Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
DS op de sukkel?
Moderator: moderatorteam
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: DS op de sukkel?
Fotohoek met titel blijf toch gewoon in mijn bek zitten staat wat meer.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ze was een tijd terug erg suf, had een stinkende geur (ze rook 'zurig'), wou niet eten,...
de stinklucht dacht ik dat het kwam van haar kussen, dus een nieuw kussen gekocht en Ds in bad. De walm bleef echter. Niet in de mate dat het constant was, maar zo af en toe kreeg je een luchtstoot op je afgeketst.
Miepen met eten heeft ze nog gedaan, dus daar zocht ik niet meteen een kwaad iets in. Toen ze echter ook niet meer kwam vragen om de kantjes van de kaas te hebben, of een leeg potje tonijnsla uit te likken etc, begon er wel iets op te komen bij me van 'dit klopt niet'.
Ze bleef echter wel gewoon vrolijk en actief buiten, al was ze in huis wel wat kalmer.
ik ben toen een weekend weggeweest en dat weekend was ze slecht... niet willen eten, erg lusteloos, Ds bleef bij mijn ouders en soms ging ze gewoon bij hun gaan staan zodat op een gegeven moment mijn pa zei 'het is precies dat ze afscheid komt nemen'.
dus toen ik terugkwam, ben ik naar de DA geweest. De dag zelf een echo van buik genomen, maar alles leek in orde. Bij tasten aan de pancreas leek ze wel iets te reageren.
Ook bloed afgenomen, dag erop had ik resultaten en dat was toch wel niet zo goed.
Er bleek alsnog een (heel prille) baarmoederontsteking te zien en de pancreaswaardes zijn ook niet zo goed.
Ze had AB meegekregen en moet op een vetarm dieet.
Ondertussen al een paar weken verder, de geur is bijna weg, eten doet ze weer (soms nog met tegenzin), buiten is ze actief... Binnen een 2tal weken terug bloedafname en zien of het beeld nu wat beter is.
Ze wordt oud en dat is soms een beetje confronterend.
beetje dement ook, ineens zit ze achter de paarden aan, iets wat ze nog nooit gedaan heeft
Maar de laatste tijd rent ze er dus achteraan. Het mag natuurlijk niet, maar ze wacht geduldig op dat moment waarop je net even niet kijkt 
de stinklucht dacht ik dat het kwam van haar kussen, dus een nieuw kussen gekocht en Ds in bad. De walm bleef echter. Niet in de mate dat het constant was, maar zo af en toe kreeg je een luchtstoot op je afgeketst.
Miepen met eten heeft ze nog gedaan, dus daar zocht ik niet meteen een kwaad iets in. Toen ze echter ook niet meer kwam vragen om de kantjes van de kaas te hebben, of een leeg potje tonijnsla uit te likken etc, begon er wel iets op te komen bij me van 'dit klopt niet'.
Ze bleef echter wel gewoon vrolijk en actief buiten, al was ze in huis wel wat kalmer.
ik ben toen een weekend weggeweest en dat weekend was ze slecht... niet willen eten, erg lusteloos, Ds bleef bij mijn ouders en soms ging ze gewoon bij hun gaan staan zodat op een gegeven moment mijn pa zei 'het is precies dat ze afscheid komt nemen'.
dus toen ik terugkwam, ben ik naar de DA geweest. De dag zelf een echo van buik genomen, maar alles leek in orde. Bij tasten aan de pancreas leek ze wel iets te reageren.
Ook bloed afgenomen, dag erop had ik resultaten en dat was toch wel niet zo goed.
Er bleek alsnog een (heel prille) baarmoederontsteking te zien en de pancreaswaardes zijn ook niet zo goed.
Ze had AB meegekregen en moet op een vetarm dieet.
Ondertussen al een paar weken verder, de geur is bijna weg, eten doet ze weer (soms nog met tegenzin), buiten is ze actief... Binnen een 2tal weken terug bloedafname en zien of het beeld nu wat beter is.
Ze wordt oud en dat is soms een beetje confronterend.
beetje dement ook, ineens zit ze achter de paarden aan, iets wat ze nog nooit gedaan heeft
-
maart
- Zeer actief
Ze wordt 10 binnen 2 maanden, dus nog niet stokoud hoor.
Mentaal is het nog steeds een kreng, hoewel Runar haar wel af en toe eens op haar plaats zet en soms heel even de leiding overneemt.
Conclusie toen was BMO (in heel prille fase maar zou ook de geur kunnen verklaren, hoewel ik eerder de indruk had dat het over heel haar lichaam stonk en niet enkel uit haar vagina) en de pancreaswaardes die niet goed waren. (nierwaardes konden ook beter, maar die zouden gelinkt kunnen worden aan de BMO als ik me goed herinner)
De pancreas zou beter moeten zijn met het weren van vet in de voeding (ik heb ze nu op een light brok) en de BMO met de antibiotica.
Indien niet beter bij controle, kan ze natuurlijk nog altijd gecastreerd worden en voor de pancreas zou er dan verder onderzoek moeten zijn. En nog meer aangepaste voeding veronderstel ik.
Mentaal is het nog steeds een kreng, hoewel Runar haar wel af en toe eens op haar plaats zet en soms heel even de leiding overneemt.
Conclusie toen was BMO (in heel prille fase maar zou ook de geur kunnen verklaren, hoewel ik eerder de indruk had dat het over heel haar lichaam stonk en niet enkel uit haar vagina) en de pancreaswaardes die niet goed waren. (nierwaardes konden ook beter, maar die zouden gelinkt kunnen worden aan de BMO als ik me goed herinner)
De pancreas zou beter moeten zijn met het weren van vet in de voeding (ik heb ze nu op een light brok) en de BMO met de antibiotica.
Indien niet beter bij controle, kan ze natuurlijk nog altijd gecastreerd worden en voor de pancreas zou er dan verder onderzoek moeten zijn. En nog meer aangepaste voeding veronderstel ik.
-
maart
- Zeer actief
nee, ik zou moeten vragen dat de DA ze doormailt
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Geen gekke dingen doen hoor DS. 

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Ik kon het ook niet vinden. Nou beetje gelezen, maar ik kan er niet zoveel nuttigs op zeggen ( geen verstand van ) . Is niet lwuk als je je hond af ziet takelen natuurlijk.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig lijkt het al beter te gaan
Wat Nanna zegt klinkt logisch btw.
Als ze goed genoeg is voor zo'n ingreep en nodig is het niet meer.
Wat Nanna zegt klinkt logisch btw.
Als ze goed genoeg is voor zo'n ingreep en nodig is het niet meer.
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Ow
. Wat je zegt, ze worden ouder en dat is best confronterend soms... Ik baal er ook van.
Lijkt dan ook dubbel zo hard al de hond een kwestie een patàt van een teef is, een karakterbom, die dan nu wat moet inleveren. Klopt niet he?
Ik hoop dat ze goed evolueert nu met de aanpassingen!

Lijkt dan ook dubbel zo hard al de hond een kwestie een patàt van een teef is, een karakterbom, die dan nu wat moet inleveren. Klopt niet he?
Ik hoop dat ze goed evolueert nu met de aanpassingen!
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Yep. Ik doe t niet snel maar in deze situatie had ik t zekere voor t onzekere genomen. Niet zo raar doen ds!Nanna schreef:Ik zou die baarmoeder eruit laten rukken.
Kuttende baarmoeders kunnen de meest vreemde beelden geven, het is een lastige diagnose om zo even te stellen.
Dus hop, eruit ermee.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
D'r dochter had ook geen stabdaard symptomen vd BMO deze winter. Geen verhoging, niet gevoelig, gedrag weet ik natuurlijk niet omdat ze hier net was, de DA vond een echo overbodig want niks wees er op en op mijn aandringen wel, maar goed ook want deze BMO was vrij duidelijk op de echo.
Ze is flink opgeknapt vd sterilisatie. Komt nu ook wat extra vlees op wat bij DS dan wel weer niet nodig is maar Zoe niet misstaat.
Ze is flink opgeknapt vd sterilisatie. Komt nu ook wat extra vlees op wat bij DS dan wel weer niet nodig is maar Zoe niet misstaat.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Als er ook maar iets met de baarmoeder aan de hand zou kunnen zijn (wat hier dus het geval is), zou ik denk ik ook de baarmoeder maar meteen laten verwijderen. Je hoort toch best vaak dat BMO met vage klachten of nauwelijks symptomen voorkomt, en ik moet er niet aan denken dat ik er daardoor te laat achter zou komen.
Maar ik snap ook dat je een wat oudere hond geen onnodige operatie wilt aandoen.
Hopelijk slaat het dieet voor de pancreas in ieder geval goed aan en is ze weer snel de oude!
Maar ik snap ook dat je een wat oudere hond geen onnodige operatie wilt aandoen.
Hopelijk slaat het dieet voor de pancreas in ieder geval goed aan en is ze weer snel de oude!
-
maart
- Zeer actief
Als het moet, laat ik hem gewoon verwijderen hoor, ze kan een verdoving zeker nog aan en ze heeft al eens met een slijmbaarmoeder gezeten ook. Dus na elke loopsheid gedonder heb ik nu ook niet bepaald zin in.
Dus ik breng het zeker ter sprake bij de controle.
Op de echo was er niets te zien aan haar baarmoeder, enkel in het bloedbeeld. (Bepaalde waardes die omgekeerd waren)
Dus ik breng het zeker ter sprake bij de controle.
Op de echo was er niets te zien aan haar baarmoeder, enkel in het bloedbeeld. (Bepaalde waardes die omgekeerd waren)
- Tineke
- Zeer actief
Hopelijk hebben jullie nog een flink aantal jaren samen voor de boeg 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
maart
- Zeer actief
Vanmorgen controle afname gedaan, bloedwaardes terug in orde
Enige wat er nu opvalt, was dat de eosinofielen gestegen waren. DA had er geen verklaring voor, Ds is ook nog maar onlangs ontwormd, maar goed, ze kan natuurlijk wel al ergens een besmetting hebben opgelopen
Dus eens een meststaaltje laten onderzoeken en sowieso nog eens ontwormen.
Ze is verder gewoon nog altijd vrolijk en actief, al vind ik ze wel weer een beetje meer stinken (maar misschien hoort dan gewoon bij oudere honden?
)
Enige wat er nu opvalt, was dat de eosinofielen gestegen waren. DA had er geen verklaring voor, Ds is ook nog maar onlangs ontwormd, maar goed, ze kan natuurlijk wel al ergens een besmetting hebben opgelopen
Dus eens een meststaaltje laten onderzoeken en sowieso nog eens ontwormen.
Ze is verder gewoon nog altijd vrolijk en actief, al vind ik ze wel weer een beetje meer stinken (maar misschien hoort dan gewoon bij oudere honden?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat fijn dat de bloedwaardes weer in orde zijn 
- Tineke
- Zeer actief
Dat zijn goede berichten 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Wat fijn zeg 
Die eosinofielen waren bij Jack ook gestegen, ik heb hem voor de zekerheid ook maar ontwormd.
Die eosinofielen waren bij Jack ook gestegen, ik heb hem voor de zekerheid ook maar ontwormd.
-
maart
- Zeer actief
Thx iedereen.
Donderdag gaat ze nog onder het mes, dus laat ons maar gauw vrijdag zijn
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Knufff voor DS en dat het idd maar snel vrijdag is en dat ze er net zo vlot doorheen komt als haar dochter.maart schreef:Thx iedereen.
-
maart
- Zeer actief
ja, ik ga het risico niet lopen om er over een maand of 5 terug te staan.
Het is nu al de 2de keer op rij dat ze sukkelt na een loopsheid, ik ga niet voor een 3de keer gaan
Het is nu al de 2de keer op rij dat ze sukkelt na een loopsheid, ik ga niet voor een 3de keer gaan
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Sterkte voor morgen!
Heel gauw weer een blije Skippy
-
maart
- Zeer actief
thx !Suske schreef:Sterkte voor morgen!
vandaag toch nog maar gauw een skippy gemaakt

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Succes voor morgen!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
mijn duimen draaien morgen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
maart schreef:thx !Suske schreef:Sterkte voor morgen!
vandaag toch nog maar gauw een skippy gemaakt![]()