig omheind maar tegenover de kiosk is een omheind stuk heide en bos. dat is het tijdelijke honden losloopgebied. ;-) als je het niet kan vinden ff bij kiosk vragen. Imo goed omheind. Denk 1 meter of 1.20 hoog en mooie klaphekken.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hilde schreef:Op 't Leesten is het qua volk ook niet altijd ideaal. Lopen heel veel mensen die hun hond overal op af laten denderen, heel vervelend. Maar er lopen ook mensen die gewoon hun hond goed onder controle hebben en de honden ook bij zich roepen.
Heb ik inderdaad een keer meegemaakt met Cee Lo: die werd door twee Mechelaars het gebied doorgejaagd. De omheining was toen gelukkig wel in orde, dus na een kwartiertje vond ik 'm weer.
Ik zie dat je uit de omgeving van Nijmegen komt: in park Staddijk heb je ook een goed omheind losloopgedeelte - niet heel groot, maar ik oefen daar met mijn opvangers ook vaak.
Lientje
Actief

Evertje schreef:Ja zeker die omheinde stukken bosgebied.
Tsja, dat is ook wel te verwachten. De mensen met jagertjes (zoals ik :wink: ) en de mensen met ongehoorzame hondjes gaan natuurlijk graag oefenen op omheind gebied. Met als gevolg dat er overal jagende en feestende honden lopen. Tsja, als je als eigenaar dan nog maar laat zien dat je probeert je hond onder appèl te krijgen. Maar sommige doen niet eens moeite, die hond met bananen in zun oren mag rustig zun gang gaan. Dat zie ik hier ook wel op niet omheind gebied helaas. Als we gaan dan in ieder geval doordeweeks dan is het vast minder druk.
Lientje
Actief

DeDiana schreef:
Heb ik inderdaad een keer meegemaakt met Cee Lo: die werd door twee Mechelaars het gebied doorgejaagd. De omheining was toen gelukkig wel in orde, dus na een kwartiertje vond ik 'm weer.
Ik zie dat je uit de omgeving van Nijmegen komt: in park Staddijk heb je ook een goed omheind losloopgedeelte - niet heel groot, maar ik oefen daar met mijn opvangers ook vaak.
Oh, daar zit ik inderdaad ook niet op te wachten dat haar 1e losloop ervaring met andere honden een ervaring is dat ze wordt opgejaagd en bang is. Dat vind ik ook wel erg asociaal hoor, mechelaars zijn ook niet de kleinste honden. Gelukkig is Lien een kruising met galgo/podenco bloed dus die rent zo'n mechelaartje er wel uit :mrgreen:

Staddijk ben ik ook al een keer geweest samen met iemand van het forum die daar ook altijd wandelt. Helaas zaten daar heel veel watervogels en Lien was alleen maar langs die waterkant aan het jagen. Tot ze een zwaan zag, ik dacht dat ze niet zwom (hele zomer bij onze lokale waterplas geprobeerd maar t bleef bij pootje baden), maar ze rende vol het water in en zwom zo richting die zwaan. Draaide overigens wel netjes om toen we riepen :ok:. Maar dat is dus geen goede lokatie voor Lien, veel te veel te jagen dus ik dring echt niet door. Misschien over een paar maanden nog eens proberen als de jonge vogels weer weg zijn.
Lientje
Actief

Suuz! schreef:T oude leesten is nu niet volledig omheind maar tegenover de kiosk is een omheind stuk heide en bos. dat is het tijdelijke honden losloopgebied. ;-) als je het niet kan vinden ff bij kiosk vragen. Imo goed omheind. Denk 1 meter of 1.20 hoog en mooie klaphekken.
Klinkt goed, in september hebben we vakantie dus mooi moment om te gaan oefenen.

Bedankt allemaal voor de tips :ok:
Suuz!
Zeer actief

Weekenden idd vermijden maar doordeweeks overdag is het er goed te doen.
Ik probeer lune altijd aan te lijnen zodra ik honden aan zie komen en gelukkig gaat dat bijna altijd goed maar lune is ook zo'n takke teef die een grote bek op zet zodra honden in haar buurt komen.

Pompidou is ook een x achterna gezeten in het leesten en tegenwoordig vind ze blaffend er op af rennen dus de beste verdediging maar zodra ze op een meter afstand is smeert ze m met de staart laag. Trut
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Lientje
Actief

Suuz! schreef:Weekenden idd vermijden maar doordeweeks overdag is het er goed te doen.
Ik probeer lune altijd aan te lijnen zodra ik honden aan zie komen en gelukkig gaat dat bijna altijd goed maar lune is ook zo'n takke teef die een grote bek op zet zodra honden in haar buurt komen.

Pompidou is ook een x achterna gezeten in het leesten en tegenwoordig vind ze blaffend er op af rennen dus de beste verdediging maar zodra ze op een meter afstand is smeert ze m met de staart laag. Trut
En hoe zien jouw honden eruit, dan weet ik alvast dat ik die uit de weg moet gaan :LOL: :LOL:. Maar inderdaad,ik ga ook zeker proberen aan te lijnen. Ze moet het niet normaal gaan vinden om op iedere hond af te stuiven en je weet ook niet hoe de andere hond of misschien nog belangrijker de baas daarvan is!
Suuz!
Zeer actief

Grand basset griffon vendeens heb ik ;-)
Lientje
Actief

Oh ja ook echte jagers dus :wink:. Ik ben benieuwd hoe Lien het daar zal doen los van de lijn. Thans voor de tip :ok:
Suuz!
Zeer actief

Kom er net weer vandaan uur geleden, en het was uitgestorven :cheer: 4 jagende grand bassets en mijn jack mowan er achter aan. Nadeel in de avond: het stikt er zodanig van konijn dat we 2 grand bassets echt uit de heide moeten trekken want die hebben geen oog meer voor ons (loop vaak samen met een vriendin die ook 2 grands heeft) haha.
Suuz!
Zeer actief

Afbeelding

Afbeelding

Vorige week in het leesten..de konijnen holen worden geïnspecteerd

Afbeelding

Afbeelding

En onze samengestelde meute ;-)
Lientje
Actief

Suuz! schreef: Vorige week in het leesten..de konijnen holen worden geïnspecteerd
Oh ja geweldig :lol1: , dat doet Lien ook die steekt haar kop er helemaal in. Die vind ik dan voorlopig ook niet meer terug, misschien moet ik maar een GPS tracker aanschaffen :wink:
Suuz! schreef: En onze samengestelde meute ;-)
Wat een gezellige meute :I: , leuk om zo met z'n allen op pad te gaan!
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Lientje schreef:Oh ja ook echte jagers dus :wink:. Ik ben benieuwd hoe Lien het daar zal doen los van de lijn. Thans voor de tip :ok:
jij hebt een kruising galgo/podenco lees ik... ik met mijn kruising galgo en ik heb 2 galgo's ook gehad de afgelopen jaren vind het dus niet een heel veilig terrein, verdomd laag omheind voor een galgo of podenco zeker appeltje eitje om erover tegaan.. en dan die hele drukke weg ernaast... nee... Bowie van mij kan heel goed los en luistert heel goed maar zelfs ik heb daar aangelijnd.. ik vind de weg wel heel erg dichtbij .. 1 foutje en ik heb een platte hond.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief

ai, honden die hoog kunnen springen wordt het idd een ander verhaal. Ik heb laag poten... en de omheining is ingegraven op het tijdelijke stuk wat er nu is, dus die is goed.. beter dan in het oude stuk, maar tis idd niet hoog. 1 meter ongeveer.. hooguit 1.20 hoog.
Lientje
Actief

jacq1970 schreef: jij hebt een kruising galgo/podenco lees ik... ik met mijn kruising galgo en ik heb 2 galgo's ook gehad de afgelopen jaren vind het dus niet een heel veilig terrein, verdomd laag omheind voor een galgo of podenco zeker appeltje eitje om erover tegaan.. en dan die hele drukke weg ernaast... nee... Bowie van mij kan heel goed los en luistert heel goed maar zelfs ik heb daar aangelijnd.. ik vind de weg wel heel erg dichtbij .. 1 foutje en ik heb een platte hond.
Hum ja, dat maakt het toch weer een ander verhaal. Ik heb Lien nog nooit over een hek zien springen, maar ze is natuurlijk ook nooit los dus.... Ze kan inderdaad wel echt heel hoog springen, als we thuis komen bijvoorbeeld springt ze met gemak in je armen dus hek van 1 meter wat tussen haar en de achtervolging van een konijn zit wordt ben ik bang wel overheen gesprongen ja :ugh: Dat risico gaan we dus maar niet nemen, jammer zeg, had gehoopt haar daar eindelijk eens los te kunnen laten. Ken je toevallig andere omheinde gebieden die wel veiliger zijn voor podenco's? Hondenhut ken ik, maar vind ik erg druk/niet altijd de meest sociale honden rondlopen.
Suuz! schreef:ai, honden die hoog kunnen springen wordt het idd een ander verhaal. Ik heb laag poten... en de omheining is ingegraven op het tijdelijke stuk wat er nu is, dus die is goed.. beter dan in het oude stuk, maar tis idd niet hoog. 1 meter ongeveer.. hooguit 1.20 hoog.
Toch bedankt voor je tips :ok:
Evertje
Zeer actief

ehm dan is het bos aan de Asselseweg ook niet geschikt. Is ook 1 a 1.20 meter hoog. Zeg maar goed heuphoogte.

Zou in de buurt van Apeldoorn dan zo geen andere plek weten..
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”