Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijten op bil en staart
Moderator: moderatorteam
- Charlie2013
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Mix : teckel, malteser, jack russel
- Aantal honden: 1
Bijten op bil en staart
Charlie is een ruwharige hond die geplukt moet worden. Omdat hij zichzelf weer iets meer begon te krabben (dat doet hij altijd als zijn haar lang wordt) hebben we hem vorige week laten plukken. Het krabben is veel minder, maar ik merk dat hij veel op zijn bil en staart aan het bijten is, alsof hij jeuk heeft.
Hij heeft geen vlooien en ik kan verder ook niets ontdekken. Zou dit puur gedrag kunnen zijn (bijvoorbeeld vervelen) of moet ik meer denken aan gevolgen van het plukken?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Hij heeft geen vlooien en ik kan verder ook niets ontdekken. Zou dit puur gedrag kunnen zijn (bijvoorbeeld vervelen) of moet ik meer denken aan gevolgen van het plukken?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Do more of what makes you happy
-
Safari
Re: Bijten op bil en staart
Misschien toch nog een volle anaalklier.
- Charlie2013
- geregistreerd lid
Het is niet echt richting zijn anus zeg maar, maar meer op de bovenkant van zijn achterpoot. Zou dat ook met volle anaalklieren te maken kunnen hebben? Hij is 10 maanden.
- Charlie2013
- geregistreerd lid
Ik heb geen idee of hij allergisch is voor vlooienbeten. Stel dat het dat is, kan ik er dan iets aan doen?Nanna schreef:Als hij een vlooienallergie heeft is maar een langswandelende vlo voldoende om de boel in brand te zetten.
- Charlie2013
- geregistreerd lid
We behandelen hem tegen vlooien, we kammen hem regelmatig om te checken. Meer kan ik dus niet doen?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat kan, maar het is niet gezegd dat dat ook de oorzaak is.Charlie2013 schreef:Het is niet echt richting zijn anus zeg maar, maar meer op de bovenkant van zijn achterpoot. Zou dat ook met volle anaalklieren te maken kunnen hebben? Hij is 10 maanden.
Het is wel gemakkelijk te controleren door de DA
- Charlie2013
- geregistreerd lid
Bedankt voor het meedenken in ieder geval. We houden het goed in de gaten. Ik heb net losse haren die er zaten verwijdert, dus misschien helpt dat ook al een beetje. Zijn huid is verder ook niet rood. Daarnaast is hij ook altijd al wel een beetje kriebelig geweestNanna schreef:Het is niet gezegd dat zijn gebijt terug te leiden is naar een vlooienbeet hoorCharlie2013 schreef:We behandelen hem tegen vlooien, we kammen hem regelmatig om te checken. Meer kan ik dus niet doen?![]()
Maar de plek waar hij bijt is wel specifiek.
En zoals gezegd, hij hoeft daarvoor niet onder de vlooien te zitten. Een passantje kan voldoende zijn.
- Charlie2013
- geregistreerd lid
Bedankt voor het meedenken in ieder geval. We houden het goed in de gaten. Ik heb net losse haren die er zaten verwijdert, dus misschien helpt dat ook al een beetje. Zijn huid is verder ook niet rood. Daarnaast is hij ook altijd al wel een beetje kriebelig geweestNanna schreef:Het is niet gezegd dat zijn gebijt terug te leiden is naar een vlooienbeet hoorCharlie2013 schreef:We behandelen hem tegen vlooien, we kammen hem regelmatig om te checken. Meer kan ik dus niet doen?![]()
Maar de plek waar hij bijt is wel specifiek.
En zoals gezegd, hij hoeft daarvoor niet onder de vlooien te zitten. Een passantje kan voldoende zijn.