Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
sloom en niet lekker
Moderator: moderatorteam
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
sloom en niet lekker
Vorige week viel me Bluf al op, ze is wat sloom, haar ogen stralen niet echt. Strand met twee knappe reuen was leuk, maar echt heel enthousiast was ze niet. Afgelopen zondag op strand ging ze dan wel achter de bal aan, maar niet op een Bluf manier. Ze eet wel, maar ook eigenlijk met minder enthousiasme als dat ik gewend ben.
Vanavond moest ze spugen.
Ik maak me een beetje zorgen, morgen toch maar de da bellen voor een afspraak.
Weet iemand de symptomen van een baarmoederontsteking, om een of andere reden denk ik daar aan. Ze is net een maand geleden loops geweest. Ze is 8 1/2 jaar oud nu, lusteloos, lijkt meer te drinken en te plassen.
Stinkt uit haar bek. Zijn er nog meer symptomen die daarop kunnen duiden?
De ontlasting is verder wel goed.
Vanavond moest ze spugen.
Ik maak me een beetje zorgen, morgen toch maar de da bellen voor een afspraak.
Weet iemand de symptomen van een baarmoederontsteking, om een of andere reden denk ik daar aan. Ze is net een maand geleden loops geweest. Ze is 8 1/2 jaar oud nu, lusteloos, lijkt meer te drinken en te plassen.
Stinkt uit haar bek. Zijn er nog meer symptomen die daarop kunnen duiden?
De ontlasting is verder wel goed.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: sloom en niet lekker
Het zou best een bmo kunnen zijn.
Sterkte morgen!
Sterkte morgen!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- kipo
- Zeer actief
tijdstip (niet te lang na de loopsheid), meer drinken, lusteloos, wisselende eetlust kunnen allemaal passen bij een bmo. Bij Kita was het een milttumor, niet gerelateerd aan de loopsheid uiteraard, maar wel verminderd enthousiasme, ietwat sloom, eetlust niet wat het was.
Ik zou morgen aandringen op een echo, als ze dat iet zelf al voorstellen en als de baarmoeder er goed uitziet, vragen om de milt ook even mee te nemen. (Ik geef toe dat ik de milt al snel een keer extra gecontroleerd wil hebben, ik ben er tenslotte wel 2 honden aan verloren).
Ik zou morgen aandringen op een echo, als ze dat iet zelf al voorstellen en als de baarmoeder er goed uitziet, vragen om de milt ook even mee te nemen. (Ik geef toe dat ik de milt al snel een keer extra gecontroleerd wil hebben, ik ben er tenslotte wel 2 honden aan verloren).
-
blondie
- Zeer actief
Thanks Kipo. Ze is nu ineens heel rusteloos. Jac is ze gaan uitlaten omdat we aan diarree dachten, maar een plas moest ze doen en wilde wel wat uitdagen. En nu binnen kan ze haar draai niet vinden, dan weer naar dat kleed, dan weer naar mij, dan weer bij mijn vriend gaan staan. Nu omdat ik zei dat ze moest gaan liggen is ze bij de voordeur gaan liggen.
Ik ga morgen een afspraak maken, want dit is niets voor Bluf.
Ik ga morgen een afspraak maken, want dit is niets voor Bluf.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar ga wel duimen voor beterschap voor Bluffie. 
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
blondie
- Zeer actief
Dat weet ik niet, geen idee hoe je dat meetHutsje schreef:wat is haar temperatuur?
Maar ik ga morgenochtend sowieso bellen. Er klopt gewoon iets niet. Ze is verder wel alert, maar het is niet zoals ze is.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
thermometer in d'r reet. Doe ik ook liever niet, doet de da maarblondie schreef:Dat weet ik niet, geen idee hoe je dat meetHutsje schreef:wat is haar temperatuur?![]()
Maar ik ga morgenochtend sowieso bellen. Er klopt gewoon iets niet. Ze is verder wel alert, maar het is niet zoals ze is.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Bij Biène was het ook allemaal vaag, ben op mijn gevoel afgegaan dat er iets niet klopte. Na onderzoek bleek toen inderdaad een BMO. Dus even laten checken voor de zekerheid.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
fijn dat je het even laat nakijken, niks aan als ze niet lekker zijn 
beterschap voor bluf en sterkte voor jou.
beterschap voor bluf en sterkte voor jou.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Klinkt niet als Bluf. Ben benieuwd wat de DA zegt, het klinkt wel als BMO.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Klinkt wel heel erg als een BMO als ik het zo lees. Zo snel mogelijk een echo laten maken lijkt me. Sterkte!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Klinkt idd als BMO sterkte zo bij de DA
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Kun je niet wat sneller naar de dierenarts? Volgens mij klinkt dit niet zo goed namelijk. Succes met haar en duimen dat het mee mag vallen.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het even kan zou ik inderdaad wel vanochtend al gaan. Juist omdat de symptomen al wat langer spelen.laeken schreef:Kun je niet wat sneller naar de dierenarts? Volgens mij klinkt dit niet zo goed namelijk. Succes met haar en duimen dat het mee mag vallen.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Inderdaad even met haar naar de DA. Jij kent Bluf het beste dus als je 't niet vertrouwt gewoon laten checken.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
lijkt wel Ds onlangs.
Op echo was er niets te zien, maar uit het bloed kwam toch een BMO te voorschijn, dus zeker ook bloed laten nemen.
Beterschap !!
Op echo was er niets te zien, maar uit het bloed kwam toch een BMO te voorschijn, dus zeker ook bloed laten nemen.
Beterschap !!
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze Ginny had dezelfde klachten ik dacht ook aan een mogelijke BMO gelukkig was dat het niet. Ze bleek een alvleesklierontsteking te hebben.
Succes vandaag!
Succes vandaag!
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
blondie
- Zeer actief
Da dacht aan BMO, maar was daar ook weer niet zeker over. Bij het voelen voelde ze echter weinig en Bluf was goed op gewicht. Ze had geen koorts, maar da wilde de urine checken. Buiten konden we gelukkig wat urine opvangen en dat is gecheckt. Dat was ook allemaal wel goed, de suiker was iets hoog maar nog ok. Het hart had ze buiten goed willen luisteren want binnen klonk het niet goed. Ze heeft ook bloed afgenomen, volgens mij om de suiker beter te checken. Kan dat? Enfin we kregen Clavubactin mee voor evt. beginnende bmo en dan zou ik over 7 dagen verbetering moeten zien in haar gedrag. Toen we naar buiten liepen besefte de da dat ze buiten het hart niet had geluisterd. Dat werd dus alsnog gedaan en ze schrok erg. We moesten blijven want ze wilde het beter checken, maar de wachtkamer zat alweer vol met de andere afspraken.maart schreef:lijkt wel Ds onlangs.
Beterschap !!
Ik moet zeggen dat ik toen ook wel even moest slikken. Na een half uurtje kwam de da naar buiten. Bluf zat lekker in de auto te wachten met de klep open en toen heeft ze uitgebreid naar het hart geluisterd en slaakte zelf een zucht van verlichting dat het niet het hart was. Ook de polsslag heeft ze gecheckt en die was goed en krachtig.
Na nog wat vragen en luisteren is de constatering (ook in combi met de kortademigheid van Bluf de laatste tijd) longontsteking. De pillen kregen we weer mee, en ook nu over 7 dagen kijken of er verbetering is (kuur is wel voor 10 dagen).
Ben blij dat het niet het hart is of een zware BMO wat dat betreft valt het dus wel mee. Maar ik ben blij dat we naar de da zijn geweest in ieder geval. Net met smaak de bak leeg en nu de eerste pil maar geven.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Dank je voor je update, Bluf, niet gek gaan doen meissie.
Hoop dat de medicijnen goed aan zullen slaan en dat Bluf weer snel beter is.
Hoop dat de medicijnen goed aan zullen slaan en dat Bluf weer snel beter is.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Snel beter worden Bluf 
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb er geen verstand van hoor, ben medisch niet zo onderlegd, maar is het niet raar dat ze geen koorts heeft bij een longontsteking?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen echo gemaakt om BMO uit te sluiten?
Beterschap.
Beterschap.
-
Lindsey
- Zeer actief
Als ze al iets verhoogde suiker heeft dan zou ik een sterilisatie toch maar overwegen. http://www.dierenkliniekrijen.nl/suiker ... j-de-hond/
-
blondie
- Zeer actief
Dank je. Nee, een echo vond ze niet nodig. Ze heeft goed kunnen voelen, en ook uit de urine check bleek eigenlijk niets dat duidde op bmo. Zou het een beginnend stadium zijn, dan zijn de pillen die ik heb gekregen ook werkzaam daar voor.crutz schreef:Geen echo gemaakt om BMO uit te sluiten?
Beterschap.
Ze legde me uit waarom geen echo, en ik vertrouw deze da ze heeft Bluf uitgebreid nu bevoeld, beluisterd, bekeken. De tong van Bluf is ook niet mooi roze, maar wat paarsig wat dus ook duidt op benauwdheid.
Uiteraard houden we het in de gaten. Maar de voertjes gingen er goed in, en net haar maaltijd ook.
-
blondie
- Zeer actief
Bedankt. We gaan eerst zien hoe ze zich over een week voelt, en van daaruit bekijken of ze is opgeknapt of niet. Da gaf ook aan om als ze nu opknapt toch ook de tijd na de volgende loopsheid in de gaten te houden. Als het nodig is laat ik uiteraard steriliseren, nu vond de da dat ook nog niet nodig.Lindsey schreef:Als ze al iets verhoogde suiker heeft dan zou ik een sterilisatie toch maar overwegen. http://www.dierenkliniekrijen.nl/suiker ... j-de-hond/
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer: